Test: Renault Koleos - po faceliftu pohlednější a dospělejší

vloženo

Model Koleos byl před loňským faceliftem jedním z nejošklivějším SUVéček na trhu. To se však po modernizaci změnilo. Koleos dostal přívětivější kabát a řadu vylepšení. Bylo tedy na čase zjistit, jak tento model jezdí v praxi a komu je určen.

Test: Renault Koleos - po faceliftu pohlednější a dospělejší Na stále rostoucí oblibu vozů kategorie SUV musely reagovat i francouzské automobilky. Koncern PSA (Peugeot/Citroën) se vydal cestou spolupráce s japonskou automobilkou Mitsubishi, od které převzal model Outlander. Renault však byl nucený jít vlastní cestou. A tak si od Nissan vypůjčil systém pohonu všech kol, který pochází z modelu X-Trail. Prvním výsledkem byl nejdříve Samsung QM5, který se do Evropy v převlíknutém kabátu dostal pod názvem Koleos.

Z ošklivého kačátka krasavec
Koleos před faceliftem nevypadal zrovna nejlépe. Koleos neztrácel na rychle přibývající konkurenci v segmentu SUV jen designem, ale také jízdním projevem, který nebyl zrovna příkladný (Koleos se příliš nakláněl a houpal). V polovině výrobního cyklu se tak tento model dočkal inovované přední části, přičemž designéři vsadili na křivky. Koleos působí po modernizaci více harmonicky a celkově přívětivě. Na délku měří Koleos 4.520 mm, široký je 1865 mm a vysoký 1710 mm. Rozvor náprav pak dosahuje hodnoty 2690 mm.

Zdánlivě luxusní
Námi testovaný kousek byl proveden v nejvyšší výbavě Bose Edition zahrnující například kožené elektricky stavitelné a vyhřívaná sedadla, navigaci, audiosystém Bose nebo osmnáctipalcová litá kola. Koleos po prvním otevření dveří působí luxusním dojmem. Světlá kůže a dvoubarevná palubní deska pokrytá měkčenými plasty navozuje pocit luxusu. Přední sedadla jsou dostatečně dimenzovaná a připomínají spíše křeslo. Bohužel do nich (stejně jako do křesla) nezapadnete. Sedáky i opěradla nejsou výrazněji tvarovány ostřejší jízda způsobuje klouzání těla do stran. Nepatřičně Renault umístil přepínač vyhřívání předních sedadel, který našel své místo vlevo dole na plastovém krytu  sedadla, kde je ho problém nahmatat.

Kabina je jednoduchá a přehledná. Koleos poskytuje dostatečnou šířku karoserie. Vpředu je dost místa všemi směry, na zadních sedadlech je situace horší zejména v podélném směru v oblasti kolen. Špatně si Koleos nevede ani po stránce využití vnitřního prostoru a potěší řadou netradičních odkládacích prostorů (úložné prostor v podlaze před zadními sedadly a před sedadlem spolujezdce atd.). Sklápění zadních sedadel je jednoduché od druhého stupně výbavy. U asymetricky dělených opěradel lze nastavovat jejich sklon v pěti polohách, bohužel je nelze jako u většiny konkurentů podélně posouvat. Potěší dvojité víko pátých dveří. Samotný zavazadelník poskytuje v základním uspořádání využitelný objem 450 litrů, přičemž po sklopení zadních sedadel vzniká rovná ložná plocha a je k dispozici využitelný objem s hodnotou 1380 litrů.

Prim hraje dvoulitrový diesel
Francouzská automobilka nabízí v Česku model Koleos výhradně ve spojení s dvoulitrovým naftovým čtyřválcem, který je k dispozici ve dvou výkonnostních verzích (110 nebo 127 kW). Námi testovaná výkonnější verze je standardně vybavena pohonem všech ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou. Dvoulitr stačí na maximálku 191 km /h a zrychlení z nuly na stovku za 9,9 s. Samotný motor je vcelku dobře odhlučněn a dokonce i zbaven výraznějších vibrací. Jen po studeném startu se projevuje o něco hruběji a hlasitěji. Zátah přichází hned nad hranicí dvou tisíc otáček, přičemž velmi rychle mizí. Na trase dlouhé 550 km vedené z Prahy do Brna a zpět a jízdách po hlavním městě si Koleos řekl o 9,1 l/100 km, přičemž rychlost na D1 se pohybovala v rozpětí 120-180 km/h. Rychlostí průměr po 550 km se ustálil na hodnotě 92 km/h.

Hlavně klidně a s rozumem
Modernizace přinesla řadu úprav podvozku. Omlazený Koleos tak jezdí daleko lépe než jeho předchůdce. V první řadě musím upozornit, že Koleosu vyhovuje klidné maximálně pohodové tempo. Každá snaha o rychlou jízdu se projevuje vyššími náklony, neochotou zatáčet a na dálnici je po řidiči neustále vyžadovány korekce směru jízdy. Ostřejší zatáčky je potřeba projíždět s rozvahou (je potřeba respektovat vyšší hmotnost a vyšší těžiště vozu). Samotné řízení je gumové a mírně přeposilované, přesto si na něj lze zvyknout. Naopak musím pochválit šestistupňovou převodovku, která pochází od Nissanu a je na poměry aut přicházejících ze země Galského kohouta velmi přesná. Pohon všech kol využívá mezinápravovou spojku s takzvanou axiální vačkou s kuličkou. Díky ní se připojuje zadní náprava. Řidič může volit mezi třemi jízdními režimy (2WD, Auto a Lock).

Koleos je na silnici příjemným společníkem za předpokladu klidné jízdy. Díky inteligentnímu pohonu všech kol od Nissanu se však neztratí ani v terénu, kde potěší navíc solidní světlá výška, dostatečné nájezdové i přechodové úhly a je k dispozici dokonce asistent sjezdu z kopce. Jediným omezením jsou pak použité silniční pneumatiky. Díky vyšší stavbě je Koleos náchylnější na boční vítr.

Hezčí a lepší
Koleos mi před modernizací nedával příliš smysl. To se však nyní změnilo. Z téměř nepoužitelného automobilu se po modernizaci stalo k světu vypadající auto, které lépe jezdí a v nižších výbavách s cenou mírně nad půl milionu korun je rozumnou volbou. Námi testované verzi se vyhněte, ta nepřináší kromě vyšší ceny, xenonů a kůže nic zásadního (za cenu atakující 3/4 milionu korun se raději poohlédněte po jiném voze).

(plusy)
prostorný interiér
zavazadelník+dvojité víko
světlá výška+nájezdové a přechodové úhly
výhled z vozu
řazení

(mínusy)
pomalé reakce na přidání plynu
omezená dynamika
hluk ve vyšších rychlostech
umístění přepínače vyhřívání přední sedadel
Technické údaje Renault Koleos Bose Edition 2.0 dCi 175 4x4
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem motoru: 1995 ccm
Výkon: 127kW(175k)/3750 ot./min.
Točivý moment max.: 360Nm/2000 ot./min.
Max. rychlost: 191 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 9,9 s
Spotřeba - kombin.: 6,4 l/100 km
Spotřeba - město: 7,5 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 5,7 l /100 km
Objem pal. nádrže:   65 l
Délka/šířka/výška: 4520/1865/1695 mm
Rozvor: 2690 mm
Zavazadelník: 450/1380 l
Provozní/celková hmotnost: 1730/2250 kg
Základní cena: 509.900 Kč (2.0 dCi/110 kW, 4x2 Expression)
Cena test. modelu od: 729.900 Kč (2.0 2.0 dCi/127 kW, 4x4, Bose Edition)

Petr Šikl (text)+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Renault Koleos - po faceliftu pohlednější a dospělejší Fotografie k článku Test: Renault Koleos - po faceliftu pohlednější a dospělejší Fotografie k článku Test: Renault Koleos - po faceliftu pohlednější a dospělejší Fotografie k článku Test: Renault Koleos - po faceliftu pohlednější a dospělejší Fotografie k článku Test: Renault Koleos - po faceliftu pohlednější a dospělejší Fotografie k článku Test: Renault Koleos - po faceliftu pohlednější a dospělejší Fotografie k článku Test: Renault Koleos - po faceliftu pohlednější a dospělejší Fotografie k článku Test: Renault Koleos - po faceliftu pohlednější a dospělejší Fotografie k článku Test: Renault Koleos - po faceliftu pohlednější a dospělejší Fotografie k článku Test: Renault Koleos - po faceliftu pohlednější a dospělejší Fotografie k článku Test: Renault Koleos - po faceliftu pohlednější a dospělejší Fotografie k článku Test: Renault Koleos - po faceliftu pohlednější a dospělejší Fotografie k článku Test: Renault Koleos - po faceliftu pohlednější a dospělejší Fotografie k článku Test: Renault Koleos - po faceliftu pohlednější a dospělejší Fotografie k článku Test: Renault Koleos - po faceliftu pohlednější a dospělejší Fotografie k článku Test: Renault Koleos - po faceliftu pohlednější a dospělejší Fotografie k článku Test: Renault Koleos - po faceliftu pohlednější a dospělejší Fotografie k článku Test: Renault Koleos - po faceliftu pohlednější a dospělejší Fotografie k článku Test: Renault Koleos - po faceliftu pohlednější a dospělejší
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

30.03.2017
Test ojetiny: BMW 320d xDrive – Ojetina? Vážně?!
29.03.2017
Autodrom Most se potýká s existenčními problémy, mohou za to radní města Mostu!
29.03.2017
Škoda Vision E - předobraz elektrického a autonomního Kodiaqu Coupé?
27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?