Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku

vloženo

Nové SUV Renault Kadjar se na televizních obrazovkách objevuje častěji než reklamy na prací prášky či intimní hygienu. Marketingově podpořeným prodejům se skvěle daří a nás především zajímalo, jakým vozem Kadjar je?

Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku

Nové SUV od Renaultu dostalo název Kadjar. Prvních sto zájemců mohlo tento vůz získat v limitované sérii Premiere Edition. V praxi se jednalo o vrchol nabídky za zvýhodněnou cenu 729 900 Kč, přičemž jste získali příplatkovou výbavu v hodnotě 39 000 Kč. Píšeme v minulém čísle, jelikož k dnešnímu dni se Renaultu podařilo celou sérii vyprodat.

Renault Kadjar je primárně dostupný s pohonem přední nápravy. Kdo touží po čtyřkolce, musí sáhnout hlouběji do kapsi. S rozdílem rovných padesáti tisíc korun však nezíská navíc jen systém pohonu všech kol 4x4 od zpřáteleného Nissanu, ale zejména pak víceprvkovou zadní nápravu, která přispívá k lepším jízdním vlastnostem. U verze 4x4 se také můžete těšit z větší palivové nádrže (65 litrů). A právě vrcholná varianta Kadjaru se stala předmětem našeho testu.



Co je zač?
Renault Kadjar je o třídu větší než Captur. Karoserie dosahuje rozměrů na délku 4,45 metru, na šířku 1,84 m a na výšku 1,60 m. Dokonce i sesterský Nissan Qashqai je oproti Kadjaru o něco menší (na délku francouzský ekvilalent měří o 69 mm více, na šířku pak o 30 mm a je vyšší o 17 mm). Dokonce i světlá výška je u Francouze vyšší (200 mm oproti 180 mm u Japonce). Rozvor je pak u obou shodný.



Vůz je v reálu pohledný a podle našich zkušeností se líbí zejména ženám, přičemž nad ním neohrnou nos ani pánové. Nájezdový a přejezdový úhel 18 a 28° zaručují slušné jízdní schopnosti i mimo zpevněné komunikace. Přední a zadní kryt podvozku chrání spodek vozidla, zatímco prahová lišta zavazadlového prostoru z nerez oceli ho hrání před znečištěním.

Aplikace, aplikace a aplikace ..
V kapličce přístrojů za volantem například chybí klasické budíky, všechny výbavy místo nich nabízejí digitální displej. Řidič pak může vybírat mezi čtyřmi motivy zobrazení. Minimálně zvláštní je pak ovládání tempomatu. Zatímco regulace nastavené rychlosti a jiné funkce se ovládají tlačítky na volantu, zapnutí probíhá kolébkou na středovém tunelu u ovladače elektronické parkovací brzdy.



Díky madlům umístěným v zavazadlovém prostoru umožňuje systém „Easy Break“ odblokování a automatické sklopení zadního lavicového sedadla v poměru 1/3-2/3. Sedadlo spolujezdce je navíc možné díky páce pod ním umístit do vodorovné polohy, což umožňuje přepravu dlouhých předmětů až 256 centimetrů. Dvě polohy zavazadlového prostoru poskytují volbu mezi vysokou polohou celého rovného dna pro usnadnění přepravy objemných předmětů, nebo nízkou polohou pro maximální objem 472 litrů. Po sklopení zadních sedadel navíc vykouzlíte využitelný objem 1 478 litrů. V kufru jsme mezi podběhy naměřili 1 456 mm a na výšku 910 mm.

Výtečný diesel
Agregát obchodně označovaný Energy dCi 130 se chlubí výkonem 96 kW (130 k) a točivým momentem 320 Nm, jehož 80 % je dostupných v širokém provozním rozsahu již při 1 500 ot/min. Samotná šestnáctistovka je špičkovým motorem, který zajišťuje Kadjaru dostatečnou dynamiku (i při plném obsazení!). Bohužel se agregát v praxi neprojevuje tak harmonicky, jak jsme v redakci očekávali. Turbodmychadlo trpí citelnou prodlevou, v nízkých otáčkách se vůbec nic neděje a čtyřválec se trápí pod sešlápnutým plynem. Až po překročení dvou tisíc otáček se vůz nadychne a vystřelí vpřed. Mohutný zátah pokračuje až za hranici čtyř tisíc otáček. Po přeřazení na vyšší rychlostní stupeň otáčky opět spadnou do mrtvého spektra a znovu čekáte. Rychlejší jízda tak působí dojmem, jakoby jednotlivé rychlostní stupně na sebe nenavazovaly. Jízda je kostrbatá a chybí ji zejména plynulost pro kterou je nutné motor udržovat v celkově vyšších otáčkách, popř. jet velmi ležérně. Rozjezdy na dvojku jsou nerálné, motor prostě zhasne. Pro každý rozjezd je nutné řadit jedničku a motor trochu vytočit (zejména při tažení přívěsu nebo za plného obsazení).



To však nic nemění na faktu, že testovaná šestnáctistovka dCi patří po všech stránkách ke špičkovým pohonným jednotkám. Agregát při dálniční stotřicítce točí na šestku lehce přes 2 500 ot./min., což jsou otáčky, kdy stačí pošimrat plynový pedál a vůz začne ochotně zrychlovat. Problémem nejsou ani kopce, stačí podřadit a udržovat vyšší otáčky. Dostat se na udávaných 4,9 l/100 km se nám podařilo při rozvážné a předvídavé jízdě. To nás však nebavilo a zejména po Praze a dálnicích jsme jezdili za sedm litrů. Po týdnu testování se průměrná spotřeba odrážející smíšený provoz ustálila na hodnotě 6,3 l/100 km, což vzhledem plnému zatížení a zkouškám dynamiky není špatná hodnota.

Milovník pohody
Testovaný Kadjar fungoval i přes obutá devatenáctipalcová kola překvapivě dobře. Přestože velká kola snižují jízdní komfort, o nic strašného se v praxi nejednalo. Na kvalitním povrchu Kadjar doslova pluje a je v dovolených rychlostech skvělým společníkem. Horší situace panuje při rychlejší jízdě. Už při tachometrových 140 km/h kabinu zalije více hluku, než je zdrávo. Aerodynamický hluk přichází nejprve od áčkových sloupků, při vyšší rychlosti se přidávají zrcátka a pak střecha. Uhánět proto po německé dálnici stabilních 170-180 km/h není nic přijeméno, přestože podvozek i motor na to mají. Zde však musíme poznamenat, že se jedná o problém všech nových aliančních modelů, stejně se projevuje například příbuzný QashQai.



K pomalejšímu řízení a přesnému řazení nelze mít závažnější připomínku. Oboje můžeme označit za lepší průměr. Naprosto výtečně si však vedou brzdy. Ty se díky obutým pnemautikám Continental staraly na rozpáleném asfaltu o neuvěřitelně krátkou brzdou dráhu. Kadjaru vyhovuje poklidné tempo a dobrá práce s plynovým pedálem, jakmile se budete snažit o rychlou jízdu, Kadjar se sice nezalekne, ale jízda s ním nebude už tak příjemná. Na větších nerovnostech dochází k větším ránám a ztrátě jistoty, za což mohou zejména devatenáctipalcová kola.  Budete-li chtít divočit, můžete tak do rychlosti 55 km/h, pak dochází k samovolné aktivaci stabilizačního systému, který jste předtím vypnuli. Při přehnané jízdě dochází k razantnímu přibržďování kol.

Aktivním rodinám vstříc
Renault Kadjar je pohlednějším a dospěli působícím ekvivalentem Nissanu Qashqai, přičemž sází zejména na pohodu. Atraktivní kabát spolu s praktickým interiérem je pak hlavním lákadlem tohoto nového crossoveru. Za Kadjar aktuálně zaplatíte minimálně 489 900 Kč. Od září však bude k dispozici v základní výbavě LIFE, která pořizovací cenu ještě o něco sníží. 



Plusy
+ dobré jízdní vlastnosti
+ řazení, řízení i brzdy
+ variabilita
+ objem zavazadelníku
+ design
+ výbava a akční nabídka limitované edice
+ možnost pohonu všech kol
+ kultivovanost dieselu
+ hlasové ovládání v češtině
+ víceprovková zadní náprava v případě pohonu 4x4
+ větší palivová nádrž u testovaného vozu 4x4

Mínusy
- hluk od áčkových sloupků
- nevyrovnaná dynamika motoru (prodleva turbodmychadla v nízkých otáčkách)
- jediný benzínový motor v nabídce (zatím, časem se objeví 1.6 Turbo)
- automatické stahování okna pouze u řidiče
- vyšší nakládací hrana zavazadelníku
 

Technické údaje Renault Kadjar Energy dci 130 4x4, Bose
Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem motoru: 1 598 ccm
Výkon: 96kW(130k)/4000 ot./min.
Točivý moment max.: 320Nm/1750 ot./min.
Max. rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,5 s
Spotřeba - kombin.: 4,9 l/100 km
Spotřeba - město: 5,5 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 4,6 l/100 km
Objem pal. nádrže: 65 l
Délka/šířka/výška: 4449/1840/1613 mm
Rozvor: 2646 mm
Zavazadelník: 472/1478 l
Provozní/celková hmotnost: 1611/2059kg
Cena modelu od: 489 900 Kč (1.2 TCe 130 Energy, ZEN)
Cena testovaného modelu: 749 900 Kč (1.6 dCi 130 Energy, BOSE, 4x4)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku Fotografie k článku Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku Fotografie k článku Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku Fotografie k článku Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku Fotografie k článku Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku Fotografie k článku Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku Fotografie k článku Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku Fotografie k článku Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku Fotografie k článku Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku Fotografie k článku Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku Fotografie k článku Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku Fotografie k článku Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku Fotografie k článku Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku Fotografie k článku Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku Fotografie k článku Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku Fotografie k článku Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku Fotografie k článku Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku Fotografie k článku Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku Fotografie k článku Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku Fotografie k článku Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku Fotografie k článku Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku Fotografie k článku Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku Fotografie k článku Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku Fotografie k článku Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku Fotografie k článku Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku Fotografie k článku Test: Renault Kadjar - QashQai po francouzsku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN