Test: Renault Captur 1.2 TCe EDC

vloženo

Malé SUV od francouzské automobilky Renault nesoucí název Captur je nositel nových chytrých řešení. V interiéru tak místo klasické schránky před spolujezdcem naleznete šuplík, potahy sedadel jsou odepínací a lze je lehce prát a díky multimediálnímu systému R-Link si jednoduše zpestříte cestu.

Test: Renault Captur 1.2 TCe EDC Kategorie malých SUV zažívá rozmach. Po Opelu Mokka nebo Peugeot 2008 tak na trh nedávno dorazil Renault Captur, který využívá podvozkovou platformu modelu Clio. Karoserie se však natáhla a rozvor prodloužil (Captur měří na délku 4.122 mm, široký je 1.778 mm a vysoký 1.568 mm, přičemž rozvor dosahuje hodnoty 2.606 mm). Světlá výška pak dosahuje nadprůměrné hodnoty 200 mm, kterou by mohly závidět leckteré větší SUV.

Renault Captur má pohon pouze předních kol, což vzhledem k cílové skupině zákazníků nevadí (ženy, městský provoz), ale je to na jednu stranu škoda. Není přece špatné mít u vozu se světlou výškou 20 cm možnost volby pohonu kol. Část zákazníků si ráda připlatí za to, že v zimě nebudou mít u teréně působícího vozu problém vyjet svah ke své chalupě, a nebo se dostat z parkovacího místa na sídlišti přes vyhrnutý sníh.

Renault nabízí široké možnosti individualizace, když uvádí až 200 různých možností vnějšího vzhledu a zhruba 100 konfigurací interiéru. Volit lze nejen různé barevné kombinace karoserie a střechy, ale i takové detaily jako jsou rámečky kolem mlhovek. Samozřejmostí je volba různě barevných disků nebo polepy kapoty či pátých dveří. V interiéru lze volit mezi světlým nebo tmavým provedeních a poté si lze k obrazu svému přizpůsobit drobnosti v podobě potahů sedadel či výběru dekoru volantu, který lze mít sladěný s motivem na střeše.

Palubní deska je převzatá z modelu Clio a není si ji potřeba podrobně představovat. Nejzajímavější novinkou je však šuplík před spolujezdcem – objemná výsuvná schránka nahrazující obvyklý kastlík, která je opravu praktický. Slabší je to ale s odkládacími prostory mezi sedadly, všechny přihrádky jsou malé a odkryté. Velice praktickou inovací jsou potahy sedadel, které jsou připevněny pomocí klasických a suchých zipů. Pokud je zašpiníte, můžete je snadno sundat a vyprat v pračce na 30 °C, což ocení zejména rodiny s dětmi. Praktickým doplňkem jsou zadní plastové části předních sedadel.

Zavazadlový prostor v základní konfiguraci pojme slušných 377 litrů, posunutím zadních sedadel ho zvětšíne na 455 litrům. Půdorys zavazadelníku činí 630x1.010 mm, nakládací hrana leží 750 mm nad vozovkou. Sklopením zadních sedadel pak docílíte využitelné prostoru o hodnotě 1.235 litrů. 

Captur nabízí multimediální systém R-Link, který jobsahuje navigaci Tom Tom a chová se jako chytrý telefon. Stačí se zaregistrovat do do R-Link Store a rázem máte k dispozici desítky různých aplikací (počínaje předpovědí počasí a konče u blbůstek typu R-Sound Effect, který pouští do reproduktorů zvuk vybraných motorů). Další zábavou být sledování kvality vzduchu nebo podrobné rozpisy spotřeby paliva.

Pod kapotou Capturu najdeme pouze turbomotory. Základ tvoří benzinový tříválec 0.9 TCe, vrchol pak námi testovaná čtyřválcová 1.2 TCe, která se pojí pouze s automatickou převodovkou. Příznivci nafty nemají příliš na výběr. Je pro ně přichystán pouze jediný motor v podobě čtyřválce 1.5 dCi o výkonu 66 kW. Testovaný turbomotor v nabídce nahradil atmosférickou jedna-šestku a podle Renaultu je díky celé řadě opatření úspornější (prý až o jednu třetinu). Dvancátistovka poskytuje 120 koní a 190 Nm točivého momentu, což v praxi stačí na dosažení 100 km/h rychlosti za 10,9 s. Čtyřválec se příliš neprojevuje, je tichý a kultivovaný. To nejlepší ze sebe dostává ve středních otáčkách, přičemž dynamika poté postupně klesá. Motor je plně dostačující, přičemž ho trochu deklasuje dvouspojková převodovka, která občas svých chováním nemile překvapí. Převodovka také může zhruba za sekundové prodlevy při snaze o rychlý rozjezd. Renault slibuje průměrnou spotřebu 5,4 l/100 km, které v praxi dosáhnete pouze mimo město. V reálném provozu tak počítejte spíše se spotřebou kolem 7 l/100 km. Pokud vůz plně naložíte a pojedete svižněji, spotřeba snadno vystoupá daleko výše.

Za řadicí pákou se nachází i tlačítko ECO (standard výbavy Dynamique), které podle výrobce snižuje spotřebu až o 10%. Po zapnutí se výrazně zhorší akcelerace motoru,  a upraví se také účinnost klimatizace. Součástí ECO módu je indikátor (proužek) v kapličce za volantem, který mění barvu od zelené až po tmavě oranžovou podle stylu jízdy.

Captur jezdí přes poměrně vysoký podvozek dobře. Skvěle si vede i při svižnějším jízdním tempu, kdy ho nerozhodí nerovnosti ani nečekaně se svírající zatáčka (stabilizace zasahuje správně). Rázy od kol jsou nadprůměrně dobře pohlcovány a vyloženě špatně si nevede ani při jízdě po polní cestě. Jediným limitem v terénu tak zůstává případný prokluz předních kol.

Renault Captur je zajímavou volbou, který přináší široké možnosti individualizace a těží z dobrého základu, přičemž přidává výtečný výhled z vozu.

Technické údaje Renault Captur 1.2 TCe/66 kW EDC
Motor: zážehový čtyřválec
Objem motoru: 1197 ccm
Výkon: 88kW(120k)/4900 ot./min.
Točivý moment max.: 190Nm/2000 ot./min.
Max. rychlost: 192 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,9 s
Spotřeba - kombin.: 5,4 l/100 km
Spotřeba - město: 6,6 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 4,7 l /100 km
Objem pal. nádrže:   45 l
Délka/šířka/výška: 4122/1566/1778 mm
Rozvor: 2606 mm
Zavazadelník: 377/455/1235l
Provozní/celková hmotnost: 1255/1726 kg
Základní cena: 299.900 Kč (0,9 TCe/66 kW, Authentique)
Cena test. modelu od: 379.900 Kč (1.2 TCe/88 kW EDC, Expression)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Renault Captur 1.2 TCe EDC Fotografie k článku Test: Renault Captur 1.2 TCe EDC Fotografie k článku Test: Renault Captur 1.2 TCe EDC Fotografie k článku Test: Renault Captur 1.2 TCe EDC Fotografie k článku Test: Renault Captur 1.2 TCe EDC Fotografie k článku Test: Renault Captur 1.2 TCe EDC Fotografie k článku Test: Renault Captur 1.2 TCe EDC Fotografie k článku Test: Renault Captur 1.2 TCe EDC Fotografie k článku Test: Renault Captur 1.2 TCe EDC Fotografie k článku Test: Renault Captur 1.2 TCe EDC Fotografie k článku Test: Renault Captur 1.2 TCe EDC Fotografie k článku Test: Renault Captur 1.2 TCe EDC Fotografie k článku Test: Renault Captur 1.2 TCe EDC Fotografie k článku Test: Renault Captur 1.2 TCe EDC Fotografie k článku Test: Renault Captur 1.2 TCe EDC Fotografie k článku Test: Renault Captur 1.2 TCe EDC Fotografie k článku Test: Renault Captur 1.2 TCe EDC Fotografie k článku Test: Renault Captur 1.2 TCe EDC Fotografie k článku Test: Renault Captur 1.2 TCe EDC
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!