Test: Peugeot RCZ vs. Honda CR-Z

vloženo

Úspěchy francouzského Peugeotu v Le Mans zákonitě vyústily v produkci sportovního modelu RCZ vytříbeným designem odkazujícího ke speciálům ze slavnému závodu na 24 hodin. Pohledná karoserie však zdobí i japonskou Hondu CR-Z. O něco menší a o také něco levnější sporťák, se kterým je možné protahovat se zatáčkami jako lasička.

Test: Peugeot RCZ vs. Honda CR-Z Na první pohled je zřejmé, že Peugeot RCZ je zcela mimořádný vůz. Není však ve srovnání s Hondou CR-Z jen pěkně navoněnou „lakýrkou“? Podle drsného zvuku benzínového turba 1,6 THP od BMW byste sotva hádali, že se jedná po pouhou šestnáctistovku! Výkon dvě stě koní a k tomu spotřeba 6,9 l/100 km! V praxi jsme ji sice překročili hodnotou 8,2 l, ale vůz dostával hodně zabrat. RCZ vás totiž neustále svádí k hrátkám s akcelerací, přičemž zpomalení patří díky skvělým brzdám také k jeho silným stránkám. Motor při následném zrychlení dokáže vyloudit nádherný chorál závodního speciálu! S Peugeotem RCZ zapomenou na dobré ekologické mravy i vyznavači jinak plynulé jízdy. Krásný design, motor na podtrženou jedničku, zatím tedy samá chvála. Zaslouží si ji i další jízdní vlastnosti RCZ a nenajdeme náhodu uvnitř francouzského vozu chybičky v kvalitě zpracování interiéru?

Kladivo na Audi

Po týdenním testování musíme konstatovat, že s mimořádnou kvalitou a pružností agregátu 1,6 THP korespondují i další vlastnosti francouzského „kladiva na Audi TT“. Zatáčky podle očekávání „zavírá“ bez náklonů a jeho chování je v nich neutrální. Ostatně i Honda CR-Z nabídne ostré sportovní svezení. Vyladění podvozku hondy připomíná motokáru ještě o poznání více než naladění peugeotu. Nic pro jedince s bolavými zády! Hondu CR-Z pohání benzínová patnáctistovka v kombinaci s elektromotorem. U sportovního vozu se to zdá nezvyklé, ale výsledná dynamika a v režimu „Econ“ i nízká spotřeba přesvědčují o účelnosti tohoto řešení. V režimu „Sport“ Honda CR-Z naplňuje význam tohoto slova, přitom jsme s ní po pěti stovkách kilometrů v různých jízdních režimech dosáhli spotřeby pouhých 6,5 l/100 km.

Peugeot RCZ je o něco větší než Honda CR-Z a uvnitř také zažijete komfortnější pocit. Zejména, když testovaný vůz disponoval sedadly čalouněnými přitažlivou světlou kůží. Vůbec nevadí, že přístrojová deska peugeotu vzdáleně připomíná model 308. Ke kvalitě zpracování nelze mít připomínky. Tvůrci si velmi dobře uvědomili, že souboj s německou konkurencí v Le Mans pokračuje i na „civilní frontě“. Avšak i spartánštější pojetí interiéru Hondy CR-Z má něco do sebe. Plasty v kabině hondy jsou sice tvrdé, ale působí dostatečně hodnotně. Konstruktéři obou vozů si velmi dobře uvědomili, jak důležitá jsou ve vyšších rychlostech pro řidiče i jeho spolujezdce kvalitní sportovní sedadla. V obou vozech podrží řidiče i jeho spolujezdce v optimální poloze i v situacích, kdy odstředivá síla neodbytně připomíná všudypřítomnost fyzikálních zákonů.

Vzadu naopak čekáte spíše nějaké „nouzovky“. Peugeot RCZ ovšem vzadu usadí dvojici pasažérů do docela obstojných sedadel. Pro nohy mají místa dost, ale hlavu musí kvůli zkosené střeše pořádně předklonit. Nic příjemného při dlouhém cestování! V Hondě CR-Z se na zadní sedadla vejdou jen dvě tašky. Cestující, byť sebemenšího vzrůstu, ani náhodou. Zavazadlový prostor Peugeotu je v rámci kategorie neuvěřitelně velký základním objemem, po sklopení opěradel se dovnitř dokonce vejdou naležato dva bicykly! Honda CR-Z uveze v kufru náklad odpovídající běžnému malému autu, což na sporťák není vůbec špatné.

Bezpečnost na výši

Peugeot RCZ je stále spíše novinkou na trhu, dodává se v jediné a tedy kompletní výbavě. Naštěstí s možností doladit některé detaily. Například místo standardních 18 palcových kol můžete mít 19 palcová za příplatek čtrnácti tisíc korun. Mimořádně zajímavě působící střecha z karbonu, která přijde na dalších třicet tisíc. Z pohledu bezpečnostních prvků jsou oba sportovní vozy kompletní již v základním provedení. V Hondě CR-Z jsme ve druhém stupni výbavy (Sport) ze čtyř postrádali vyhřívání sedaček, parkovací čidla a xenonové světlomety. Ty jsou součástí až vyšší výbavy GT. Parkovací čidla lze v případě modelu CR-Z doporučit, výhled vzad není ideální. Oba modely splňují vysoká kritéria na sportovní jízdní vlastnosti. Peugeot je o něco větší a o poznání luxusnější, což vcelku dobře vystihuje poměr cen obou vozů.
Technické údaje Peugeot RCZ Honda CR-Z
Motor: Turbo 4-válec 1,6 l 4-válec 1,5 l + elektro
Výkon: 147 kW/200 k 94 kW/128 k
Točivý moment max.: 275 Nm/1700 ot. 223 Nm/4800 ot.
Max. rychlost: 235 km/h 200 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 7,5 s 9,9 s
Spotřeba paliva: 6,9 l/100 km 5,0 l/100 km
Délka/šířka/výška: 4,287/1,845/1,362 m 4,08/1,74/1,395 m
Rozvor: 2,596 m 2,435 m
Zavazadelník: 384 – 760 l 225 l
Cena od: 689 000 Kč 569 000 Kč

Manfred Strnad

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Peugeot RCZ vs. Honda CR-Z Fotografie k článku Test: Peugeot RCZ vs. Honda CR-Z Fotografie k článku Test: Peugeot RCZ vs. Honda CR-Z Fotografie k článku Test: Peugeot RCZ vs. Honda CR-Z Fotografie k článku Test: Peugeot RCZ vs. Honda CR-Z Fotografie k článku Test: Peugeot RCZ vs. Honda CR-Z Fotografie k článku Test: Peugeot RCZ vs. Honda CR-Z Fotografie k článku Test: Peugeot RCZ vs. Honda CR-Z Fotografie k článku Test: Peugeot RCZ vs. Honda CR-Z Fotografie k článku Test: Peugeot RCZ vs. Honda CR-Z Fotografie k článku Test: Peugeot RCZ vs. Honda CR-Z Fotografie k článku Test: Peugeot RCZ vs. Honda CR-Z Fotografie k článku Test: Peugeot RCZ vs. Honda CR-Z Fotografie k článku Test: Peugeot RCZ vs. Honda CR-Z Fotografie k článku Test: Peugeot RCZ vs. Honda CR-Z Fotografie k článku Test: Peugeot RCZ vs. Honda CR-Z Fotografie k článku Test: Peugeot RCZ vs. Honda CR-Z
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit
11.03.2017
Facelift Nissanu Qashqai se povedl, přijde již v červenci
10.03.2017
Fiat Tipo Kombi – Čechům na míru