Test: Peugeot Bipper – dobře slouží

vloženo

Lehké užitkové vozy mají přededevším sloužit. Na krásu se v případě této kategorie v minulosti příliš nehledělo. Ale časy se mění. V případě LUV rozhodně k lepšímu. Například malá dodávka Peugeot Bipper je nejen užitečný pomocník, ale také docela pěkné auto s důstojně mohutnou přední maskou. Uvnitř se řidič i jeho spolujezdec mohou cítit stejně komfortně jako v osobním voze. Testovali jsme úspornou variatu 1,3 HDI.

Test: Peugeot Bipper – dobře slouží Test: Peugeot Bipper – dobře slouží

Peugeot Bipper je téměř identický se Citroënem Nemo a modelem Fiorino Van italského Fiatu. Bipper je nejmenší dodávka automobilky Peugeot určená především do města. Přes malé rozměry výhodné při parkování se dovnitř vejde až 2,8 m3 nákladu, který může vážit až 610 kg! Peugeot Bipper je v základní konfiguraci dvoumístný, ale sedadlo spolujezdce typu „Multiflex“ dokáže po sklopení rozšířit nákladový prostor z 2,5 m3 na již zmíněných 2,8 m3. Podstatnou roli hraje v interiéru pohyblivá přepážka, která dokáže maximální délku nákladu 1,5 m na pravé straně prodloužit až na 2,491 m. Do Bipperu tedy můžeme naložit značně dlouhé předměty. Svisle dělená modulární přepážka se stará o bezpečnou „odluku“ řidiče od nákladu. Řidič se ocitá ze dvou stran „v kleci“ , ale pocit uvěznění nehrozí. Praktická přepážka naopak zvyšuje pocit bezpečnosti, chrání řidiče zezadu a z pravé strany. Přepážka nebrání v bočním výhledu, směrem dopředu je výhled navíc příkladný. Přispívá k němu rozměrné přední okno i posaz o něco vyšší než v klasickém autě.


Naložený jede lépe
Za volantem, který dobře padne do ruky, se řidič cítí podobně jako v osobním voze. Plasty přístrojové desky jsou sice tvrdé, ale působí solidním dojmem. Zpracování i slícování si zaslouží pochvalu. Také design „palubky“ snese v rámci kategorie přísná měřítka. Je vidět, že Francouzi si dali u své nejmenší dodávky na estetickém dojmu záležet. Peugeot Bipper se řidí v naloženém stavu snadněji než bez nákladu. V takovém případě se do vozu vkrádají rázy zejména od zadní nápravy a vůz na nerovnostech trochu poskakuje. Situace se mění k lepšímu již při naložení první stovky kilogramů nákladu, přičemž maximem je již zmíněných 610 kg. V zatáčkách se Bipper chová téměř jako osobní auto, projíždí je bez větších náklonů. Bipper zpravidla nemá vzadu okna, parkování je tedy věcí zkušeného odhadu řidiče, pokud není vůz vybavený akustickým parkovacím asistentem, nebo prosklenými dveřmi. Při couvání do úzkých mezer pomáhají velká boční zpětná zrcátka. S malou dodávkou se ovšem řidič sžije velmi rychle, orientace při parkování nemusí činit problémy ani při absenci akustického signálu.

Pružný turbodiesel
Bipper se prodává s benzínovým motorem 1,4 o výkonu 55 kW/75k. Stejný výkon byl k dispozici také u testované vezre s turbodieselem 1,3 HDI. Ten vozu vyloženě sedí svým dostatečným zátahem i pružností. Rychlostní maximum 157 km/h určitě není v případě městského či příměstského provozu hendikepem. Stejný parametr vykazuje i benzínový agregát. Jeho pružnost v provozu můžeme pouze odhadovat, ale dá se předpokládat, že 1,3 HDI je nejen o téměř dva litry paliva na sto kilometrů jízdy úspornější, ale také živější v projevu. Pro benzínový motor ovšem hovoří podstatně nižší pořizovací cena – o více než padesát tisíc korun. Oba agregáty doplňuje pětistupňová převodovka. Testovaný vůz byl vybavený systémem start-stop, který čas od času zazlobil poněkud delší prodlevou v nastartování.

Boční dveře za příplatek
Základní výbava Bipperu neoplývá bohatstvím, ale to od malé dodávky ani nečekáme. Nechybí airbag řidiče, ABS a samozřejmě posilovač řízení. Za bezpečnostní vak spolujezdce se připlácí 4000 Kč, ESP je součástí paketu společně s elektrickým ovládáním oken a vyhřívanými zpětnými zrcátky. Také za rádio je nutné vynaložit další finance, nejméně 9000 Kč. Standardně je ve voze přítomná pouze příprava na ně a čtyři reproduktory. Do vozu lze získat i vyhřívání sedadel. Řada firem jistě využije možnost vybavit vůz bočními posuvnými dveřmi (7000 Kč), zadní mohou získat prosklení (2800 Kč).

(Plusy)
Praktické vnější rozměry
velký prostor uvnitř
sklopné sedadlo spolujezdce prodlužující společně s modulární přepážkou ložnou délku
možnost posuvných bočních dveří (za příplatek)
pružný turbodiesel 1,3 HDI

(Mínusy)
Poněkud neklidný jízdní projev prázdného vozu
Technické údaje Peugeot Bipper 1,3 HDi
Motor: přeplňovaný vznětový
Objem motoru: 1248 ccm
Výkon:  55kW(75k)/4000 ot./min.
Točivý moment max.: 190Nm/1750 ot./min.
Max. rychlost: 157 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: neudává se
Spotřeba - kombin.: 4,5 l/100 km
Spotřeba - město: 5,7 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 3,8 l /100 km
Objem pal. nádrže:  45 l
Délka/šířka/výška: 3881/1716/1721 mm
Rozvor: 2513 mm
Objem nákl. prostoru: 2,5 m3
Užitečná hmotnost: 610 kg
Základní cena: 266.000 Kč
Cena test modelu od: 318.800 Kč

Manfred Strnad (Text + foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Peugeot Bipper – dobře slouží Fotografie k článku Test: Peugeot Bipper – dobře slouží Fotografie k článku Test: Peugeot Bipper – dobře slouží Fotografie k článku Test: Peugeot Bipper – dobře slouží Fotografie k článku Test: Peugeot Bipper – dobře slouží Fotografie k článku Test: Peugeot Bipper – dobře slouží Fotografie k článku Test: Peugeot Bipper – dobře slouží Fotografie k článku Test: Peugeot Bipper – dobře slouží Fotografie k článku Test: Peugeot Bipper – dobře slouží Fotografie k článku Test: Peugeot Bipper – dobře slouží Fotografie k článku Test: Peugeot Bipper – dobře slouží Fotografie k článku Test: Peugeot Bipper – dobře slouží Fotografie k článku Test: Peugeot Bipper – dobře slouží Fotografie k článku Test: Peugeot Bipper – dobře slouží
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč