Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller?

vloženo

Dnes vám představíme sedan co má koule, promyšlenou architekturu a vůbec je vyjímečný po všech stránkách. Nehoní se na litry v zavazadelníku ani centimetry v interiéru. Jednoduše je to samorost dotažený téměř k dokonalosti. Ano, píšeme téměř, protože naprostý ideál neexistuje a pár drobností se vždy najde. Co nám v redakci vadilo na francouzském krasavci?

Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller? Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller?

Minulá generace 508 nebyla ničím vyjímečná. Neuměla chytnout za srdce a po všech stránkách patřila k průměru. Peugeot musel hodně kalkulovat a přemýšlet, jak nástupce pojmout. Výsledek snažení předčil očekávání. Francouzská automobilka představila v loňském roce nástupce, který vyrazil dech.


Sportovně střižený kabát se povedl. Ve střední třídě nenaleznete tak odvážné auto. Jenom se líbit ale nestačí, proto nás zajímalo, jaká 508 je v praxi.

Při živém setkání s vozem snad každý musí ocenit radikální krok automobilky se lvem ve znaku. Před námi stojí hodně nízkým liftback v slušivém červeném laku zvyšující atraktivitu. Po otevření dveří vše umocňují stylová bezrámová okna. O vyjímečnost zádě se starají zadní svítilny vybavené denním režimem, který dokáže vzhledem k aktuálním světelným podmínkám měnit intenzitu svícení. Drobností je fakt, že karoserie se téměř vůbec nešpinila.

Po usednutí do kabiny zažijete pocit luxusního produktu. Překvapí samotné provedení interiéru, kde si použité materiály nic nezadají s prémiovými vozy. V sedadlech sedíte příjemně nízko, což nemusí vyhovovat starší skupině zákazníků, protože z vozu se o něco obtížněji vystupuje, zejména pak z utopených zadních sedadel. Řidič ideální pozici za volantem nalezne velmi rychle, maličký volant lze přitáhnout k tělu a sedadlo nastavit v dostatečném rozsahu. Řidičská pozice je tady rozhodně lepší než u větší 5008. Plusové body peugeot sbírá za rozmístění tlačítek a hlavně za použití tlačítka deaktivace systému stop-start. I-cockpit druhé generace vyslyšel nářky zákazníků a pro řadu věcí existuje fyzický ovladač. Velkou pochvalu zaslouží klasický kruhový ovladač hlasitosti audia, který z aut mizí.

Virtuální přístrojovou kapličku za volantem si můžete přizpůsobit k obrazu svému. Přístrojovka mimo jiné uměla u zkoušeného vozu zobrazovat noční vidění. To ocení při jízdě v noci či za snížené viditelnosti, kdy systém upozorňuje pomocí orámování na osoby pohybující se po silnici. Je to praktické a zvyšuje to bezpečnost. Zvyk vyžaduje rozmístění tlačítek na volantu.

Prostornost v kabině se nemůže rovnat s nejlepšími ve třídě. Uvnitř nečekejte více prostoru než v 308, na výšku působí interiér dokonce stísněněji, což je daň za sportovní look. Špatné to ovšem není se zavazadlovým prostorem, ten pojme 487 litrů, má nízkou nákladovou hranu a je dokonale přístupný.

Pod kapotou můžete mít tradiční pohonné jednotky koncernu PSA. Verze GT se spoléhá na přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu 165 kW (225 koní). Jestli se teď šklebíte nad zdvihovým objemem, věřte, že jakmile se s vozem rozjedete, zapomenete na všechny předsudky. V běžném provozu se pouhá jedna-šestka chová jako foukaný dvoulitr, když nemáte šanci poznat nízký objem. Vše umocňuje spárování s japonskou automatickou převodovkou Aisin, která dostala osm rychlostních stupňů.

S přeplňovaným čtyřválcem lze normálně jezdit, jízda umí být pohodlná, plynulá, při předjíždění stačí jednoduše sešlápnout plyn. Automat řadí sice trochu pomaleji, ale neznatelně, hezky z prokluzem. To vše vede k příjemné cestovní pohodě. Lvíče umí zabrat a předjíždění je otázkou chvilky. Pokud se po předjíždění zařadíte a sundáte nohu z plynu, převodovka právě v tento okamžik začne tápat. Čeká, jestli opět neprošlápnete plynový pedál k podlaze a nebudete chtít být zatlačeni do sedadel. Až po pěkné dobře přeřadí a opouští adrenalinový zážitek.

Foukané šestnáctistovky jsme se trochu obávali. Praxe ovšem ukázala, že ve Francii si dali pořádně záležet a čtyřválec je skvělým společníkem. Problém mu nedělá ostřejší cestovní tempo ani loudavá jízda. Vůbec špatné to není ani se spotřebou paliva. Dostat se na kombinovaných 5,7 l/100 km je nereálné, my se napříč republikou pohybovali celkem svižně za výsledných 7,2 l/100 km ve kterých jsou zahrnuty i četné jízdy po ucpané Praze. Výsledek tedy předčil naše očekávání.

Báli jsme se devatenáctipalcových kol, čekali jsme tahání za volant nebo bouchání na nerovnostech. Nic z toho jsme se ale nedočkali. Verzi GT se podařilo odladit tak, že jezdí minimálně komfortně jako diesely, které mají o dva palce menší kola. Dokonce si dovolíme tvrdit, že GT jezdí ve výsledku o něco komfortněji. Jistou zásluhu na tom mají adaptivní tlumiče, které tu nejsou jako u některých konkurentů na škodu. V komfortním režimu se karoserie zbytečně nehoupe a ve sportovním režimu nic nebouchá. Peugeot 508 je jistý a pohodlný zároveň. Jízdně připomíná prémiové sedany, když se podařilo kabinu skvěle odhlučnit a cestovní rychlost se může pohybovat klidně kolem dvoustovky (o bezrámových oknech se dozvíte až v rychlostech nad 150 km/h).

Špatné to není ani při rychlejším cestovním tempu, 508 má překvapivou přilnavost a díky malému volantu umí být solidně hbitá. 508 je stvořená pro rychlejší cestování, pokud ji přivedete na hranu, zjistíte, že ji to není po chuti. Měkčí uložení náprav způsobuje nedostatek informací při extrémní jízdě, jenže právě v tento okamžik si uvědomíte, že tohle není čistý sportovní vůz. GT není stvořené pro jízdu na samotném limitu či jízdu po okruhu. Je to auto, které skvěle zvládá zdolávat dlouhé trasy. Ve městě působí hbitě, na dálnici klidně.

Podle nás se Peugeotu novinka povedla. Je to stylovka, která nejen sakra dobře vypadá, ale i skvěle jezdí. 508 dokáže přesvědčit a rozhodně už nepatří mezi průměrná auta. Bravo!

 

Technické údaje: Peugeot 508 GT

  • Počet válců/ventilů na válec, rozvod: 4/4, DOHC
  • Typ motoru,  zdvihový objem zážehový: 1 598 cm3
  • Nejvyšší výkon: 165 kW (225 koní) při 5 500 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment: 300 Nm při 1 900 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,3 s
  • Nejvyšší rychlost: 250 km/h
  • Převodovka: zautomatická 8 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru: 487 l / 1 537 l
  • Objem palivové nádrže: 62 l
  • Prům. spotřeba kombinovaná / test: 5,7 / 7,2 l/100 km
  • Pořizovací cena: 1.226.000 Kč (GT PureTech 225/165 kW)

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller? Fotografie k článku Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller? Fotografie k článku Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller? Fotografie k článku Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller? Fotografie k článku Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller? Fotografie k článku Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller? Fotografie k článku Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller? Fotografie k článku Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller? Fotografie k článku Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller? Fotografie k článku Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller? Fotografie k článku Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller? Fotografie k článku Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller? Fotografie k článku Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller? Fotografie k článku Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller? Fotografie k článku Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller? Fotografie k článku Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller? Fotografie k článku Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller? Fotografie k článku Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller? Fotografie k článku Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller? Fotografie k článku Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller? Fotografie k článku Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller?

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

BMW 3 Touring je tady, ovládá se hlasem a vycouve z místa

BMW 3 Touring je tady, ovládá se hlasem a vycouve z místa

Již příští týden si nové BMW řady 3 odbyde svou premiéru v dlouhé verzi Touring, přičemž první vozy se k zákazníkům dostanou na podzim.

Test: BMW 540i xDrive Touring - na SUV zapomeňte a dejte přednost kombi

Test: BMW 540i xDrive Touring - na SUV zapomeňte a dejte přednost kombi

U roztočené modrobílé vrtule už nějakou dobu nedostanete to, co bývalo zvykem. Příkladem může být verze 530i, která..

DS 3 Crossback je hooodně avantgardní crossover

DS 3 Crossback je hooodně avantgardní crossover

Toužíte po crossoveru se kterým budete středem pozornosti? Co takhle zvolit nový model DS 3 Crossback? Novinka od..

Peugeot 508 SW vstupuje na český trh, kolik stojí?

Peugeot 508 SW vstupuje na český trh, kolik stojí?

Značka Peugeot, která před devíti měsíci úspěšně uvedla na trh v ČR nový fastback Peugeot 508, uvádí dnes i verzi 508..

Škoda Kamiq má českou cenu, stojí od 379 900 Kč

Škoda Kamiq má českou cenu, stojí od 379 900 Kč

Příjem objednávek nového modelu KAMIQ na českém trhu zahájen, doporučené ceny pro zákazníky začínají na částce 379 900..