Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller?

Dnes vám představíme sedan co má koule, promyšlenou architekturu a vůbec je vyjímečný po všech stránkách. Nehoní se na litry v zavazadelníku ani centimetry v interiéru. Jednoduše je to samorost dotažený téměř k dokonalosti. Ano, píšeme téměř, protože naprostý ideál neexistuje a pár drobností se vždy najde. Co nám v redakci vadilo na francouzském krasavci?

Minulá generace 508 nebyla ničím vyjímečná. Neuměla chytnout za srdce a po všech stránkách patřila k průměru. Peugeot musel hodně kalkulovat a přemýšlet, jak nástupce pojmout. Výsledek snažení předčil očekávání. Francouzská automobilka představila v loňském roce nástupce, který vyrazil dech.


Sportovně střižený kabát se povedl. Ve střední třídě nenaleznete tak odvážné auto. Jenom se líbit ale nestačí, proto nás zajímalo, jaká 508 je v praxi.

Při živém setkání s vozem snad každý musí ocenit radikální krok automobilky se lvem ve znaku. Před námi stojí hodně nízkým liftback v slušivém červeném laku zvyšující atraktivitu. Po otevření dveří vše umocňují stylová bezrámová okna. O vyjímečnost zádě se starají zadní svítilny vybavené denním režimem, který dokáže vzhledem k aktuálním světelným podmínkám měnit intenzitu svícení. Drobností je fakt, že karoserie se téměř vůbec nešpinila.

Po usednutí do kabiny zažijete pocit luxusního produktu. Překvapí samotné provedení interiéru, kde si použité materiály nic nezadají s prémiovými vozy. V sedadlech sedíte příjemně nízko, což nemusí vyhovovat starší skupině zákazníků, protože z vozu se o něco obtížněji vystupuje, zejména pak z utopených zadních sedadel. Řidič ideální pozici za volantem nalezne velmi rychle, maličký volant lze přitáhnout k tělu a sedadlo nastavit v dostatečném rozsahu. Řidičská pozice je tady rozhodně lepší než u větší 5008. Plusové body peugeot sbírá za rozmístění tlačítek a hlavně za použití tlačítka deaktivace systému stop-start. I-cockpit druhé generace vyslyšel nářky zákazníků a pro řadu věcí existuje fyzický ovladač. Velkou pochvalu zaslouží klasický kruhový ovladač hlasitosti audia, který z aut mizí.

Virtuální přístrojovou kapličku za volantem si můžete přizpůsobit k obrazu svému. Přístrojovka mimo jiné uměla u zkoušeného vozu zobrazovat noční vidění. To ocení při jízdě v noci či za snížené viditelnosti, kdy systém upozorňuje pomocí orámování na osoby pohybující se po silnici. Je to praktické a zvyšuje to bezpečnost. Zvyk vyžaduje rozmístění tlačítek na volantu.

Prostornost v kabině se nemůže rovnat s nejlepšími ve třídě. Uvnitř nečekejte více prostoru než v 308, na výšku působí interiér dokonce stísněněji, což je daň za sportovní look. Špatné to ovšem není se zavazadlovým prostorem, ten pojme 487 litrů, má nízkou nákladovou hranu a je dokonale přístupný.

Pod kapotou můžete mít tradiční pohonné jednotky koncernu PSA. Verze GT se spoléhá na přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu 165 kW (225 koní). Jestli se teď šklebíte nad zdvihovým objemem, věřte, že jakmile se s vozem rozjedete, zapomenete na všechny předsudky. V běžném provozu se pouhá jedna-šestka chová jako foukaný dvoulitr, když nemáte šanci poznat nízký objem. Vše umocňuje spárování s japonskou automatickou převodovkou Aisin, která dostala osm rychlostních stupňů.

S přeplňovaným čtyřválcem lze normálně jezdit, jízda umí být pohodlná, plynulá, při předjíždění stačí jednoduše sešlápnout plyn. Automat řadí sice trochu pomaleji, ale neznatelně, hezky z prokluzem. To vše vede k příjemné cestovní pohodě. Lvíče umí zabrat a předjíždění je otázkou chvilky. Pokud se po předjíždění zařadíte a sundáte nohu z plynu, převodovka právě v tento okamžik začne tápat. Čeká, jestli opět neprošlápnete plynový pedál k podlaze a nebudete chtít být zatlačeni do sedadel. Až po pěkné dobře přeřadí a opouští adrenalinový zážitek.

Foukané šestnáctistovky jsme se trochu obávali. Praxe ovšem ukázala, že ve Francii si dali pořádně záležet a čtyřválec je skvělým společníkem. Problém mu nedělá ostřejší cestovní tempo ani loudavá jízda. Vůbec špatné to není ani se spotřebou paliva. Dostat se na kombinovaných 5,7 l/100 km je nereálné, my se napříč republikou pohybovali celkem svižně za výsledných 7,2 l/100 km ve kterých jsou zahrnuty i četné jízdy po ucpané Praze. Výsledek tedy předčil naše očekávání.

Báli jsme se devatenáctipalcových kol, čekali jsme tahání za volant nebo bouchání na nerovnostech. Nic z toho jsme se ale nedočkali. Verzi GT se podařilo odladit tak, že jezdí minimálně komfortně jako diesely, které mají o dva palce menší kola. Dokonce si dovolíme tvrdit, že GT jezdí ve výsledku o něco komfortněji. Jistou zásluhu na tom mají adaptivní tlumiče, které tu nejsou jako u některých konkurentů na škodu. V komfortním režimu se karoserie zbytečně nehoupe a ve sportovním režimu nic nebouchá. Peugeot 508 je jistý a pohodlný zároveň. Jízdně připomíná prémiové sedany, když se podařilo kabinu skvěle odhlučnit a cestovní rychlost se může pohybovat klidně kolem dvoustovky (o bezrámových oknech se dozvíte až v rychlostech nad 150 km/h).

Špatné to není ani při rychlejším cestovním tempu, 508 má překvapivou přilnavost a díky malému volantu umí být solidně hbitá. 508 je stvořená pro rychlejší cestování, pokud ji přivedete na hranu, zjistíte, že ji to není po chuti. Měkčí uložení náprav způsobuje nedostatek informací při extrémní jízdě, jenže právě v tento okamžik si uvědomíte, že tohle není čistý sportovní vůz. GT není stvořené pro jízdu na samotném limitu či jízdu po okruhu. Je to auto, které skvěle zvládá zdolávat dlouhé trasy. Ve městě působí hbitě, na dálnici klidně.

Podle nás se Peugeotu novinka povedla. Je to stylovka, která nejen sakra dobře vypadá, ale i skvěle jezdí. 508 dokáže přesvědčit a rozhodně už nepatří mezi průměrná auta. Bravo!

 

Technické údaje: Peugeot 508 GT

  • Počet válců/ventilů na válec, rozvod: 4/4, DOHC
  • Typ motoru,  zdvihový objem zážehový: 1 598 cm3
  • Nejvyšší výkon: 165 kW (225 koní) při 5 500 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment: 300 Nm při 1 900 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,3 s
  • Nejvyšší rychlost: 250 km/h
  • Převodovka: zautomatická 8 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru: 487 l / 1 537 l
  • Objem palivové nádrže: 62 l
  • Prům. spotřeba kombinovaná / test: 5,7 / 7,2 l/100 km
  • Pořizovací cena: 1.226.000 Kč (GT PureTech 225/165 kW)

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Škoda Superb

Rok výroby 2018

549 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

529 900 Kč

Audi A6

Rok výroby 2017

589 000 Kč

Volkswagen Touran

Rok výroby 2017

499 900 Kč