Test: Peugeot 308 GTi 270k by Peugeot Sport

vloženo

Prvotní seznámení s Peugeotem 308 GTi 270 k by Peugeot Sport proběhlo na závodním okruhu Autodromu Most. Možná si říkáte… „Na závodním okruhu a s Peugeotem?“ Jenomže tohle auto jezdí vážně skvěle a při ostrých jízdách tak vyniklo nejen precizní nastavení tužšího podvozku, ale zejména neskutečná síla monoblokových brzd známých z Peugeotu RCZ R, díky nimž se dají jezdit skutečně hodně rychlá kola. Ale popořádku...

Test: Peugeot 308 GTi 270k by Peugeot Sport

Kolem poledne usedáme do vozu a ihned si všímáme rozdílů v porovnání s redakčním společníkem pro dlouhodobý test, s modelem 308 SW. V GTi totiž panuje docela jiná atmosféra. Ihned vás obejmou skvěle tvarovaná sedadla s dofukem bočnic, která umně podrží tělo i při nejrychlejší možné jízdě, díky kovovým pedálům s protiskluzovou strukturou máte mnohem citlivější spojení a malý volant doplněný o perforovanou kůži a červený pruh ve středové poloze působí na řidiče skoro jako rudá vlajka na býka uprostřed koridy.

Odhodláni, nedat téhle nadupané verzi nic zadarmo, tedy vyrážíme. Prvních pár zatáček mosteckého okruhu však absolvujeme v běžném režimu, při kterém vyniká preciznost řízení a dobré naladění podvozku s nečekaným množstvím gripu, který mimo jiné zajišťuje i samosvorný diferenciál typu Torsen. Jen řazení mohlo být o něco přesnější (je na chlup stejné s naším SW). Po chvilce je ale jasno - tady není co poznávat, tohle je čitelné a velice mrštné auto, se kterým bude spousta zábavy. Hnáni 270 koňmi proto již po půl kole přidáváme, krátkým podržením aktivujeme režim Sport a v zápětí vypínáme také systém ESP (lze vypnout jedním tlačítkem).

Neskutečné se stává realitou… Tak markantní změna charakteru po aktivaci sportovního režimu rozhodně nebývá zvykem. Vůz má najednou precizní reakce na přidání plynu a navíc se dere dopředu jak smyslů zbavený. A v zatáčkách? Musíte být vážně úplní maniaci, abyste přehnali nájezdovou rychlost, nebo vůz jakkoliv rozhodili. Perfektně drží stopu, na prudké ubrání plynu reaguje jen drobným vybočením zádě a každý výjezd ze zatáčky doprovází mohutným zátahem bez prokluzu, skrz který postřehnou nepatrnou prodlevu turbodmychadla jen úplní fajnšmekři. V euforii tak projíždíme jedno kolo za druhým a zjišťujeme, že můžeme jet pokaždé ještě rychleji. Jenže to není vše.

Monoblokové brzdy vpředu s kotouči o průměrech 380 mm jsou vážně něčím extra. Jezdilo se celý den a jedinkrát se nestalo, že by měl kterýkoliv z vozů problémy na brzdách. Co problémy… Upřímně? Skutečnost že tento kompaktní hatchback zabrzdí do pomalé, pravoúhlé zatáčky z rychlostí téměř 200 km/h na méně než 100 metrech, dělala potíže spíše nám a počáteční kola jsme tak vždy podvědomě brzdili o dobré desítky metrů dříve. Po několika rychlých kolech a ujištění se, že tomuhle autu se vážně dá věřit, do toho ale jdeme naplno. A výsledný čas? Jen pár desetin přes 2 minuty. Pro ty z vás, kteří na okruhu v Mostě již byli, netřeba nic dodávat. Těm, kdo však okruh neznají, prozradíme, že je to čas na úrovni ikonického BMW E46 M3 (a to prosím se silničními pneumatikami). Stačí?! Již teď se proto klasického redakčního testu nemůžeme dočkat. Nová 308 GTi je vážně neskutečným překvapením…

Peugeot 308 GTi

Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport z motoru 1.6 THP S&S ždíme výkon 270 koní, přičemž nechybí diferenciál s omezeným prokluzem Torsen, který je zabudován do převodovky. Díky přesunu točivého momentu na kolo s nejvyšší přilnavostí je možné více akcelerovat při výjezdu ze zatáčky. Se sportovním temperamentem vozu je v souladu i software elektronických systémů. Posilovač řízení je seřízen tak, aby fungoval společně s diferenciálem s omezeným prokluzem Torsen®. Zpětná vazba od jednotlivých kol je přesná, řidič v každé chvíli neomylně ví, jaká se auto chová. Vůz naprosto věrně reaguje na pohyb kompaktního volantu.


Martin Müller (text), PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o. (foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Peugeot 308 GTi 270k by Peugeot Sport Fotografie k článku Test: Peugeot 308 GTi 270k by Peugeot Sport Fotografie k článku Test: Peugeot 308 GTi 270k by Peugeot Sport Fotografie k článku Test: Peugeot 308 GTi 270k by Peugeot Sport Fotografie k článku Test: Peugeot 308 GTi 270k by Peugeot Sport Fotografie k článku Test: Peugeot 308 GTi 270k by Peugeot Sport Fotografie k článku Test: Peugeot 308 GTi 270k by Peugeot Sport Fotografie k článku Test: Peugeot 308 GTi 270k by Peugeot Sport Fotografie k článku Test: Peugeot 308 GTi 270k by Peugeot Sport Fotografie k článku Test: Peugeot 308 GTi 270k by Peugeot Sport Fotografie k článku Test: Peugeot 308 GTi 270k by Peugeot Sport Fotografie k článku Test: Peugeot 308 GTi 270k by Peugeot Sport Fotografie k článku Test: Peugeot 308 GTi 270k by Peugeot Sport Fotografie k článku Test: Peugeot 308 GTi 270k by Peugeot Sport Fotografie k článku Test: Peugeot 308 GTi 270k by Peugeot Sport Fotografie k článku Test: Peugeot 308 GTi 270k by Peugeot Sport Fotografie k článku Test: Peugeot 308 GTi 270k by Peugeot Sport
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě