Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte

vloženo

Automobily značky Volvo mnoho motoristů programově přehlíží, přitom v řadě případů jde o skutečně povedená auta. Jedním z nich je i model S60 vyráběný v letech 2000 až 2009.

Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte

Mezi manažerské vozy jistě patří například Volkswagen Passat, Ford Mondeo nebo třeba „es-šedesátka“ od Volva. Mnohdy přehlížený vůz přitom těží nejen z vydařeného podvozku a bohaté výbavy, ale i z odolných pětiválců pod kapotou. Právě odolné motory mohou být v případě ojetého automobilu skutečně vítanou výhodou. To platí jak pro benzinové agregáty, tak turbodiesely. Volvo S60 se navíc vyrábělo nejen jako předokolka, ale také s pohonem všech kol AWD.


AWD, tedy All Wheel Drive má přitom moderní řešení pomocí spojky Haldex, tedy podobně jako třeba u domácí Škody Octavia. V praxi tak motor roztáčí kola přední nápravy a zadní se připojuje, pokud to situace vyžaduje - toto řešení má oproti stálému pohonu všech kol jednu jasnou výhodu v podobě úspory paliva. Nicméně v případě benzinových motorizací se i tak připravte na zvýšený apetit, který se nevyhýbá ani rozšířenějším verzím s pohonem pouze jedné nápravy. Naftové motorizace jsou však úsporné.

Pochvalu si navíc zaslouží komfortní odpružení Volva S60, jehož podvozek zdatně tlumí nerovnosti, kterých není na našich silnicích zrovna málo. Prostor pro posádku je velmi dobře odhlučněn, jen škoda, že řízení postrádá zpětnou vazbu. Přesto může ovládání vozu řadě motoristů vyhovovat, zejména pokud preferují komfort před sportovnem. Toho se modelu S60 zrovna moc nedostalo – snad jen v podobě výkonných pohonných jednotek.

Ale než pomoříme hlavu do motorového prostoru, nahlédněme nejprve do prostoru pro posádku. Velice pohodlná sedadla, vpředu místa dostatek, vzadu dost v oblasti kolen, ale svažující se střecha ubírá prostor pro hlavu. To budou vnímat především cestujících vyšších postav. Těm tak bude lépe na předních sedadlech, kde je znatelně vzdušněji. Zavazadelník o objemu 424 litrů sice díru do světa neudělá, ale mnohým řidičům bude dostačovat.

Nabídka agregátů obsahuje jen pětiválce. Mezi benzinovými jsou nejčastěji vidět motory o objemu 2,4 litru a výkonu 103, 125, 147 či 191 kW (dva slabší jsou atmosférické, dva silnější přeplňované). Vzácně můžete potkat také dvoulitr s výkonem 132 kW. Kromě těchto motorizací vůz vyjel i s dalšími benzinovými pohonnými jednotkami- Patří mezi ně 2.3 T5/184 a 195 kW, 2.4 Bifuel/103 kW (palivo E85). Zapomenout nesmíme ani na povedený 2.5 T/154 kW či 2.5 T/221 kW, který ale naleznete výhradně ve sportovněji střiženém modelu S60 R.

Motoristé však daleko častěji volí turbodiesely. Ty jsou známé příznivou spotřebou a při správném zacházení i velkou odolností. Doporučit se dá především motor 2.4 D/120 kW (původně značen jako 2.4 D5), která má sil dostatek. Po faceliftu v roce 2005 se dostal do nabídky také 2.4 D5/136 kW. Ten je ale citlivější na zacházení a tak v ojetých vozech nezřídka dělá problémy. Jako dostačující pak lze označit motorizaci 2.4 D/96 kW (po facelitfu 93 kW).

Obecně lze říci, že slabší stránku představují turba, ale známé jsou i potíže s EGR ventilem nebo škrticí klapkou. „Pozor si dejte na stav automatické převodovky, je-li jí vůz vybaven a také klimatizace, která mnohdy nefunguje,“ varuje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Vyskytují se však i poruchy elektroniky a známé je také přimrzání parkovací brzdy. Vyloučit nelze ani vůle na přední nápravě.

„Občas se vyskytnou netěsnosti vstřikovací soustavy, zřídka se objevují vůle v řízení,“ pokračuje ve výčtu poruch zástupce AAA AUTO. „Naopak antikorozní ochrana vozu je na vysoké úrovni,“ na závěr chválí vůz Jindřich Topol z AAA AUTO. Pozor si dejte zejména na utahané motory jízdou s nohou na podlaze, bez patřičného zahřátí a následného dochlazení agregátu, před jeho vypnutím. Při výběru vozu proto zkoušejte studené i teplé starty, velkou pozornost věnujte pravidelnému volnoběhu, ale i barvě kouře, jenž se line z výfuku.


Milan Jirouš (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte Fotografie k článku Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte Fotografie k článku Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte Fotografie k článku Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte Fotografie k článku Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte Fotografie k článku Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.01.2019
Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen