Test ojetiny: Volkswagen Passat CC 2.0 TSI DSG z roku 2010

vloženo

Přetvářka, falešný dojem luxusu a závojem podmanivých křivek předstíraná noblesa, nebo opravdu dobré a pohodlné auto navíc v elegantním kabátě? Passat CC. Jaký je vlastně s odstupem času a má v nejvyšší možné výbavě stále co nabídnout? Vždyť stojí nemalé peníze!

Test ojetiny: Volkswagen Passat CC 2.0 TSI DSG z roku 2010 Test ojetiny: Volkswagen Passat CC 2.0 TSI DSG z roku 2010

Když Passat CC v lednu roku 2008 spatřil světlo světa, veřejnost na něj nebyla připravena. „Je to kupé nebo sedan?“, ptali se mnozí, dumajíce nad bezrámovými okny a profilem zploštělého sporťáku. Mezi řádky však bylo zcela patrné, že vůz vznikl v jasné návaznosti na prodejní úspěchy Mercedesu CLS, a od té doby… No spočítejte si sami, kolik rádoby různých kupé jezdí po silnicích. Ale zpět k Passatu.


Exteriér – pár chyb má každý
Design vozu se bezesporu povedl a nebýt v jeho konceptu několika drobných chyb (například vyšpulené zádě připomínající vykuleného komára, nebo zbytečně prodlouženého zadního okna nevzhledným plastovým nástavcem), mohli bychom jej směle označit za nejkrásnější Volkswagen minulého desetiletí. Vezměme to ale popořádku. Přední část oproti běžnému Passatu nabyla úžasně dynamických křivek, z boku zaujme nízký profil střechy spolu s efektními 18 palcovými koly a zadní část, se už, už zdá být v pořádku, když v tom přichází onen zmiňovaný výraz jako z hmyzí říše. K vaší útěše však musíme dodat jedno. Po týdnu si na neortodoxní záď zvykne každý a nádherný béžovo-stříbrný lak tuto situaci navíc poměrně dobře zachraňuje. V nejčastěji viděné černé je situace horší. Nakonec je ale jedno, v jaké barvě vůz máte, za Passatem CC se dnes otočí jen málokdo.

Interiér – luxus ze všech stran
Koupě nového vozu nemusí být vždy tou výhodnější z nabízených možností a testovaný vůz je toho zjevným důkazem. Po usednutí za volant vás totiž přivítá výjimečným dílenským zpracováním a natolik kvalitními materiály, že podobné dnes již ve střední třídě nepotkáte. Palubní deska, výplně dveří, plasty i na často nepoužívaných místech, to vše je měkké, to vše je příjemné na dotek a to vše spolu s perfektní ergonomií interiéru tvoří celek, který je jako zrozený pro dlouhé a pohodlné vyjížďky. Chtělo by se říci: „Skoro až taková nenápadná prémiovka.“.  Skvělá jsou odvětrávaná sedadla s dobrým tvarem a příjemnými bočnicemi, vynikající je široká škála nastavení do rukou dobře padnoucího volantu a skvělé pozici za volantem chybí jen krůček k dokonalosti. Sedí se totiž o něco výš, než byste u vozu s podobnou karoserií čekali, a ačkoliv nedostatkem místa nad hlavou netrpí žádný z cestujících, nižší polohu za volantem bychom přece jen uvítali.

Abychom z Passatu CC ale nedělali boha. Že nabízí pouze čtyři místa k sezení, je holý fakt a za nevýhodu to z prostých důvodů považovat nelze. Absenci kapes v zadních dveřích mu však odpustit nemůžeme, stejně jako skutečnost, že přihrádky v předních dveřích jsou pro změnu tak malé, že do nich nedáte ani 0,5 litrovou láhev. A nepotěší ani výhled vzad. Je snad jedním z nejhorších vůbec, čímž parkovací čidla představují absolutní nutnost, a i přesto je lepší vždy několikrát koukat do zpětných zrcátek, neboť „OPS“ (Optický Parkovací Systém – VW má rádo zkratky) reaguje s velice (ne)slušnou prodlevou.

Zbytek je už stará známá (ale po čertech dobrá) nuda z běžného Passatu, kterou konstruktéři ošidili o 33 litrů objemu zavazadelníku a o možnost sklopení zadních sedadel. I tak ale základní objem kufru skýtá hodnotu 532 litrů, což by mělo k běžným cestám bohatě stačit. (Novější verze s označením (jen) CC již možnost sklopení zadních sedadel nabízí, stejně jako pětimístné provedení za příplatek).

Motor – prvotřídní kliďas
Zážehová pohonná jednotka o výkonu 147 kW s 280 Nm točivého momentu svůj potenciál hned tak neprozradí. Motor 2.0 TSI byl totiž naladěn zejména za účely maximálního jízdního klidu a akustického pohodlí. Disponuje tak protiběžnými vyvažovacími hřídelemi, vylepšenou architekturou a jeho vyrovnaný chod je plně srovnatelný s dobovým 3.6 FSI. Podobnou dynamiku jako u šestiválce však od „dvoulitru“ čekat nelze. V nízkých otáčkách, kam DSG motor rádo posílá, se vyloženě trápí a častým podtáčením navíc netrpí jen posádka. V dlouhodobém hledisku se totiž ozvou řetězové rozvody, které sice nejsou tak háklivé jako u menších 1.4 a 1.8 TSI, ale pravidelnou výměnu přesto vyžadují. Budete se možná divit, ale zejména v příměstském provozu je nejlepší volbou nechat převodovku v režimu S, tedy Sport. Motoru v takovém případě nehrozí podtáčení, vy jej nemusíte stále hlídat pádly (no spíše knoflíky) pod volantem, aby se nedusil, a že na nějakých 100 kilometrech zaplatíte o zhruba 15 korun navíc, nejspíše ani nepoznáte.

Na malý moment se ještě vrátíme k dynamice, ono to zase tak tragické není. Passat CC 2.0 TSI v kombinaci se šestistupňovou samočinnou převodovkou DSG rozhodně není pomalý, což směle dokazuje i údaj zrychlení z 0 na 100 km/h (7,7 sekundy; my jsme naměřili dokonce 7,1 s). Jízdní projev jednotky je ale přesto zejména v nižších otáčkách velmi vlažný a svým pojetím řidiče nabádá ke klidné jízdě. Do 3.000 otáček se nic neděje. Nad nimi se křivka výkonu pomalu probouzí, a že má motor skutečně oněch 200 koní, je patrné až v pásmu mezi 5.000 – 6.500 otáčkami. Díky kultivovanosti jednotky však přesto máte pocit, že je celé auto nějaké líné a o opaku vás přesvědčí až pohled na ručičku rychloměru nebo mizející vozy ve zpětných zrcátkách.

Daní za přidaný komfort je ale spotřeba benzínu, která se s uchrochtanými diesely nemůže měřit. Jízda v běžném režimu znamená odběr 8,2 litrů, svižněji pojedete za 10-11, a jakmile vaše trasa zahrne výlučně městský provoz, vyhoupnete se na 15. S trochou rozumu však lze jezdit do 9l/100km. Problém nastane až v případě, kdy na vás kvůli konejšivému charakteru motoru budou dotírat okolní řidiči, načež jim v zápětí ukážete, že tohle rozhodně není nějaké TDI. Pak je i 70 litrová nádrž malá.

Jízda – především plavně
Otázka z úvodu (zdá má Passat CC stále co nabídnout) nás přivádí k tématu jízdního komfortu, v něm totiž testovaný vůz exceluje. Sestava tichého motoru, relativně kultivované převodovky a prvotřídního adaptivního podvozku DCC je skutečně dobrá, a když k tomu přidáte i nehlučná bezrámová okna a zmiňované pohodlí na palubě, máte skutečně vynikající celek, se kterým se skvěle cestuje. Obezřetnější bychom ale byli zejména při výběru vozu s vyklápěcím střešním oknem. Nízkému sedanu sice patřičně sluší, ale při vyšších rychlostech, kterých „CC-čko“ s oblibou dosahuje, od něj proniká překvapivě nepříjemné množství hluku.

Řízení je již klasicky odtažité a přeposilované, a nebýt tak na testovaném exempláři relativně velkých 18 palcových ráfků s pneumatikami 235/40, ani byste nepostřehli, že jste v pohybu. Brzdy si však díky svému výkonu zaslouží výraz nejvyššího uznání. Z rychlosti 100 km/h totiž Passat zastavil po necelých 3 vteřinách a dobře tak prověřil naši trávicí soustavu!

Vadilo nám na jízdě s Passatem CC vlastně něco? Ano. Byl sice pohodlný, houpavý, vmžiku dokázal díky adaptivním tlumičům změnit charakter z konejšivého na sportovněji založený sedan a pokud jsme s ním jeli po dálnici, maskoval skvěle i vysokou cestovní rychlost. Na českých silnicích však názorně předvedl, jak odhlučnění podvozku nezvládá hluk odvalujících se pneumatik, že se vůbec nebojí obtěžovat svou posádku tupými ranami při jízdě přes výmoly a že pokud chceme jen trochu sportovnosti, musíme se smířit s nepříjemnou gumovitostí a vlněním celého vozu. Hmotnost 1567 kg navíc z vozu znatelně cítíte a z projevu na limitu, máte často pocit, že jste již dávno za ním.

Závěr – charakterní Passat a nic víc
Volkswagen Passat CC 2.0 TSI z roku 2010 – vůz, který rozhodně není synonymem luxusní limuzíny, či prémiovým sedanem v extravagantním pojetí. Navzdory tomu ale předvádí, že i po 6 letech a 70 tisících ujetých kilometrech funguje, jak má, že se s ním dá pohodlně a hlavně spolehlivě kamkoliv cestovat a že koupě nového vozu nemusí vždy dávat ten nejlepší smysl. 400.000 Kč je poměrně odvážný peníz, za charakter, jaký tento vůz má, a za stav, v jakém se nachází, tato nabídka však uchází.
Na závěr ještě stručný přehled nejčastějších závad, na které byste si při výběru ojetého Passatu CC měli dát pozor – poměrně častou obtíží je spálení jednoho či více elektromotorků, které se starají o stažení bezrámových oken při každém otevření dveří, vozy s dřívějším datem produkcem a benzínovými motory mívají problémy s rozvodovým řetězem či napínacími lištami a vznětové verze zase trápí obvyklé neduhy včetně zanesených filtrů pevných částic. U vozů se vyskytuje také vyšší míra koroze na středních a zadních částech výfuku a poměrně opakovanou závadou bývá i zreznutí štítů brzdových kotoučů. Jinak je Passat CC spolehlivým vozem.

Plusy
+ pohodlí a komfort
+ odhlučnění bezrámových
+ atmosféra na palubě
+ použité materiály a zpracování
+ kultivovaný chod motoru

Mínusy
- rázy od kol na výmolech
- výhled vzad
- vysoká cena ojetin
- spotřeba paliva při razantní jízdě

Technické údaje Volkswagen Passat CC 2.0 TSI DSG (rok 2010)
Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem motoru: 1984 ccm
Výkon: 147kW(200k)/5100-6000 ot./min.
Točivý moment max.: 280Nm/1700-5000 ot./min.
Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 7,7 s
Spotřeba - město: 11,0 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 6,0 l/100 km
Spotřeba - kombinovaná: 7,9 l /100 km
Objem pal. nádrže: 70 l
Délka/šířka/výška: 4799/1855/1417 mm
Rozvor: 2711 mm
Zavazadelník: 532/- l
Pohotovostní hmotnost: 1567 kg
Spotřeba během testu: 8,2 l/100 km
Cena v době testu: 400 000 Kč
Vůz zapůjčil autobazar AAA Auto.

 


Text: Martin Müller, Foto: Filip Kešner

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Passat CC 2.0 TSI DSG z roku 2010 Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Passat CC 2.0 TSI DSG z roku 2010 Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Passat CC 2.0 TSI DSG z roku 2010 Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Passat CC 2.0 TSI DSG z roku 2010 Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Passat CC 2.0 TSI DSG z roku 2010 Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Passat CC 2.0 TSI DSG z roku 2010 Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Passat CC 2.0 TSI DSG z roku 2010 Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Passat CC 2.0 TSI DSG z roku 2010 Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Passat CC 2.0 TSI DSG z roku 2010 Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Passat CC 2.0 TSI DSG z roku 2010 Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Passat CC 2.0 TSI DSG z roku 2010 Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Passat CC 2.0 TSI DSG z roku 2010 Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Passat CC 2.0 TSI DSG z roku 2010 Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Passat CC 2.0 TSI DSG z roku 2010 Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Passat CC 2.0 TSI DSG z roku 2010 Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Passat CC 2.0 TSI DSG z roku 2010 Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Passat CC 2.0 TSI DSG z roku 2010 Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Passat CC 2.0 TSI DSG z roku 2010 Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Passat CC 2.0 TSI DSG z roku 2010 Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Passat CC 2.0 TSI DSG z roku 2010 Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Passat CC 2.0 TSI DSG z roku 2010 Fotografie k článku Test ojetiny: Volkswagen Passat CC 2.0 TSI DSG z roku 2010
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus CT300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč