Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě

vloženo

Lagunu třetí generace pořídíte doslova za pár. Jde totiž o nejlevnější ojetinu ve své křídě a věkové kategorii. Moderní, bohatě vybavený automobil se zdařilým designem opravdu láká. Co se skrývá za jeho nízkou cenou?

Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě

Nemá cenu chodit okolo horké kaše. Nízká pořizovací cena Laguny III je výsledkem poklesu zájmu motoristů o vozidla značky Renault na trhu ojetin, což je dáno značně pošramocenou pověstí. Na tom má největší vinu předchůdce tohoto automobil, tedy Renault Laguna druhé generace, který byl v některých věkových skupinách německou STK TÜV vyhodnocen dokonce jako nejporuchovější vůz daného stáří! Situaci pak moc nepomohl ani třeba model Mégane druhé generace, který taktéž trpí častějším výskytem několika vážných poruch.


Jenže není na místě svalovat vinu jen na předsudky. Ona totiž ani třetí řada Renaultu Laguna není žádný svatoušek. Chce se říci, že důvode je technika do značné míry převzatá od předchůdce – sice inovovaná, ale i tak již dříve zrádná. Jenže ani třeba nový dvoulitrový turbodiesel zdaleka není stoprocentní, když si nese riziko nákladných poruch. Nízká pořizovací cena Renaultu Laguna III má zkrátka důvod a proto je důkladný výběr ojetiny skutečně na místě.

Lagunu III kromě ceny a bohaté výbavy na trhu ojetin favorizuje i nadčasový design karoserie. Velice dobře si ale vůz stojí také zpracováním interiéru, kde najdete tvarově zdařilou palubní desku z kvalitního plastu s výbornou povrchovou úpravou. To samozřejmě přispívá k příjemnému cestování, stejně jako komfortní sedadla a dostatek prostoru pro posádku ve všech směrech.

Avšak zavazadelník za konkurencí trochu pokulhává, když v případě liftbacku nabídne objem pouhých 450 litrů. Většině motoristů to sice stačí, ve srovnání s řadou konkurentů jde ale o menší hodnotu. Kombi se zavazadlovým prostorem o objemu 508 litrů je na tom lépe, zejména vezmeme-li v úvahu fakt, že jde o hodnotu naměřenou po krycí roletku zavazadelníku. Po jejím odtažení se přitom dá kufr naložit až po střechu. Právě toto je hlavní výhoda karoserie typu kombi.

Jízdní vlastnosti vozu jsou spíše podprůměrné, za což může měkce naladěný podvozek a těžiště výrazně vpředu. To vede k citelnější nedotáčivosti při průjezdu zatáček. Na druhou stranu podvozek zdárně tlumí nerovnosti a cestovní komfort tak netrpí ani při jízdě po vozovce nacházející se v horším stavu. Tedy i na typických českých silnicích vás Renault Laguna třetí generace potěší zdařilým odpružením. Řidiče však nenadchne absolutně nekomunikativní řízení. Naprostá absence zpětné vazby zde dosahuje doslova obludných rozměrů. Naproti tomu pochvalu si zaslouží brzdy s rychlým a výrazným nástupem i účinkem. Toto je silná stránka řady renaultů a Laguna III není výjimkou.

Úplně snadný není výběr pohonné jednotky. Základní benzinová šestnáctistovka o výkonu 81 kW se nabízela od zahájení výroby vozu v roce 2007, ale jen do faceliftu, který proběhl v roce 2010 (automobil se vyráběl do roku 2015). Kromě toho nemá dostatek sil ve všech jízdních situacích. Atmosférický dvoulitr o výkonu 103 kW je zase choulostivý na kvalitu benzinu – existuje u něj zvýšené riziko zakarbonování. No a přeplňované dvoulitry o výkonech 125 a 150 kW se vyznačují vysokou spotřebou. Žádný troškař není ani šestiválec 3.5 V6 disponující výkonem 173 kW, který navíc na trhu potkáte jen vzácně.

Mezi českými motoristy ale převažuje zájem o turbodiesely. Ty začínají patnáctistovkou o výkonu 81 kW. To je v případě velké a těžké Laguny dostačující výkon spíše pro klidnější motoristy. Navíc se zde vyskytují problémy se vstřikovači a jsou známé i případy celkového nadměrného opotřebení agregátu. Dalším turbodieselem je 2.0 dCi nabízený ve verzích 96 a 100 kW, později i 127 a 131 kW. „Jsou známé případy přidírání tohoto jinak povedeného motoru s nízkou spotřebou a dostatkem výkonu. Pro jeho životnost je důležitá včasná výměna motorového oleje a jeho kvalita,“ upozorňuje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO.

To platí i pro 1.5 dCi, také zde se důrazně doporučuje nepoužívat výrobcem doporučený prodloužený interval výměny a olej měnit ideálně po 15 000 kilometrech. Nic nezkazíte použitím kvalitních aditiv do oleje, které zlepší mazání motoru. Na trhu jsou třeba aditiva ze severských zemí, která se vážou na třecí plochy a na rozdíl od oleje nestékají. Potíže však mohou nastat i s dalšími prvky vozu, nejen s motory. Narážíme tím především na elektroniku, která občas stávkuje. Potíže bývají třeba se čtečkami startovacích karet i se samotnými kartami, jenž zde nahrazují klasický klíček.

„Známé jsou závady ovládacího panelu klimatizace. Její funkčnost nezapomeňte před koupí vozu prověřit. Poruchy postihují také navigaci a další elektrickou výbavu,“ upozorňuje zástupce AAA AUTO. Objevují se tak třeba závady centrálního zamykání. Na podvozku se častěji vyskytují vůle v táhlech předního příčného stabilizátoru, některé vozy trápí ložiska kol na konci životnosti, což se projevuje typickým hučením. „U automobilů s vyšším počtem ujetých kilometrů se lze setkat také s vůlemi v řazení, případně s vůlemi v silentblocích zadní nápravy,“ dodává Jindřich Topol z AAA AUTO. Největší slabinou vozu ale zůstává elektronika.


Milan Jirouš (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě Fotografie k článku Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě Fotografie k článku Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě Fotografie k článku Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě Fotografie k článku Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě Fotografie k článku Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí
16.07.2018
Toyota Auris TS Hybrid - Z říše kontrastů
13.07.2018
Test ojetiny: Ford Fiesta – levný a líbivý
12.07.2018
Toyota C-HR a RAV4 nově v edici Prime, ušetříte až 157 tisíc korun
11.07.2018
Test: Suzuki S-Cross 1.0 Booster je nejracionálnější volbou
03.07.2018
Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní
02.07.2018
Na nové Audi A6 zatím 1,5 milionu korun nestačí
28.06.2018
Nový Ford KA+ přijíždí na český trh za cenu od 272 990 Kč
28.06.2018
Tipy pro instalaci tažného zařízení
27.06.2018
Test ojetiny: Fiat Panda – pohledná krabička může být i 4x4
25.06.2018
Honda Civic Type R - Nabroušená katana!
20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech
04.06.2018
BMW M550d xDrive Touring - neviditelný supersport