Test ojetiny: Peugeot 301 – komfortní a odolný podvozek

vloženo

Ojetý Peugeot 301 zaujme komfortním odpružením i příznivou cenou. Konkurent Škody Rapid to ale na trhu nemá lehké, i když jej zdobí pověst spolehlivky.

Test ojetiny: Peugeot 301 – komfortní a odolný podvozek Test ojetiny: Peugeot 301 – komfortní a odolný podvozek

Francouzský sedan Peugeot 301 poprvé vyjel na silnice v roce 2012, stejně jako jeho koncernové dvojče Citroën C-Elysée. Vozidla mají zcela shodnou techniku i základní tvary karoserie, liší se jen maskou a designérskými detaily. Co tedy řekneme o Peugeotu 301, platí i pro sesterský citroën.


„Třistajednička“ patří mezi mladé ojetiny. Na trhu s ojetými vozy není tak často k vidění, protože na trhu nových vozidel má silnou konkurenci v podobě domácí Škody Rapid. V minulých letech byl nemalým konkurentem Renault Fluence a po celou dobu výroby „třistajedničky“ je tu její dvojče od Citroënu - to také přetáhne nějaké motoristy, kteří by jinak koupili Peugeot. Proto není model 301 v autobazarech až tak často k vidění.

Vzhledem ke svým vnějším rozměrům se „třistajednička“ může pochlubit dobrou prostorností. O místo není nouze ani na zadních sedadlech a také zavazadelník o objemu 506 litrů můžeme v klidu pochválit. Minusy zde ale najdeme. Patří k nim hlavové opěrky zadních sedadel integrované do opěradel – nejde je tedy výškově nastavit, což negativně ovlivňuje jak komfort, tak bezpečnost cestujících na zadních sedačkách. Dalším záporem je laciné řešení pantů víka zavazadelníku. Panty při zavření víka zasahují pro prostoru pro zavazadla a omezují ho – před dovřením víka je třeba nechat pro panty místo.

test ojetiny peugeot 301

Naopak pochvalu si zaslouží pohledná palubní deska, jíž tvoří kvalitně působící plast s vydařenou povrchovou úpravou. Příjemně se drží menší volant s věnce se zploštělou dolní stranou. Celkově působí prostor pro posádku velice povedeně a stydět by se za něj nemusel ani větší automobil.

Jízda v Peugeotu 301 je houpavá, na což si je třeba zvyknout. Je to dáno měkce nastaveným podvozkem a delším zdvihem tlumičů, aby podvozek lépe pohlcoval rázy od kol a poradil si i se skutečně velkými nerovnostmi. Automobilka Peugeot se netají tím, že model 301 byl vyvinut pro nekvalitní cesty.

Toto nastavení podvozku ale v praxi znamená podprůměrné jízdní vlastnosti. Vůz je citelně nedotáčivý, za určitých podmínek lze vnímat jisté plavání a nejistotu. Tomu nepřidává ani nepřesné řazení a dlouhý převod řízení, či dokonce slábnutí brzdného účinku vlivem přehřátí. To se týká především základní motorizace, která není vybavena ventilovanými brzdovými kotouči na přední nápravě.

Základní motorizaci tvoří velice zdařilý benzinový tříválec 1.2 VTi pracující s výkonem 53 kW. To není mnoho, řadě zájemců o Peugeot 301 ale takový výkon může dostačovat. Navíc ocení nízkou spotřebu této pohonné jednotky. Znatelně více sil má čtyřválec 1.6 VTi disponující výkonem 85 kW. Na trhu se však objevuje jen zřídka.

Pod kapotu se dostal také turbodiesel 1.6 HDi, a to rovnou ve dvou výkonových variantách: 68 a 73 kW. Obě mají sil dostatek. Nicméně motorizaci 1.6 HDi pronásleduje velice špatná pověst plynoucí z vážných technických problémů. V Peugeotu 301 jsou použity modernizované agregáty, přesto nemusejí být všechny potíže vyřešeny. Proto pozor zejména na stav vstřikovačů nebo úniky motorového oleje.

„Pokud se vám při zkušební jízdě bude chvět volant po sešlápnutí brzdového pedálu, zcela určitě jsou na vině zvlněné brzdové kotouče. To je typický problém tohoto modelu,“ vysvětluje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Krátká životnost brzdových komponent je trační slabinou vozů této značky. Řešením je použití kvalitní druhovýroby. Peugeot montuje v prvovýrobě komponenty značky Bosch a ty mají jen krátkou životnost. Brzdové kotouče mnohdy žádají výměnu už po 40 000 ujetých kilometrech a měnit je třeba i brzdové destičky.

Výrobce při uvedení na trh sice mluvil o mimořádné odolnosti podvozku při jízdě na nekvalitních komunikacích, praxe ale ukazuje opak. „Časté jsou vůle v kulových čepech přední nápravy. Dobrou zprávou je, že se dají měnit samostatně, takže jde o cenově přijatelnou opravu,“ říká zástupce AAA AUTO.

Pozor si dejte na korodující výfuk, časem hrozí i koroze podvozku, který je v případě Peugeotu 301 ošetřen pouze základním lakováním. Kontrolu na zvedáku proto určitě nepodceňte! „Dalším slabším článkem jsou zadní tlumiče pérování. Jejich životnost je totiž kratší,“ upozorňuje Jindřich Topol z AAA AUTO. Klesající účinnost tlumičů pak negativně ovlivňuje chování vozidla za jízdy.


Milan Jirouš (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Peugeot 301 – komfortní a odolný podvozek Fotografie k článku Test ojetiny: Peugeot 301 – komfortní a odolný podvozek Fotografie k článku Test ojetiny: Peugeot 301 – komfortní a odolný podvozek Fotografie k článku Test ojetiny: Peugeot 301 – komfortní a odolný podvozek Fotografie k článku Test ojetiny: Peugeot 301 – komfortní a odolný podvozek Fotografie k článku Test ojetiny: Peugeot 301 – komfortní a odolný podvozek
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.04.2018
Nové BMW M2 Competition má výkon 410 koní
16.04.2018
Test ojetiny: Hyundai Getz – konkurent Fabie stále v kurzu
11.04.2018
Audi A6 Avant si zachovalo přes sportovní tvary velký kufr
10.04.2018
Nový design a komfortní výbava pro Hyundai H-1
09.04.2018
Citroën C1 přijíždí ve speciální oplastované edici Urban Ride
05.04.2018
Volkswagen Touareg v prodeji, připravte si nejméně 1,7 milionu korun
02.04.2018
Nové Subaru Forester přiváží více místa a větší kufr
26.03.2018
Test ojetiny: Fiat Linea – když na motoru záleží
23.03.2018
Třetí generace Volkswagenu Touareg má po premiéře
22.03.2018
Test: Volkswagen Tiguan Allspace - dává smysl s benzínem?
20.03.2018
Citroën C4 Cactus je komfortnější a můžete ho mít od 349 900 Kč
08.03.2018
Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze
06.03.2018
Kia Ceed Sportswagon má kufr velký jako Octavia
05.03.2018
Auta na Olympiádě 2018: přehlídka futuristických technologií v akci
28.02.2018
Test ojetiny: Chevrolet Lacetti – volba rozumu
27.02.2018
Ateca Cupra je první model nové značky a má parametry supersportu
21.02.2018
Opel Combo Life - Berlingo s bleskem ve znaku
20.02.2018
Sportovně založený Volkswagen Polo R-Line přijde na 407 900 Kč
19.02.2018
Volvo XC40 nově s benzínovým tříválcem
16.02.2018
Test ojetiny: Ford Focus – druhá generace úspěchu