Test ojetiny: Peugeot 208 - návrat ke slávě

vloženo

Líbivá „dvěstěosmička“ boduje nejen mezi novými vozy, velice dobře se jí totiž daří i na trhu s ojetými automobily. Na rozdíl od předchůdce, modelu 207, se jí tak podařilo navázat na úspěchy malých peugeotů z dob minulých.

Test ojetiny: Peugeot 208 - návrat ke slávě Test ojetiny: Peugeot 208 - návrat ke slávě

Peugeot 206 sice nikdy nebyl vzorem spolehlivosti, líbivou karoserií si ale získal neuvěřitelné množství příznivců. Ještě více ale dokázal ikonický model 205, na jehož úspěšnou kariéru francouzská automobilka při uvedení „dvěstěosmičky“ vzpomenula. Snad ve víře, že se modelu podaří mimořádný úspěch na trhu zopakovat.


Dnes je v každém případě jasné, že Peugeot 208 oslovil zástupy motoristů po celé Evropě. Velice dobře se mu vede také v České republice. Zde si dobře stojí i na trhu s ojetými automobily, kde opět uchvacuje vydařeným designem. Kromě toho ale „dvěstěosmička“ nabízí i vynikající jízdní vlastnosti, takže uspokojí i skutečné řidiče, kteří hledají více než jen dopravní prostředek. Řízení Peugeotu 208 vás dokáže i bavit, což je v dnešní době stále vzácnější vlastnost vozidel.

Když obal prodává

Ale na rovinu, kolik ze současných majitelů Peugeotu 208 objevilo jízdní vlastnosti než design vozu? Žádný! Nejprve vůz hodnotíte zrakem a teprve když touto prověrkou projde, začnou vás zajímat další vlastnosti automobilu. Design karoserie, ale i palubní desky je opravdu povedený, a na to řada motoristů dá. Druhou zkušeností s vozem bývá pouhé usednutí za volant. Na ten si kvůli zploštělé spodní straně opravdu malého věnce ale asi budete muset zvykat. Avšak pozitiva opět převáží, když si uvědomíte, jaké pohodlí vám poskytují sedadla s příjemným bočním vedením těla.

peugeot 208

„Dvěstěosmička“ patří mezi malé vozy a v rámci třídy si po stránce prostornosti nestojí vůbec špatně. Dostatečný prostor pro posádku zde doplňuje dobře přístupný zavazadelník s příjemným objemem 285 litrů. Malý hatchback se touto hodnotou řadí přibližně k lepšímu průměru třídy.

Když je podvozek mistrovské dílo

Jízdu s vozem dělá zábavnou nejen vynikající podvozek, ale i přesné řízení. Řada motoristů si ale hůře hledá pozici za volantem, protože jeho věnec kryje výhled na přístrojovou kapličku a to je nepříjemné. Naproti tomu automobil dobře tlumí nerovnosti, jeho parádní disciplínou je však jízda po klikatých okreskách. Zde totiž může plně vyniknout perfektní podvozek. Pokud usednete do sportovně laděné varianty 208 GTi, nejen silná přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu 147 kW, ale i sportovně laděný podvozek vás doslova uchvátí. Potkat tento povedený vůz na trhu ojetin ale není nijak snadné. Kdo si jej pořídil, nechce se ho zbavovat.

Motorizaci volte s rozumem

Litrový tříválec s výkonem 50 kW Peugeot 208 úplně nezdobí. Avšak kdo má strach i tříválcové dvanáctistovky VTi o výkonu 60 kW, obává se zbytečně. Tento motor totiž pracuje až neuvěřitelně dobře. Vibrace jsou minimální, ochota zrychlovat velice dobrá a v případě přeplňované varianty s výkonem 81 kW lze říci, že maximální. Přitom spotřeba těchto motorů je opravdu malá. Zkrátka benzinové dvanáctistovky jsou trefou do černého - dokonce i z hlediska spolehlivosti, což je u ojetého automobilu velice důležité.

Agregát 1.4 VTi s výkonem 70 kW se neobjevuje tak často, vzhledem k povedeným dvanáctistovkám to ale vůbec nevadí. Horší je situace pokud zatoužíte po naftovém motoru. Důvodem je nižší spolehlivost, a to především u šestnáctistovek. Jednotka 1.4 HDi disponuje výkonem 50 kW, což opravdu není mnoho. Při slušném zacházení se ale chlubí bezproblémovým provozem. Turbodiesel 1.6 HDi je sice znatelně živější, ale také trpí častějším výskytem závad.

Solidní spolehlivost

Naftové šestnáctistovky jsou u Peugeotu dnes již spolehlivější, než tomu bylo dříve, přesto se všech problémů nezbavily. Choulostivější je stále třeba turbodmychadlo, což není zrovna levný díl motoru. „Peugeot 208 se potýká s kratší životností spojky, proto její stav při výběru vozu určitě prověřte,“ nabádá Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Krátkou životnost vykazují také brzdové komponenty, které pro Peugeot dodává Bosch. Rychleji se opotřebovávají jak brzdové destičky, tak kotouče. Tento problém se týká i dalších modelů této francouzské automobilové značky.

„Na přední nápravě se mohou objevit vůle, zpravidla se tak děje na táhlech předního příčného stabilizátoru. To však není při stavu českých silnic až tak překvapivé,“ pokračuje zástupce AAA AUTO a dodává: „Někdy stávkuje elektrická výbava, proto nezapomeňte všechny její součásti vyzkoušet.“ Pozor také na vozidla, která nebyla prodána v ČR jako nová. Peugeot 208 je totiž oblíbeným vozem v autopůjčovnách a takové auto může mít za sebou nemalou porci ujetých kilometrů. Navíc mu neprospívá ani neustále střídání řidičů.


Milan Jirouš

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Peugeot 208 - návrat ke slávě Fotografie k článku Test ojetiny: Peugeot 208 - návrat ke slávě Fotografie k článku Test ojetiny: Peugeot 208 - návrat ke slávě Fotografie k článku Test ojetiny: Peugeot 208 - návrat ke slávě Fotografie k článku Test ojetiny: Peugeot 208 - návrat ke slávě Fotografie k článku Test ojetiny: Peugeot 208 - návrat ke slávě Fotografie k článku Test ojetiny: Peugeot 208 - návrat ke slávě
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.05.2018
Modernizovaná Kia Sportage oficiálně představena
22.05.2018
Test ojetiny: Škoda Octavia – druhá generace vládne prodejům
19.05.2018
Extravagantní limuzínu Land Cruiser ocení manažer i farmář
16.05.2018
Škoda prodlužuje slevy na filtry pevných částic
15.05.2018
Rolls-Royce Cullinan je ultra luxusní SUV
14.05.2018
Těchto 10 věcí mějte v autě nad rámec povinné výbavy
12.05.2018
Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte
10.05.2018
Test: Hyundai i30 kombi - jak jezdí s benzínovým vrcholem?
09.05.2018
BMW M5 Competition umí stovku za 3,3 sekundy a ekology nepotěší
07.05.2018
Volkswagen Golf GTI TCR jede až 264 km/h
07.05.2018
V čem se liší zimní a letní pneu od těch celoročních?
05.05.2018
Nissan Juke po modernizaci má nové výbavy
04.05.2018
Test ojetiny: Fiat Punto II - nadčasový ital
03.05.2018
BMW 6 Gran Turismo dostalo vznětový čtyřválec, jezdí pod pět litrů
30.04.2018
Test: Lexus NX300h - auto z budoucnosti potěší spotřebou
26.04.2018
Volkswagen Golf Sportsvan nově s výhodnou výbavou Maraton Edition
25.04.2018
Nový Hyundai i20 je chytřejší a bezpečnější
24.04.2018
Ford Fiesta ST má české ceny, půl milionu nestačí
23.04.2018
Toyota Hilux ve speciální edici 2018: Nezničitelná legenda teď s nejvyšší výbavou
18.04.2018
Nové BMW M2 Competition má výkon 410 koní