Test ojetiny: Peugeot 208 - návrat ke slávě

vloženo

Líbivá „dvěstěosmička“ boduje nejen mezi novými vozy, velice dobře se jí totiž daří i na trhu s ojetými automobily. Na rozdíl od předchůdce, modelu 207, se jí tak podařilo navázat na úspěchy malých peugeotů z dob minulých.

Test ojetiny: Peugeot 208 - návrat ke slávě Test ojetiny: Peugeot 208 - návrat ke slávě

Peugeot 206 sice nikdy nebyl vzorem spolehlivosti, líbivou karoserií si ale získal neuvěřitelné množství příznivců. Ještě více ale dokázal ikonický model 205, na jehož úspěšnou kariéru francouzská automobilka při uvedení „dvěstěosmičky“ vzpomenula. Snad ve víře, že se modelu podaří mimořádný úspěch na trhu zopakovat.


Dnes je v každém případě jasné, že Peugeot 208 oslovil zástupy motoristů po celé Evropě. Velice dobře se mu vede také v České republice. Zde si dobře stojí i na trhu s ojetými automobily, kde opět uchvacuje vydařeným designem. Kromě toho ale „dvěstěosmička“ nabízí i vynikající jízdní vlastnosti, takže uspokojí i skutečné řidiče, kteří hledají více než jen dopravní prostředek. Řízení Peugeotu 208 vás dokáže i bavit, což je v dnešní době stále vzácnější vlastnost vozidel.

Když obal prodává

Ale na rovinu, kolik ze současných majitelů Peugeotu 208 objevilo jízdní vlastnosti než design vozu? Žádný! Nejprve vůz hodnotíte zrakem a teprve když touto prověrkou projde, začnou vás zajímat další vlastnosti automobilu. Design karoserie, ale i palubní desky je opravdu povedený, a na to řada motoristů dá. Druhou zkušeností s vozem bývá pouhé usednutí za volant. Na ten si kvůli zploštělé spodní straně opravdu malého věnce ale asi budete muset zvykat. Avšak pozitiva opět převáží, když si uvědomíte, jaké pohodlí vám poskytují sedadla s příjemným bočním vedením těla.

peugeot 208

„Dvěstěosmička“ patří mezi malé vozy a v rámci třídy si po stránce prostornosti nestojí vůbec špatně. Dostatečný prostor pro posádku zde doplňuje dobře přístupný zavazadelník s příjemným objemem 285 litrů. Malý hatchback se touto hodnotou řadí přibližně k lepšímu průměru třídy.

Když je podvozek mistrovské dílo

Jízdu s vozem dělá zábavnou nejen vynikající podvozek, ale i přesné řízení. Řada motoristů si ale hůře hledá pozici za volantem, protože jeho věnec kryje výhled na přístrojovou kapličku a to je nepříjemné. Naproti tomu automobil dobře tlumí nerovnosti, jeho parádní disciplínou je však jízda po klikatých okreskách. Zde totiž může plně vyniknout perfektní podvozek. Pokud usednete do sportovně laděné varianty 208 GTi, nejen silná přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu 147 kW, ale i sportovně laděný podvozek vás doslova uchvátí. Potkat tento povedený vůz na trhu ojetin ale není nijak snadné. Kdo si jej pořídil, nechce se ho zbavovat.

Motorizaci volte s rozumem

Litrový tříválec s výkonem 50 kW Peugeot 208 úplně nezdobí. Avšak kdo má strach i tříválcové dvanáctistovky VTi o výkonu 60 kW, obává se zbytečně. Tento motor totiž pracuje až neuvěřitelně dobře. Vibrace jsou minimální, ochota zrychlovat velice dobrá a v případě přeplňované varianty s výkonem 81 kW lze říci, že maximální. Přitom spotřeba těchto motorů je opravdu malá. Zkrátka benzinové dvanáctistovky jsou trefou do černého - dokonce i z hlediska spolehlivosti, což je u ojetého automobilu velice důležité.

Agregát 1.4 VTi s výkonem 70 kW se neobjevuje tak často, vzhledem k povedeným dvanáctistovkám to ale vůbec nevadí. Horší je situace pokud zatoužíte po naftovém motoru. Důvodem je nižší spolehlivost, a to především u šestnáctistovek. Jednotka 1.4 HDi disponuje výkonem 50 kW, což opravdu není mnoho. Při slušném zacházení se ale chlubí bezproblémovým provozem. Turbodiesel 1.6 HDi je sice znatelně živější, ale také trpí častějším výskytem závad.

Solidní spolehlivost

Naftové šestnáctistovky jsou u Peugeotu dnes již spolehlivější, než tomu bylo dříve, přesto se všech problémů nezbavily. Choulostivější je stále třeba turbodmychadlo, což není zrovna levný díl motoru. „Peugeot 208 se potýká s kratší životností spojky, proto její stav při výběru vozu určitě prověřte,“ nabádá Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Krátkou životnost vykazují také brzdové komponenty, které pro Peugeot dodává Bosch. Rychleji se opotřebovávají jak brzdové destičky, tak kotouče. Tento problém se týká i dalších modelů této francouzské automobilové značky.

„Na přední nápravě se mohou objevit vůle, zpravidla se tak děje na táhlech předního příčného stabilizátoru. To však není při stavu českých silnic až tak překvapivé,“ pokračuje zástupce AAA AUTO a dodává: „Někdy stávkuje elektrická výbava, proto nezapomeňte všechny její součásti vyzkoušet.“ Pozor také na vozidla, která nebyla prodána v ČR jako nová. Peugeot 208 je totiž oblíbeným vozem v autopůjčovnách a takové auto může mít za sebou nemalou porci ujetých kilometrů. Navíc mu neprospívá ani neustále střídání řidičů.


Milan Jirouš

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Peugeot 208 - návrat ke slávě Fotografie k článku Test ojetiny: Peugeot 208 - návrat ke slávě Fotografie k článku Test ojetiny: Peugeot 208 - návrat ke slávě Fotografie k článku Test ojetiny: Peugeot 208 - návrat ke slávě Fotografie k článku Test ojetiny: Peugeot 208 - návrat ke slávě Fotografie k článku Test ojetiny: Peugeot 208 - návrat ke slávě Fotografie k článku Test ojetiny: Peugeot 208 - návrat ke slávě
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč
24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují