Test ojetiny: Opel Corsa - déčko není béčko!

Čtvrtá generace Opelu Corsa s označením D vstoupila na trh v roce 2006. Přesto ani dnes ostudu neudělá. To platí jak po stránce designu, tak jízdních vlastností.

Německá automobilka Opel uvedla čtvrtou generaci svého malého modelu Corsa na podzim roku 2006, a to se tří a pětidveřovou karoserií. Pohledný hatchback se o rok později dočkal i sportovně laděné varianty OPC s přeplňovaným motorem 1.6T o výkonu 141 kW, skvěle naladěným podvozkem a laděným výfukem, který dodává jízdě nezbytnou zvukovou kulisu. Koncem roku 2009 prošel vůz faceliftem a výrobní linky opustil v roce 2014, kdy byl nahrazen novou generací pod kódovým označením E.


Opel Corsa D dodnes zajme karoserií líbivých tvarů. Ta ukrývá útulný interiér s designově zdařilou palubní deskou a pohodlnými sedadly. Přední mají navíc zdařilé boční vedení těla. Vpředu najdeme místa dostatek, ale v prostoru zadních sedaček je situace horší, a to zejména v oblasti kolen.  

Pochvalu si zaslouží pamět nastavení předních sedadel u třídveřového provedení. Sedačku tak po odklopení, kvůli přístup k zadním sedadlům, není třeba znovu nastavovat. Zavazadlový prostor o objemu 285 litrů díru do světa neudělá. Na druhou stranu to ale není ani nějaký propadák - samozřejmě v rámci třídy malých vozů.  

Po stránce jízdních vlastností si automobil vede opravdu dobře, i když zcela bez chyby není. Tlumení nerovností i držení jízdní stopy můžeme pochválit, stejně jako přesné řazení. Výhled dozadu při couvání ale nijak nenadchne, což platí dvojnásob pro třídveřovou verzi s masivními C-sloupky karoserie. Někteří motoristé tak mohou mít problémy třeba při parkování do řady stojících aut.  

Nabídku pohonných jednotek začíná základní litrový tříválec, disponující výkonem 44 kW. Ten v roce 2010 posílil na 48 kW, přesto je lepší automobil s tímto motorem obejít obloukem. Žádné terno totiž není ani úsporná dvanáctistovka s výkonem 59 či později 63 kW. V městských ulicích vše zvládá, ale mimo město je znát určitý výkonový handicap. Ze zážehových pohonných jednotek tak můžeme doporučit spíše až čtrnáctistovku s výkonem 66 kW. Ještě více sil přirozeně nabídne přeplňovaný agregát 1.6T pracují s výkonem 110 kW - silněší motor má už jen sportovně laděná Corsa OPC.  

Zájemci o turbodiesel často podléhají vábení velice úsporného čtyřválce 1.3 CDTi. Ten se do Opelu Corsa montoval ve výkonových verzích 55, 66 a 70 kW, přitom dvě silnější provedení si s vozem už slušně poradí. Jenže tento malý turbodiesel rozhodně není bezproblémový a tak by zájemci o naftový pohon měli zvážit pořízení vozu s větším agregátem. Na výběr je mezi 1.7 CDTi o výkonu 92 a 96 kW. Nevýhodu sedmnáctistovky představuje vyšší hmotnost. To znamená větší zatížení přední nápravy, což se může projevit kratší životností zavěšení.  

Obecně je Opel Corsa D považován za nadprůměrně spolehlivé auto. Shodují se v tom německé statistiky poruchovosti TÜV a obchodníci s ojetinami. „Corsa čtvrté generace si díky své spolehlivosti, designu, ale i jízdnim vlastnostem snadno získává přízeň motoristů. Pozlobit majitele dokáže pazvuky a povrzáváním interiéru či vůlemi na přední nápravě,“ říká Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Při výběru vozu věnujte zvýšenou pozornost brzdám a spojce, nezřídka se zde projevuje nadměrné opotřebení.  

„Pozor na funkčnost centrálně umístěného displeje a stav dvouhmotového setrvačníku u turbodieselů,“ nabádá zástupce AAA AUTO. Nadměrně opotřebený setrvačník prozradí typické klapání při volnoběhu, linoucí se zespodu motoru, které po sešlápnutí pedálu spojky změní zvuk nebo zcela utichne. Dvouhomotý setrvačník není levnou záležitostí, ostatně podobně jako u jiných automobilů.  

„Chrastění ozývající se z výdechů ventilace ukazuje na vadný motorek ventilátoru. Občas se můžete setkat s částečně nebo zcela nefunkčním vyhříváním zadního skla,“ upozorňuje Jindřich Topol. Častěji se také objevuje praskání žárovek v potkávacích světlometech. Turbodiesel 1.3 CDTi trpí celkovým nadměrným opotřebením. Pokud opravdu toužíte po této motorizaci, dejte si pozor zejména na stav turba a zvýšenou spotřebu oleje. U vozů s vyšším nájezdem má tento agregát až nezdravý zvuk, což ukazuje na vznik nadměrných vůlí a takovému je lepší se vyhnout.  

Obecně lze doporučit spíše Corsu s benzinovým motorem. Spotřebou nezaskočí a bude vhodnější pro jízdu na kratší vzdálenosti. Nakonec automobilů se zážehovou pohonnou jednotkou je na trhu více, než těch s turbodieselem pod kapotou.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Milan Jirouš (text+foto)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

850 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Mazda 6

Rok výroby 2009

145 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

529 900 Kč