Test ojetiny: Opel Corsa C – malý blesk za malé peníze

vloženo

Corsa třetí generace nevyniká designem, ale potěší velmi příjemným ovládáním a dobrým chováním za jízdy. Navíc zájemce o ojetinu zaujme i cenou, což je na trhu ojetin výhoda i dalších modelů s bleskem ve znaku.

Test ojetiny: Opel Corsa C – malý blesk za malé peníze Test ojetiny: Opel Corsa C – malý blesk za malé peníze

Třetí generace malého automobilu Opel Corsa vyjela pod interním označením C. Vůz se objevil ve výrobním plánu automobilky už v roce 2000 a vydržel tam do roku 2006, kdy jej vystřídal stejnojmenný nástupce pod označením D. Automobil existuje výhradně v provedení tří a pětidveřový hatchback a to jak se zážehovými, tak vznětovými motory. Kromě manuálního pětistupňového řazení dostal také samočinné, které je zde řešeno robotizovanou převodovkou Easytronic s možností manuálního řazení. Nejde tedy o klasický automat, ale manuál s robotem a klasickou spojkou, jejíž obsluhu řeší elektronika bez zásahu řidiče, stejně jako řazení.


Toto provedení ale není k vidění často. Na trhu mají drtivou převahu vozy s ručním řazením. Zájem je především o pětidveřová provedení, což se projevuje na nižších cenách třídveřových verzí. Nevýhodou představuje chudá základní výbava. Najít dobře vybavený automobil zpravidla vyžaduje více trpělivost a více času věnovaného hledání vhodné ojetiny.

Karoserie sice jednoduchých, ale současně nadčasových a celkem líbivých tvarů, ukrývá dostatečně prostorný interiér. Těsněji může být vzadu v oblasti kolen, ale pokud přihlédneme k faktu, že vozidla této třídy si lidé pořizují většinou na cestování ve dvou, jen málo kdo toto bude řešit. Zavazadelník o objemu 260 litrů určitě díru do světa neudělá, vyložený propadák v rámci třídy však také nepředstavuje.

Určité minus představují jednoduše tvarovaná sedadla, z hlediska pohodlí si ale nestojí špatně. Palubní deska nese klasické designové prvky opelů z dané doby, s výrazným středovým panelem na jehož vrcholu najdeme malou kapličku s displejem zobrazujícím hodiny, ale i údaje autorádia a případně též palubního počítače. Menší volant dobře padne do rukou, což potěší snad každého řidiče.

Kladem je zdařilé naladění podvozku, díky němuž vůz dobře drží jízdní stopu v zatáčkách. Cestovní komfort přitom není vůbec špatný. Jen nelze doporučit základní pohonnou jednotku, jíž je benzinový litrový tříválec o chabém výkonu 43 nebo 44 kW. Oproti tříválcovým motorům uvedeným například v konkurenční Škodě Fabia sice produkuje menší vibrace a je tak příjemnější, po výkonové stránce ale vůbec nestačí.

Výrazně lépe si stojí čtyřválec 1.2 16V disponujícím už ucházejícím výkonem 55 kW, který je třeba v městském prostředí naprosto vyhovující. Tento motor má velice příznivou spotřebu a kultivovaný běh. V nabídce najdeme také silnější čtrnáctistovku, pracující s výkonem 66 kW. Ani ta není špatnou volbou, což platí i pro motor 1.8 16V/92 kW, který malou Corsu už pěkně rozparádí. Pro zájemce o úspornou motorizaci ale nebude představovat úplně nejlepší volbu, navíc vlz s tímto agregátem často na trhu neuvidíte.

Nejslabší turbodiesel 1.7 DI s výkonem 48 kW je stejně jako základní benzinový motor lepší obejít obloukem. Výhrou není ani 1.7 DTI/55 kW, který je sice o něco silnější, ale stejně jako slabší naftový motor nevykazuje zrovna ideální spolehlivost. Pozor si dejte i na rozšířený 1.3 CDTi/51 kW. Zpočátku to byl spolehlivý motor, sice s omezeným výkonem, ale některým motoristům dostačoval. Jenže s přibývajícími lety a kilometry na hrbu vzala jeho spolehlivost za své. Z tohoto hlediska je nejlepší volbou nejsilnější turbodiesel 1.7 CDTi/74 kW, který ale není k vidění tak často.

opel corsa C motor

„Turbodiesel 1.3 CDTi z produkce italské automobilky Fiat někdy trápí vysoká spotřeba oleje a problémy s turbem. Vyloučit nelze ani potíže se vstřikovači nebo dokonce přidírání motoru. Proto pokud zatoužíte po vozidle s touto pohonnou jednotkou, velkou pozornost věnujte pravidelnému běhu i zabarvení kouře linoucího se z výfuku,“ upozorňuje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Malá naftová třínáctistovka je sice vyhlášený spořílek paliva, ale trpí celkovým nadměrným opotřebením.

U všech motorizací si dejte pozor na únik motorového oleje. U robotizované převodovky Easytronic si ověřte, že při zastavení a vypnutí motoru zůstává zařazen první rychlostní stupeň. Vyloučit nelze ani problémy plynoucí třeba z opotřebení podvozku. „Vůle na přední nápravě se vyskytují častěji u verzí s těžšími naftovými motory o objemu 1,7 litru. Vyloučit je ale nelze ani u malých benzinových motorizací, což není vzhledem ke stavu českých silnic nic překvapivého,“ pokračuje ve výčtu možných závad zástupce AAA AUTO.

„Některé automobily mají zvlněné brzdové kotouče, vyloučit nelze ani vůle v závěsech dveří. Častou závadou je rozsypaný nebo nedopisující centrálně umístěný displej, někdy nefunguje originální autorádio či klimatizace. Prověrku si ale zaslouží veškerá výbava,“ doporučuje Jindřich Topol z AAA AUTO. Zcela vyloučit nelze ani poruchy elektroinstalace v palubní desce nebo netěsnosti vodního čerpadla. Známé jsou i potíže se stěrači či alternátorem. Výběr ojetého Opelu Corsa zkrátka nelze podcenit, pokud má dále dobře sloužit a novému majiteli dělat radost.


Milan Jirouš (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Opel

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa C – malý blesk za malé peníze Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa C – malý blesk za malé peníze Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa C – malý blesk za malé peníze Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa C – malý blesk za malé peníze Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa C – malý blesk za malé peníze

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

BMW 3 Touring je tady, ovládá se hlasem a vycouve z místa

BMW 3 Touring je tady, ovládá se hlasem a vycouve z místa

Již příští týden si nové BMW řady 3 odbyde svou premiéru v dlouhé verzi Touring, přičemž první vozy se k zákazníkům dostanou na podzim.

Test: BMW 540i xDrive Touring - na SUV zapomeňte a dejte přednost kombi

Test: BMW 540i xDrive Touring - na SUV zapomeňte a dejte přednost kombi

U roztočené modrobílé vrtule už nějakou dobu nedostanete to, co bývalo zvykem. Příkladem může být verze 530i, která..

DS 3 Crossback je hooodně avantgardní crossover

DS 3 Crossback je hooodně avantgardní crossover

Toužíte po crossoveru se kterým budete středem pozornosti? Co takhle zvolit nový model DS 3 Crossback? Novinka od..

Peugeot 508 SW vstupuje na český trh, kolik stojí?

Peugeot 508 SW vstupuje na český trh, kolik stojí?

Značka Peugeot, která před devíti měsíci úspěšně uvedla na trh v ČR nový fastback Peugeot 508, uvádí dnes i verzi 508..

Škoda Kamiq má českou cenu, stojí od 379 900 Kč

Škoda Kamiq má českou cenu, stojí od 379 900 Kč

Příjem objednávek nového modelu KAMIQ na českém trhu zahájen, doporučené ceny pro zákazníky začínají na částce 379 900..