Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?

vloženo

Objednat nový Opel Corsa není složité. Stačí klasická návštěva u dealera. Za dobře vybavený kus ovšem zaplatíte peníze, s nimiž byste (při troše štěstí na nějakou tu slevovou akci) sehnali i daleko vyspělejšího sourozence jménem Opel Astra. Ale když chcete ušetřit?

Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka? Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?

Zdánlivě bezvýchodná situace má až překvapivě prosté řešení. Stačí zajít do bazaru… Po vyřčení této věty jistě mnohým z vás přeběhl mráz po zádech, ale nebojte. O několik let starých corsách vůbec řeč nebude.


Od nově rozvíjené značky Mototechna společnosti AAA Auto jsme totiž obdrželi malý Opel, který vlastnila takzvaně od „mimina“ a se kterým celou dobu provozu jezdil pouhý jeden člověk (zaměstnanec). A vlastně, můžeme období 4 měsíců vůbec nazývat dobou provozu?

Naše Corsa najezdila od dubna do začátku září zhruba 6 600 km a její vzhled, pneumatiky, ba dokonce ani interiér nezaznamenaly známky předchozího užívání (na prazích dveří, hraně kufru a dotykovém displeji dokonce zůstaly přepravní folie). Mnohem pozoruhodnější je ale vývoj ceny. Za první čtyři měsíce totiž nový Opel spadne nejvýrazněji a z ceníkových 435 000 Kč (za nejvyšší výbavu Cosmo vč. příplatků) se rázem bavíme o poklesu v řádech desítek tisíc korun. V našem případě byla však situace ještě lákavější. Prakticky nový vůz stál v bazaru s cenovkou 335 000 Kč.



Krátký pohled do internetového konfigurátoru prozradí, že za takovou cenu pětidvéřový Opel Corsa s testovaným motorem 1.0 Turbo ecoFLEX nepořídíte ani v nejhorší možné výbavě Selection (přesněji řečeno, na úplně holou corsu s plechovými disky a pastelovou barvou vám bude scházet 4 900 Kč, neboť stojí 339 900 Kč).
Také vám koupě objednávkového kusu najednou přestává dávat smysl?

Exteriér – nazdobená fešanda
Před očima nám totiž nestojí ledajaká Corsa. Dokonce si troufnu tvrdit, že takových exemplářů v našich končinách příliš nepotkáte. Většina zákazníků vybaví obvykle druhý vůz do rodiny jen tím nejnutnějším. My ale šetřit nemusíme, sleva 100 000 Kč z ceny nového vozu opravdu stačí. Testovanému kusu proto nechybí zhola nic a najdeme na něm i takové perly jako nejdražší a navíc krásné 17palcové ráfky, bixenony s LED denním svícením, nebo černý lak s perleťovým efektem.



Že to takové corse sluší? O tom není pochyb. Podrobnějšímu hodnocení vzhledu probíraného vozu se ale pro dnešek vyhnu, neboť jsme jej detailně probírali již v dřívějším komplexním testu.



Interiér – kvantový skok vpřed a lepší kvalita
Po otevření dveří pokračujeme v krasojízdě. Opel po vzoru mnohých výrobců upustil u nové corsy od vestavěné navigace, namísto které nabízí funkci zrcadlení displeje mobilního telefonu. Jde samozřejmě o řešení s mnohými ústupky, nicméně v corse nic lepšího nedostanete. Zkoušenému exempláři dále nechybí ani výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, obsáhlý informační displej v kapličce přístrojů, nebo sada vnitřního osvětlení řešená sympatickými červenými diodami.



Nejvyšší výbava Cosmo nabízí ale i možnost výběru barvy interiéru a musím uznat, že právě v tomto případě se volba skutečně povedla. Béžovo-černá sedadla v kombinaci látka/umělá kůže skvěle doplňují dvoubarevný ráz palubní desky a spolu s nenásilnou béžovo-hnědou lištou vytvářejí z vnitřního prostoru útulné místo.



V klasickém redakčním testu jsme nový Opel Corsa měli před necelými dvěma roky a musím přiznat, že od té doby jsem v příjemnějším voze této cenové kategorie. Opel jako kdyby najednou zapomněl šetřit a vybavil corsu hodnotnými materiály (například celý horní díl palubní desky je z měkčeného povrchu) a také vytříbenou ergonomií. Té se dá vytknout snad jen příliš utopená řadicí páka, nebo tlačítka vlevo od dotykového displeje, která z pohledu řidiče zakrývá věnec volantu. Zbytek je ale natolik skvělý, že jde v porovnání s předchozí generací o pověstný kvantový skok.



Motor – tříválcové nebe
Druhým důvodem, proč jsme po testovaném vozu opět sáhli (hned po výhodnosti, s jakou jej lze koupit), byl motor 1.0 Turbo ecoFLEX. S českým zastoupením opelu nebývá úplně snadná domluva, a přestože jsme již před dvěma lety avizovali, že bychom rádi vyzkoušeli i slabší provedení absolutně skvělého litrového tříválce, dostalo se nám pod ruku až teď. Jaké tedy je?



Nutno přiznat, že od dovětku ecoFLEX si nesmíte mnoho slibovat. Slabší provedení se v praxi odlišuje hlavně extrémně dlouhým zpřevodováním nového šestistupňového manuálu, díky kterému jste v příjemném tichu schopni absolvovat i velmi dlouhé přesuny (při 130 km/h točí motor jen 2 500 otáček). Spotřebu však dlouhé kvalty reálně příliš nesnižují.

Slabší motor s výkonem 66 kilowattů má oproti silnějšímu sourozenci logicky o něco vlažnější projev. Zdá se však, že je při zátahu ještě o pár decibelů tišší (skoro až neslyšný), což je nebývale příjemné. Stejně jako silnější provedení disponuje i testovaný motor vyvažovacím hřídelem, který zcela eliminoval tříválcové vibrace. Při městském popojíždění, kam se koneckonců hodí nejlépe, o něm proto vůbec nevíte a díky obvodům, které dochlazují turbo, nám nevadila ani přítomnost systému start/stop. „Litr“ ve zlomku sekundy neslyšně naskočí a pokračujete…



Papírový výkon 66 kilowattů nezní jako žádná výhra a maximální hodnota točivého momentu 170 Nm také ne. Křivka výkonového průběhů ale překvapí. Všech 170 Nm je totiž k dispozici v širokém pásmu od 1 800 do 3 700 ot./min-1 a maximální výkon 90 koní nastupuje právě od zmiňovaných 3 700 ot./min-1 až do 6 000, kde se vyplatí přeřadit. Netvrdím, že tato ekologicky koncipovaná verze drtí asfalt, ale díky hmotnosti 1 176 kg si na nedostatek výkonu opravdu stěžovat nemůžete. To ostatně dokazuje i papírovým zrychlením 11,9 s na 100 km/h. Slabší charakter motoru přesto odhalíte. Kde? V táhlém dálničním stoupání s početně obsazeným vozem. Jak často bude ale malá Corsa vozit 5 lidí? Dvakrát, či třikrát ročně?

Udávaná spotřeba 3,7 – 4,6 litru je samozřejmě mírnou utopií. Reálně však pod 5 litrů jezdit můžete a to i v případech, kdy se nevyhnete ranní špičce a městskému popojíždění. Po týdnu kombinovaného provozu ukazoval palubní počítač nadmíru přijatelných 5,3 litrů a to jsme se necourali. Překvapila mě však žíznivost motoru pod zátěží, při které si navzdory svému přidušenému charakteru nebojí říct o rovných 10 litrů. V rámci zachování rozumných provozních nákladů si malá Němka žádá smířlivější přístup, s tím se ale dá žít.

 Jízda – nečekaná zábava
Za uplynulých 34 let si Opel Corsa pořídilo bezmála 13 milionů zákazníků. Takové číslo už stojí za zamyšlení, proč je tolik oblíbená a rozhodně vás dovede k závěru, že na poli malých vozů jde o jednoho z nejsilnějších hráčů. Jenomže ať už měli zájemci v minulosti jakékoliv preference, jízdní vlastnosti mezi ně (až na pár specialitek typu GSi či OPC) nikdy nepatřily. To se teď změní! Přesněji řečeno, generace E vše změní.



Vím, sice jsme dostali vůz na největších 17palcových ráfkách s naprosto skvělými letními pneumatikami Continental, ale přece jen… „To auto tak nádherně zatáčí, to snad není možné!“
Díky přesnému a překvapivě i komunikativnímu řízení si jízdu s tímhle miniautem začnete užívat, jako kdyby vám právě vrátili řidičák. Vše je tak sympaticky naladěné. Podvozek dokáže skvěle filtrovat většinu příčných i podélných děr a na švestkách jej načapáte až při skutečném extrému. Zhola vůbec mu však nejde překousat zničený železniční přejezd, přes který jezdím každý den. I při 30 km/h zde nepříjemně odskočí a od zadní vlečené nápravy se ozve tupá rána. „Ach, ta velká kola.“
Pak ale jedete po okresní silnici a zjišťujete, jak si ve skvělých reakcích volantu, lehké přídi, která prakticky nezná setrvačnost, a naprosto čitelném chování vozu, začínáte libovat. Najednou to není „ach, ta velká kola“, nýbrž „díky za ta velká kola“.

Vážně bych nečekal, že je to až tak roztomilá hračka… Výkonu sice není mnoho, ale kdo říká, že jedeme rychle. Jedeme pouze plynule, a přesto je to vynikající zábava. Druhá nejslabší Corsa z nabídky vás tak nakonec uchvátí více, než byste kdy pomysleli, a když ji navíc můžete koupit o tolik výhodněji…

Závěr – konečně výhodněji
Vybavit druhé auto do rodiny nejvyšším stupněm výbavy a spoustou dalších příplatků včetně bixenonů… to se jen tak nevidí. A upřímně, za 435 000 Kč bychom nad podobnou nabídkou také neuvažovali. A to ani při sebevětší lásce ke konkrétnímu modelu. Ovšem při částce, za kterou nekoupíte ani nejzákladnější provedení, stojí vybavený Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX Cosmo za špás.



plusy
+ výhodnost konkrétní koupě
+ hodnotný interiér
+ jízdní vlastnosti
+ prémiové prvky výbavy
+ tichý a kultivovaný motor
+ spotřeba při klidné jízdě
+ velikost vnitřního prostoru

mínusy
- utopená řadicí páka
- odhlučnění podběhů (slyšíte každý kamínek)
- zakrytá tlačítka vlevo od centrálního displeje

Technické údaje

Opel Corsa E 1.0 Turbo ecoFLEX 66kW Start/Stop (2016)

Objem motoru

999 ccm

Typ motoru

řadový tříválec (R3)

Druh motoru

zážehový přeplňovaný

Typ přeplňování

turbodmychadlo (SIDI)

Maximální výkon

66 kW / 90 koní / 3 700 – 6 000 ot./min.

Maximální točivý moment

170 Nm / 1 800 – 3 700 ot./min.

Převodovka

šestistupňová manuální

Poháněná kola

přední (4x2)

Maximální rychlost

180 km/h

Zrychlení z 0 na 100 km/h

11,9 s

Udávaná spotřeba město

4,6  l/100 km

Spotřeba mimo město

3,8 l/100 km

Kombinovaná spotřeba

4,3 l/100 km

Spotřeba během testu

5,3l/100 km

Objem nádrže

45 l

Pohotovostní hmotnost

1 176 kg

Délka / šířka / výška

4 021 / 1 746 / 1 481 mm

Rozvor

2 510 mm

Zavazadelník/ Po sklopení

285/1 120 litrů

Cena v době testu

335 000 Kč

 

Vůz zapůjčil autobazar AAA Auto.

 


text: Martin Müller foto: Kessworks Photo

Vyhledat vozidla v inzerci: Opel

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka? Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka? Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka? Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka? Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka? Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka? Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka? Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka? Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka? Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka? Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka? Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka? Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka? Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka? Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka? Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka? Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka? Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka? Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka? Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka? Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka? Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka? Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka? Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka? Fotografie k článku Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země