Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě

vloženo

Model i10 není na trhu s ojetými vozy tak často k vidění jako někteří jeho konkurenti. Ale kdo hledá vůz nejmenší kategorie, určitě by jej měl do výběru zahrnout.

Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě

Hyundai i10, vyráběný v letech 2008 až 2013, je proti svému předchůdci modelu Atos moderna sama. Přesto má pod kapotou na dnešní dobu poměrně jednoduchou techniku, což se příznivě odráží ve spolehlivosti.


Proti Atosu působí „í-třicítka“ více dotaženě, zatímco předchůdci vrzal nejen interiér, ale i panty bočních dveří. Navíc na trhu najdete vozidla se skutečně slušnou výbavou, která vám zpříjemní cestu ať již po městě za nákupy, nebo třeba i mimo něj.

S i10 méně nároční motoristé běžně zdolávají poměrně velké vzdálenosti. Dvěma cestujícím nabídne dost prostoru, takže si ji oblíbily především starší páry, jimž dělá společnost při cestách na chaty a za potomky. Výhodou Hyundaie i10 je na trhu ojetin také cena, která odráží malý zájem motoristů. Ti totiž v drtivé většině případů hledají mezi konkurenčními modely, o nichž slýchávají daleko častěji než o i10.

hyundai i10 z bazaru

Solidní prostornost, ale tvrdý podvozek

Korejský Hyundai i10 si nestojí zle ani z hlediska prostornosti. Zatímco interiér nabízí dostatek i pro cestující vyšších postav - to je dáno vyšší karoserií, která tam na pohled možná až tolik do oka nepadne: vůz je poměrně úzký, přitom s vyšší stavbou karoserie. Je to ale praktické. Sedadla mohou zprvu trochu odrazovat, avšak neodsuzujte je, dokud je řádně nevyzkoušíte. Jejich tuhost je klíčem k dobré opoře těla i při delších jízdách. Zmínit musíme také zavazadlový prostor o objemu 211 litrů, což je v dané třídě nejmenších aut velice dobrá hodnota.

Vyšší stavba karoserie si vyžádala tužší naladění podvozku, aby byly zajištěny dostatečně dobré jízdní vlastnosti. Tvrdé odpružení ale dost ubírá na komfortu posádky, zejména vezmeme-li v úvahu stav českých silnic, které jsou samá díra. Toto je jasné minus „í-třicítky“. Jízdní komfort omezuje i slabé odhlučnění prostoru pro posádku a vnímat lze i zvýšenou hladinu aerodynamického hluku - ve srovnání s jinými vozy. Terno nepředstavují ani z výroby montované pneumatiky Hankook, které jsou nadměrně hlučné.

Motorová bída

Vzhledem k tomu, že Hyundai i10 patří mezi ty nejmenší automobily, nepřekvapí malá nabídka pohonných jednotek. Ty spočítáte na prstech jedné ruky. Překvapením není ani fakt, že jde o maloobjemové agregáty s nevelkým výkonem. Navíc na trhu ojetin je výběr mezi motorizacemi velmi omezený, vždyť ani samotná „í-desítka“ není nijak početně zastoupena. Základní motorizaci představuje dvanáctiventilový čtyřválec o objemu 1,1 litru a výkonu 48, 49 či 51 kW. Nejsilnější verze byla přitom nabízena až po faceliftu a modernizaci modelu, k čemuž došlo v roce 2001. Samozřejmě nejsilnější provedení je nejlepší volbou. Každopádně je benzinová jedenáctistovka úsporná a na svůj objem i snaživá.

Více sil má šestnáctiventilový motor o objemu 1,25 litru (57, po faceliftu 63 kW). Jenže se neobjevuje často, protože vozy s menšími agregáty byly cenově dostupnější. Častěji potkáte i litrový tříválec s výkonem 48 kW, který se objevil v nabídce v roce 2011. Proti objemnějším motorům je ale citelně línější. To platí i ve srovnání s jedenáctistovkou o výkonu 48 kW. Zde jako by se naplnilo přísloví „objem ničím nenahradíš“.

i10 engine

Vedle benzinových pohonných jednotek je k dispozici také turbodiesel. Motor 1.1 CRDi je tříválec o objemu 51 kW, což se projevuje citelnějšími vibracemi ve srovnání s jednotkou o čtyřech válcích. Z hlediska spolehlivosti si tento „nafťák“ nestojí špatně, stále ale platí, že benzinové agregáty jsou spolehlivější. U turbodieselu se mohou objevit potíže se vstřikovači common railu.

Žádné fatální poruchy

Některé automobily trápí pazvuky v interiéru při přejezdu nerovností, za což do značné míry může tvrdý podvozek špatně tlumící nerovnosti. „Můžete se setkat také s vrzáním navíječů bezpečnostních pásů. Je to nepříjemné, ale na jejich funkčnosti se to nijak neprojevuje,“ vysvětluje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Nic příjemného nepředstavuje ani prasklá žárovka v potkávacím světlometu, ale ani v tomto případě se nejedná o žádnou katastrofu.

„Horší je, pokud se objeví problémy s palivovým čerpadlem umístěným v nádrži automobilu. Pokud má hlučný běh, blíží se problémy,“ varuje zástupce AAA AUTO. Známá jsou hlučná ložiska kol, která se tak hlásí o výměnu. Spojka má kratší životnost. „Některé vozy mají vůle na přední nápravě, většinou na táhlech stabilizátoru, i když nelze zcela vyloučit ani vůle v zavěšení ramen,“ pokračuje zástupce AAA AUTO. Zazlobit může také elektronika. Většinou tak, že se rozsvítí kontrolka ABS, pak ale většinou po novém nastartování zhasne.

Hyundai i10 sice umí zazlobit, obvykle ale nejde o žádné zásadní závady. To je dáno jednoduchou technikou, což znamená, i že si s vozem bez potíží musí poradit i malý soukromý autoservis. To se přirozeně kladně projeví na účtu za opravu. Pro zájemce o model i10 je to důležitý „detail“, neboť se většinou profilují z řad méně náročných motoristů, kteří si dobře hlídají náklady na provoz automobilu.


Milan Jirouš (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu
23.10.2018
Seat Terraco je třetím SUV do party
23.10.2018
Škoda Fabia Combi Scoutline představena, oplastování není levné
22.10.2018
Nissan Qashqai dostal nový motor a dvouspojkovou převodovku
18.10.2018
Jaká auta jsou nejspolehlivější? Podle britů to jsou vozy z Japonska
17.10.2018
Luxusní BMW X7 představeno! Je obrovské a bude mít minimálně šestiválec
16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou