Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě

vloženo

Model i10 není na trhu s ojetými vozy tak často k vidění jako někteří jeho konkurenti. Ale kdo hledá vůz nejmenší kategorie, určitě by jej měl do výběru zahrnout.

Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě

Hyundai i10, vyráběný v letech 2008 až 2013, je proti svému předchůdci modelu Atos moderna sama. Přesto má pod kapotou na dnešní dobu poměrně jednoduchou techniku, což se příznivě odráží ve spolehlivosti.


Proti Atosu působí „í-třicítka“ více dotaženě, zatímco předchůdci vrzal nejen interiér, ale i panty bočních dveří. Navíc na trhu najdete vozidla se skutečně slušnou výbavou, která vám zpříjemní cestu ať již po městě za nákupy, nebo třeba i mimo něj.

S i10 méně nároční motoristé běžně zdolávají poměrně velké vzdálenosti. Dvěma cestujícím nabídne dost prostoru, takže si ji oblíbily především starší páry, jimž dělá společnost při cestách na chaty a za potomky. Výhodou Hyundaie i10 je na trhu ojetin také cena, která odráží malý zájem motoristů. Ti totiž v drtivé většině případů hledají mezi konkurenčními modely, o nichž slýchávají daleko častěji než o i10.

hyundai i10 z bazaru

Solidní prostornost, ale tvrdý podvozek

Korejský Hyundai i10 si nestojí zle ani z hlediska prostornosti. Zatímco interiér nabízí dostatek i pro cestující vyšších postav - to je dáno vyšší karoserií, která tam na pohled možná až tolik do oka nepadne: vůz je poměrně úzký, přitom s vyšší stavbou karoserie. Je to ale praktické. Sedadla mohou zprvu trochu odrazovat, avšak neodsuzujte je, dokud je řádně nevyzkoušíte. Jejich tuhost je klíčem k dobré opoře těla i při delších jízdách. Zmínit musíme také zavazadlový prostor o objemu 211 litrů, což je v dané třídě nejmenších aut velice dobrá hodnota.

Vyšší stavba karoserie si vyžádala tužší naladění podvozku, aby byly zajištěny dostatečně dobré jízdní vlastnosti. Tvrdé odpružení ale dost ubírá na komfortu posádky, zejména vezmeme-li v úvahu stav českých silnic, které jsou samá díra. Toto je jasné minus „í-třicítky“. Jízdní komfort omezuje i slabé odhlučnění prostoru pro posádku a vnímat lze i zvýšenou hladinu aerodynamického hluku - ve srovnání s jinými vozy. Terno nepředstavují ani z výroby montované pneumatiky Hankook, které jsou nadměrně hlučné.

Motorová bída

Vzhledem k tomu, že Hyundai i10 patří mezi ty nejmenší automobily, nepřekvapí malá nabídka pohonných jednotek. Ty spočítáte na prstech jedné ruky. Překvapením není ani fakt, že jde o maloobjemové agregáty s nevelkým výkonem. Navíc na trhu ojetin je výběr mezi motorizacemi velmi omezený, vždyť ani samotná „í-desítka“ není nijak početně zastoupena. Základní motorizaci představuje dvanáctiventilový čtyřválec o objemu 1,1 litru a výkonu 48, 49 či 51 kW. Nejsilnější verze byla přitom nabízena až po faceliftu a modernizaci modelu, k čemuž došlo v roce 2001. Samozřejmě nejsilnější provedení je nejlepší volbou. Každopádně je benzinová jedenáctistovka úsporná a na svůj objem i snaživá.

Více sil má šestnáctiventilový motor o objemu 1,25 litru (57, po faceliftu 63 kW). Jenže se neobjevuje často, protože vozy s menšími agregáty byly cenově dostupnější. Častěji potkáte i litrový tříválec s výkonem 48 kW, který se objevil v nabídce v roce 2011. Proti objemnějším motorům je ale citelně línější. To platí i ve srovnání s jedenáctistovkou o výkonu 48 kW. Zde jako by se naplnilo přísloví „objem ničím nenahradíš“.

i10 engine

Vedle benzinových pohonných jednotek je k dispozici také turbodiesel. Motor 1.1 CRDi je tříválec o objemu 51 kW, což se projevuje citelnějšími vibracemi ve srovnání s jednotkou o čtyřech válcích. Z hlediska spolehlivosti si tento „nafťák“ nestojí špatně, stále ale platí, že benzinové agregáty jsou spolehlivější. U turbodieselu se mohou objevit potíže se vstřikovači common railu.

Žádné fatální poruchy

Některé automobily trápí pazvuky v interiéru při přejezdu nerovností, za což do značné míry může tvrdý podvozek špatně tlumící nerovnosti. „Můžete se setkat také s vrzáním navíječů bezpečnostních pásů. Je to nepříjemné, ale na jejich funkčnosti se to nijak neprojevuje,“ vysvětluje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Nic příjemného nepředstavuje ani prasklá žárovka v potkávacím světlometu, ale ani v tomto případě se nejedná o žádnou katastrofu.

„Horší je, pokud se objeví problémy s palivovým čerpadlem umístěným v nádrži automobilu. Pokud má hlučný běh, blíží se problémy,“ varuje zástupce AAA AUTO. Známá jsou hlučná ložiska kol, která se tak hlásí o výměnu. Spojka má kratší životnost. „Některé vozy mají vůle na přední nápravě, většinou na táhlech stabilizátoru, i když nelze zcela vyloučit ani vůle v zavěšení ramen,“ pokračuje zástupce AAA AUTO. Zazlobit může také elektronika. Většinou tak, že se rozsvítí kontrolka ABS, pak ale většinou po novém nastartování zhasne.

Hyundai i10 sice umí zazlobit, obvykle ale nejde o žádné zásadní závady. To je dáno jednoduchou technikou, což znamená, i že si s vozem bez potíží musí poradit i malý soukromý autoservis. To se přirozeně kladně projeví na účtu za opravu. Pro zájemce o model i10 je to důležitý „detail“, neboť se většinou profilují z řad méně náročných motoristů, kteří si dobře hlídají náklady na provoz automobilu.


Milan Jirouš (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč