Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka

vloženo

Druhá generace Hyundaie Accent zaujme nízkou pořizovací cenou a většinou i slušnou výbavou. Navíc potěší příznivou spotřebou.

Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka

Accent druhé generace vstoupil na trh v roce 2000 a ve výrobě vydržel šest let. Pak jej nahradil stejnojmenný model třetí řady. Během této doby prošel faceliftem v roce 2003. Bariérový test Euro NCAP ale nikdy neabsolvoval.


Interiér automobilu nabízí vzhledem k vnějším rozměrům opravdu solidní prostor. Výhodou je komfort odpružení, avšak po stránce jízdních vlastností Accent rozhodně nenadchne. Řízení nemá absolutně žádnou zpětnou vazbu, vůz se v zatáčkách citelně naklání a dříve opouští jízdní stopu. Zkrátka patří totiž k podprůměru.

Totéž můžeme říci o zavazadelníku, který disponuje objemem 321 litrů. Lépe je logicky přístupný v liftbacku, nakonec vozidel s touto karosářskou verzí je více než sedanů. V provedení kombi Accent nikdy nevyjel, takže zájemci o tuto praktickou karosářskou verzi musejí hledat u konkurence.

Nabídka pohonných jednotek začíná dvanáctiventilovým čtyřválcem 1.3 12V o výkonu 55 kW. Lepší je však zvolit některou z jeho silnějších verzí: 61, 62 nebo 63 kW. Pro malý automobil jakým Hyundai Accent je bude tento výkon stačit a třináctistovka navíc potěší příznivou spotřebou. Pro zájemce o silnější motorizaci je tu možnost zvolit patnáctistovku nebo šestnáctistovku.

Slabší motor o objemu 1,5 litru je dvanáctiventil s výkonem 66 kW, silnější 1.5 16V nabídne výkon 75 kW. Nejsilnější v nabídce je 1.6 16V o výkonu 77 kW. Na trhu ojetin mají ale drtivou převahu vozidla se třináctistovkou pod kapotou.

Pod kapotu se dostal také jeden turbodiesel. Tříválec 1.5 CRDi používá vstřikování typu common rail, vyznačuje opravdu nízkou spotřebou a také velice znatelnými vibracemi. Jeho výkon 60 kW je i díky turbodmychadlu zcela vyhovující, ale přenos vibrací (hlavně při volnoběhu) do interiéru působí dost nekomfortně.

Za jízdy se projeví laciné provedení vozu. Plasty v interiéru jsou nezřídka zdrojem pazvuků při přejezdu nerovností, méně tlumících hmot se pak projeví zejména při jízdě po mokré vozovce. To totiž na zadních sedadlech uslyšíte hluk odvalujících se pneumatik.

Při výběru ojetého vozu si dejte pozor na známky koroze. Podléhá ji výfuk, ale objevuje se také na lemech blatníků. „Známé jsou poruchy alternátoru a klimatizace. Častěji se můžete setkat i s vůlemi na přední nápravě,“ říká Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Stejně tak se objevují netěsnosti chladicí soustavy.

„Kratší životnost mají tlumiče, zkontrolovat nezapomeňte funkčnost stěračů, které taktéž častěji zlobí,“ upozorňuje zástupce AAA AUTO. Potíže se nevyhýbají ani brzdám, u nichž se můžete setkat s nepravidelným brzdným účinkem, zvlněnými brzdovými kotouči a špatnou funkcí parkovací brzdy.

„U naftové patnáctistovky pozor na stav turbodmychadla, v případě zážehových motorizací se častěji objevují úniky oleje,“ pokračuje Jindřich Topol z AAA AUTO. Turbodiesel také někdy potrápí vstřikovače, můžete se ale setkat i s vozy, které mají naftový agregát celkově nadměrně opotřebený.

Benzinové motorizace v modelu Accent jsou zkrátka odolnější a spolehlivější. Navíc v případě třináctistovek oceníte široký výběr i příznivou spotřebu.


Milan Jirouš (text a foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Korejská automobilka ukázala zcela první fotografie nového modelu Sonata. Osmá generace Sonaty vystřídá po pěti letech za velkou louží dosavadní generaci v druhé polovině letošního roku. Zda se dostane i do Evropy, není..

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

Byly doby, kdy navigace v autě byly mnohem oblíbenější než dnes. S příchodem chytrých telefonů s velkými displeji, a..

Test ojetiny: Daewoo/Chevrolet Tacuma – Pod dvěma značkami jedno MPV

Test ojetiny: Daewoo/Chevrolet Tacuma – Pod dvěma značkami jedno MPV

Korejský model Tacuma nejprve vyjel pod značkou Daewoo, když však korejskou fabriku koupil Chevrolet, dostal vůz na..

Škoda Kamiq oficiálně představena, bude to hvězda Ženevy

Škoda Kamiq oficiálně představena, bude to hvězda Ženevy

Do konce roku 2022 Škoda představí více než 30 nových modelů. Novinka v podobě modelu Kamiq chce oslovit mladší..

Volkswagen Multivan 6.1 má po modernizaci, mrkněte co všechno nabídne

Volkswagen Multivan 6.1 má po modernizaci, mrkněte co všechno nabídne

Kromě omlazení vzhledu se dočkala šestá generace Multivanu rozsáhlé modernizace interiéru. Těšit se tak můžete na celou..