Test ojetiny: Chevrolet Lacetti – volba rozumu

vloženo

Chevrolet Lacetti patří mezi nejvíce přehlížené ojetiny, které přitom nabídnou za málo peněz celkem dost muziky. Pro méně náročné motoristy tak může být velice zajímavou volbou.

Test ojetiny: Chevrolet Lacetti – volba rozumu Test ojetiny: Chevrolet Lacetti – volba rozumu

Model Lacetti vyráběný v letech 2004 až 2008 vyjel původně pod značkou Daewoo. Korejskou továrnu (nikoli značku) ale koupil americký koncern General Motors včetně aktuální výrobní řady, a tak došlo k přejmenování modelů. Z Daewoo Lacetti se proto rázem stal Chevrolet Lacetti. To o něco zvedlo nevalný zájem o vůz v Evropě. Na evropském trhu se nabízely všechny tři karosářské varianty vozu, tedy designově odlišný zaoblený hatchback a z dnešního pohledu moderněji působící verze sedan a kombi. Praktický kombík nesoucí označení SW je jednoznačně nejžádanějším provedením.


Právě díky ostřejším linkám karoserie působí sedan i kombi na pohled dobře, avšak v interiéru najdeme stejné minusy jako v případě hatchbacku. Zpracování palubní desky, použité materiály a jejich slícování, to jsou velké slabiny, které prostor pro posádku značně srážejí. Na druhou stranu, sedadla nabídnou dostatek pohodlí a ani z hlediska nabídky místa pro cestující není situace vůbec špatná. S velikostí zavazadelníku je to už o poznání horší.

Nejmenší zavazadlový prostor dle očekávání nabídne hatchback, který svými 275 litry za konkurencí hodně zaostává. Zavazadelník sedanu má objem 405 litrů, kombi disponuje nákladovým prostorem o objemu 400 litrů. To je samozřejmě hodnota naměřená po krycí roletku zavazadelníku, takže je zde stále možnost vozidlo naložit až po střechu a využít tak hlavní výhody karosářské verze kombi.

Podvozek Chevroletu Lacetti má měkčí nastavení, díky čemuž dobře tlumí nerovnosti, i když v některých případech pronikají do prostoru pro posádku zvukové rázy od kol. V zátáčkách vůz zrovna moc zdatnosti nepředvádí, když se poměrně brzo stává nedotáčivým. K tomu mu dopomáhá i větší náklon karoserie na měkčím podvozku. Negativem je i naprostá absence zpětné vazby řízení a nepřesné řazení.

Méně náročné motoristy může zaujmout už základní motor 1.4 16V disponující výkonem 70 kW. Pochválit nemůžeme jeho hlučnější běh, po výkonové stránce pak lze doporučit spíše povedenou šestnáctistovku. Agregát 1.6 16V nabídne 80 kW, má dostatek sil a navíc rozumnou spotřebu. Ještě více temperamentu nabídne jednotka 1.8 16V montovaná o výkonech 89 nebo 90 kW. Na trhu s ojetými vozy ale není k vidění tak často. V nabídce nechybějí ani turbodiesel. Jde o dostatečně silný agregát 2.0 TCDI o výkonu 89 kW.

„Pro někoho to bude možná překvapivé, ale Chevrolet Lacetti má mezi motoristy dobrou pověst. Spíše než klasické závady jej trápí problémy plynoucí z opotřebení, a ty se nevyhýbají žádnému staršímu automobilu,“ říká Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. To se týká například podvozku, kde přirozeným opotřebením vznikají vůle – samozřejmě za velké podpory našich mizerných silnic.

„Vůle mohou vznikat nejen na přední nápravě, ale u vozidel s vyššími kilometrovými nájezdy i na zadní. Nezřídka se můžete setkat s nadměrně opotřebenými ložisky kol, která se hlásí o výměnu typickým hučením,“ vysvětluje zástupce AAA AUTO. Vůle ale pronásledují i řazení, jehož nepřesnost z výroby se pak ještě zvětšuje.

Mezi klasické závady vozu pak patří poruchy klimatizace nebo častější praskání žárovek ve světlometech. Určitě prověřte i funkčnost elektrické výbavy,“ nabádá Jindřich Topol z AAA AUTO. Vyzkoušejte centrální zamykání, zda dobře pracují zámky ve všech dveřích, ale i elektrické ovládaní oken. Koroze vůz většinou nijak výrazně nepostihuje, snad jen výfuk si za čas vyžádá výměnu. Občas se lze setkat se zvlněnými brzdovými kotouči, což je ale dáno jejich opotřebením a zanedbáním údržby – vlní se když jsou příliš tenké a měly být vyměněny.


Milan Jirouš (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Chevrolet

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Chevrolet Lacetti – volba rozumu Fotografie k článku Test ojetiny: Chevrolet Lacetti – volba rozumu Fotografie k článku Test ojetiny: Chevrolet Lacetti – volba rozumu Fotografie k článku Test ojetiny: Chevrolet Lacetti – volba rozumu Fotografie k článku Test ojetiny: Chevrolet Lacetti – volba rozumu Fotografie k článku Test ojetiny: Chevrolet Lacetti – volba rozumu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.07.2018
Toyota Auris TS Hybrid - Z říše kontrastů
13.07.2018
Test ojetiny: Ford Fiesta – levný a líbivý
12.07.2018
Toyota C-HR a RAV4 nově v edici Prime, ušetříte až 157 tisíc korun
11.07.2018
Test: Suzuki S-Cross 1.0 Booster je nejracionálnější volbou
03.07.2018
Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní
02.07.2018
Na nové Audi A6 zatím 1,5 milionu korun nestačí
28.06.2018
Nový Ford KA+ přijíždí na český trh za cenu od 272 990 Kč
28.06.2018
Tipy pro instalaci tažného zařízení
27.06.2018
Test ojetiny: Fiat Panda – pohledná krabička může být i 4x4
25.06.2018
Honda Civic Type R - Nabroušená katana!
20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech
04.06.2018
BMW M550d xDrive Touring - neviditelný supersport