Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie

vloženo

Model Kalos překvapí schopným podvozkem a potěší cenou. Materiály v interiéru ale nezapřou, že se jedná o laciný automobil pro nenáročné, což ostatně prozradí i slabší odhlučnění prostoru pro posádku. I proto se na trhu s ojetými vozy tolik neprosazuje.

Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie

Pětidveřový hatchback Kalos vstoupil na trh v roce 2002 a to ještě pod značkou Daewoo. K dispozici byl pouze se zážehovou osmiventilovou čtrnáctistovkou, která pracuje s výkonem 61 kW. O rok později se objevil také sedan a dva nové benzinové agregáty 1.2 16V o výkonu 53 kW a 1.4 16V s výkonem 69 kW. Na některé trhy dorazil i zážehový motor 1.6 16V/78 kW, to se však netýká České republiky a případná ojetina s tímto motorem tak může pocházet jedině z dovozu. Naftová pohonná jednotka se do tohoto modelu nikdy nedostala.


Není bez zajímavosti, že vůz s motorem 1.4 16V bylo možn objednat i se čtyřstupňovým automatem (na trhu ojetin jej potkáte jen vzácně), případně se sportovnější maskou. Rok 2004 přinesl proměnu automobilky Daewoo na Chevrolet a tím pádem se vůz přejmenoval na Chevrolet Kalos. Přitom se ale dále vyráběl ve stejné korejské továrně. Světa spatřila také třídveřová varianta, která se ihned vyráběla v modernizované verzi, zatímco pětidveřový model prodělal modernizaci až v roce 2005.

Rok 2006 se nesl ve znamení zahájení prodeje nového Chevroletu Aveo, který nahradil Kalos s karoserií sedan. Tří a pětidveřový hatchback se tedy vyráběly dále a to až do roku 2008, kdy byla jejich produkce ukončena. Na některých trzích se však hatchback Kalos přejmenoval na Aveo, přestože jde o jiný model. Nebylo to zrovna moc taktické, protože jak se ukázalo, podle bariérových testů Euro NCAP je z hlediska bezpečnosti novější sedan Aveo horší, než starší Kalos. Nový sedan Aveo totiž zcela propadl, když mu nakonec byl přiznán výsledek jen jeden a půl hvězdičky z pěti možných, zatímco Kalos dostal hvězdičky tři.

Minusem Chevroletu Kalos jsou jistě levně působící materiály v interiéru a v neposlední řadě i jeho slabší odhlučnění. Díru do světa neudělá ani zavazadelník hatchbacku, jehož objem 220 litrů je podprůměrný. Sedan se 320 litry je na tom o trochu lépe. Nepotěší ani sedadla zcela postrádající boční vedení těla, což poznáte v zatáčkách. Zle si vůz ale nestojí v nabídce místa pro posádku a příjemně překvapí jízdními vlastnostmi, což někteří zatvrzelí odpůrci korejských aut neradi přiznávají.

I přes větší náklon karoserie v zatáčkách si vůz nechá překvapivě dost líbit. Ne, nejde o nadprůměrný vůz, ale rozhodně nepatří ani k podprůměru nebo snad k propadákům. Jízdně je to průměrný automobil s dobrými brzdami, které se neunaví ani pokud je v rámci testovací jízdy opravdu pořádně potrápíte. Prostě žádné vadnutí brzdného účinku, které trápí při větším zahřátí brzd i řadu vozů důvěryhodnějších značek. Nepotěší ale dlouhé dráhy řazení a umístění sudých rychlostí hluboko mezi sedadly, proto není jejich řazení zrovna pohodlné.

Základní osmiventil 1.4i vystřídal ve výrobním programu slabší agregát 1.2 16V. Dvanáctistovka ale díru do světa neudělá a tak je čtrnáctistovka z hlediska výkonu rozhodně lepší volbou. Dvojnásob to platí o 1.4 16V, který by měl být tou motorizací, jíž bude zájemce o Kalos hledat. Spotřebu očekávejte těsně nad hranicí sedmi litrů.

„Pozor na vůle v silentblocích a čepech přední nápravy,“ varuje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Zadní nápravu zase mnohdy trápí tlumiče pérování na konci životnosti. Důležité je ohlídat si interval výměny rozvodů, brzdové kotouče mají kratší životnost, takže i jejich stav prověřte. Výjimkou nejsou ani nadměrně opotřebená ložiska kol na přední nápravě.

„Známé jsou poruchy klimatizace, občas zazlobí elektrické stahování oken nebo dobíjení,“ říká zástupce AAA AUTO. Někdy se lze setkat s vadnými zámky nebo zatuhlým řazením. „Důkladnou prohlídku si zaslouží manžety poloos, které jsou někdy poškozené,“ nabádá Jindřich Topol z AAA AUTO. Včasnou výměnou manžety lze přitom předejít poškození kloubu poloosy.


Milan Jirouš (text, foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Chevrolet

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie Fotografie k článku Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie Fotografie k článku Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie Fotografie k článku Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie Fotografie k článku Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie Fotografie k článku Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu
23.10.2018
Seat Terraco je třetím SUV do party