Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší

vloženo

Qashqai můžete mít za půl milionu, ale také skoro za dvojnásobek. A to v případě, když se neobejdete bez pohonu všech kol, který získáte pouze ve spojení s nejsilnějším dieselem. Zapomenout musíte i na automatickou převodovku, přestože celková pořizovací cena zkoušeného exempláře překročila 900 tisíc korun.

Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší

Nissan Qashqai se letos po čtyřech letech na trhu dostal díky modernizaci do vrcholné formy.


Neprodávanější SUV v Evropě po modernizaci poznáte už při letmém pohledu na něj. Přední partie byly výrazně přepracovány - světlomety jsou nyní užší a širší, přičemž o denní svícení se stará devět diod složených do tvaru bumerangu. Příď působí daleko čistěji a hlavně atraktivněji. Kapota motoru dostala ostřejší prolisy a změnám neušla ani spodní část nárazníku nově doplněná o hranaté mlhovky nahrazující původní kulatá světla.

Ploché a velké logo uprostřed masky skrývá radar nouzového brzdění, který se sem přestěhoval z pravé strany masky. Žraločí ploutev na střeše nahradila klasickou prutovou anténu. Designovým změnám neušla ani zadní část vozu, kde světla dostala diodový pás opisující jejich tvar. Nový je také nárazník. Zkoušenou nejvyšší výbavu Tekna+ zdobí zrcátka a střešní ližiny provedené v matném šedém laku. Karoserie japonského SUV je nově o několik centimetrů delší, na velikosti interiéru se to ovšem neprojevilo vůbec.

Kabině dominuje nový tříramenný volant s kulatým středem a ve spodní části zploštělým věncem volantu. Ramena volantu pak nesou čtyřsměrové ovladače, na které si lze rychle zvyknout. Vrcholné provedení je jasně identifikovatelné pomocí koženého čalounění Nappa s trojrozměrným prošíváním středových pruhů. Samotná sedadla zaslouží pochvalu, lze u nich elektricky nastavit bederní opěrku a nechybí ani paměť nastavení. Nissan mohl v rámci faceliftu zmodernizovat ovládání infotainmentu, u něj zůstalo ovšem při starém, a to je škoda. 

Při omlazovací kůře v nissanu vylepšili nejen vzhled, ale také drobnosti, které vedou ke spokojenosti majitelů. V automobilce přidali mimo jiné zvukovou izolaci do předních dveří, do zadních podběhů a také zvětšili tloušťku zadních skel. Tyto úpravy se projevily na zlepšení akustické pohody na palubě. Patrný je také posun v oblasti jízdních vlastností, Qashqai již tolik neposkakuje na nerovnostech a jeho projev je harmoničtější. Nové nastavení tlumičů, méně tuhé pružiny a měkčí pryžové díly se podepsaly na poddajnější a hlavně příjemnější jízdě.

Qashqai se nejlépe cítí v rychlostech do 150 km/h, kdy aerodynamický hluk stále ještě neobtěžuje posádku. Nad touto hranicí přichází značný svist od áčkových sloupků - stejný problém jsme zaznamenali také u sesterského Renaultu Kadjar. Japonec není v zatáčkách labilní, ale ostřejší zacházení mu není příliš po chuti. Tenhle Nissan miluje klidnou plavbu a upřednostňuje pohodovější zacházení. Nerovnosti tlumí slušně a záplatované silnice mu nedělají výraznější problém. Podvozek v běžných rychlostech funguje znamenitě, přesto se nejlépe cítí na hladkém asfaltu, po kterém se pohybuje plavně a s grácií.

Vznětová šestnáctistovka s přehledem stačí, její projev je příjemný a celkově úsporný. V běžném provozu umí vznětová šestnáctistovka jezdit za sedm litrů na sto.

Aktuální generace Nissanu Qashqai je po omlazení v nejlepších letech. V praxi neexistují závažné důvody, proč se mu při výběru nového automobilu vyhnout. Zážehové agregáty pod jeho kapotou ve spojení s pohonem předních kol vyhoví řidičům jezdící kolem komína, kdežto dieselové provedení uvítají všichni, kteří najezdí mnoho kilometrů po dálnicích nebo aktivně žijící rodiny, kterým přijde vhod pohon všech kol.

Technické údaje Nissan Qashqai dCi130 4x4 6MT
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem motoru: 1598 ccm
Výkon: 96kW(130k)/4000 ot./min.
Točivý moment max.: 320Nm/1750 ot./min.
Max. rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,5 s
Spotřeba - kombin.: 4,9 l/100 km
Spotřeba - město: 5,7 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 4,5 l /100 km
Objem pal. nádrže: 65 l
Délka/šířka/výška: 4394/1806/1595 mm
Rozvor: 2646 mm
Zavazadelník: 410 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1527-1614/2030 kg
Základní cena: 437.500 Kč (1.2 DIG-T Visia 2WD)
Cena test. modelu od: 845.200 Kč (1.6 dCi 130 ALL-Mode 4x4, Tekna+)

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Nissan

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší Fotografie k článku Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.07.2018
Rain Man s mobilem: Jsem výborný řidič
18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí
16.07.2018
Toyota Auris TS Hybrid - Z říše kontrastů
13.07.2018
Test ojetiny: Ford Fiesta – levný a líbivý
12.07.2018
Toyota C-HR a RAV4 nově v edici Prime, ušetříte až 157 tisíc korun
11.07.2018
Test: Suzuki S-Cross 1.0 Booster je nejracionálnější volbou
03.07.2018
Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní
02.07.2018
Na nové Audi A6 zatím 1,5 milionu korun nestačí
28.06.2018
Nový Ford KA+ přijíždí na český trh za cenu od 272 990 Kč
28.06.2018
Tipy pro instalaci tažného zařízení
27.06.2018
Test ojetiny: Fiat Panda – pohledná krabička může být i 4x4
25.06.2018
Honda Civic Type R - Nabroušená katana!
20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu