Test: Nissan Pulsar 1.6 DiG-T - král neprémiových kompaktů.

28. 12. 2015
Sdílet článek

Nissan Pulsar má podle všeho skvěle nakročeno a mohl by navázat na úspěchy svého předchůdce v podobě Almery. Týden jsme proto za volantem nejsilnější verze 1.6 DiG-T zjišťovali, komu bude nejlépe vyhovovat, v čem vyniká a naopak ztrácí na nejlepší ve třídě.

Nissan Pulsar stojí na nové podvozkové platformě vyvinuté ve spolupráci s automobilkou Renault, která nese označení CMF a bude ji využívat například nová generace Renault Megane. Rozvor náprav dosahuje 2,70 metru, což je hodnota obvyklá spíše pro vozy střední třídy (Volkswagen Golf nabízí 2,63 m). Mladistvý vzhled karoserii Pulsaru nelze upřít, přesto působí vedle svých stájových kolegů (Juke, X-trail či Qashqai) usedleji.

Pulsar může podélný prostor rozdávat.
Nissan Pulsar zabíjí veškerou konkurenci v nižší střední třídě poskytovaným podélným prostorem cestujícím v kabině. Špatné to není ani s prostorem nad hlavou na zadních sedadlech, když se za téměř dvoumetrového řidiče pohodlně posadí cestující s výškou 185 cm. Jediným omezením je malá šířka v loktech na předních sedadlech, vzadu je to o něco lepší. Přední sedadla jsou celkově měkčí, tělo se do nich trochu boří, ale dobře ho drží v zatáčkách. Tvrdší zadní sedadla převezou tři dospělé, přičemž prostřední sedadlo je ještě tužší. Cestování na prostředním sedadle není utrpením jako u některých konkurenčních modelů. V kabině se nesetkáte s žádnými pazvuky, ovšem celkové odhlučnění je pouze průměrné. Z vozu je dobrý výhled a při parkování vše ulehčuje soustava kamer kolem celého auta.




Zavazadlový prostor v základní konfiguraci poskytuje využitelný objem 385 litrů, což není špatné. Horší je to s vyšší nákladovou hranou a absencí menších odkládacích prostorů či jiných chytrých řešeních zamezujících pohybu převážených předmětů. Opěradla zadních sedadel lze v případě potřeby sklápět v poměru 60:40. Po sklopení opěradel je nutné počítat se vzniklým schodem. Neobvyklé množství podélného místa má ještě jednu výhodu. Pokud sklopíte zadní opěradlo, z toho předního vyndáte opěrku hlavy, sedadlo posunete vpřed a přední opěradlo opět sklopíte maximálně vzad, vznikne téměř rovná plocha pro odvoz dlouhých předmětů.

Chce to otáčky milý brachu.
Základ motorové nabídky tvoří přeplňovaná benzínová dvanáctistovka o výkonu 85 kW, kterou lze mimo manuální šestirychlostní převodovky kombinovat také s automatickou převodovkou Xtronic. Druhou volbou je vznětový čtyřválec 1.5 dCi, který se chlubí extrémně nízkou tovární spotřebou paliva (3,6 l/100 km) a vrcholem nabídky je dnes testovaný Pulsar s motorem 1.6 DiG-T.

Ještě než se dostaneme k samotnému motoru, musíme zmínit, že při zaškrtnutí nejsilnějšího provedení dostanete i pár vychytávek navíc. Těmi jsou LED přední světla, osmnáctipalcová kola z lehkých slitin, laděná koncovka výfuku nebo sportovní optipaket a poněkud svérázné oplastování karbonovým vzorem. Zvážení do jaké míry byla část těchto změn nutná, necháme na vás. Za nás však musíme říci, že to Pulsarovi spolu s vínovou metalízou dost sluší. Jdeme na motor.



Již při nastartování vás pohonná jednotka o objemu 1618 ccm překvapí svým neslyšným chodem. Ten se nezmění ani po vystoupení z vozu, kdy máte pocit, jako by spíše než motor běžel pouze ventilátor v chladicí soustavě. Nezřídka se vám tak stane (hlavně zezačátku), že nevíte, zda motor běží nebo je v režimu „ready“ systému Start/Stop a musíte kontrolovat otáčkoměr. (Start/Stop je mimochodem schopný vypnout i zcela studený motor!) Hlasitější doprovod se pak ani při běžné jízdě nedostaví a pouze po delším zahřátí motoru a výfukové soustavy se začne v nízkých otáčkách ozývat koncovka výfuku. Při dravější jízdě nás ale zvukový projev motoru zklamal. Je hlučný a nezajímavý.

Výkon 140 kW (190 koní) není na nižší střední třídu nejméně a v kombinaci s překvapivě lehkým Pulsarem (1315 kg) umí vykouzlit úsměv na tváři. Poněkud neobvykle však potřebuje hodně otáček, což je způsobeno nižším točivým momentem (240 Nm). Z toho plyne následující…



Pulsar je i s nejsilnějším benzinem schopen jezdit okolo 5l/100km, a to je vzhledem k charakteru motorizace naprosto senzační hodnota. Jakákoliv jiná než defenzivní jízda ale způsobí vysátí Naturalu z nádrže raketovým tempem a uvědomění si jednu z velkých nevýhod nového Pulsaru. Je jí palivová nádrž, která je pro danou verzi s objemem 46 litrů zcela nevyhovující a my si tak neumíme představit jet s testovaným Pulsarem v rychlejším tempu například po německé dálnici.

V první řadě pohodář.
Podvozek s jednoduchou zadní nápravou překvapivě dobře žehlí většinu nerovností. Jízdní komfort není vůbec špatný a bude vyhovovat všem, kteří nechtějí závodit. Díky dlouhému rozvoru vůz působí vznešeně a dospěle. V zatáčkách se karoserie trochu nakloní, ale nic tragického to není (přece jen je to daň za slušný poskytovaný komfort). Stabilizační systém je naladěn příliš aktivně. Pokud se chcete svést ostřeji, je nutné ho deaktivovat, stejně jako již zmíněný Stop/Start systém. Pulsar i v náklonu dlouho drží zvolenou stopu, rozhodit se nechá až na hodně rozmlácené silnici. Řazení je vcelku přesné, ale hlučné. Řízení se hodí k charakteru auta a neztratí se ani při ostřejší jízdě.



Cena a výbava dobrá.
Základní model 1.2 DIG-T VISIA s manuální převodovkou pořídíte aktuálně za 372 000 Kč. Za automat pak musíte připlatit rovných 50 000 Kč, za což v případě manuální převodovky dosáhnete na druhý stupeň výbavy ACENTA. Za nejvyšší výbavu TEKNA dáte 502 000 Kč. Model s testovaným benzinem 1.6 DiG-T pod kapotou přijde v nejnižší možné výbavě ACENTA na rovných 497 000 Kč.



Podařený comeback.
Návrat japonské automobilky do nižší střední třídy se podle nás podařil. Pulsar nemůže soupeřit s prémiově pojatými hatchbacky, ale mezi cenově dostupnými poskytuje nadprůměrnou prostornost, slušný komfort, vyvážené jízdní vlastnosti a bohatou výbavu za dobrou cenu, což potvrzuje i náš dnešní test, ve kterém si nejsilnější a nejlépe vybavený Pulsar svou o něco vyšší cenovku rovněž obhájil.

(plusy)
+ prostorná kabina (zejména v podélném směru)
+ bezpečnostní systémy
+ poskytovaný komfort
+ úsporný motor při klidné jízdě
+ pohodlná sedadla
+ převeze dlouhé předměty
+ parkovací kamera

(mínusy)
- průměrná prostornost vpředu na šířku
- zatím jen tři motory
- aerodynamický hluk
- zvuk motoru pod zátěží
 

Technické údaje Nissan Pulsar 1.6 DIG-T
Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem motoru: 1618 ccm
Výkon: 140kW(190k)/5600 ot./min.
Točivý moment max.: 240Nm/1600-5200 ot./min.
Max. rychlost: 217 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 7,7 s
Spotřeba - město.: 7,7 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 4,8 l/100 km
Spotřeba - kombinovaná: 5,9 l/100 km
Objem pal. nádrže: 46 l
Délka/šířka/výška: 4387/17861520 mm
Rozvor: 2700 mm
Zavazadelník: 401 l
Pohotovostní hmotnost: 1315 kg
Spotřeba během testu: 7,9 l/100 km
Zákl. cena s testovaným motorem: 497 000 Kč (1.6 DIG-T, Acenta)

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Martin Müller

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 508

Rok výroby 2022

729 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč