Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem

vloženo

Micra své jméno v nové generaci nemůže skrývat za své miniaturní rozměry. Karoserie totiž pořádně narostla na délku i šířku. V praxi se tak jedná o malý vůz, který směle konkuruje takovým prodejním šlágrům jako je Škoda Fabia, Ford Fiesta nebo Hyundai i20. Malému nissanu již nechybí v interiéru kvalitní materiály, příkladná konektivita nebo moderní technika. A k dobru přidává reproduktory v hlavové opěrce.

Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem

Nová Micra je větší než kdy předtím, když je o 74 mm delší, o 78 mm širší a přitom o 65 mm nižší. Rozvor se protáhl o 75 mm. Objem kufru se zvětšil o 35 litrů.


Po předchozí tak nějak nevýrazné generaci je japonský model zpátky a na výsluní. Výroba aktuálního provedení se přesunula z Turecka a Indie opět zpět do Evropy, tentokráte ne do britského Sunderlandu jako v minulosti, ale do továrny poblíž Paříže, kde z výrobních pásů sjíždějí i modely Renault Clio.

Na prvních fotografiích všem v redakci přišla nová Micra až moc divoká a výrazná. V reálu to tak strašné není a nová Micra nemá problémy s přílišnou extravagancí, která by mohla škodit prodejům. Zkoušená Micra doplněná o oranžové doplňky se mnoho osloveným lidem hodně zamlouvala. Zejména ženy se pak rozplývaly nad barevným ztvárněním kabiny. Zejména přední partie mají výraznější tvarovaní, k atraktivitě přispívá zejména denní LED svícení ve tvaru šípu. Při pohledu z boku zaujme C sloupek, který je vyveden podobně jako u Toyoty C-HR.

Pokud hledáte mladistvě vypadající malý hatchback s možností personalizace, jste u Nissanu na správné adrese. Micru si můžete přizpůsobit k obrazu svému - můžete mít různé pruhy, barevná kola, prvky nárazníků, či zrcátka. Micra se hodí i pro začátečníky. Přes nárůst rozměrů je i nadále parkování snadné, za což může příplatková soustava čtyř kamer, které pohledem z vrchu monitorují celé okolí. A to je u malých aut nevídaná vymoženost, škoda jen horšího rozlišení kamer - obraz není úplně čistý, ale to už bychom chtěli moc.

Palubní deska překvapí obšitím umělou kůží a přívětivou ergonomií s volantem, který dobře padne do ruky. I vrchní část palubní desky je z měkčeného plastu, tu prostřední pak v nejvyšších výbavách zdobí imitace kůže - v našem případě efektně oranžová. I v těch skromnějších variantách však dostanete barevný textil, který vnitřek příjemně oživuje. Nissan se chlubí, že konstrukci interiéru navrhovali jak dvoumetroví čouháni, tak útlé ženy nižšího vzrůstu. Pozici za volantem si proto najde každý. V interiéru je vše na dosah a prostorově nestrádají ani vyšší cestující. Prostor na zadních sedadlech a 300 litrů zavazadlového prostoru platí za slušný třídní průměr.

nissan micra 2017 interior

Infotainment je vcelku intuitivní a šlape obstojně rychle (narozdíl od některých konkurentů). Potěšilo nás zachování tlačítek a začlenění otočného ovladače, kterým lze například hledat jména v telefonním seznamu. Stejně tak potěší přístrojová kaplička, která sází na dva kruhové ukazatele mezi kterými je umístěn displej palubního infotainmentu.

Do testu jsme získali vůz ve výbavě N-Connecta s tříválcovou jednotkou 0,9 TCe ve spojení s manuální převodovkou. Tříválec s přeplňováním vznikl z osvědčené benzínové dvanáctistovky od Renaultu. Agregát ze sebe doluje výkon 66 kW, což při tunové hmotnosti slibuje zajímavé svezení. Oproti konkurentům si tento tříválec musí vystačit bez přímého vstřikování paliva či proměnného časování výfukových ventilů. Turbodmychadlo se pak spoléhá především na podtlakovou regulaci. Tato jednodušší konstrukce je velkým plusem z hlediska životnosti motoru, bohužel je ale znát v jeho projevu. To, že se tříválec bez vyvažovací hřídele při studeném volnoběhu mírně třese, mu tak nemůžeme mít za zlé. Po zahřátí je situace dalek lepší.

V nízkých otáčkách motor neduní, ale také příliš nejede. Pro akci musíte výrazněji sešlápnout plynový pedál, po překročení 2,5 tisíc otáček za minutu dochází k vydatné reakci turbodmychadla, které foukne a žene Micru kupředu. I menší ubrání plynu má za následek výrazné škubnutí, proto je nutná jemná práce s plynovým pedálem - jedině tak zaručíte plynulou jízdu. Kdo neoplývá citem v pravé noze, nebude nikdy jezdit plynule. V běžném provozu ve smíšeném režimu lze jezdit klidně za pět, ale také za devět. Záleží jen na vašem jízdním stylu. My si často užívali slušné dynamiky a jezdili tak v průměru za 7,2 l/100 km. Stačí však zvolnit a spotřeba obratem zavítá hluboko pod šest litrů.

Nová Micra stojí na samostatné platformě Nissanu a nemá kromě pohonné jednotky s Cliem nic společného. A je to znát. Micra jezdí naprosto fantasticky, je řidičky přívětivá a nemá žádnou výraznější slabinu. Vše korunuje přesné řízení a řazení, které má sice delší dráhy, ale kulisa řazení patří k nejpřesnějším. V zatáčkách pak Micra předvádí náramné divadlo. Je jistá, nenaklání se a stabilizace nechává řidiči dostatečný prostor (v žádném případě není hysterická, zasahuje jemně a až v případě nouze). Přední náprava má opravdu hodně přilnavosti a při utažení zatáčky ji ta zadní s jistotou následuje.

Samotné naladění podvozku je spíše měkčí, ale nikdy nedojde k výraznějšímu rozhoupání karoserie. Vděčí za to především systému, který ťuknutím do brzd zabrání rozkymácení karoserie v podélném směru. Kombinace měkkého nastavení a sedmnáctipalcových nízkoprofilových pneumatik bohužel znamená náchylnost na velké nerovnosti, kdy od jinak skvěle odhlučněného podvozku občas zazní tupá rána do dorazů tlumičů.

Na hladkém asfaltu se sedmnáctipalcové pneumatiky statečně zakusují do asfaltu a měkčí naladění podvozku dovoluje bez větších pochybností překonávat většinu ostřejších výtluků. Potíž začíná v momentě, kdy přijdou terénní vlny. Micra najednou prozrazuje necitlivou zadní nápravu a začíná se projevovat lehkost vozu. Celkově ovšem Micru řadíme po stránce jízdních vlastností k vůbec nejlepším malým automobilům - konstruktérům se ji podařilo skvěle odladit a díky tomu nabízí skvělý mix vlastností.

Aktuálně za Micru zaplatíte minimálně 259 000 Kč. Za tuto částku dostanete litrový tříválec o výkonu 52 kW v základní výbavě Visia. Za testovaný vůz s přeplňovaným benzínovým motorem je potřeba připlatit téměř padesát tisíc korun, to protože je dostupný až druhého stupně výbavy Visia+ (cenový rozdíl mezi motory v této výbavě činí jen 14 tisíc korun). Testovaný vůz přijde bez příplatkové výbavy na 349 000 Kč.

Nová Micra se nám líbí. Není nudná a netrpí japonskými neduhy jako v minulosti. Přizpůsobit si ji můžete podle svých představ a nejmodernější technické i bezpečnostní vychytávky jsou příjemným bonusem. Třešničkou na dortu je pak velmi příjemný interiér s kvalitními materiály, který Micru posouvá mezi prémiovější malá auta.

Plusy
+ Design a možnosti jeho invidualizace
+ Povedený interiér včetně kvalitních materiálů
+ Přívětivý infotainment
+ Moderní a bohatá výbava
+ Jisté chování v zatáčkách

Mínusy
- Nelineární projev motoru
- Bouchání sedmnáctipalcových kol na nerovnostech

Technické údaje Nissan Micra 0,9 IG-T (2017)
Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem motoru: 898 ccm
Výkon: 66kW(90k)/5500 ot./min.
Točivý moment max.: 140Nm/2250 ot./min.
Max. rychlost: 175 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 13,7 s
Spotřeba - město.: 5,6 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 3,7 l/100 km
Spotřeba - kombinovaná: 4,4 l/100 km
Objem pal. nádrže: 41 l
Délka/šířka/výška: 3999/1743/1455 mm
Rozvor: 2525 mm
Zavazadelník: 300 l
Provozní/celková hmotnost: 1001/1530 kg
Cena modelu od: 259 000 Kč
Cena testovaného modelu: 349 000 Kč

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Nissan

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem Fotografie k článku Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

13.07.2018
Test ojetiny: Ford Fiesta – levný a líbivý
12.07.2018
Toyota C-HR a RAV4 nově v edici Prime, ušetříte až 157 tisíc korun
11.07.2018
Test: Suzuki S-Cross 1.0 Booster je nejracionálnější volbou
03.07.2018
Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní
02.07.2018
Na nové Audi A6 zatím 1,5 milionu korun nestačí
28.06.2018
Nový Ford KA+ přijíždí na český trh za cenu od 272 990 Kč
28.06.2018
Tipy pro instalaci tažného zařízení
27.06.2018
Test ojetiny: Fiat Panda – pohledná krabička může být i 4x4
25.06.2018
Honda Civic Type R - Nabroušená katana!
20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech
04.06.2018
BMW M550d xDrive Touring - neviditelný supersport
01.06.2018
Test ojetiny: Mercedes třídy C – druhá generace ostudu neudělá