Test: Nissan Juke 1.2 DIG-T - stále svůj

vloženo

Psal se rok 2010, když se objevil malý extravagantně pojatý crossover Juke. Po téměř pěti letech na trhu se Nissan rozhodl tento model s mimozemsky působící přídí modernizovat. Kromě drobných retuší karoserie se pod kapotou objevila přeplňovaná dvanáctistovka, která se stala předmětem našeho testu.

Test: Nissan Juke 1.2 DIG-T - stále svůj Test: Nissan Juke 1.2 DIG-T - stále svůj

Originální, extravagantní, mimozemský, nezaměnitelný, odvážný, prostě jiný. Přesně takový je Nissan Juke, který i po modernizaci zůstal svůj a stále patří k nepřehlédnutelným vozům. Přední horní světla dostala po omlazení jiný tvar a LED technologii pro denní svícení. Změn nebyl ušetřen ani přední nárazník či klasická kulatá světla. Díky extravagantní karoserii se Juke vymykal dlouho dobu všemu konvenčnímu a kromě usedlejší Kii Soul neměl přímého soupeře. Až minulý rok přibyl nový konkurent v podobě Citroënu Cactus.


Námi testované provedení s příplatkovým paketem "exteriér" přináší osmnáctipalcová litá kola v bílo-červeném provedení. Bílý odstín nesou také kryty vnějších zpětných zrcátek, rámečky hlavních světlometů a bílé proužky si našly své místo i ve spodní části předního nárazníku.


 
V kabině zůstalo téměř vše bezezměn. Řidič v autě sedí poměrně vysoko, ideální pozici za volantem ale brání jenom výškově nastavitelný volant. Tříramenný volant padne dobře do rukou. Středový panel je vybaven 5,8 palcovým displejem a infosystém Nissan Connect. Jedinou výraznou změnou po modernizaci je zvýšení velikosti zavazadlového prostoru, který narostl na 354 litrů, což je oproti původním 251 litrů velké plus. Testovaná specifikace se pyšnila paketem „Interiér“, který přinesl použití bílého laku na plastech okolo řadící páky, na dveřních opěrkách, na hlavici řadící páky, či na rámečkách výdechů klimatizace. Zda si chcete za tuto (pro někoho zbytečnou) individualizaci připlácet, je pak jen na vás. My bychom se bez těchto designovým lesklých ploch obešly.

Novinkou je již zmíněná čtyřválcová dvanáctistovka DIG-T o výkonu 85 kW, která pod kapotou vystřídala předešlou atmosférickou šestnáctistovku disponující pouze o 1 kW větším výkonem. Jedna-šestka zůstala v ceníku pouze ve spojení s manuální pětirychlostní převodovkou v základní výbavě, popř. s převodovkou CVT ve vyšších specifikacích. Testovanou dvanáctistovku DIG-T nalezneme například pod kapotou Nissanu Qashqai nebo Renaultu Mégane. V žádném případě se nejedná o tříválec DIG-S z modelu Note či Mircy.

Hned po nastartování překvapí čtyřválec dobrým odhlučněním a minimem vibrací. Při ubrání plynu je dobře slyšitelné odfukování turbodmychadla, přičemž reakce na plynový pedál je na dnešní dobu tupých motorů celkem průměrná. Celkově však dvanáctistovka působí celkem mdle, přičemž svou práci v běžných rychlostech odvádí dobře a je příjemným společníkem.

Evropská Unie dělá všechno proto, abychom se na silnicích doslova courali. U modelu Juke se dá jezdit při velmi klidném tempu za pět litrů na sto km. Chce to však obezřetně zacházet s plynovým pedálem a neustále dosahovat maximálně plynulé jízdy. Pokud však přitlačíte na plyn, můžete jet klidně za dvojnásobek či ještě dráže. Při přebírání vozu na palubním počítači po 375 najetých kilometrech svítila průměrná spotřeba 12,5 l/100 km, což nás vyděsilo. Po pár kilometech jízdy a vynulovaném palubním počítači se nám po ucpané Praze nedařilo jet za méně než devět litrů a pomalu jsme propadali panice. Proto jsme hned druhý den vyrazili mimo město, kde při snaze jet co nejúsporněji jsme dosáhli spotřeby 5,5 l/100 km. Celkově po týdnu testování a více než pěti stovkách najetých kilometrů displej ukázal spotřebu 7,3 l/100 km.

Podvozek je dobře naladěný a stejně jako většina podobných nových vozů jezdí naprosto skvěle na hladkém asfaltu. Pokud přijdou nerovnosti, zadní náprava trochu znervózní, přičemž hodně záleží na aktuálním rychlostním tempu. Překvapení Juke přichystal, když jsme ho vzali na zatáčkovitou silnici. Tam se ukázal být schopný a vcelku zábavný. . 

Nissan Juke je jiný a to je hlavní přednost japonského modelu s francouzským srdcem. Facelift ještě více podtrhl vyjímečný vzhled a modernizace přinesla objemnější zavazadelník, který mohl být překážkou při výběru vozu. Nový motor je kultivovaný a svou běžnou práci plní dobře. Pokud od něj však čekáte víc, což vzhledem k dobře jezdícímu podvozku nemusí být od věci, budete zklamáni a jedinou možnou volbou zůstane Juke Nismo.

Testovaný vůz startuje na částce 364 500 Kč, přičemž cena námi testované verze se vyšplhala díky řadě příplatků na 430 500 Kč.

Plusy
+ zvýšení objemu zavazadelníku
+ stále originální design
+ jízdní vlastnosti
+ účinnost ruční brzdy

Mínusy
- jen výškově stavitelný volant
- slabší odhlučnění
- spotřeba při rychlejší jízdě
Technické údaje Nissan Juke 1.2 DIG-T
Motor: přeplňovaný čtyřválec
Objem motoru: 1197 ccm
Výkon: 85kW(115k)/4500 ot./min.
Točivý moment max.: 190Nm/1750 ot./min.
Max. rychlost:   178 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,8 s
Spotřeba - kombin.: 5,6 l/100 km
Spotřeba - město: 6,9 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 4,9 l/100 km
Objem pal. nádrže: 55 l
Délka/šířka/výška: 4135/1765/1565 mm
Rozvor: 2530 mm
Zavazadelník: 354 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1236-1307/1710 kg
Cena modelu od: 274 900 Kč (1.6i, 5MT, VISIA)
Cena testovaného modelu: 344 500 Kč (1.2 DIG-T, 6MT, ACENTA)
+ příplatky (+13 000 Kč za Nissan Connect, + 20 000 Kč za prosklenou střechu, + 14 000 Kč za paket Exteriér + osmnáctipalcová kola, + 6 000 Kč za paket interiér a 13 000 Kč za metalízu)


redakce AutaNet.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Nissan

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Nissan Juke 1.2 DIG-T - stále svůj Fotografie k článku Test: Nissan Juke 1.2 DIG-T - stále svůj Fotografie k článku Test: Nissan Juke 1.2 DIG-T - stále svůj Fotografie k článku Test: Nissan Juke 1.2 DIG-T - stále svůj Fotografie k článku Test: Nissan Juke 1.2 DIG-T - stále svůj Fotografie k článku Test: Nissan Juke 1.2 DIG-T - stále svůj Fotografie k článku Test: Nissan Juke 1.2 DIG-T - stále svůj Fotografie k článku Test: Nissan Juke 1.2 DIG-T - stále svůj Fotografie k článku Test: Nissan Juke 1.2 DIG-T - stále svůj Fotografie k článku Test: Nissan Juke 1.2 DIG-T - stále svůj Fotografie k článku Test: Nissan Juke 1.2 DIG-T - stále svůj Fotografie k článku Test: Nissan Juke 1.2 DIG-T - stále svůj Fotografie k článku Test: Nissan Juke 1.2 DIG-T - stále svůj Fotografie k článku Test: Nissan Juke 1.2 DIG-T - stále svůj Fotografie k článku Test: Nissan Juke 1.2 DIG-T - stále svůj Fotografie k článku Test: Nissan Juke 1.2 DIG-T - stále svůj Fotografie k článku Test: Nissan Juke 1.2 DIG-T - stále svůj Fotografie k článku Test: Nissan Juke 1.2 DIG-T - stále svůj Fotografie k článku Test: Nissan Juke 1.2 DIG-T - stále svůj
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob