Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný

vloženo

Model Space Star se do Česka dostal se značným zpožděním. Předfaceliftová verze se u nás neprodávala a vůz pohybující se na pomezí městských mini a malých aut sází na jednoduchost, kterou už konkurence neumí nabídnout. A právě to může být jeho velkou výhodou.

Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný

Karoserie dlouhá bez dvaceti centimetrů čtyři metry velikostí spadá přesně mezi Škodu Citigo a Fabii. Jedná se o dobrý kompromis mezi prostorností a celkovými rozměry, které jsou příjemně kompaktní.


Pojďme se ale podívat do kabiny. Rozvržení palubní desky má k aktuálním módním záležitostem daleko, což platí i pro použité materiály. Vše je jednoduché a maximálně účelové. Na nějaká kosmetická pozlátka se tu nehraje. Nejmodernějším výkřikem j e příplatkový dotykový displej o na středovém panelu. Te má úhlopříčku 6,5 palce a bez stokoruny přijde na třicet tisíc korun. U něj nečekejte prémiovou úroveň grafiky a rozlišení. Podpora Andorid Auto a Apple Cars Play ale nechybí, a tak je možné zobrazit i kvalitnější aplikace, zejména pak lepší navigaci.

Zaskočit Vás nesmí ani plechový zvuk při zavírání dveří. Mitsubishi využívá výhradně tvrdé plasty a nehledí drobnohledem na detaily v podobě odhalených šroubů ukotvení sedadel (ostatně i některá BMW nemají krytky šroubů). Na užívání je Space Star jednoduchý a řidiče ničím nerozptyluje. Jednoduchý palubní počítač zobrazuje jen to nejdůležitější pomocí monohromatického displeje. Historickým artefaktem je ovládací tyčinka v přístrojovém štítu, stejně tak nešikovně umístěný ovladač seřízení zpětných zrcátek (ten je schovaný vedle volantu).

Nabídkou místa se Space Star řadí na pomezí tříd, blíž má ale spíš k Fabii než k ještě menšímu Citigu. Dostatečný prostor Mitsubishi poskytuje i pasažérům na zadních sedadlech za předpokladu, že budou pouze dva a nebudou to zrovna basketbalisti. Sedák je ukotvený vysoko a poskytuje slušnou podporu stehen, což zvyšuje komfort. Tři pasažéři se vedle sebe na plochou lavici vměstnají jen stěžko (stejně, ba i hůře je tomu u konkurečních modelů). Vpředu je situace vzhledem k venkovním rozměrům naprosto ukázková. Vysoko ukotvená sedadla se starají o dobrý výhled z vozu a poskytují slušné pohodlí. Jediné co neumějí, je držet tělo v sedadle, a proto řezání zatáček nebude to pravé ořechové. Pozice za volantem se hledá snadno navzdory tomu, že volant lze seřídit jen výškově.

Zavazadelník ve výbavě Invite standardně poskytuje úložný prostor 175 litrů, jelikož se pod podlahou ukrývá 11 centimetrů hluboká schránka s přihrádkami pro řadu drobností. Lze ji ale bez problémů vyjmout, pak se kapacita zvýší na 235 litrů.

Nabídka pohonných jednotek dovoluje vybírat mezi dvěma zážehovými tříválci. Základ o objemu jednoho litru poskytne 52 kW, kdežto silnější dvanáctistovka nabídne 59 kW. Zdá se to jako malý rozdíl, dvanáctistovka ale disponuje vyšším točivým momentem (106 oproti 88 Nm), což se rozhodně hodí. A má ještě jednu výhodu - může být spojena s bezestupňovou převodovkou CVT namísto standardního manuálního pětikvaltu.

Po nastartování tříválec vrní, vibrace jsou ale naprosto minimální. Motor je velmi tichý, stačí jen šlápnout na plyn a auto se za doprovodu jadrného zvuku dá do pohybu. Otáčky rychle letí nahoru a v městských rychlostech se Space Star pohybuje velmi svižně. Špatné to není ani při vyšších rychlostech, stovku zkoušený kousek udělal za 12,7 sekundy a rozjel se až 180 km/h. Udržet stotřicítku silnějšímu tříválci nedělá rozhodně problém a právě zde Spacestar předvádí, že není příslušníkem vyloženě mini aut a svým projevem má blíže ke kategorii malých automobilů.

Z pohledu spotřeby je na tom Space Star velmi slušně. Na udávaných 4,7 l/100 km to není, ale za 5,5 l/100 km můžete dlouhodobě v pohodě jezdit i v městském provozu. Jakmile vjedete na okresní silnice a pojedete na pohodu, spotřeba spadne na pět litrů.

Patnáctipalcové disky s vysokým profilem a komfortně naladěné odpružení je zaručeným receptem na podvozek, který z vás nevytřepe duši a je mu vcelku jedno, jaký povrch se nachází pod koly. Menší spáry podvozek filtruje naprosto příkladně, rozhodit se nenechá ani na rozbitém asfaltu, kde se jen tak houpe. Zadní náprava je tvořena vlečenou nápravou (vpředu se nachází McPherson), poskytuje však dostatek stability a v zatáčkách neodskakuje. Pomalejší převod řízení a naklánějící se karoserie vám už dopředu dávají najevo, že tohle auto se hodí na klidnější cestování, i když umí zabrat a lítat jako splašené. Jízda právě v tento moment opouští komfortní zónu.

Nejlevnější Space Star pořídíte za 239 850 Kč. Námi zkoušené provedení 1,2 MIVEC Invite přijde na 277 850 Kč, tedy za předpokladu že se obejdete bez příplatkového audiosystému za 29 900 Kč, parkovací kamery za 2 200 Kč nebo parkovacích čidel za 7 033 Kč. Bonusem je pětiletá záruka a bohatá výbava (stupeň Invite přináší vše potřebné). Zájemcům o automatickou převodovku je určena bezestupňová skříň CVT, za tu se připlácí 22 000 Kč. Ceník obsahuje i celou řadu cenově přijatelných možností na vylepšení vzhledu. Space Star je dobrou alternativou pro všechny, kteří chtějí malé spolehlivé auto bez nejžhavějších módních výstřelků. Malé Mitsubishi sází na jednoduchost, na nic si nehraje a je praktické při stále kapesní velikosti.

 


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Mitsubishi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.01.2019
Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy