Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán

Dalo by se říci, že Mitsubishi ASX je v segmentu středně velkých crossoverů stálicí na automobilovém trhu. Prodává se již sedmým rokem a místo plnohodnotné nové generace přišel druhý facelift. Ten se dotkl především charakteristické přední masky. Pojďme se tedy podívat, jaké je omlazené ASX.

Modelu ASX se od svého debutu v roce 2010 prodalo po celém světě přes milión kusů. Je těžké popřít, že se stal celosvětovým hitem, který se úspěšně prosazuje ve stále složitějším a početnějším segmentu. I mezi českými zákazníky je populární, v loňském roce si ho pořídilo téměř dva tisíce motoristů, což je 4x více než většího Outlanderu.


Modernizované Mitsubishi ASX se u nás začalo prodávat na začátku roku 2017. Nabízí se v pěti různých konfiguracích se třemi motory ve třech různých výbavách. Základní model s benzínovým motorem 1.6 MIVEC (86 kW/117 k), pohonem předních kol a manuální pětistupňovou převodovkou vyjde na 385 000 Kč. Do redakce jsme dostali k testování verzi v nejvyšší výbavě INTENSE+ s nejsilnějším naftovým motorem 2.2 DI-D (110 kW/150 k), pohonem všech kol 4WD a šestistupňovou automatickou převodovkou. Tuto konfiguraci pořídíte od 686 850 Kč.

Zásadní změnou omlazeného ASX je úprava přední části vozu po vzoru Outlanderu. Působí celistvě a harmonicky. U nového ASX je na základě nové koncepce modelů Mitsubishi použit tzv. dynamický štít (Dynamic Shield), který je symbolem nové generace vozů Mitsubishi Motors. Charakteristickým rysem této koncepce je logo se třemi diamanty a chromované lišty na obou stranách, čímž vzniká prostorový efekt dynamického pohybu. Další změnou proti předchůdci je anténa ve tvaru žraločí ploutve.

Mitsubishi ASX má na délku 4,355 m, to znamená, že to není žádné velké auto, ale rozvor má 2,67 m, což z něj dělá velmi stabilní vůz. I když má tento model pohon 4x4 nemůžeme ho považovat za typické SUV. Jde spíš o Crossover se kterým můžeme jezdit po poli nebo nerovném terénu, protože má světlou výšku podvozku 18 cm, ale více se hodí svými rozměry a ovladatelností pro jízdu ve městě nebo v příměstských oblastech. Výhodou vozidel s podobnou karosérií je pohodlné nastupování. Novinkou je větší plocha páky na ovládání nastavení výšky sedadla řidiče, lépe se drží a ovládání je tak pohodlnější. Tlačítka na ovládání vyhřívání předních sedadel byla přesunuta do spodní části středového panelu pod ovladače klimatizace.     

Příznivci Mitsubishi po nasednutí do ASX se můžou cítit, jako by seděli v Outlanderu druhé generace. Vůz je prostorný i když z venku takovým dojmem nepůsobí. Cestující mají dostatečný prostor pro nohy vzadu i nad hlavou. Posed vpředu je dostatečně vysoko. Velká kapota a zpětná zrcátka vytváří dojem většího auta. Nové tvarování zadního sedáku usnadňuje nastupování a vystupování z vozu a zlepšilo komfort sezení. Sezení je pohodlné i na dlouhé cesty pro pět dospělých cestující. Zavazadlový prostor včetně prostoru pod spodní příčkou kufru pojme 488 litrů a po sklopení zadních sedadel 1219 litrů.

Zpracování interiéru je kvalitní, v kabině nic nevrže a všechno dobře licuje. Přesto by použité materiály mohly mít lepší kvalitu. Některá tlačítka ovládání jsou zastaralá, nemluvě o otočných ovladačích klimatizace. Navíc ani nejvyšší testovaná verze neměla navigaci, a tak relativně velký středový displej slouží jen k přepínání rádia. I proto nejvíce zaujme prostornost interiéru. U všech verzí nejvyšší výbavy je nový dekor čalounění. Nový design mají klíče od zapalování s integrovanými ovladači dálkově ovládaného centrálního zamykání, nové je i rádio a dotykový displej a signalizace nízkého stavu náplně v ostřikovači.

Pokud nehledáte auto nabité nejnovějšími technologiemi, ale spíš jednoduchého společníka na cesty, mohlo by vám, co se týče interiéru i exteriéru ASX sedět. Určitě budete u tohoto crossoveru spokojeni s podvozkem. Proti konkurenci možná trpí trochu větším náklonem v zatáčkách, ale na druhou stranu poskytuje komfortní jízdu. S tímto autem určitě nebudete závodit v klikatých serpentinách, ale užijete si klidnou a pohodovou jízdu. ASX dokáže odtlumit i příčné nerovnosti a při rychlostech do 90 km/h je tiché a úsporné.

Testovaný model nabídl nejsilnější motorizaci a to čtyřválec 2.2DI-D o výkonu 110 kW s točivým momentem 360 N.m s automatickou šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol. Zrychlení je sice pomalejší, než udávaných 10,8 s, ale při běžné jízdě to nevadí, motor je silný a výkon mu nechybí. Při běžné jízdě je motor celkem tichý, horší to je při akceleraci, kdy je docela hlučný. Navíc drží vysoké otáčky, než přeřadí a při podřazení nepříjemně cukne. V tu chvíli je vhodné využít páčky pod volantem k manuálnímu řazení. Udávaná spotřeba město 7,1 l, mimoměsto 5,0 l a kombinovaná spotřeba 5,8 l. Při testování po městě spotřeba neklesla pod 8 l. Při jízdě po dálnici při 130 km rychlosti se spotřeba pohybovala mezi 8,1 – 8,3 l/100 km, při rychlosti 90-120 km/h klesla na 6,5-7,5 l.

Mitsubishi ASX je také nabízen s naftovým motorem 1.6 DI-D (84 kW/114 k) s manuální 6-ti stupňovou převodovkou a pohonem všech kol. Benzínový motor jsem uvedl hned na začátku. Zapůjčený model ASX ve výbavě Intense+ obsahoval navíc ke standardní výbavě velurové koberce, kryt zadního nárazníku, designový kit (kryty zrcátek, boční lemy, lištu 5. dveří a polepy sloupků) a LED upgrade kit. Standardní výbava obsahuje například 7 airbagů, bezklíčové otevírání s tlačítkem START/STOP, sportovní hliníkové pedály, hliníková 18“ kola nebo xenony s širším osvětlením vozovky. Cena testovaného vozu se vyšplhala na 725 326 Kč.

Plusy:
+ silný naftový motor
+ prostornost vpředu a šířka kabiny
+ vyšší stavba vozu
+ komfortní jízda


Mínusy:
- vyšší spotřeba
- hlučnější kabina
 

Technické údaje Mitsubishi ASX 2.2DI-D Intense+ 4WD 6AT
Motor: vznětový řadový čtyřválec se 16 ventily
Objem motoru: 2268 ccm
Výkon: 110kW(150k)/3750 ot./min.
Točivý moment max.: 360Nm/1500-2750 ot./min.
Max. rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,8 s
Spotřeba - kombin.: 5,8 l/100 km
Spotřeba - město: 7,1 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 5,0 l /100 km
Objem pal. nádrže: 60 l
Délka/šířka/výška: 4355/1810/1640 mm
Rozvor: 2670 mm
Zavazadelník: 488/1219 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1615/2060 kg
Základní cena: 686 850 Kč 
Cena test. modelu vč. příplatků: 725 326 Kč

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Jiří Řikovský (text + foto)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

217 777 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2018

549 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

999 000 Kč