Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán

vloženo

Dalo by se říci, že Mitsubishi ASX je v segmentu středně velkých crossoverů stálicí na automobilovém trhu. Prodává se již sedmým rokem a místo plnohodnotné nové generace přišel druhý facelift. Ten se dotkl především charakteristické přední masky. Pojďme se tedy podívat, jaké je omlazené ASX.

Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán

Modelu ASX se od svého debutu v roce 2010 prodalo po celém světě přes milión kusů. Je těžké popřít, že se stal celosvětovým hitem, který se úspěšně prosazuje ve stále složitějším a početnějším segmentu. I mezi českými zákazníky je populární, v loňském roce si ho pořídilo téměř dva tisíce motoristů, což je 4x více než většího Outlanderu.


Modernizované Mitsubishi ASX se u nás začalo prodávat na začátku roku 2017. Nabízí se v pěti různých konfiguracích se třemi motory ve třech různých výbavách. Základní model s benzínovým motorem 1.6 MIVEC (86 kW/117 k), pohonem předních kol a manuální pětistupňovou převodovkou vyjde na 385 000 Kč. Do redakce jsme dostali k testování verzi v nejvyšší výbavě INTENSE+ s nejsilnějším naftovým motorem 2.2 DI-D (110 kW/150 k), pohonem všech kol 4WD a šestistupňovou automatickou převodovkou. Tuto konfiguraci pořídíte od 686 850 Kč.

Zásadní změnou omlazeného ASX je úprava přední části vozu po vzoru Outlanderu. Působí celistvě a harmonicky. U nového ASX je na základě nové koncepce modelů Mitsubishi použit tzv. dynamický štít (Dynamic Shield), který je symbolem nové generace vozů Mitsubishi Motors. Charakteristickým rysem této koncepce je logo se třemi diamanty a chromované lišty na obou stranách, čímž vzniká prostorový efekt dynamického pohybu. Další změnou proti předchůdci je anténa ve tvaru žraločí ploutve.

Mitsubishi ASX má na délku 4,355 m, to znamená, že to není žádné velké auto, ale rozvor má 2,67 m, což z něj dělá velmi stabilní vůz. I když má tento model pohon 4x4 nemůžeme ho považovat za typické SUV. Jde spíš o Crossover se kterým můžeme jezdit po poli nebo nerovném terénu, protože má světlou výšku podvozku 18 cm, ale více se hodí svými rozměry a ovladatelností pro jízdu ve městě nebo v příměstských oblastech. Výhodou vozidel s podobnou karosérií je pohodlné nastupování. Novinkou je větší plocha páky na ovládání nastavení výšky sedadla řidiče, lépe se drží a ovládání je tak pohodlnější. Tlačítka na ovládání vyhřívání předních sedadel byla přesunuta do spodní části středového panelu pod ovladače klimatizace.     

Příznivci Mitsubishi po nasednutí do ASX se můžou cítit, jako by seděli v Outlanderu druhé generace. Vůz je prostorný i když z venku takovým dojmem nepůsobí. Cestující mají dostatečný prostor pro nohy vzadu i nad hlavou. Posed vpředu je dostatečně vysoko. Velká kapota a zpětná zrcátka vytváří dojem většího auta. Nové tvarování zadního sedáku usnadňuje nastupování a vystupování z vozu a zlepšilo komfort sezení. Sezení je pohodlné i na dlouhé cesty pro pět dospělých cestující. Zavazadlový prostor včetně prostoru pod spodní příčkou kufru pojme 488 litrů a po sklopení zadních sedadel 1219 litrů.

Zpracování interiéru je kvalitní, v kabině nic nevrže a všechno dobře licuje. Přesto by použité materiály mohly mít lepší kvalitu. Některá tlačítka ovládání jsou zastaralá, nemluvě o otočných ovladačích klimatizace. Navíc ani nejvyšší testovaná verze neměla navigaci, a tak relativně velký středový displej slouží jen k přepínání rádia. I proto nejvíce zaujme prostornost interiéru. U všech verzí nejvyšší výbavy je nový dekor čalounění. Nový design mají klíče od zapalování s integrovanými ovladači dálkově ovládaného centrálního zamykání, nové je i rádio a dotykový displej a signalizace nízkého stavu náplně v ostřikovači.

Pokud nehledáte auto nabité nejnovějšími technologiemi, ale spíš jednoduchého společníka na cesty, mohlo by vám, co se týče interiéru i exteriéru ASX sedět. Určitě budete u tohoto crossoveru spokojeni s podvozkem. Proti konkurenci možná trpí trochu větším náklonem v zatáčkách, ale na druhou stranu poskytuje komfortní jízdu. S tímto autem určitě nebudete závodit v klikatých serpentinách, ale užijete si klidnou a pohodovou jízdu. ASX dokáže odtlumit i příčné nerovnosti a při rychlostech do 90 km/h je tiché a úsporné.

Testovaný model nabídl nejsilnější motorizaci a to čtyřválec 2.2DI-D o výkonu 110 kW s točivým momentem 360 N.m s automatickou šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol. Zrychlení je sice pomalejší, než udávaných 10,8 s, ale při běžné jízdě to nevadí, motor je silný a výkon mu nechybí. Při běžné jízdě je motor celkem tichý, horší to je při akceleraci, kdy je docela hlučný. Navíc drží vysoké otáčky, než přeřadí a při podřazení nepříjemně cukne. V tu chvíli je vhodné využít páčky pod volantem k manuálnímu řazení. Udávaná spotřeba město 7,1 l, mimoměsto 5,0 l a kombinovaná spotřeba 5,8 l. Při testování po městě spotřeba neklesla pod 8 l. Při jízdě po dálnici při 130 km rychlosti se spotřeba pohybovala mezi 8,1 – 8,3 l/100 km, při rychlosti 90-120 km/h klesla na 6,5-7,5 l.

Mitsubishi ASX je také nabízen s naftovým motorem 1.6 DI-D (84 kW/114 k) s manuální 6-ti stupňovou převodovkou a pohonem všech kol. Benzínový motor jsem uvedl hned na začátku. Zapůjčený model ASX ve výbavě Intense+ obsahoval navíc ke standardní výbavě velurové koberce, kryt zadního nárazníku, designový kit (kryty zrcátek, boční lemy, lištu 5. dveří a polepy sloupků) a LED upgrade kit. Standardní výbava obsahuje například 7 airbagů, bezklíčové otevírání s tlačítkem START/STOP, sportovní hliníkové pedály, hliníková 18“ kola nebo xenony s širším osvětlením vozovky. Cena testovaného vozu se vyšplhala na 725 326 Kč.

Plusy:
+ silný naftový motor
+ prostornost vpředu a šířka kabiny
+ vyšší stavba vozu
+ komfortní jízda


Mínusy:
- vyšší spotřeba
- hlučnější kabina
 

Technické údaje Mitsubishi ASX 2.2DI-D Intense+ 4WD 6AT
Motor: vznětový řadový čtyřválec se 16 ventily
Objem motoru: 2268 ccm
Výkon: 110kW(150k)/3750 ot./min.
Točivý moment max.: 360Nm/1500-2750 ot./min.
Max. rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,8 s
Spotřeba - kombin.: 5,8 l/100 km
Spotřeba - město: 7,1 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 5,0 l /100 km
Objem pal. nádrže: 60 l
Délka/šířka/výška: 4355/1810/1640 mm
Rozvor: 2670 mm
Zavazadelník: 488/1219 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1615/2060 kg
Základní cena: 686 850 Kč 
Cena test. modelu vč. příplatků: 725 326 Kč

Jiří Řikovský (text + foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Mitsubishi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet