Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo

vloženo

Automobilka s trojicí diamantů ve znaku se rozhodla náležitě vybrousit své léty prověřené želízko v kategorii SUV. Model ASX v loňském roce doznal řady vylepšení na základě podnětů majitelů a aktuálních trendů. A letos v Mitsubishi připravili zajímavou edici Black Edition vycházející z výbavy Intense. Za akční cenu 543 850 Kč nabízí doopravdy vše potřebné.

Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo

Edice Black Edition doplňuje výbavu Intense o stylové černé prvky, které dávají modelu ASX více sportovně - luxusní nádech nejen při pohledu zvenku, ale také v interiéru.


Na první pohled zaujmou 18“ černá kola a kryty zrcátek, doplněné o boční lišty oken nebo spodní část předního nárazníku. V interiéru se zákazníci mohou těšit na černé doplňky kombinované s červeným obšitím vybraných částí čalounění včetně volantu nebo kůží čalouněné ruční brzdy. Hliníkové pedály pak ještě podtrhují sportovní podobu pracoviště řidiče. Výbava Black Edition se nabízí ve všech barevných odstínech karoserie. Vůz zejména zepředu vypadá vzhledem ke svému věku stále svěže, zezadu je to o něco horší. Záď v oblasti zadních světel vypadá jako po domácím tuningu, spodní část nárazníku pak jako ze závodního speciálu.

test mitsubishi asx

ASX je v Česku nejprodávanějším modelem japonské automobilky. A není divu. Léty prověřený vůz se chlubí dobrým poměrem výbavy a ceny. Loňský facelift přinesl novou kompletně přepracovanou přední masku a žraločí ploutev na střeše s digitálním příjmem.

V kabině nejlépe poznáte stáří tohoto modelu, jelikož z výrobních pásů sjíždí osmým rokem. Po otevření dveří na vás dýchne digitální japonský archaismus, který nejlépe dokresluje zubaté provedení klíčku, což je věc u konkurence mnoho let nepoužívaná. Změnou prošel středový panel s obrazovkou audiosystému spoléhající na dotykové ovládání. Grafika audiosystému se zlepšila, ale za německými nebo francouzskými konkurenty stále trochu pokulhává. Konektivita je ovšem příkladná a v praxi posádce nic zásadního nechybí.

Sedadlo řidiče lze již nějakou dobu výškově nastavovat, nádržce ostřikovačů nechybí kontrolka hladiny kapaliny a řidiči poslouží automaticky stmívatelné vnitřní zpětné zrcátko. Displej palubního počítače se ovládá tlačítkem "INFO" umístěném nalevo od volantu. Potěšil nás pohled do zavazadelníku, ten díky sadě pro zvětšení objemu kufru (příplatek iční 3 890 Kč) nabízí velmi slušných 480 litrů prostoru.

Model ASX pohání benzínová jedna-šestka MIVEC o výkonu 86 kW, která za příplatek 35 tisíc umí spalovat LPG. Čtyřválec spojený s pětirychlostní převodovkou (nesmějte se, jen pět rychlostní tu je schválně) a pohonem předních kol je pro vůz dostačující za předpokladu, že po něm nebudete chtít dynamické svezení. Při snaze o svižnější jízdu je šestnáctistovka hlučnější, což se mění poblíž červeného pole, kdy jadrný zvuk získává ještě více na intenzitě a za pořádného řinčení se téměř chová jako sportovní náčiní. Rychleji se svezete pouze za předpokladu neustálé práce s řadící pákou a stálého vytáčení pohonné jednotky do vyšších otáček. Pro předjetí či jízdu do kopce se řidič nesmí bát podřadit klidně o dva rychlostní stupně. Na trojku není problém letět 150 km/h, kdežto na čtvrtý rychlostní stupeň dosáhnete maximálky - 183 km/h. Ještě zde upřesníme, že rozjezdy při plné zátěži vyžadující více plynu.

Nemáme ovšem pochyb o tom, že cílová skupina zkoušeného Japonce nevyžaduje dynamické přesuny. ASX se hodí pro klidnější řidiče, kteří touží po výhodách vozidel SUV. Nejpohodovějším společníkem je ASX při rychlostech kolem 110 km/h. To vládne na palubě klid a z nádrže každých sto kilometrů odtéká pouhých pět litrů Naturalu. Při dálniční stotřicítce čtyřválec točí stále snesitelných 3 000 ot./min. Chcete-li jet například přes Německo rychleji, vydržíte to jen chvilku. Jízda rychlostmi nad 160 km/h není nic záživného a řidič se zbytečně unavuje. Pět stovek kilometrů jsme zdolali  v předpisových rychlostech s průměrnou spotřebou 6,9 l/100 km.

Na nastavení podvozku si nelze stěžovat, je to podobné jako u konkurence. Obuté osmnáctistovky nejenže vozu sluší, ale také nepředstavují díky rozumnému profilovému číslu pneumatik zhoršení komfortu. Osobně bychom klidně zůstaly na šestnáctipalcových pneumatik, které by mohly přinést nepatrné snížení spotřeby a vylepšení cestovního komfortu na nerovnostech. Větší výmoly ovšem dokáží vůz lehce znervóznit. Poletíte-li po záplatované okresce, nebude jízda příliš jistá. Na hladkém povrchu je vše v pořádku.

Mitsubishi ASX je stále prodejním šlágrem. Japonské automobilce se tento model daří postupným vylepšováním držet při životě, a to tak dobře, že v prodejích válcuje ostatní konkurenty. Za to může povedený mix vlastností (od solidního vzhledu, přes bohatou výbavu a slušnou prostornost až po příjemnou cenovku). Pokud netoužíte po individualizaci interiéru a zaškrtávání dlouhosáhlé výbavy, můžete mít za necelých 550 tisíc plně vybavené SUV.


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Mitsubishi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo Fotografie k článku Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu