Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil

Mazdu 6 je možné mít jako sedan nebo kombi, přičemž obě provedení stojí naprosto shodné peníze. Za kombi se u japonské automobilky nepřiplácí, proto jsme k testu zvolili cenově dostupnou variantu s benzínovým dvoulitrem ve spojení s manuální převodovkou. Pořizovací náklady v tomto případě lehce přesáhnou 650 tisíc korun, což je vzhledem k výbavě stále přijatelné.

K testu jsme získali Mazdu 6 ve verzi Attraction, což je třetí stupeň výbavy, který zvedá pořizovací náklady na stále lákavých 699 900 Kč.


Už základní výbavy Emotion přináší vše potřebné - kompletní bezpečností výbavu, elektricky ovládaná všech okna včetně vyhřívaných zpětných zrcátek, sedmnáctipalcový litá kola, autorádio s CD a MP3, asistenta rozjezdu do kopce, elektrickou parkovací brzdu nebo manuální klimatizaci. Druhý stupeň výbavy Challenge přihazuje automatickou klimatizaci, balíček Mazda Connect zahrnující sedmipalcový barevný displej včetně plné konektivity, HMI ovladač, tempomat, mlhovky, systém prevence čelního nárazu, hands-free sadu, Bluetooth nebo kožený volant, páku i madlo ruční brzdy. Zkoušená třetí výbava vyhoví náročnějším zákazníkům, když navíc přidává LED světlomety, LED mlhovky, vyhřívání předních sedadel, přední i zadní parkovací asistent, systém sledování mrtvého úhlu nebo digitální rádio DAB. A nutno uznat, že nám tato výbava bohatě stačila.

Komu je to stále málo, musí jít do čtvrté výbavy Attraction, která nabízí navíc devatenáctipalcová kola, audiosystém BOSE, Alarm, zadní parkovací kameru, bezklíčkové zamykání, systém pro prevenci zadního nárazu, asistent pro udržení jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, Head Up displej či systém sledování únavy řidiče.

test mazda 6 wagon benzín

Mazda 6 Wagon stojí stejně jako sedan, což může přijít někomu nevýhodné, ale sedan je v podstatě úplně jiný vůz s delším rozvorem. Cenově dostupnější je sedan, který pořídíte v základní výbavě Emotion za 569 900 Kč, kdežto kombi je možné mít až od druhého stupně Challenge za částku od 659 900 Kč. V obou případech vozy pohání benzínový dvoulitr Skyactiv-G s výkonem 107 kW spojený s manuální převodovkou.

Diesely startují na ceně 709 900 Kč ve spojení s manuální převodovkou. Pohon všech kol 4x4 je dostupný pouze v karosářské variantě kombi a jen s dieselem 2.2 Skyactiv-D. Slabší testovaná verze spojená s manuální šestirychlostní převodovkou přijde na 804 900 Kč, kdežto za automatickou převodovku musíte vysolit  942 900 Kč. Dostanete ji totiž jen v silnějším provedení s automatem a ve spojení s nejvyšší výbavou Revolution TOP. Proto se námi testovaná varianta jeví jako nejschůdnější.

U japonské automobilky aktuálně vládne směr „kodo“, což v japonštině znamená „duše v pohybu“. K nízké stavbě karoserie nemáme závažnější připomínku. Zejména příď působí po faceliftu dravěji až agresivně. Jelikož sedan s dlouhým rozvorem (2 830 mm) jsme již v redakční garáži měli, je na čase se podívat na verzi kombi (2 750 mm), která je pro české rodiny neustále něco stěhujícího, zajímavější volbou.

Na předních sedadlech najde řidič i spolujezdec dostatek místa ve všech směrech. Sedáky i opěradla poskytují dostatečné pohodlí i na delších cestách. U štíhlé středové konzole nehrozí otlačení kolene pravé nohy řidiče. Oproti předchozí generaci vynikají zadní sedadla výrazně delšími sedáky a opěradly. Na zadních sedadlech nebude dvojice cestujících strádat (sedan nabídne více podélného místa, kombi zase nemá svažující střechu). Šestka uveze vzadu tři dospělé, ovšem při zachování dostatečného komfortu lze mluvit pouze o dvou cestujících, které rozmazlují vlastní výdechy ventilace nebo široká středová loketní opěrka. V případě potřeby lze opěradla jednoduše sklápět, čímž vzniká rovná ložná plocha. Plusem je, že není potřeba vyndávat hlavové opěrky.

Celková kvalita obkladových materiálů i jejich zpracování je na dobré úrovni a milovníci měkčených plastů si přijdou na své. Přístup do vozu je díky širokým dveřím pohodlný, ve výplních se však zapomnělo na odkládací schránky. Jsou zde jen otvory pro láhve. Jediným využitelným odkladovým místem tak zůstává polička před madlem řadící páky nebo schránka pod loketní opěrkou. Tu bychom všichni v redakci potřebovali blíže k palubní desce. Jelikož není její horní část posuvna (tak jako u konkurenčních modelů), podepírá jen samotný loket.

test mazda 6 wagon

Pracoviště řidiče je přehledné a uspořádané do logických celků. Přístrojový štít s trojicí kruhových ukazatelů je dobře čitelný. Vlevo nalezneme otáčkoměr, uprostřed rychloměr s počítadly ujetých kilometrů a vpravo displej palubního počítače. Trochu cviku vyžaduje multimediální systém a ovládání navigace. Oboje se ovládá pomocí kruhového ovladače na středovém panelu ve stylu idrive od BMW. Samotná palubní deska působí trochu zavalitěji, jako by se tlačila na cestující, přesto místo pasažérům neubírá.

Dvoulitrový atmosférický čtyřválec působí v nejběžnějších otáčkách celkem ospale a chutí do života oplývá až ve vyšších otáčkách, což nemusí být každému příjemné. V praxi je ovšem plně dostatečným společníkem, po nezajímavém začátku se hezky sbírá a to nejlepší předvádí od středních otáček výše. Spojení s manuální převodovkou a pouze pohonem předních kol hraje do karet spotřebě paliva. Ta nás velmi mile překvapila. Nenáročnou trasu mimo město můžete zdolávat za skvělý 4,5 l/100 km, což je vzhledem ke zdvihovému objemu a velikosti vozu naprosto geniální hodnota. Po týdnu stráveném za volantem a splynutím s běžným provozem si Mazda řekla o 6,2 l/100 km a to včetně častých jízd po hlavním městě a využívání dálničních tahů. Spotřeba roste nejvíce při rychlostech nad 140 km/h. Pokud nejste letci a levý dálniční pruh permanentně neokupujete, pořízení benzínového dvoulitru určitě zvažte. Jediná negativní připomínka směřuje na systém stop / start, který je pomalý a v mazdě nefunguje tak dobře jako u francouzských či německých modelů. Naštěstí lze tlačítkem jednoduše deaktivovat (ovšem tak musíte činit po každém startu).

Podvozek zkoušeného vozu je zdařilým kompromisem mezi komfortem a stabilitou. Měkčí nastavení podvozku oceňujeme, jen si je nutné zvyknout na výraznější houpání při rychlejší jízdě po nerovnostech, kde je samotný podvozek stabilní a dokáže si poradit i s hodně rozbitou silnicí. Kola se drží asfaltu, ale karoserie se houpe. Řízení patří k tomu lepšímu, co ve střední třídě dnes seženete, a řidič má dostatek informací od předních kol. To samé platí o maximálně přesném řazení s pevně vymezenými dráhami. Již při první modernizaci vymizela páka ruční brzdy, je tak nutné se spokojit pouze s tlačítkem.

Mazda 6 Wagon skvěle jezdí a překvapí při běžných přesunech úsporným benzínovým srdcem. Zkoušená konfigurace není v žádném případě trhač asfaltu, který by okupoval levý dálniční pruh nebo se honil za sekundami na okruhu. Je to prostě kombi, které po všech stránkách vyhoví klidnějším řidičům, kteří rádi řídí. Špatné to není ani s poměrem cena / výbava. Pokud si podobně nakonfigurujete konkurenční modely, bude Mazda vycházet překvapivě dobře.

(plusy)
+ agilní komfortně laděný podvozek
+ nízká hmotnost a hlučnost
+ praktický zavazadelník (chytrá roletka)
+ jednoduché sklápění sedadel
+ spotřeba paliva
+ dosvit předních světel
+ možnost verze s pohonem všech kol či automatickou převodovkou

(mínusy)
- omezené možnosti individualizace (pevně dané prvky výbavy)
- loketní opěrka příliš vzadu
- pomalý systém stop / start
- absence rezervního kola

Technické údaje Mazda 6 Wagon 2.0 Skyactiv-G
Motor: zážehový čtyřválec
Objem motoru: 1998 ccm
Výkon: 107kW(145k)/6000 ot./min.
Točivý moment max.: 210Nm/4000 ot./min.
Max. rychlost: 206 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 9,6 s
Spotřeba - kombin.: 5,6 l/100 km
Spotřeba - město: 7,2 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 4,7 l /100 km
Objem pal. nádrže: 62 l
Délka/šířka/výška: 4805/1840/1480 mm
Rozvor: 2750 mm
Zavazadelník: 522/1648 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1305/1980 kg
Základní cena: 569.900 Kč (2.0 Skyactiv-G, Emotion, Sedan)
Cena test. modelu od: 699.900 Kč (2.0 Skytactiv-G, Attraction)

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl (text+foto)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Mazda 6

Rok výroby 2009

145 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

217 777 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

739 000 Kč