Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D

vloženo

Po dlouhém sedanu s benzínovým motorem a manuální převodovkou tu máme něco pro evropské řidiče. Elegantní, nevtíravé a dobře vybavené kombi střední třídy poháněné čtyřválcovým dieselem s automatickou převodovkou, které má všechny předpoklady stát se dobře prodejným artiklem a zaútočit na německou konkurenci.

Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D

Jelikož sedan s dlouhým rozvorem (2.830 mm) jsme již v redakční garáži měli, je na čas se podívat na verzi kombi (2.750 mm), která je pro české rodiny neustále něco stěhujícího, zajímavější volbou. K testu dorazila Mazda 6 Wagon 2,2 Skyactiv-D s automatickou převodovkou a výbavou Attraction, jež startuje na částce 759.900 Kč. Testovaný vůz byl vybaven navíc příplatkovou ale integrovanou navigací TomTom za 12.500 Kč a metalízou v hodnotě 12.400 Kč.


Na předních sedadlech najde řidič i spolujezdec dostatek místa ve všech směrech. Sedáky i opěradla poskytují dostatečné pohodlí i na delších cestách. U štíhlé středové konzole nehrozí otlačení kolene pravé nohy řidiče.  Více na: http://www.autorevue.cz/test-mazda-6-wagon-22-d-at-stredostavovska-rarita/ch-49449#utm_medium=selfpromo&utm_source=autorevue&utm_campaign=copylinkOproti předchozí generaci vynikají zadní sedadla výrazně delšími sedáky a opěradly. Na zadních sedadlech nebude dvojice cestujících strádat (v sedanu je sice podélného místa více, kdežto v kombi nebudete cítit blízkost svažující se střechy). Šestka uveze vzadu tři dospělé, ovšem při zachování dostatečného komfortu lze mluvit pouze o dvou cestujících, které rozmazlují vlastní výdechy ventilace nebo široká středová loketní opěrka. V případě potřeby lze opěradla jednoduše sklopit, čím vzniká téměř rovná ložná plocha. Plusem je, že není potřeba vyndavat hlavové opěrky.

Celková kvalita obkladových materiálů i jejich zpracování je na vysoké úrovni a milovníci měkčených plastů si přijdou na své. Přístup do vozu je díky širokým dveřím pohodlný, ve výplních se však zapomělo na odkládací schránky. Jsou zde jen otvory pro lahve. Jediným využitelným odkladovým místem tak zůstává polička před madlem řadící páky nebo schránka pod loketní opěrkou. Jinak po stánce ergonomie nelze mít závažnější připomínku. Pracoviště řidiče je přehledná a uspořádané do logických celků. Přístrojový štít s trojicí kruhových ukazatelů je přehledný a dobře čitelný. Vlevo nalezneme otáčkoměr, uprostřed rychloměr s počítadly ujetých kilometrů a vpravo monochromatickýdisplej palubního počítače s možností sledování stavu kondenzátoru i-ELOOP a stavu palivové nádrže. Na neprohřátý motor upozorňuje (jak je poslední dobou zvykem) jen modrá kontrolka. Uprostřed středové konzole nalezl své místo dotykový displej multimediálního systému, který nevyniká velikostí ani rozlišením. Ovládání multimediální systému, nastavení vozu a bezpečnostích systémů lze provádět většinou několika způsoby (např. v menu palubního počítače a zároveň pomocí tlačítek). V redakci nás také trápilo přehrávání MP3 souborů z flash paměti. Přehrávač skladby řadí podle abecedy, na tom není nic divného, kdyby po každém startu nezačal přehrávat od první skladby v pořadí. V praxi tak někam jedete, odposlechnete pět, šest skladem, odběhnete z vozu něco zařídit a po opětovném nastartování se hudba přehrává znovu od začátku. Drobnost, ale nepříjemná.

Naftový čtyřválec má zdvihový objeme 2,2 litru a poměrně skromný výkon 110 kW (150 koní), což v praxi nevadí (k dispozici je i silnější verze s výkonem 129 kW (175 koní). Testovaný diesel nepůsobí našponovaně a přebuzeně, je pružný, netrpí turboefektem a jeho uhlazenost ještě umocňuje jemně se chovájící šestistupňový automat, se kterým si motor vcelku dobře rozumí. Odezva na plynový pedál je příjemně mechanická a motor umí jezdit klidně za 5 l/100 km. To se však musíte neustále krotit. Pokut budete jezdit jako my, počítejte s průměrnou spotřebou 6,4 l/100 km. Této hodnoty jsme docílili po ujetých 1.100 km převážně po dálnici vyššími rychlostmi. Pokud například pojedete rychle přes sousední Německo, počítejte se spotřebou kolem 10 l/100 km.

Podvozek zkoušeného vozu Mazda 6 Wagon se standardními pneumatikami 225/55 R17 je zdařilým kompromisem mezi komfortem na českých silnicích a stabilitou při ostřejší jízdě. Řízení patří k tomu lepšímu, co ve střední třídě dnes seženete. Na rovném asfaltu má řidič dostatek informací od předních kol, posilovač řízení se podařilo skvěle odladit. K radosti z řízení přispívá i obyčejná mechanická parkovací brzda nebo dobře vyřešené řazení v manuálním režimu (dopředu od řidiče se podřazuje, k sobě se řadí naopak nahoru). Tato kombinace je standardem u závodních aut, ale u běžných konkurenčních vozidel je situace zcela opačná.

Mazda 6 wagon stojí stejně jako sedan, což může přijít někomu nevýhodné, ale sedan je vlastně úplně jiný vůz s delším rozvorem. Základ v obou případech tvoří benzínový dvoulitr Skyactiv-G s výkonem 107 kW spojený s manuální převodovkou za cenu 539.900 Kč. Námi testovaný diesel 2.2 Skyactiv-D s výkonem 110 kW startuje na 599.900 Kč ve spojení s manuálem a základní výbavou Emotion. Automat je k dispozici od druhého stupně výbavy Challenge s cenou 719.900 Kč. Námi testované provedení Attraction přijde zájemce na 759.900 Kč. Pokud nepotřebujete automatickou převodovku, ušetříte nemalých 50.000 Kč.

Mazda 6 wagon je pro evropské zákazníky pravým automobilem, který ničín zářivě neoslní ale všech ohledech si vede velmi dobře. Verzi kombi podle nás chybí ostřejší vyhranění. To však nic nemění na faktu, že je velmi dobrým automobilem.

(plusy)
agilní podvozek
nízká hmotnost
nízká hlučnost
praktický zavazadelník
systém i-Eloop

(mínusy)
omezené možnosti individualizace
průměrná spotřeba paliva
systém i-Stop
Technické údaje Mazda 6 2.2 Skyactiv-D A/T
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem motoru: 2193 ccm
Výkon: 110kW(150k)/4500 ot./min.
Točivý moment max.: 380Nm/1800-2600 ot./min.
Max. rychlost: 202 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,0 s
Spotřeba - kombin.: 4,9 l/100 km
Spotřeba - město: 6,1 l/100 km
Spotřeba - mimo město:  4,2 l /100 km
Objem pal. nádrže:   62 l
Délka/šířka/výška: 4805/1840/1480 mm
Rozvor: 2750 mm
Zavazadelník: 522/1648 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1430/2110 kg
Základní cena: 539.900 Kč (2.0 Skyactiv-G, Emotion)
Cena test. modelu od: 759.900 Kč (2.2 Skytiactiv-D A/T, Attraction)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Mazda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up
22.06.2017
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 - odvěký hrdina
22.06.2017
Toyota Yaris nemusí být nudná - je tu nová edice Selection Gold
21.06.2017
Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu
20.06.2017
Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto
19.06.2017
Test: Škoda Octavia 1.8 TSI - čtyřoká volba rozumu
18.06.2017
Místo nové generace prošel Lexus CT 200h lehkou modernizací
17.06.2017
Volkswagen představil nové Polo, bude i GTI
16.06.2017
Malé SUV Hyundai Kona kompletně odhaleno, máme nové fotografie a informace
15.06.2017
BMW 330i - potomek atmosferických šestiválců
14.06.2017
Nástupce BMW 5 GT je tady, je to model 6 Gran Turismo
13.06.2017
Test ojetiny: Škoda Octavia Kombi RS 2.0 TSI - praktická ďáblice
12.06.2017
Volkswagen Arteon a jeho čtyři moderní vychytávky
10.06.2017
Kdo nejvíc škodí ovzduší: auto, letadlo, nebo sopka?
09.06.2017
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series - jen 500 ks, cena 7 mil. Kč
09.06.2017
Škoda Kodiaq 1.4 TSI 4x4 6MT - cestou do školky
08.06.2017
Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů
07.06.2017
Malý crossover Kia Stonic bude v prodeji ještě letos
06.06.2017
Škoda Octavia RS 245 - rychlík z Mladé Boleslavi se kompletně představuje
05.06.2017
Peugeot 308 po faceliftu - máme nové fotografie a informace