Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D

vloženo

Po dlouhém sedanu s benzínovým motorem a manuální převodovkou tu máme něco pro evropské řidiče. Elegantní, nevtíravé a dobře vybavené kombi střední třídy poháněné čtyřválcovým dieselem s automatickou převodovkou, které má všechny předpoklady stát se dobře prodejným artiklem a zaútočit na německou konkurenci.

Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D

Jelikož sedan s dlouhým rozvorem (2.830 mm) jsme již v redakční garáži měli, je na čas se podívat na verzi kombi (2.750 mm), která je pro české rodiny neustále něco stěhujícího, zajímavější volbou. K testu dorazila Mazda 6 Wagon 2,2 Skyactiv-D s automatickou převodovkou a výbavou Attraction, jež startuje na částce 759.900 Kč. Testovaný vůz byl vybaven navíc příplatkovou ale integrovanou navigací TomTom za 12.500 Kč a metalízou v hodnotě 12.400 Kč.


Na předních sedadlech najde řidič i spolujezdec dostatek místa ve všech směrech. Sedáky i opěradla poskytují dostatečné pohodlí i na delších cestách. U štíhlé středové konzole nehrozí otlačení kolene pravé nohy řidiče.  Více na: http://www.autorevue.cz/test-mazda-6-wagon-22-d-at-stredostavovska-rarita/ch-49449#utm_medium=selfpromo&utm_source=autorevue&utm_campaign=copylinkOproti předchozí generaci vynikají zadní sedadla výrazně delšími sedáky a opěradly. Na zadních sedadlech nebude dvojice cestujících strádat (v sedanu je sice podélného místa více, kdežto v kombi nebudete cítit blízkost svažující se střechy). Šestka uveze vzadu tři dospělé, ovšem při zachování dostatečného komfortu lze mluvit pouze o dvou cestujících, které rozmazlují vlastní výdechy ventilace nebo široká středová loketní opěrka. V případě potřeby lze opěradla jednoduše sklopit, čím vzniká téměř rovná ložná plocha. Plusem je, že není potřeba vyndavat hlavové opěrky.

Celková kvalita obkladových materiálů i jejich zpracování je na vysoké úrovni a milovníci měkčených plastů si přijdou na své. Přístup do vozu je díky širokým dveřím pohodlný, ve výplních se však zapomělo na odkládací schránky. Jsou zde jen otvory pro lahve. Jediným využitelným odkladovým místem tak zůstává polička před madlem řadící páky nebo schránka pod loketní opěrkou. Jinak po stánce ergonomie nelze mít závažnější připomínku. Pracoviště řidiče je přehledná a uspořádané do logických celků. Přístrojový štít s trojicí kruhových ukazatelů je přehledný a dobře čitelný. Vlevo nalezneme otáčkoměr, uprostřed rychloměr s počítadly ujetých kilometrů a vpravo monochromatickýdisplej palubního počítače s možností sledování stavu kondenzátoru i-ELOOP a stavu palivové nádrže. Na neprohřátý motor upozorňuje (jak je poslední dobou zvykem) jen modrá kontrolka. Uprostřed středové konzole nalezl své místo dotykový displej multimediálního systému, který nevyniká velikostí ani rozlišením. Ovládání multimediální systému, nastavení vozu a bezpečnostích systémů lze provádět většinou několika způsoby (např. v menu palubního počítače a zároveň pomocí tlačítek). V redakci nás také trápilo přehrávání MP3 souborů z flash paměti. Přehrávač skladby řadí podle abecedy, na tom není nic divného, kdyby po každém startu nezačal přehrávat od první skladby v pořadí. V praxi tak někam jedete, odposlechnete pět, šest skladem, odběhnete z vozu něco zařídit a po opětovném nastartování se hudba přehrává znovu od začátku. Drobnost, ale nepříjemná.

Naftový čtyřválec má zdvihový objeme 2,2 litru a poměrně skromný výkon 110 kW (150 koní), což v praxi nevadí (k dispozici je i silnější verze s výkonem 129 kW (175 koní). Testovaný diesel nepůsobí našponovaně a přebuzeně, je pružný, netrpí turboefektem a jeho uhlazenost ještě umocňuje jemně se chovájící šestistupňový automat, se kterým si motor vcelku dobře rozumí. Odezva na plynový pedál je příjemně mechanická a motor umí jezdit klidně za 5 l/100 km. To se však musíte neustále krotit. Pokut budete jezdit jako my, počítejte s průměrnou spotřebou 6,4 l/100 km. Této hodnoty jsme docílili po ujetých 1.100 km převážně po dálnici vyššími rychlostmi. Pokud například pojedete rychle přes sousední Německo, počítejte se spotřebou kolem 10 l/100 km.

Podvozek zkoušeného vozu Mazda 6 Wagon se standardními pneumatikami 225/55 R17 je zdařilým kompromisem mezi komfortem na českých silnicích a stabilitou při ostřejší jízdě. Řízení patří k tomu lepšímu, co ve střední třídě dnes seženete. Na rovném asfaltu má řidič dostatek informací od předních kol, posilovač řízení se podařilo skvěle odladit. K radosti z řízení přispívá i obyčejná mechanická parkovací brzda nebo dobře vyřešené řazení v manuálním režimu (dopředu od řidiče se podřazuje, k sobě se řadí naopak nahoru). Tato kombinace je standardem u závodních aut, ale u běžných konkurenčních vozidel je situace zcela opačná.

Mazda 6 wagon stojí stejně jako sedan, což může přijít někomu nevýhodné, ale sedan je vlastně úplně jiný vůz s delším rozvorem. Základ v obou případech tvoří benzínový dvoulitr Skyactiv-G s výkonem 107 kW spojený s manuální převodovkou za cenu 539.900 Kč. Námi testovaný diesel 2.2 Skyactiv-D s výkonem 110 kW startuje na 599.900 Kč ve spojení s manuálem a základní výbavou Emotion. Automat je k dispozici od druhého stupně výbavy Challenge s cenou 719.900 Kč. Námi testované provedení Attraction přijde zájemce na 759.900 Kč. Pokud nepotřebujete automatickou převodovku, ušetříte nemalých 50.000 Kč.

Mazda 6 wagon je pro evropské zákazníky pravým automobilem, který ničín zářivě neoslní ale všech ohledech si vede velmi dobře. Verzi kombi podle nás chybí ostřejší vyhranění. To však nic nemění na faktu, že je velmi dobrým automobilem.

(plusy)
agilní podvozek
nízká hmotnost
nízká hlučnost
praktický zavazadelník
systém i-Eloop

(mínusy)
omezené možnosti individualizace
průměrná spotřeba paliva
systém i-Stop
Technické údaje Mazda 6 2.2 Skyactiv-D A/T
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem motoru: 2193 ccm
Výkon: 110kW(150k)/4500 ot./min.
Točivý moment max.: 380Nm/1800-2600 ot./min.
Max. rychlost: 202 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,0 s
Spotřeba - kombin.: 4,9 l/100 km
Spotřeba - město: 6,1 l/100 km
Spotřeba - mimo město:  4,2 l /100 km
Objem pal. nádrže:   62 l
Délka/šířka/výška: 4805/1840/1480 mm
Rozvor: 2750 mm
Zavazadelník: 522/1648 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1430/2110 kg
Základní cena: 539.900 Kč (2.0 Skyactiv-G, Emotion)
Cena test. modelu od: 759.900 Kč (2.2 Skytiactiv-D A/T, Attraction)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Mazda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport