Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D

vloženo

Po dlouhém sedanu s benzínovým motorem a manuální převodovkou tu máme něco pro evropské řidiče. Elegantní, nevtíravé a dobře vybavené kombi střední třídy poháněné čtyřválcovým dieselem s automatickou převodovkou, které má všechny předpoklady stát se dobře prodejným artiklem a zaútočit na německou konkurenci.

Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Jelikož sedan s dlouhým rozvorem (2.830 mm) jsme již v redakční garáži měli, je na čas se podívat na verzi kombi (2.750 mm), která je pro české rodiny neustále něco stěhujícího, zajímavější volbou. K testu dorazila Mazda 6 Wagon 2,2 Skyactiv-D s automatickou převodovkou a výbavou Attraction, jež startuje na částce 759.900 Kč. Testovaný vůz byl vybaven navíc příplatkovou ale integrovanou navigací TomTom za 12.500 Kč a metalízou v hodnotě 12.400 Kč.

Na předních sedadlech najde řidič i spolujezdec dostatek místa ve všech směrech. Sedáky i opěradla poskytují dostatečné pohodlí i na delších cestách. U štíhlé středové konzole nehrozí otlačení kolene pravé nohy řidiče.  Více na: http://www.autorevue.cz/test-mazda-6-wagon-22-d-at-stredostavovska-rarita/ch-49449#utm_medium=selfpromo&utm_source=autorevue&utm_campaign=copylinkOproti předchozí generaci vynikají zadní sedadla výrazně delšími sedáky a opěradly. Na zadních sedadlech nebude dvojice cestujících strádat (v sedanu je sice podélného místa více, kdežto v kombi nebudete cítit blízkost svažující se střechy). Šestka uveze vzadu tři dospělé, ovšem při zachování dostatečného komfortu lze mluvit pouze o dvou cestujících, které rozmazlují vlastní výdechy ventilace nebo široká středová loketní opěrka. V případě potřeby lze opěradla jednoduše sklopit, čím vzniká téměř rovná ložná plocha. Plusem je, že není potřeba vyndavat hlavové opěrky.

Celková kvalita obkladových materiálů i jejich zpracování je na vysoké úrovni a milovníci měkčených plastů si přijdou na své. Přístup do vozu je díky širokým dveřím pohodlný, ve výplních se však zapomělo na odkládací schránky. Jsou zde jen otvory pro lahve. Jediným využitelným odkladovým místem tak zůstává polička před madlem řadící páky nebo schránka pod loketní opěrkou. Jinak po stánce ergonomie nelze mít závažnější připomínku. Pracoviště řidiče je přehledná a uspořádané do logických celků. Přístrojový štít s trojicí kruhových ukazatelů je přehledný a dobře čitelný. Vlevo nalezneme otáčkoměr, uprostřed rychloměr s počítadly ujetých kilometrů a vpravo monochromatickýdisplej palubního počítače s možností sledování stavu kondenzátoru i-ELOOP a stavu palivové nádrže. Na neprohřátý motor upozorňuje (jak je poslední dobou zvykem) jen modrá kontrolka. Uprostřed středové konzole nalezl své místo dotykový displej multimediálního systému, který nevyniká velikostí ani rozlišením. Ovládání multimediální systému, nastavení vozu a bezpečnostích systémů lze provádět většinou několika způsoby (např. v menu palubního počítače a zároveň pomocí tlačítek). V redakci nás také trápilo přehrávání MP3 souborů z flash paměti. Přehrávač skladby řadí podle abecedy, na tom není nic divného, kdyby po každém startu nezačal přehrávat od první skladby v pořadí. V praxi tak někam jedete, odposlechnete pět, šest skladem, odběhnete z vozu něco zařídit a po opětovném nastartování se hudba přehrává znovu od začátku. Drobnost, ale nepříjemná.

Naftový čtyřválec má zdvihový objeme 2,2 litru a poměrně skromný výkon 110 kW (150 koní), což v praxi nevadí (k dispozici je i silnější verze s výkonem 129 kW (175 koní). Testovaný diesel nepůsobí našponovaně a přebuzeně, je pružný, netrpí turboefektem a jeho uhlazenost ještě umocňuje jemně se chovájící šestistupňový automat, se kterým si motor vcelku dobře rozumí. Odezva na plynový pedál je příjemně mechanická a motor umí jezdit klidně za 5 l/100 km. To se však musíte neustále krotit. Pokut budete jezdit jako my, počítejte s průměrnou spotřebou 6,4 l/100 km. Této hodnoty jsme docílili po ujetých 1.100 km převážně po dálnici vyššími rychlostmi. Pokud například pojedete rychle přes sousední Německo, počítejte se spotřebou kolem 10 l/100 km.

Podvozek zkoušeného vozu Mazda 6 Wagon se standardními pneumatikami 225/55 R17 je zdařilým kompromisem mezi komfortem na českých silnicích a stabilitou při ostřejší jízdě. Řízení patří k tomu lepšímu, co ve střední třídě dnes seženete. Na rovném asfaltu má řidič dostatek informací od předních kol, posilovač řízení se podařilo skvěle odladit. K radosti z řízení přispívá i obyčejná mechanická parkovací brzda nebo dobře vyřešené řazení v manuálním režimu (dopředu od řidiče se podřazuje, k sobě se řadí naopak nahoru). Tato kombinace je standardem u závodních aut, ale u běžných konkurenčních vozidel je situace zcela opačná.

Mazda 6 wagon stojí stejně jako sedan, což může přijít někomu nevýhodné, ale sedan je vlastně úplně jiný vůz s delším rozvorem. Základ v obou případech tvoří benzínový dvoulitr Skyactiv-G s výkonem 107 kW spojený s manuální převodovkou za cenu 539.900 Kč. Námi testovaný diesel 2.2 Skyactiv-D s výkonem 110 kW startuje na 599.900 Kč ve spojení s manuálem a základní výbavou Emotion. Automat je k dispozici od druhého stupně výbavy Challenge s cenou 719.900 Kč. Námi testované provedení Attraction přijde zájemce na 759.900 Kč. Pokud nepotřebujete automatickou převodovku, ušetříte nemalých 50.000 Kč.

Mazda 6 wagon je pro evropské zákazníky pravým automobilem, který ničín zářivě neoslní ale všech ohledech si vede velmi dobře. Verzi kombi podle nás chybí ostřejší vyhranění. To však nic nemění na faktu, že je velmi dobrým automobilem.

(plusy)
agilní podvozek
nízká hmotnost
nízká hlučnost
praktický zavazadelník
systém i-Eloop

(mínusy)
omezené možnosti individualizace
průměrná spotřeba paliva
systém i-Stop
Technické údaje Mazda 6 2.2 Skyactiv-D A/T
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem motoru: 2193 ccm
Výkon: 110kW(150k)/4500 ot./min.
Točivý moment max.: 380Nm/1800-2600 ot./min.
Max. rychlost: 202 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,0 s
Spotřeba - kombin.: 4,9 l/100 km
Spotřeba - město: 6,1 l/100 km
Spotřeba - mimo město:  4,2 l /100 km
Objem pal. nádrže:   62 l
Délka/šířka/výška: 4805/1840/1480 mm
Rozvor: 2750 mm
Zavazadelník: 522/1648 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1430/2110 kg
Základní cena: 539.900 Kč (2.0 Skyactiv-G, Emotion)
Cena test. modelu od: 759.900 Kč (2.2 Skytiactiv-D A/T, Attraction)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Mazda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit
11.03.2017
Facelift Nissanu Qashqai se povedl, přijde již v červenci
10.03.2017
Fiat Tipo Kombi – Čechům na míru