Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D

vloženo

Po dlouhém sedanu s benzínovým motorem a manuální převodovkou tu máme něco pro evropské řidiče. Elegantní, nevtíravé a dobře vybavené kombi střední třídy poháněné čtyřválcovým dieselem s automatickou převodovkou, které má všechny předpoklady stát se dobře prodejným artiklem a zaútočit na německou konkurenci.

Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D

Jelikož sedan s dlouhým rozvorem (2.830 mm) jsme již v redakční garáži měli, je na čas se podívat na verzi kombi (2.750 mm), která je pro české rodiny neustále něco stěhujícího, zajímavější volbou. K testu dorazila Mazda 6 Wagon 2,2 Skyactiv-D s automatickou převodovkou a výbavou Attraction, jež startuje na částce 759.900 Kč. Testovaný vůz byl vybaven navíc příplatkovou ale integrovanou navigací TomTom za 12.500 Kč a metalízou v hodnotě 12.400 Kč.


Na předních sedadlech najde řidič i spolujezdec dostatek místa ve všech směrech. Sedáky i opěradla poskytují dostatečné pohodlí i na delších cestách. U štíhlé středové konzole nehrozí otlačení kolene pravé nohy řidiče.  Více na: http://www.autorevue.cz/test-mazda-6-wagon-22-d-at-stredostavovska-rarita/ch-49449#utm_medium=selfpromo&utm_source=autorevue&utm_campaign=copylinkOproti předchozí generaci vynikají zadní sedadla výrazně delšími sedáky a opěradly. Na zadních sedadlech nebude dvojice cestujících strádat (v sedanu je sice podélného místa více, kdežto v kombi nebudete cítit blízkost svažující se střechy). Šestka uveze vzadu tři dospělé, ovšem při zachování dostatečného komfortu lze mluvit pouze o dvou cestujících, které rozmazlují vlastní výdechy ventilace nebo široká středová loketní opěrka. V případě potřeby lze opěradla jednoduše sklopit, čím vzniká téměř rovná ložná plocha. Plusem je, že není potřeba vyndavat hlavové opěrky.

Celková kvalita obkladových materiálů i jejich zpracování je na vysoké úrovni a milovníci měkčených plastů si přijdou na své. Přístup do vozu je díky širokým dveřím pohodlný, ve výplních se však zapomělo na odkládací schránky. Jsou zde jen otvory pro lahve. Jediným využitelným odkladovým místem tak zůstává polička před madlem řadící páky nebo schránka pod loketní opěrkou. Jinak po stánce ergonomie nelze mít závažnější připomínku. Pracoviště řidiče je přehledná a uspořádané do logických celků. Přístrojový štít s trojicí kruhových ukazatelů je přehledný a dobře čitelný. Vlevo nalezneme otáčkoměr, uprostřed rychloměr s počítadly ujetých kilometrů a vpravo monochromatickýdisplej palubního počítače s možností sledování stavu kondenzátoru i-ELOOP a stavu palivové nádrže. Na neprohřátý motor upozorňuje (jak je poslední dobou zvykem) jen modrá kontrolka. Uprostřed středové konzole nalezl své místo dotykový displej multimediálního systému, který nevyniká velikostí ani rozlišením. Ovládání multimediální systému, nastavení vozu a bezpečnostích systémů lze provádět většinou několika způsoby (např. v menu palubního počítače a zároveň pomocí tlačítek). V redakci nás také trápilo přehrávání MP3 souborů z flash paměti. Přehrávač skladby řadí podle abecedy, na tom není nic divného, kdyby po každém startu nezačal přehrávat od první skladby v pořadí. V praxi tak někam jedete, odposlechnete pět, šest skladem, odběhnete z vozu něco zařídit a po opětovném nastartování se hudba přehrává znovu od začátku. Drobnost, ale nepříjemná.

Naftový čtyřválec má zdvihový objeme 2,2 litru a poměrně skromný výkon 110 kW (150 koní), což v praxi nevadí (k dispozici je i silnější verze s výkonem 129 kW (175 koní). Testovaný diesel nepůsobí našponovaně a přebuzeně, je pružný, netrpí turboefektem a jeho uhlazenost ještě umocňuje jemně se chovájící šestistupňový automat, se kterým si motor vcelku dobře rozumí. Odezva na plynový pedál je příjemně mechanická a motor umí jezdit klidně za 5 l/100 km. To se však musíte neustále krotit. Pokut budete jezdit jako my, počítejte s průměrnou spotřebou 6,4 l/100 km. Této hodnoty jsme docílili po ujetých 1.100 km převážně po dálnici vyššími rychlostmi. Pokud například pojedete rychle přes sousední Německo, počítejte se spotřebou kolem 10 l/100 km.

Podvozek zkoušeného vozu Mazda 6 Wagon se standardními pneumatikami 225/55 R17 je zdařilým kompromisem mezi komfortem na českých silnicích a stabilitou při ostřejší jízdě. Řízení patří k tomu lepšímu, co ve střední třídě dnes seženete. Na rovném asfaltu má řidič dostatek informací od předních kol, posilovač řízení se podařilo skvěle odladit. K radosti z řízení přispívá i obyčejná mechanická parkovací brzda nebo dobře vyřešené řazení v manuálním režimu (dopředu od řidiče se podřazuje, k sobě se řadí naopak nahoru). Tato kombinace je standardem u závodních aut, ale u běžných konkurenčních vozidel je situace zcela opačná.

Mazda 6 wagon stojí stejně jako sedan, což může přijít někomu nevýhodné, ale sedan je vlastně úplně jiný vůz s delším rozvorem. Základ v obou případech tvoří benzínový dvoulitr Skyactiv-G s výkonem 107 kW spojený s manuální převodovkou za cenu 539.900 Kč. Námi testovaný diesel 2.2 Skyactiv-D s výkonem 110 kW startuje na 599.900 Kč ve spojení s manuálem a základní výbavou Emotion. Automat je k dispozici od druhého stupně výbavy Challenge s cenou 719.900 Kč. Námi testované provedení Attraction přijde zájemce na 759.900 Kč. Pokud nepotřebujete automatickou převodovku, ušetříte nemalých 50.000 Kč.

Mazda 6 wagon je pro evropské zákazníky pravým automobilem, který ničín zářivě neoslní ale všech ohledech si vede velmi dobře. Verzi kombi podle nás chybí ostřejší vyhranění. To však nic nemění na faktu, že je velmi dobrým automobilem.

(plusy)
agilní podvozek
nízká hmotnost
nízká hlučnost
praktický zavazadelník
systém i-Eloop

(mínusy)
omezené možnosti individualizace
průměrná spotřeba paliva
systém i-Stop
Technické údaje Mazda 6 2.2 Skyactiv-D A/T
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem motoru: 2193 ccm
Výkon: 110kW(150k)/4500 ot./min.
Točivý moment max.: 380Nm/1800-2600 ot./min.
Max. rychlost: 202 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,0 s
Spotřeba - kombin.: 4,9 l/100 km
Spotřeba - město: 6,1 l/100 km
Spotřeba - mimo město:  4,2 l /100 km
Objem pal. nádrže:   62 l
Délka/šířka/výška: 4805/1840/1480 mm
Rozvor: 2750 mm
Zavazadelník: 522/1648 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1430/2110 kg
Základní cena: 539.900 Kč (2.0 Skyactiv-G, Emotion)
Cena test. modelu od: 759.900 Kč (2.2 Skytiactiv-D A/T, Attraction)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Mazda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D Fotografie k článku Test: Mazda 6 Wagon 2,2 SkyActiv-D
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou