Test: Mazda 6 2.5G - sedan, co má koule

vloženo

Poslední dobou vznikají vcelku dobrá auta - univerzální, nevyhraněná a průměrná ve všem, co dokáží nabídnout. Jsou vhodná zejména pro běžné uživatele. Dnes se však podíváme na ojediný model, který se dokázal v současné šedi vyhranit a nestojí přehnané peníze.

Test: Mazda 6 2.5G - sedan, co má koule Dnes bude řeč o Mazdě 6. Ano, v testu jsme tento model měli již dvakrát. Nedávno jako kombi s dieselovým motorem a před časem jako sedan s benzínovým dvoulitrem a manuální převodovkou. Kombi nebylo špatné, ale chyběla mu vyhraněnost, zaměření na koncového zákazníka. To sedan byl lepší, přesto mu k dokonalosti něco chybělo. Kdežto dnes testovaný sedan spojený s výkonným 2,5 litrovým benzínovým motorem a automatickou převodovkou je přesně tím ideálním sedanem, jak si ho představujeme. Mazdě se podařilo tento model vyhranit a tím si u nás získávé kladné body. Za testovacím vozem se lidé otáčejí, skvěle jezdí, je komfortní, má výkonný sametový motor a všechny náležitosti správného sedanu. Zde bych mohl test ukončit, ale my se na tento povedený kousek podíváme podrobněji.

Plná výbava za 804.900 Kč
Nejsilnější benzinová verze je na našem trhu dostupná pouze v nejvyšší výbavě Revolution. Za lákavých 804.900 získáte vůz vybavený oproti slabším výbavám například zadní parkovací kamerou, přednárazovým bezpečnostním systémem s adaptivním tempomatem, bezklíčkovým zamykáním Smart Card, koženým interiérem, elektricky stavitelnými předními sedadly, prémiovým audiosystémem BOSE nebo devatenáctipalcovými litými koly. Připlatit si můžete za navigaci TomTom (+12.500 Kč), metalický/perleťový lak (+12.400 Kč), bílé provedení interiéru (+3.500 Kč) nebo uvítací osvětlení interiéru (+2.900 Kč). Mazda však zaslouží pochvalu za bohatou základní výbavu nejlevnější verze s benzínovým dvoulitrem za 539.900 Kč. Té nechybí kompletní bezpečnostní výbava, klimatizace, multifunkční výbava, elektrické ovládání předních i zadních oken, autorádio s USB, technologie i-Stop, startování pomocí tlačítka, palubní počítač nebo sedmnáctipalcová litá kola.

Interiér
Palubní deska "šestky" je stejná jako u Mazdy CX-5, proto není nutné si ji detailněji popisovat. Navigace se společně s audiosoustavou ovládá dotykově přímo na displeji nebo pomocí joysticku, který má řidič po pravé ruce na středovém tunelu. Jediným závažnějším problémem v našich očích je audiosystém, který si nepamatuje naposledy hranou písničku z USB a vždy se Vám po opětovném startu pustí první skladba. Další otravnou věcí je pro zadní cestující příliš hlasité pípnutí při zařazení zpátečky. Posledním negativem je absence dveřního madla u spolujezdce, který se tak nemá čeho držet. Tím však výčet negativ končí, ve všech ostatních ohledech je interiér maximálně povedený. Jediné, co ještě může překvapit, je podprůměrný objem zavazadlového prostoru 489 l. Ten je dokonce o 30 litrů menší, než u minulé generace. Dlouhé předměty se dají prostrkovat do kabiny díky možnosti sklápění zadních opěradel, která se odjišťují z kufru. Sklopená sedadla bez schodu navazují na podlahu kufru, což zaslouží u sedanu velkou pochvalu.

Sametový a úsporný

Dříve testovaný přímovstřikový benzinový dvoulitr o výkonu 95 kW jezdil v kombinovaném cyklu za 6,5-8,0 l/100 km podle stylu jízdy, což je velmi dobrý výsledek. Proto jsme byli zvědavý, jak si povede silnější čtyřválec s objemem o půl litru vyšším? Po hlavním městě dokázala testovaná "šestka" jezdit v rozmezí 7,7-9,5 l/100 km, přičemž rozhodně nebyla brzdou provozu. Spotřeba po týdnu testování a několika rychlých přesunech napříč republikou se ustálila na hodnotě 7,7 l/100 km, což vzhledem k poskytovanému výkonu a přítomnosti automatické převodovky až neuvěřitelná hodnota. Samotný motor je dobře odhlučněn, ve vyšších otáčkách je jeho zvuk příjemný a kolem pěti tisíc otáček nabírá zajímavé nachráplé zbarvení.

Neuvěřitelná lehkost
Nová Mazda 6 ve verzi sedan je obrovská. Její karoserie na délku měří 4.870 mm při rozvoru náprav 2.830 mm, jelikož sedan má o 120 mm delší rozvor než kombi (2.750 mm). Sednete-li za volant, pocit velikosti okamžitě vymizí. Mazda je neuvěřitelně lehká (testovaný kousek se chlubí pohotovostní hmotností jen 1.360 kg). Právě to je hlavní pocit, který si ze svezení řidič odnáší. Mazdě se podařil husarský kousek. Šestka se řídí tak nějak sama, přesně tak, jak bychom od sedanu střední třídy očekávaly, a přitom nabízí nevídaný komfort spojený se skvělými jízdními vlastnostmi. Podvozek funguje díky skvělým tlumičům naprosto ukázkově, občas nám jízdní projev šestky připomínal chování vzduchového podvozku, který známe z Citroënu C5 nebo Mercedesu C. Jistá plavnost je příjemná a jediným problémem mohou být doopravdy velké výmoly. Devatenáctipalcových kol jsme se při přebírání vozu trochu obávali, ale týden strávený za volantem ukázal, že obavy byly naprosto zcestné a komfort je dostatečný. Ukázkově si vede šestka, i když zvýšíte tempo. V zatáčkách je vůz velmi jistý a ochotně následuje přední kola, stejně dobře si vede i na dálnici, kde je ve vysokých rychlostech stabilní a díky dobré aerodynamice dobře prořezává vzduch.

Řízení rozhodně patří k tomu nejlepšímu, co lze ve střední třídě koupit. Elektrický posilovač pracuje citlivě a řidiče dostatečně informuje o dění pod předními koly. Unikátním řešením je rekuperace energie při brzdění nazvaná i-ELOOP. Při zpomalování vyrobenou elektrickou energii ukládá tento systém v kondenzátorech, tu pak následně používá na pohon elektrického příslušenství vozu. Brzdy fungují bez připomínek. Stejně je na tom i řazení, které se náramně hodí k charakteru vozu.

Vzor sedanů
Japonské automobilce se podařilo stvořit naprosto ukázkový sedan, který stojí přijatelné peníze, je atraktivní a pohledný, řidičsky přívětivý, má bohatou výbavu, fantastický motor, skvělé jízdní vlastnosti a přitom všem dokáže být maximálně komfortní. Přesně takto si představuje ideální sedan!

(plusy)
elegatní karoserie i interiér
kvalitní zpracování
ergonomie
jízdní vlastnosti
úsporný výkonný atmosférický motor se skvělým zvukem
nadprůměrný komfort odpružení
skvěle sladěná automatická převodovka
nízká hmotnost

(mínusy)

dané výbavové stupně
pomaleji fungující příplatková navigace
méně místa v oblasti hlavy na zadních sedadlech
audiosystém si nepamatuje naposledy přehrávanou skladbu z paměti USB po startu

Technické údaje Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T, sedan
Motor: atmosférický čtyřválec
Objem motoru: 2499 ccm
Výkon: 141kW(192k)/5700 ot./min.
Točivý moment max.: 256Nm/3250 ot./min.
Max. rychlost: 223 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 7,8 s
Spotřeba - kombin.: 6,3 l/100 km
Spotřeba - město: 8,5 l/100 km
Spotřeba - mimo město:  5,0 l /100 km
Objem pal. nádrže:   62 l
Délka/šířka/výška: 4870/1450/1840 mm
Rozvor: 2830 mm
Zavazadelník: 489 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1360/2000 kg
Základní cena: 539.900 Kč (2.0 Skyactiv-G, Emotion)
Cena test. modelu od: 804.900 Kč (2.5 Skyactiv-G, Revolution)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Mazda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.5G - sedan, co má koule Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.5G - sedan, co má koule Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.5G - sedan, co má koule Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.5G - sedan, co má koule Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.5G - sedan, co má koule Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.5G - sedan, co má koule Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.5G - sedan, co má koule Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.5G - sedan, co má koule Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.5G - sedan, co má koule Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.5G - sedan, co má koule Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.5G - sedan, co má koule Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.5G - sedan, co má koule Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.5G - sedan, co má koule Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.5G - sedan, co má koule Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.5G - sedan, co má koule Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.5G - sedan, co má koule Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.5G - sedan, co má koule Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.5G - sedan, co má koule Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.5G - sedan, co má koule
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala