Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G

vloženo

Nová Mazda 6 je větší a zároveň lehčí než její předchůdkyně druhé generace. Další zvláštností je verze sedan, která je delší než kombi a to, že liftback tentokráte vůbec na trhy nedorazí. Nás zajímalo, jak se komplexní technická inovace nazvaná Skyactiv podepsala na sedanu poháněném benzínovým dvoulitrem a manuální šestirychlostní převodovkou.

Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Nová Mazda 6 ve verzi sedan je obrovská. Její karoserie na délku měří 4.585 mm při rozvoru náprav 2.700 mm. Pokud sednete za volant, pocit velikosti z Vás okamžitě spadne. Mazda je totiž neuvěřitelně lehká a právě to je hlavní pocit, který si ze svezení řidič odnáší. Sedan má o 80 mm delší rozvor než kombi, což je dáno zaměřením sedanu na americký a čínský trh. Liftback nedorazí na trh vůbec, a tak si "starý kontinent" bude muset vystačit s kombíkem. Samotná japonská automobilka absenci liftbacku (hatchbacku) vysvětluje tímž, že se snaží bojovat za maximální tuhost karoserie, což je u liftbacku s velkými výklopnými pátými dveřmi vždy problém.

Palubní deska "šestky" je stejná jako u Mazdy CX-5, proto není nutné si ji detailněji popisovat. Navigace se společně s vrcholnou verzí audiosoustavy ovládá buď dotykově přímo na displeji, nebo joystickem, který má řidič šikovně po pravé ruce na středovém tunelu vedle. Jediným problémem je audiosystém, který si nepamatuje naposledy hranou písničku z USB a vždy se Vám po opětovném nastartování pustí první skladba. Další otravnou věcí je pro zadní cestující příliš hlasité pípnutí při zařazení zpátečky. Dalším negativem je absence dveřního madla u spolujezdce, který se tak nemá čeho držet. Tím však výčet negativ končí, ve všech ostatních ohledech je interiér maximálně povedený. Jediné co ještě může překvapit, je podprůměrný objem kufru 489 l. Ten je dokonce o 30 litrů menší než u minulé generace. Dlouhé předměty se dají prostrkovat do kabiny díky možnosti sklápění zadních opěradel, která se odjišťují z kufru. Sklopená sedadla bez schodu navazují na podlahu kufru, což zaslouží velkou pochvalu.

Testovaný přímovstřikový benzinový dvoulitr o výkonu 95 kW má kvůli hodně vysoké kompresi hrubší zvukový projev. Taky má ale chuť se vytáčet a rychle reagovat na pokyny řidiče. Atmosférický čtyřválec mne dostal zejména pružností, která překonává i většinu naftových motorů. Šestku je možné zařadit klidně při padesátce a motor s pouhými 1.200 otáčkami nemá žádný problém. Samotná dynamika je subjektivně na lepší úrovni než u dieselu, který je sice silný a svižný, ale omezuje ho úzké pásmo použitelných otáček. Nový motor vyniká také příznivou spotřebou paliva. Mazda uvádí kombinovanou spotřebu 5,9 l/100 km, což není hodnota z říše snů. Při menším sebezapření lze takto úsporně jezdit. Já jsem často využíval výkon motoru a má spotřeba se v kombinovaném cyklu pohybovala mezi 6,5-8,0 l/100 km, což je na atmosferický dvoulitr obdivuhodný výkon. Unikátním řešením je rekuperace při brzdění nazvaná i-ELOOP. Při zpomalování vyrobenou elektrickou energii ukládá tento systém v kondenzátorech, tu pak následně používá na pohon elektrického příslušenství vozu.

Jakmile s benzínovým motorem zvýšíte tempo, je nutné "šestku" s předstihem nasměrovat do zatáčky a když v tom momentě uberete v otáčkách prudce plyn, Mazda se stočí a kontrolovatelně pohodí zadkem. Díky tomu přichází plynulá a čitelná přetáčivost, k jejíž korekci stačí malé volantem kontra. Na suchu se do takové situace téměř nikdy nedostanete, což nelze říci o mokré vozovce nebo v situacích za snížených adhézních podmínek (např. na sněhu či ledu). Každopádně i s vypnutým ESP je Mazda velmi dobře řiditelná. Samotný podvozek je nastaven na maximální cestovní komfort, který snese srovnání s německou prémií v podobě Mercedesů. Mazda se doslova vznáší přes běžné nerovnosti. Problém ji udělají jen zpomalovací prahy nebo doopravdy velké nerovnosti, přes které je nutné přejet pomalu. Ve všech ostatních ohledech Mazda tlumí skvěle, což je vykoupeno mírnými náklony karoserie, které nejsou však nic tragického. Mazda v případě nové šestky vsadila na jisté jízdní vlastnosti spojené s nadprůměrným komfortem odpružení. Řízení není tak zábavné jako u první generace, ovšem řazení doznalo jménu Mazdy a je naprosto skvělé. Brzdy fungují dobře.

Testovaná Mazda6 přijde bez příplatkové výbavy na 709.900 Kč. Zkoušený vůz se chlubil příplatkovou výbavou (prémiový lak za 15.900 Kč, navigační systm za 12.500 Kč, bílé kožené čalounění za 3.500 K, koberečky za 2.186 Kč, podsvícené prahy 9.412 Kč, wellcome illumination pack za 3.138 Kč nebo zadní spojler za 10.753 Kč).

Mazda 6 2.0 Skyactiv-G je v současné době jediné obyčejné rodinné auto, kvůli kterému rádi vstanete v pět ráno a půjdete se jen tak zbůhdarma projet na oblíbenou silnici a ještě naděláte díky líbivým tvarům karoserie spoustu parády nejen ve městě.

(plusy)
elegatní karoserie i interiér
prostornost a kvalitní zpracování
jízdní vlastnosti
úsporný výkonný atmosférický motor se skvělým zvukem
nadprůměrný komfort odpružení
přesné řazení
nízká hmotnost (jen 1300 kg)

(mínusy)

silnější dvoulitr nelze koupit v základní výbavě
nízko uložený zadní sedák
hluk ve vyšších rychlostech (nad 150 km/h)
Technické údaje Mazda 6 2.2D/129k, sedan
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem motoru: 2183 ccm
Výkon: 95kW(129k)/3500 ot./min.
Točivý moment max.: 340Nm/1800 ot./min.
Max. rychlost: 195 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,7 s
Spotřeba - kombin.:  5,1 l/100 km
Spotřeba - město:  6,4 l/100 km
Spotřeba - mimo město:  4,3 l /100 km
Objem pal. nádrže:   64 l
Délka/šířka/výška: 4755/1795/1440 mm
Rozvor: 2725 mm
Zavazadelník: 519 l
Provozní/celková hmotnost: 1510-1590/2055 kg
Základní cena: 503.900 Kč (2.0i, TE, hatchback)
Cena test. modelu od: 564.900 Kč (2.2D/95 kW, TE Plus, sedan)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Mazda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Fotografie k článku Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě