Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě

Japonská automobilka model NX300h, řadící se mezi středně velká SUV, prodává od roku 2014 a již brzy se do prodeje dostane faceliftované provedení, které kromě ještě atraktivnějšího designu přináší nejmodernější prvky výbavy, zdokonalené asistenční a další bezpečností systémy.

Zájemci mohou volit mezi pohonem samotných předních kol nebo pohonem všech kol.


Modernizovaný Lexus NX300h se svým kabátem přiblížil k většímu modelu RX. Přepracování se dočkaly zejména přední partie vozu. Kompletně nová je maska chladiče (variantu F-Sport poznáte pomocí pláství, kdežto běžnější varianty se spoléhají na mřížku), nové jsou oba nárazníky nebo LED světlomety obohacené o sekvenční funkci směrových ukazatelů.

new lexus 300h

V kabině se zvětšení dočkal centrální displej palubního infotaimentu (ten může být veliký až 10,3"). Omlazenému modelu již nechybí bezdrátové dobíjení smartphonů, wifi hotspot, 360° pohled na vůz nebo elektricky ovládané páté dveře otevírané mávnutím nohy pod zadním nárazníkem. Uprostřed palubní desky našly své místo klasické analagové hodiny, které se kapánek zvětšily. Časová pásma nepředstavují problém - zobrazovaný čas se automaticky nastavuje pomocí příjmu GPS signálu.

Změnou prošlo ovládání infotaimentu - místo původního joysticku zde naleznete ovladač Remote Touch vybavený touchpadem na který si je potřeba ovšem zvyknout. Do všech verzí japonská automobilka montuje bezpečnostní paket Lexus Safety Systém+ zahrnující adaptivní tempomat, přednárazový bezpečnostní systém, automatické přepínání dálkových světel, pokročilý asistent pro udržení jízdy v jízdním pruhu nebo systém rozpoznávání dopravních značek.  

A teď pro české motoristy to nejdůležitjěší. Do kufru naložíte 475 litrů zavazadel, což není pohledem českého chalupáře omračující hodnota, ale díky pravidelnému tvaru si většina motoristů nebude stěžovat. Sklápění zadních sedadel můžete mít za příplatek elektricky ovládané.

Nejvíce nás novinka překvapila v úsporném režimu ECO, přičemž sledování počtu ujetých kilometrů v čistě elektrickém režimu EV se stane snad pro každého zábavnou hrou. Kromě zmíněného ekologického režimu je možné volit režim Normal nebo Sport (u verze F-Sport s adaptivním odpružením se dočkáte bonusového režimu Sport+).

Po ucpaném městě se nám dařilo jezdit téměř pořád na elektřinu, přičemž dlouhé pozvolné brzdění vracelo energii do baterií. Mimo město se při potřebě akcelerace (například při předjíždění či jízdě do kpce) stále častěji do akce zapojoval benzínový čtyřválec o objemu 2,5 s výkonem 114 kW, který i po vyčerpání energie zaručuje vozu dostatečnou dynamiku. Pro potřeby zrychlení stačí výrazněji stlačit plyn k podlaze a okamžitě naskočí spalovací agregát. Ten zahučí a v kombinaci s dvojicí elektromotorů (jeden vpředu a druhý vzadu) vůz upaluje kupředu.

Lexus NX300h byl stvořen pro komfortní jízdu a také ta mu maximálně vyhovuje. mStejně dobře mu dělá plynulé popojíždění v kolonách, kdy dokáže při lehké noze na plynovém pedálu jezdit velmi úsporně. Problém mu nečiní ani zakroucená silnice nebo běžné nerovnosti. Pasažéři jsou díky rozumně zvolenému profilu pneumatik zbaveni diskomfortnu v podobě otřesů a jiných neduhů. Lexus oproti tomu vůbec nezajímá levý pruh německé dálnice. Mezi jeho teriotoria patří zejména velká města s hustým provozem, příměstská doprava a komunikace mimo město. Dálnice mu sice nevadí, ale necítí se tam doma.

Novinka od japonské automobilka je zase o kus dále a ještě více sází na originální design a zlepšení již dobrého.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Peugeot 508

Rok výroby 2022

739 000 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

850 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč