Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě

vloženo

Japonská automobilka model NX300h, řadící se mezi středně velká SUV, prodává od roku 2014 a již brzy se do prodeje dostane faceliftované provedení, které kromě ještě atraktivnějšího designu přináší nejmodernější prvky výbavy, zdokonalené asistenční a další bezpečností systémy.

Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě

Zájemci mohou volit mezi pohonem samotných předních kol nebo pohonem všech kol.


Modernizovaný Lexus NX300h se svým kabátem přiblížil k většímu modelu RX. Přepracování se dočkaly zejména přední partie vozu. Kompletně nová je maska chladiče (variantu F-Sport poznáte pomocí pláství, kdežto běžnější varianty se spoléhají na mřížku), nové jsou oba nárazníky nebo LED světlomety obohacené o sekvenční funkci směrových ukazatelů.

new lexus 300h

V kabině se zvětšení dočkal centrální displej palubního infotaimentu (ten může být veliký až 10,3"). Omlazenému modelu již nechybí bezdrátové dobíjení smartphonů, wifi hotspot, 360° pohled na vůz nebo elektricky ovládané páté dveře otevírané mávnutím nohy pod zadním nárazníkem. Uprostřed palubní desky našly své místo klasické analagové hodiny, které se kapánek zvětšily. Časová pásma nepředstavují problém - zobrazovaný čas se automaticky nastavuje pomocí příjmu GPS signálu.

Změnou prošlo ovládání infotaimentu - místo původního joysticku zde naleznete ovladač Remote Touch vybavený touchpadem na který si je potřeba ovšem zvyknout. Do všech verzí japonská automobilka montuje bezpečnostní paket Lexus Safety Systém+ zahrnující adaptivní tempomat, přednárazový bezpečnostní systém, automatické přepínání dálkových světel, pokročilý asistent pro udržení jízdy v jízdním pruhu nebo systém rozpoznávání dopravních značek.  

A teď pro české motoristy to nejdůležitjěší. Do kufru naložíte 475 litrů zavazadel, což není pohledem českého chalupáře omračující hodnota, ale díky pravidelnému tvaru si většina motoristů nebude stěžovat. Sklápění zadních sedadel můžete mít za příplatek elektricky ovládané.

Nejvíce nás novinka překvapila v úsporném režimu ECO, přičemž sledování počtu ujetých kilometrů v čistě elektrickém režimu EV se stane snad pro každého zábavnou hrou. Kromě zmíněného ekologického režimu je možné volit režim Normal nebo Sport (u verze F-Sport s adaptivním odpružením se dočkáte bonusového režimu Sport+).

Po ucpaném městě se nám dařilo jezdit téměř pořád na elektřinu, přičemž dlouhé pozvolné brzdění vracelo energii do baterií. Mimo město se při potřebě akcelerace (například při předjíždění či jízdě do kpce) stále častěji do akce zapojoval benzínový čtyřválec o objemu 2,5 s výkonem 114 kW, který i po vyčerpání energie zaručuje vozu dostatečnou dynamiku. Pro potřeby zrychlení stačí výrazněji stlačit plyn k podlaze a okamžitě naskočí spalovací agregát. Ten zahučí a v kombinaci s dvojicí elektromotorů (jeden vpředu a druhý vzadu) vůz upaluje kupředu.

Lexus NX300h byl stvořen pro komfortní jízdu a také ta mu maximálně vyhovuje. mStejně dobře mu dělá plynulé popojíždění v kolonách, kdy dokáže při lehké noze na plynovém pedálu jezdit velmi úsporně. Problém mu nečiní ani zakroucená silnice nebo běžné nerovnosti. Pasažéři jsou díky rozumně zvolenému profilu pneumatik zbaveni diskomfortnu v podobě otřesů a jiných neduhů. Lexus oproti tomu vůbec nezajímá levý pruh německé dálnice. Mezi jeho teriotoria patří zejména velká města s hustým provozem, příměstská doprava a komunikace mimo město. Dálnice mu sice nevadí, ale necítí se tam doma.

Novinka od japonské automobilka je zase o kus dále a ještě více sází na originální design a zlepšení již dobrého.

 

 


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Lexus

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě Fotografie k článku Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě Fotografie k článku Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě Fotografie k článku Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě Fotografie k článku Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě Fotografie k článku Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě Fotografie k článku Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě Fotografie k článku Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě Fotografie k článku Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě Fotografie k článku Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě Fotografie k článku Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě Fotografie k článku Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě Fotografie k článku Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě Fotografie k článku Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě Fotografie k článku Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě Fotografie k článku Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě Fotografie k článku Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě Fotografie k článku Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě Fotografie k článku Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě Fotografie k článku Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě Fotografie k článku Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě Fotografie k článku Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí
16.07.2018
Toyota Auris TS Hybrid - Z říše kontrastů
13.07.2018
Test ojetiny: Ford Fiesta – levný a líbivý
12.07.2018
Toyota C-HR a RAV4 nově v edici Prime, ušetříte až 157 tisíc korun
11.07.2018
Test: Suzuki S-Cross 1.0 Booster je nejracionálnější volbou
03.07.2018
Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní
02.07.2018
Na nové Audi A6 zatím 1,5 milionu korun nestačí
28.06.2018
Nový Ford KA+ přijíždí na český trh za cenu od 272 990 Kč
28.06.2018
Tipy pro instalaci tažného zařízení
27.06.2018
Test ojetiny: Fiat Panda – pohledná krabička může být i 4x4
25.06.2018
Honda Civic Type R - Nabroušená katana!
20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech