Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Zabodovat v tvrdé konkurenci nejlepších je těžké. Lexus s vrcholným modelem má po letech prolamování ledu nejblíže k tomu, pomyslnou hranici pokořit a vstoupit mezi vyvolenou elitu.

A jde na to po svém. Stále nabízí moderní technologie, výtečný komfort a k tomu přidává velmi odvážný design a malinkou ochutnávku sportu. Díky tomu vůz nikdo nepřehlédne a působí sám o sobě výjimečně. Luxusní sedan od Lexusu není nic pro introverty, ostatní motoristé se za ním houfně otáčejí.


Model LS působí na živo ještě lépe než na fotografiích. Skvělý pocit z vozu umocňuje provedení kabiny. Jen těžko naleznete honosnější materiály či lepší dílenské zpracování. Tím se dotahuje na vozy německého původu, ba co, on je překonává. Hlavně originalitou a řadou detailů. V Japonsku věnovali výslednému pocitu mnoho úsilí. Za vše mluví dekory dveří s ručně broušeným sklem. LS není rozhodně tuctový sedan. Je plný zajímavých nápadů a netradičních provedení.

Kabina za svou originalitu, zpracování a použité materiály od nás sklízí jen samou chválu. To ale neplatí o nepodařeném způsobu ovládání infotainmentu s obrovskou obrazovkou. Nevyhovoval nám použitý touchpad, samotná rychlost systému ani složité rozložení menu. Zbytek pracoviště řidiče je v pořádku, stejně jako hudební výkon audiosoustavy. Ergonomie a klasické ovladače po setkání s neintuitivním infotaimentem potěší o to více. Kladné body zaslouží přístrojová kaplička za volantem, která vyniká povedenou jemnou grafikou. Stejně dobře si vede head-up displej s možností zobrazovat veškeré myslitelné údaje.

Ohromit dokáží rozměrná sedadla nastavitelná v šestnácti směrem. Samozřejmostí je vyhřívání a odvětrávání. Třešničkou na dortu znamená možnost několika masážních programů. A co vzadu? Tam je to ještě lepší. Na zadních křeslech se vám dostane naprosto požitkářský zážitek. Sedadla lehce proměníte v postel, když si můžete odsunout pravé přední sedadlo před vámi, zvednou podpěru noh a na displeji před sebou sledovat oblíbený film. Ani zde nechybí vyhřívání, odvětrávání a masáže. Vše ovládáte pomocí tabletu ukrytém v loketní opěrce.

V kabině si připadáte jako králové, od okolního světa jste dostatečně izolovány, a tak můžete vůz proměnit v koncertní síň. Řidič daleko více uvítá dobrý výhled z vozu a výkon FullLED světlometů. Ty dokáží proměnit noční dobu v den. Skvěle funguje systém automatických dálkových světel, které se nedeaktivují při setkání s jiným vozem, ale pouze ztlumí tu část, která bezprostředně oslňuje. Ostatní místa zůstanou pod plným výkonem dálkových světel.

Ale už pojďme na srdce vozu. Volba pohonné jednotky se omezuje pouze na dva agregáty, vždy se ale jedná o vidlicový šestiválec. Hybridní verzi LS 500h rozhýbává atmosférický 3,5 litr kombinovaný s elektromotorem, kdežto zkoušenou verzi LS 500 poháněl nově vyvinutý  dvakrát přeplňovaný agregát poskytující 310 kW výkonu a 600 N.m. točivého momentu. Výsledkem je zrychlení na stovku za 4,9 sekundy a maximálka omezená na obligátních 250 km/h. Vůbec špatné to není ani pocitově, přestože se vůz snaží výkony eliminovat a posádku neobtěžovat. Výtečná je pružnost, odezva na plyn a celé to korunuje příjemný zvukový projev při běžné jízdě. Přepnete-li vůz do sportovního režimu, projeví se srdce pomocí reproduktorů ještě více. K tomu ztuhne podvozek i řízení. Sportovní režim jsme nezapínali, k poslání velkého lexusu se nám prostě nehodí. Můžete jet ostřeji, hlavní devízou je polykání kilometrů.

Dopovaný šestiválec dokáže v kombinovaném provozu jezdit za deset až jedenáct litrů. Nesmíte ovšem využívat sílu motoru. My týdenní test na zasněžených únorových silnicích dokončili s hodnotou 13,8 l/100 km. Spotřeba je vzhledem k výkonu, hmotnosti a pohonu všech kol plně obhajitelná.

Od pětimetrové limuzíny jsme očekávali maximální cestovní komfort. Ten se doopravdy dostavuje, podmínkou je ale kvalitní asfalt. V Česku ho není příliš, a tak se brzy dostavilo mírné zklamání. Zejména na zadních sedadlech by mohlo být filtrování ostřejších nerovností výrazně lepší. Stejně tak ve městě není komfort na častých zpomalovacích pruzích, vystouplých kanálech a dlažebních kostkách na nejvyšší úrovni. V této oblasti nám přišla hybridní verze paradoxně mírně lepší.

Lexus LS 500 ocení všichni, kteří rádi řídí. Sedan totiž umí být přes své velkorysé rozměry zábavný. Pohon všech kol AWD preferuje zadní nápravu, což v kombinaci s plně vypínatelnou stabilizací naplňuje pohár zábavy. Zní to brutálně, ale s tímto lamačem kilometrů můžete jezdit v případě potřeby dveřmi napřed. Ovladatelnost je skvělá a dokážete si užít i zasněžené silnice. To jsme nečekali.

Lexus LS 500 je alternativou pro všechny, kterým se zajídá německá prémie. Je určen pro všem, kteří nechtějí splynout s davem, vyznávají originální řešení, pohodovou atmosféru na palubě a hlavně luxusní provedení. Za jistou výjimečnost je nutné japonskému vozu odpustit nedokonalé ovládání zábavního systému, minimální možnosti individualizace (je to Japonec) a menší porci poskytovaného komfortu. Snížený komfort je ovšem plně vykoupen jízdními dovednostmi.

Za testovaný vůz zaplatíte 4 175 000 Kč, přičemž základní verzi můžete mít téměř o milion levněji. Cenu šponuje nejvyšší možná výbava Superior a příplatek 375 000 Kč za broušené skleněné doplňky.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

850 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

999 000 Kč