Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line

vloženo

Kiu Sportage můžete mít s benzínovým motorem s pohonem předních kol a manuální převodovkou za necelého půl milionu nebo také jako my za dvojnásobek. Za téměř milion korun dostanete vrcholné mild-hybridní provedení v podobě dvoulitrového dieselu, automatické převodovky a pohonu všech kol. A samozřejmě plnou nálož výbavy. A jak tato Kia obstála v testu?

Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line

Na mild-hybridních dieselech si několik automobilek vylámalo zuby a počet modelů nabízených s tímto řešením spočítáme na prstech jedné ruky. Jak se netradiční kombinace zhostila Kia? Podařilo se ji dovést spojení vznětového motoru a hybridu k dokonalosti?


Aktuální třetí generace modelu Sportage se řadí mezi kompaktní suvéčka a po třech letech na trhu se stále dobře prodává. V Koreji ovšem nikdy nespí a dělají vše pro dobré prodejní výsledky. Kromě modernizace Kia uvedla na trh mild-hybridní vznětové provedení 2,0 CRDi MHEV, která má za úkol šetřit palivo. Korejské automobilce se podařilo včas připravit na příchod emisní normy WLTP a nepostihl ji výpadek některých motorizací. Vznětový mild-hybrid plní Euro 6d a Kia jej může vesele prodávat.

Do redakční garáže přijelo vrcholné provedení GT Line vybavený novou osmistupňovou automatickou převodovkou, full-LED světlomety, dvojicí koncovek výfuku, černými lemy blatníků, devatenáctipalcovými litými koly v zářivě modrém laku, ve kterém Sportage působí hodně atraktivně.

Stejný dojem ze Sportage máme i po otevření dveří. Interiér působí nepatrně stroze a trochu chladně. Použitá „eko kůže“ zlepšuje celkový dojem z palubní desky. Modernizací prošel volant i grafika v přístrojové kapličce. Verze GT Line dostala lesklé černé dekorace, hliníkové pedály nebo sedadla s červeným prošíváním. Tradičně naprosto ukázková je u Kie ergonomie a způsob ovládání. Sázka na klasické ovladače v podobě tlačítek se řadě zákazníků zamlouvá. Dotykové ovládání je potlačeno na minimum a je to dobře. Tlačítko je přece jen stále intuitivnější a rychlejší. Špatně si korejka nevede ani po stránce poskytovaného prostoru.

Mild-hybridní systém přináší některá omezení. Tak například zavazadlový prostor pojme o 41 litrů méně zavazadel (celkově 439 litrů). Podobné je to i objemem palivové nádrže, když místo standardních 62 litrů obsáhne jen 55 litrů. K tomu je nutné připočítat vyšší hmotnost a několik drobných nedostatků. Například páté dveře otevřete jen s klíčky v ruce, opěradla zadních sedadel nesklopíte ze zavazadlového prostoru a loketní opěrku mezi předními sedadly umístěnou příliš vzadu nelze posouvat.

Hybridně kupředu

Vznětový čtyřválec o výkonu 136 kW vybavený startérem s kapacitou 0,46 kWh ve spojení s 48V elektrickým okruhem umožňuje rekurperovat brzdnou energii, vypínat motor při rychlostech nižších než 30 km/h a podílet se na akceleraci přídavným výkonem 12 kW. A to není zanedbatelná síla. Ano, zní to složitě, ale věřte, že v běžném provozu řidiče ani posádku nic neobtěžuje. Jestli chcete vědět, zda jsou baterie dobité, nebo kam plyne energie, můžete si zobrazit v přístrojové kapličce příslušnou grafiku a to je tak vše.

Sportage si nehraje na nějaké ekologické SUV a nemá proto ani jízdní režim Eco (vystačí si jednoduše s režimy Normal a Sport). Dvoulitrové srdce CRDi si dobře rozumí s osmistupňovým hydroměničovým automatem. Kia díky rekurperaci výrazněji zpomaluje hned, jak sundáte nohu z plynového pedálu. Můžete se tedy dostat do situace, kdy budete při jízdě z kopce nohou lechtat plynový pedál. Výhodou mild-hybridu je okamžitá ochota zrychlovat, generátor vyplňuje turbodíru. Přídavný výkon se stará o plynulejší a hbitější jízdu.

Stovku Sportage zvládne za 9,5 sekundy a umí letět 201 km/h. Samotná jízda je díky vyšší hmotnosti stabilní. Modernizace přinesla lepší odhlučnění a kultivovanější jízdní projev. Přes tužší nastavení varianty GT-Line stále můžeme mluvit o slušném jízdním komfortu. Karoserie se v zatáčkách výrazně nenaklání a baterie umístěné vzadu přispívají k celkově lepšímu rozložení hmotnosti mezi nápravy. Přenosy hmotnosti sice trochu cítíte, ale nic tragického to není.

Papírová spotřeba 5,8 l/100 km je v běžném provozu nedosažitelná. Nejsme prodejci, abychom vám malovali med kolem pusy. I když jsme se hodně snažili, pod 6,8 l/100 km to nešlo. Pět stovek kilometrů dlouhá trasa znamenala při plném obsazení ale jízdě na pohodu výslednou spotřebu 7,6 l/100 km. Při popojíždění po ucpaném městě spotřeba leze nad devět litrů. Za vším stojí vyšší hmotnost, přítomnost automatu, pohonu všech kol a nemožnost plachtit. 

Kia Sportage je modernizaci hezčí, dostala hodnotnější interiér, poskytuje lepší akustickou pohodu, komfortněji odladěný podvozek a přináší některé nové bezpečnostní a asistenční pomocníky. Efekt mild-hybridního řešení není tak velký, abychom vás teď rychle hnali do prodejních showroomů. Také to není propadák a bereme ho jako cestu, kterou se korejská automobilka musela vydat pro zachování dvoulitrového dieselu v nabídce.

Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line

  • Motor: vznětový čtyřválec 1995 ccm,
  • Převodovka: osmistupňová automatická převodovka
  • Pohon: všech kol
  • Výkon: 136 (185 k) / 4000 ot./ min.
  • Točivý moment: 400 Nm / 1750 ot./ min.
  • Zrychlení 0-100 km/h: 9,5 s
  • Max rychlost: 201 km/h
  • Spotřeba: 5,8 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 7,6 l/100 km
  • Pořizovací cena: 909 980 Kč

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Novou generaci Subaru Outback japonská automobilka odhalila na autosalonu v NewYorku, kde se představila s 2,4litrovým přeplňovaným boxerem pod kapotou. Ten ze sebe doluje 260 koní výkonu. V Evropě se podle všeho..

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Nic zásadní se po modernizaci nezměnilo. Nový je design přední části s nově navrženou maskou chladiče, nové jsou LED..

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Modely S6 Limuzína, S6 Avant a S7 Sportback dostanou dieselový šestiválec TDI s elektricky poháněným dmychadlem a 48V..

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Zabodovat v tvrdé konkurenci nejlepších je těžké. Lexus s vrcholným modelem má po letech prolamování ledu nejblíže k..

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer Plug-In Hybrid přijíždí na trh ve dvou jasně odlišených variantách: jako sportovně stylizovaný..