Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line

vloženo

Kiu Sportage můžete mít s benzínovým motorem s pohonem předních kol a manuální převodovkou za necelého půl milionu nebo také jako my za dvojnásobek. Za téměř milion korun dostanete vrcholné mild-hybridní provedení v podobě dvoulitrového dieselu, automatické převodovky a pohonu všech kol. A samozřejmě plnou nálož výbavy. A jak tato Kia obstála v testu?

Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line

Na mild-hybridních dieselech si několik automobilek vylámalo zuby a počet modelů nabízených s tímto řešením spočítáme na prstech jedné ruky. Jak se netradiční kombinace zhostila Kia? Podařilo se ji dovést spojení vznětového motoru a hybridu k dokonalosti?


Aktuální třetí generace modelu Sportage se řadí mezi kompaktní suvéčka a po třech letech na trhu se stále dobře prodává. V Koreji ovšem nikdy nespí a dělají vše pro dobré prodejní výsledky. Kromě modernizace Kia uvedla na trh mild-hybridní vznětové provedení 2,0 CRDi MHEV, která má za úkol šetřit palivo. Korejské automobilce se podařilo včas připravit na příchod emisní normy WLTP a nepostihl ji výpadek některých motorizací. Vznětový mild-hybrid plní Euro 6d a Kia jej může vesele prodávat.

Do redakční garáže přijelo vrcholné provedení GT Line vybavený novou osmistupňovou automatickou převodovkou, full-LED světlomety, dvojicí koncovek výfuku, černými lemy blatníků, devatenáctipalcovými litými koly v zářivě modrém laku, ve kterém Sportage působí hodně atraktivně.

Stejný dojem ze Sportage máme i po otevření dveří. Interiér působí nepatrně stroze a trochu chladně. Použitá „eko kůže“ zlepšuje celkový dojem z palubní desky. Modernizací prošel volant i grafika v přístrojové kapličce. Verze GT Line dostala lesklé černé dekorace, hliníkové pedály nebo sedadla s červeným prošíváním. Tradičně naprosto ukázková je u Kie ergonomie a způsob ovládání. Sázka na klasické ovladače v podobě tlačítek se řadě zákazníků zamlouvá. Dotykové ovládání je potlačeno na minimum a je to dobře. Tlačítko je přece jen stále intuitivnější a rychlejší. Špatně si korejka nevede ani po stránce poskytovaného prostoru.

Mild-hybridní systém přináší některá omezení. Tak například zavazadlový prostor pojme o 41 litrů méně zavazadel (celkově 439 litrů). Podobné je to i objemem palivové nádrže, když místo standardních 62 litrů obsáhne jen 55 litrů. K tomu je nutné připočítat vyšší hmotnost a několik drobných nedostatků. Například páté dveře otevřete jen s klíčky v ruce, opěradla zadních sedadel nesklopíte ze zavazadlového prostoru a loketní opěrku mezi předními sedadly umístěnou příliš vzadu nelze posouvat.

Hybridně kupředu

Vznětový čtyřválec o výkonu 136 kW vybavený startérem s kapacitou 0,46 kWh ve spojení s 48V elektrickým okruhem umožňuje rekurperovat brzdnou energii, vypínat motor při rychlostech nižších než 30 km/h a podílet se na akceleraci přídavným výkonem 12 kW. A to není zanedbatelná síla. Ano, zní to složitě, ale věřte, že v běžném provozu řidiče ani posádku nic neobtěžuje. Jestli chcete vědět, zda jsou baterie dobité, nebo kam plyne energie, můžete si zobrazit v přístrojové kapličce příslušnou grafiku a to je tak vše.

Sportage si nehraje na nějaké ekologické SUV a nemá proto ani jízdní režim Eco (vystačí si jednoduše s režimy Normal a Sport). Dvoulitrové srdce CRDi si dobře rozumí s osmistupňovým hydroměničovým automatem. Kia díky rekurperaci výrazněji zpomaluje hned, jak sundáte nohu z plynového pedálu. Můžete se tedy dostat do situace, kdy budete při jízdě z kopce nohou lechtat plynový pedál. Výhodou mild-hybridu je okamžitá ochota zrychlovat, generátor vyplňuje turbodíru. Přídavný výkon se stará o plynulejší a hbitější jízdu.

Stovku Sportage zvládne za 9,5 sekundy a umí letět 201 km/h. Samotná jízda je díky vyšší hmotnosti stabilní. Modernizace přinesla lepší odhlučnění a kultivovanější jízdní projev. Přes tužší nastavení varianty GT-Line stále můžeme mluvit o slušném jízdním komfortu. Karoserie se v zatáčkách výrazně nenaklání a baterie umístěné vzadu přispívají k celkově lepšímu rozložení hmotnosti mezi nápravy. Přenosy hmotnosti sice trochu cítíte, ale nic tragického to není.

Papírová spotřeba 5,8 l/100 km je v běžném provozu nedosažitelná. Nejsme prodejci, abychom vám malovali med kolem pusy. I když jsme se hodně snažili, pod 6,8 l/100 km to nešlo. Pět stovek kilometrů dlouhá trasa znamenala při plném obsazení ale jízdě na pohodu výslednou spotřebu 7,6 l/100 km. Při popojíždění po ucpaném městě spotřeba leze nad devět litrů. Za vším stojí vyšší hmotnost, přítomnost automatu, pohonu všech kol a nemožnost plachtit. 

Kia Sportage je modernizaci hezčí, dostala hodnotnější interiér, poskytuje lepší akustickou pohodu, komfortněji odladěný podvozek a přináší některé nové bezpečnostní a asistenční pomocníky. Efekt mild-hybridního řešení není tak velký, abychom vás teď rychle hnali do prodejních showroomů. Také to není propadák a bereme ho jako cestu, kterou se korejská automobilka musela vydat pro zachování dvoulitrového dieselu v nabídce.

Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line

  • Motor: vznětový čtyřválec 1995 ccm,
  • Převodovka: osmistupňová automatická převodovka
  • Pohon: všech kol
  • Výkon: 136 (185 k) / 4000 ot./ min.
  • Točivý moment: 400 Nm / 1750 ot./ min.
  • Zrychlení 0-100 km/h: 9,5 s
  • Max rychlost: 201 km/h
  • Spotřeba: 5,8 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 7,6 l/100 km
  • Pořizovací cena: 909 980 Kč

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line Fotografie k článku Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.02.2019
Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře
18.02.2019
Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV
14.02.2019
BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition
11.02.2019
Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád
10.02.2019
Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit
08.02.2019
Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller?
07.02.2019
Volkswagen Passat po faceliftu dostal nový diesel
06.02.2019
Interiér Škody Kamiq odhalen, vládne mu plovoucí displej
05.02.2019
Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid
04.02.2019
Přijíždí nový Renault Megane R.S. ve verzi Trophy
31.01.2019
Test ojetiny: Peugeot 207 – často přehlížené lvíče
30.01.2019
Nový Renault Clio je tady, mrkněte na fotky
28.01.2019
Na Kiu ProCeed Shooting brake půl milionu nestačí
23.01.2019
Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu