Test: Kia Picanto – Čeří vodu

vloženo

V segmentu vozidel, do kterých právě vtrhla Škoda Citigo, začíná být těsno. Výrobci se rychle přizpůsobují rostoucímu zájmu o vozy s cenovkou pod dvě stě tisíc korun. Ten je v souvislosti se vzrůstajícími (zejména vnitřními) rozměry, užitnou hodnotou i kvalitou mini aut více než pochopitelný. Testovali jsme pětidveřový model Picanto korejské automobilky KIA poháněný litrovým benzínovým motorem o výkonu 51 kW.

Test: Kia Picanto – Čeří vodu

Není tajemství, že z korejských automobilek dostávají strach i tradiční evropští výrobci. Není to tak dávno, co mnohým z nich při vyslovení názvů značek, jako je například KIA či Hyundai, vytanul na tváři pohrdlivý úsměšek. Ten však definitivně zmizel s modelovým rokem 2011, který můžeme ve vnímání korejských vozů označit jako přelomový. Design „korejců“ se stále více přizpůsobuje evropskému vkusu a motoristům po celém světě nemohla ujít jejich vzrůstající kvalita i dílenské zpracování. Byli jsme zvědaví, nakolik se tento trend týká i modelu Picanto. Vždyť řada automobilek na svých nejmenších typech dost šetří a po pravdě řečeno, předcházející generace Picanta toho byla důkazem. Po ukončení týdenního testu jsem si do poznámek napsal s vykřičníkem: Plasty jsou uvnitř tvrdé, ale nevržou. Interiér je o sto procent příjemnější než u minulé generace! Také prostornější, zejména na předních sedadlech se cítíte téměř stejně komfortně jako ve vozech o třídu výše. Také díky anatomicky příznivě tvarovaným sedadlům, která bych však uvítal o něco tvrdší. Ale v tomto ohledu mezi motoristy nepanují shodné názory. Někdo má rád měkké polstrování, jinému vyhovuje „tvrdá lavice“. 

Nejlépe ve dvou
Picanto je typické moderní mini auto s mohutnou přední maskou, dostatkem prostoru na předních sedadlech, poněkud skromnějším na zadních a s krátkým kufrem tvaru „šachty“. Délka 3,595 m je limitující a někde se prostor „uškudlit“ musí. Podobně jako u konkurence ho ubývá směrem od předu dozadu. Vyplývá z toho jednoznačné: jako všechna čtyřmítná mini auta je i Picanto vhodné pro dva dospělé plus maximálně dvě malé děti. K tomu je třeba se uskrovnit se zavazadly i když je krátký kufr poměrně hluboký. Dvoumístnému vytížení odpovídá i schopnost rozšíření zavazadlového prostoru sklopením dělených zadních opěradel. Dvě stě litrů objemu kufru se tak zvětší na 870 l. Ve zvětšeném prostoru pro náklad sice vznikne přechodový schod, ale celkový objem pro zavazadla je ve dvoumístném uspořádání plně uspokojující.
 
V zatáčkách sedí
Příjemně nás překvapily jízdní vlastnosti. Na stabilitu podvozku je spolehnutí, v zatáčkách se auto chová předvídatelně a téměř se nenaklání. Mírná přetáčivost nastupuje až při razantnějším způsobu jízdy. Řízení není sice vyloženě přeposilované, ale přesto je vyladěné spíše pro jemné ručky. Příjemně tvarovaný volant s anatomickým vybráním v místě klasického úchopu je však zbytečně velký. Díky tomu je ale skrz něj dobře vidět na trojici moderně ztvárněných budíků. Mezi ukazateli jsme postrádali hodnotu venkovní teploty. Jestliže jsme hned zpočátku pochválili slícování tvrdných plastů a posléze i moderně působící budíky, na místě je i kritičtější poznámka k centrální části přístrojové desky s audiosoustavou a ovladači klimatizace. Působí dost lacině. Naopak řadicí páka padne skvěle do ruky, manuální řazení samotné je však průměrně přesné.
 
Spotřeba nic moc
Litrový benzínový motor se projevil jako dobře akusticky utlumený do rychlosti 90 – 100 km/h, ale ve vyšších otáčkách se hlasitěji projevovalo typické vrčení tříválce. V této kategorii aut je to však u jiných značek podobné. V rychlosti 140 km/h točilo Picanto 4000 otáček za minutu a v jednomístném obsazení vcelku solidně táhlo i do kopce. Spolujezdec a další zavazadla však tříválci ubíraly dech a muselo se častěji podřazovat. V chladném počasí jsme týdenní test absolvovali s průměrnou spotřebou 6,4 l/100 km, spokojení bychom byli s hodnotou o litr nižší. Výrobce udává v kombinovaném režimu 4,2 l. Testované výkonové verzi 51 kW litrového agregátu v současnéí době alternuje čtyřválec objemu 1,25 (63 kW), který jezdí také na benzín a jehož vyšší točivý moment slibuje pružnější chování. Cenový rozdíl mezi oběma pohonnými jednotkami je dvacet tisíc korun. 
 
Cena k jednání
Kia Picanto umožňuje volit z pěti stupňů výbav, přičemž na bezpečnost se hledí v téměř maximální míře už v prvním - až na absenci ESP a kolenních airbagů. Nejnižší stupeň výbavy Active již obsahuje čelní, boční a záclonové airbagy, ABS s rozdělovačem brzdných sil EBD a ukotvení Isofix dětských sedaček vzadu. Elektronický stabilizační systém nese u korejského výrobce označení ESC a je společně s TCS, BAS a VSM k dispozci až u nejvyšší výbavy Sport, případně ji můžeme za dvacet tisíc získat v rámci paketu Safety společně s kolenním airbagem řidiče, zadními kotoučovými brzdami a aktivními opěrkami hlavy. Za klimatizaci, byť manuální, se připlácí 20 000 Kč nejen u základní výbavy Active, ale dokonce u verze označené Comfort (2. stupeň výbavy). Také elektrické ovládání oken najdeme až u vyšších verzí. Tato skutečnost trochu mění dojem z ceníku. Třídveřová varianta Picanta za nejméně 189 980 Kč a o deset tisíc korun dražší „pětidvířko“ se téměř jakýmkoli dovybavením posunují nad „magickou“ hranici dvou set tisíc korun. Cena Picanta, řekněme ve slušném standardu, se nebezpečně přibližuje cenám větších modelů Rio a cee´d stejné značky, které v této době podstupují sympatickou kůru akčních cen. Zlevnění těchto dvou modelů je mnohem radikálnější než v případě nového Picanta, kde dovozce v akci zlevnil o pět tisíc korun. O konečné ceně se však vždy rozhoduje po jednání s konkrétními prodejci. Mnohdy je tedy porovnávání ceníkových cen různých modelů zavádějící.


Nejsilnější stránky vozu: Zajímavý design, prostornost na předních sedadlech, solidní zpracování interiéru, jízdní vlastnosti. 

Nejslabší stránky vozu: Vyšší spotřeba testované verze (51 kW), menší zavazadelník.

Technické údaje KIA Picanto
Motor:  zážehový tříválec
Objem motoru: 998 ccm
Výkon: 51kW/3750 ot./min.
Točivý moment max.: 95Nm/3500ot./min.
Max. rychlost: 153 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 14,4 s
Spotřeba - kombin.: 4,2 l/100 km
Spotřeba v testu:  6,4 l/100 km
Objem pal. nádrže:  35 l
Provozní/celková hmotnost:  920-1020/1340 kg
Délka: 3595 mm
Šířka: 1595 mm
Výška: 1480 mm
 Rozvor:  2385 mm
Zavazadelník: 200-870 l
Základní cena: 194.980 Kč (1.0 CVVT, 51 kW, Active)

Manfred Strnad (Text + foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Kia Picanto – Čeří vodu Fotografie k článku Test: Kia Picanto – Čeří vodu Fotografie k článku Test: Kia Picanto – Čeří vodu Fotografie k článku Test: Kia Picanto – Čeří vodu Fotografie k článku Test: Kia Picanto – Čeří vodu Fotografie k článku Test: Kia Picanto – Čeří vodu Fotografie k článku Test: Kia Picanto – Čeří vodu Fotografie k článku Test: Kia Picanto – Čeří vodu Fotografie k článku Test: Kia Picanto – Čeří vodu Fotografie k článku Test: Kia Picanto – Čeří vodu Fotografie k článku Test: Kia Picanto – Čeří vodu Fotografie k článku Test: Kia Picanto – Čeří vodu Fotografie k článku Test: Kia Picanto – Čeří vodu Fotografie k článku Test: Kia Picanto – Čeří vodu Fotografie k článku Test: Kia Picanto – Čeří vodu Fotografie k článku Test: Kia Picanto – Čeří vodu Fotografie k článku Test: Kia Picanto – Čeří vodu Fotografie k článku Test: Kia Picanto – Čeří vodu Fotografie k článku Test: Kia Picanto – Čeří vodu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN