Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?

vloženo

Získat k testu novinářské auto v základní výbavě se vstupním motorem, které patří k tomu nejdostupnějšímu? Nemožné. Ale u automobilky Huyndai se nám to povedlo a v redakční garáži stanul model Santa Fe poháněný základním zážehovým agregátem 2,4 GDi ve spojení s manuální převodovkou a pohonem pouze předních kol. A jak obstál?

Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?

Hyundai Santa Fe je možné mít buď s testovaným benzínem nebo se vznětovým dvoulitrem 2,2 CRDi. U obou lze vybírat mezi předokolkou a pohonem všech kol. Zážehový agregát je možné mít pouze ve spojení s manuální převodovkou, ktežto u dieselu je na výběr mezi automatem a manuálem.


Rozebírat letošní prodělané drobné úpravy karoserie nemá smysl. Buď se Vám faceliftovaný model líbí, nebo ne. Podstatnější je fakt, že zájemci o omlazenou Santa Fe mají možnost objednat si nové elektronické vymoženosti, jako například adaptivní tempomat, nebo systém kamer nabízející pohled na okolí vozidla v úhlu 360 stupňů, systém varování před čelním nárazem (detekuje vozidla i chodce), systém varování před vozidly v mrtvém úhlu nebo před auty blížícími se ze strany při couvání. Všechny tyto pomocníky můžete získat příplatkem za paket Technology (+ 80 000 Kč). Nevýhodou je, že technologický balíček myslící na vaší bezpečnost dostanete pouze k nejvyššímu stupni výbavy Executive, a tak pro běžnější smrtelníky zůstane bezpečnost ve vlastních rukách.

V nejvyšší výbavě Executive získáte jen diesel 2,2 CRDi ve spojení s automatem a pohonem všech kol. To šroubuje pořizovací cenu na závratných 1 099 990 Kč. Přičteme-li k tomu ještě dalších 80 tisíc za zmíněný paket, 26 tisíc za metalický lak a 30 tisíc za panoramatické střešní okno, dostáváme rázem možnost volit prémiověji pojatou konkurenci.

Zájemci o Santa Fe mohou volit modely s poloviční cenovkou, začínající na 689 990 Kč, které dávají větší smysl. A přesně takový vůz jsme vyzkoušeli. Ne každý potřebuje pohon všech kol, silný diesel a automatickou převodovku. Vystačíte-li si s benzínovým čtyřválcem 2,4 GDi o výkonu 188 koní a manuální převodovkou, můžete mít pěti nebo sedmimístné dobře vypadající SUV se slušnou základní výbavou. Již v základu totiž nechybí dvouzónová automatická klimatizace nebo celá řada komfortních prvků výbavy.

Třetí řada sedadel se pojí s dvojicí výbavových stupních (Confidence a Style) za 20 000 Kč, nejvyšší výbava Executive může být pouze pětimístná. Dvojice sedadel se vyklápí v zavazadelníku zatažením za madlo v zadní straně opěradla. Stejně jednoduše se pak sedadla skládají. Nutné je počítat s tím, že za třetí řadou sedadel získáte kufr velikosti modelu i10, přičemž pod podlahou zůstala přihrádka na uložení lékárničky a sada na výměnu kola. V pětimístné verzi má objem 585 litrů, po sklopení opěradel naroste na 1 680 litrů, kdežto sedmimístná varianta si musí vystačit s 516 resp.1615 litry. Samotná rezerva se nachází pod nárazníkem, což znamená, že je špinavá. 

hyundai santa fe sedadla

Přístup na zadní sedadla není snadný, ale zase ani příliš krkolomný. Děti se tam po odsunutí sedáku a překlopení opěradla dostanou vcelku lehce. Dospělé osoby již průměrné vzrůstu se tam jednoduše nevejdou. Situace v druhé řadě sedadel není vůbec špatná a dvojice pasažérů si nemůže na nic zásadního stěžovat.

hyundai santa fe engine

Benzínové srdce nejenže snižuje pořizovací cenu, ono je také velmi příjemným společníkem. Největšího točivého momentu 241 Nm dosahuje ve 4 000 otáčkách za minutu, což stačí na rychlost 200 km/h a zrychlení z klidu na stovku pod deset sekund není rovněž k zahození. Dynamika pohonné jednotce v žádném případě nechybí, ale je vykoupena pochopitelně větší spotřebou. Pokud chcete jezdit v průměru pod deset litrů, musíte s plynovým pedálem zacházet opravdu hodně jemně. Spíš se budete dostávat k jedenácti až dvanácti litrům. Ale když pomineme jízdy ve městě, může spotřeba atakovat hranici osmi litrů na sto kilometrů. Po týdenním soužití s vozem se závěrečná spotřeba ustálila na hodnotě 9,1 l/100 km v kombi provozu (na dálnici jsme nepřekračovali tachometrových 140 km/h a ve městě jezdili minimálně).

Jízda s korejským zástupcem je příjemná a sázka na pohodu je znát z každého pohybu po asfaltu. Jakmile přitlačíte na pilu a začnete za volantem honit adrenalin, stabilizační systém hned v zároku utne každou snahu o zábavu za volantem. Přecitlivělý stabilizační systém jakoby by pocházel z malé i10 a s velkým vozem neměl vůbec zkušenosti. Stabilizace nechá vůz rozdivočet a záhy ho s mírným zpožděním utne. Na kvalitním asfaltu je jízda tichá a komfortní. Ve srovnání s konkurenty si Santa Fe nevede špatně ani na rozmlácené silnici či polní cestě. Díky jen pohonu všech kol stačí ovšem blátíčko ve stoupání a vůz se zastaví (ostatně jako ostatní 2 WD SUVéček). Pro běžné ježdění ovšem tento pohon předních kol postačí.

Při jízdě je nutné zvyknout si na modré podsvícení, které nemusí být každému po chuti. Hyundai Santa Fe může být pro řadu zájemců o prostorné SUV a sedmimístný interiér jasnou volbou. Oproti Tucsonu nabízí za podobné peníze více muziky, zejména pak více prostoru a výkonu. Přece jen je to model o třídu výše. Závěrem tedy říkáme, proč ne.

Technické údaje Hyundai Santa Fe 2.4 GDi (2017)
Motor: zážehový čtyřválec
Objem motoru: 2359 ccm
Výkon: 138 kW (188 k) při 6000/min
Točivý moment max.: 241 Nm při 4000/min
Max. rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 9,9 s
Spotřeba - město.: 12,9 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 7,3 l/100 km
Spotřeba - kombinovaná: 9,4 l/100 km
Objem pal. nádrže: 64 l
Délka/šířka/výška: 4700/1880/1675 mm
Rozvor: 2700 mm
Zavazadelník: 516/1675 l
Provozní/celková hmotnost: 1741-1874/2510 kg
Cena modelu od: 689 990 Kč
Cena testovaného modelu: 709 990 Kč

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte
22.08.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s