Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?

vloženo

Získat k testu novinářské auto v základní výbavě se vstupním motorem, které patří k tomu nejdostupnějšímu? Nemožné. Ale u automobilky Huyndai se nám to povedlo a v redakční garáži stanul model Santa Fe poháněný základním zážehovým agregátem 2,4 GDi ve spojení s manuální převodovkou a pohonem pouze předních kol. A jak obstál?

Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?

Hyundai Santa Fe je možné mít buď s testovaným benzínem nebo se vznětovým dvoulitrem 2,2 CRDi. U obou lze vybírat mezi předokolkou a pohonem všech kol. Zážehový agregát je možné mít pouze ve spojení s manuální převodovkou, ktežto u dieselu je na výběr mezi automatem a manuálem.


Rozebírat letošní prodělané drobné úpravy karoserie nemá smysl. Buď se Vám faceliftovaný model líbí, nebo ne. Podstatnější je fakt, že zájemci o omlazenou Santa Fe mají možnost objednat si nové elektronické vymoženosti, jako například adaptivní tempomat, nebo systém kamer nabízející pohled na okolí vozidla v úhlu 360 stupňů, systém varování před čelním nárazem (detekuje vozidla i chodce), systém varování před vozidly v mrtvém úhlu nebo před auty blížícími se ze strany při couvání. Všechny tyto pomocníky můžete získat příplatkem za paket Technology (+ 80 000 Kč). Nevýhodou je, že technologický balíček myslící na vaší bezpečnost dostanete pouze k nejvyššímu stupni výbavy Executive, a tak pro běžnější smrtelníky zůstane bezpečnost ve vlastních rukách.

V nejvyšší výbavě Executive získáte jen diesel 2,2 CRDi ve spojení s automatem a pohonem všech kol. To šroubuje pořizovací cenu na závratných 1 099 990 Kč. Přičteme-li k tomu ještě dalších 80 tisíc za zmíněný paket, 26 tisíc za metalický lak a 30 tisíc za panoramatické střešní okno, dostáváme rázem možnost volit prémiověji pojatou konkurenci.

Zájemci o Santa Fe mohou volit modely s poloviční cenovkou, začínající na 689 990 Kč, které dávají větší smysl. A přesně takový vůz jsme vyzkoušeli. Ne každý potřebuje pohon všech kol, silný diesel a automatickou převodovku. Vystačíte-li si s benzínovým čtyřválcem 2,4 GDi o výkonu 188 koní a manuální převodovkou, můžete mít pěti nebo sedmimístné dobře vypadající SUV se slušnou základní výbavou. Již v základu totiž nechybí dvouzónová automatická klimatizace nebo celá řada komfortních prvků výbavy.

Třetí řada sedadel se pojí s dvojicí výbavových stupních (Confidence a Style) za 20 000 Kč, nejvyšší výbava Executive může být pouze pětimístná. Dvojice sedadel se vyklápí v zavazadelníku zatažením za madlo v zadní straně opěradla. Stejně jednoduše se pak sedadla skládají. Nutné je počítat s tím, že za třetí řadou sedadel získáte kufr velikosti modelu i10, přičemž pod podlahou zůstala přihrádka na uložení lékárničky a sada na výměnu kola. V pětimístné verzi má objem 585 litrů, po sklopení opěradel naroste na 1 680 litrů, kdežto sedmimístná varianta si musí vystačit s 516 resp.1615 litry. Samotná rezerva se nachází pod nárazníkem, což znamená, že je špinavá. 

hyundai santa fe sedadla

Přístup na zadní sedadla není snadný, ale zase ani příliš krkolomný. Děti se tam po odsunutí sedáku a překlopení opěradla dostanou vcelku lehce. Dospělé osoby již průměrné vzrůstu se tam jednoduše nevejdou. Situace v druhé řadě sedadel není vůbec špatná a dvojice pasažérů si nemůže na nic zásadního stěžovat.

hyundai santa fe engine

Benzínové srdce nejenže snižuje pořizovací cenu, ono je také velmi příjemným společníkem. Největšího točivého momentu 241 Nm dosahuje ve 4 000 otáčkách za minutu, což stačí na rychlost 200 km/h a zrychlení z klidu na stovku pod deset sekund není rovněž k zahození. Dynamika pohonné jednotce v žádném případě nechybí, ale je vykoupena pochopitelně větší spotřebou. Pokud chcete jezdit v průměru pod deset litrů, musíte s plynovým pedálem zacházet opravdu hodně jemně. Spíš se budete dostávat k jedenácti až dvanácti litrům. Ale když pomineme jízdy ve městě, může spotřeba atakovat hranici osmi litrů na sto kilometrů. Po týdenním soužití s vozem se závěrečná spotřeba ustálila na hodnotě 9,1 l/100 km v kombi provozu (na dálnici jsme nepřekračovali tachometrových 140 km/h a ve městě jezdili minimálně).

Jízda s korejským zástupcem je příjemná a sázka na pohodu je znát z každého pohybu po asfaltu. Jakmile přitlačíte na pilu a začnete za volantem honit adrenalin, stabilizační systém hned v zároku utne každou snahu o zábavu za volantem. Přecitlivělý stabilizační systém jakoby by pocházel z malé i10 a s velkým vozem neměl vůbec zkušenosti. Stabilizace nechá vůz rozdivočet a záhy ho s mírným zpožděním utne. Na kvalitním asfaltu je jízda tichá a komfortní. Ve srovnání s konkurenty si Santa Fe nevede špatně ani na rozmlácené silnici či polní cestě. Díky jen pohonu všech kol stačí ovšem blátíčko ve stoupání a vůz se zastaví (ostatně jako ostatní 2 WD SUVéček). Pro běžné ježdění ovšem tento pohon předních kol postačí.

Při jízdě je nutné zvyknout si na modré podsvícení, které nemusí být každému po chuti. Hyundai Santa Fe může být pro řadu zájemců o prostorné SUV a sedmimístný interiér jasnou volbou. Oproti Tucsonu nabízí za podobné peníze více muziky, zejména pak více prostoru a výkonu. Přece jen je to model o třídu výše. Závěrem tedy říkáme, proč ne.

Technické údaje Hyundai Santa Fe 2.4 GDi (2017)
Motor: zážehový čtyřválec
Objem motoru: 2359 ccm
Výkon: 138 kW (188 k) při 6000/min
Točivý moment max.: 241 Nm při 4000/min
Max. rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 9,9 s
Spotřeba - město.: 12,9 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 7,3 l/100 km
Spotřeba - kombinovaná: 9,4 l/100 km
Objem pal. nádrže: 64 l
Délka/šířka/výška: 4700/1880/1675 mm
Rozvor: 2700 mm
Zavazadelník: 516/1675 l
Provozní/celková hmotnost: 1741-1874/2510 kg
Cena modelu od: 689 990 Kč
Cena testovaného modelu: 709 990 Kč

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete? Fotografie k článku Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč