Test: Hyundai ix35 - 1,7 CRDi

vloženo

Korejská automobilka Hyundai má s vozy SUV bohaté zkušenosti, testovaný typ ix35 navazuje v nižší střední třídě na oblíbený Tucson. V nabídce jsou kromě verzí 4x4 také levnější „dvoukolky“. Jednu takovou jsme si vypůjčili na týdenní test. Poháněl ji turbodiesel 1,7 CRDi – VGT o výkonu 85 kW/115 k. Rovnou si řekněme, že mimořádně úsporný!

Test: Hyundai ix35 - 1,7 CRDi Test: Hyundai ix35 - 1,7 CRDi

Hyundai ix35 nezapře svůj původ. Po strohém evropsky laděném Tucsonu se v této třídě SUV vrátila korejská automobilka k „designovému vlnobytí“, které jsme mohli spatřit již před mnoha lety u modelu Santa Fe. Ne každému se musí líbit hexagonální maska chladiče a spousta křivek navzájem do sebe pronikajících. Jisté je, že design ix35 zaujme. Tento model si nespletete s žádným jiným SUV. Dokonce ani ne s „dvojčetem“ Kiou Sportage. Tak jsou oba modely osobité.


Kvalitní zpracování
S ovládáním ix35 jsme se brzy sžili díky kompromisně vyladěnému řízení, které může vyhovat většině mužů stejně jako jemným ručkám žen. Ocenili jsme i promyšlenou ergonomii. Přístrojová deska i celý interiér korejského SUV působí navzdory tradičním černým asijským plastům hodnotně. Příjemně nás potěšilo zpracování, proto lze do značné míry „ix pětatřicítce“ odpustit tvrdou podstatu plastů v interiéru. Na nerovnostech zachovaly ticho a klid. A ten přece léčí! Hyundai ix35 je svou podstatou pohodové SUV, ale jednu slabinku jsme přece jenom pocítili. Při přejíždění příčných nerovností. Zejména před retardéry je lépe důsledně zpomalit. Rázy od kol se do vozu vkrádají více než by bylo posádce příjemné. Jinak je podvozek ix35 vyladěn přívětivě. Hyundai se choval nezáludně i na okreskách plných ostrých zatáček. Řidič se s novým vozem snadno a rychle sžije i díky neutrálnímu chování a stabilitě při půjezdu zákrut téměř bez náklonu kabiny. Jakoby ix35 ani nebylo SUV. Je zřejmé, že konstruktéři mysleli především na snadné ovládání vozu na hladké silnici. V horkém srpnu nás potěšila výkonná klimatizace. Jestliže jsme dosud popisovali v zásadě rozumné kompromisy při naladění podvozku a řízení, nejinak tomu bude u sedadel. Ta nejsou ani moc měkká, ale ani tvrdá, sedí se na nich dobře i při dlouhých „štrekách“. Vzadu je díky solidnímu rozvoru místa pro trojici cestujících tak akorát. Sklápění opěradel dělených zadních sedadel (1:2 – tedy jeden díl za řidičem, dvojice za spolujezdcem) je snadné. Výsledkem je téměř rovná ložná plocha a spousta místa pro náklad i při cestování ve třech.

Úsporný diesel
Poloterénní automobily, neboli SUV, budí ze spaní fanatiky z řad ekologických aktivistů. Při pohledu na obrovité Porsche Cayenne se to snad ještě dá pochopit, ale kritika SUV velikosti testovaného ix35 je nesmyslná. Vozy SUV jsou zpravidla bezpečnější než klasická auta. A ekologická zátěž kvůli vyšší spotřebě? Při totožné motorizaci se jedná o několik desetinek litru navíc oproti konvenčnímu vozu. Výhody vyšší prostorné karoserie převáží nevýhody v podobě nepatrně zvýšené spotřeby v důsledku většího odporu vzduchu a váhy auta. V případě 1,7 CRDi je ovšem i tento mírný hendikep eliminovaný úsporností této pohonné jednotky. V závěru šesti stovek kilometrů testu nám pohled na počítač prozradil konečný účet v podobě hodnoty 6,0 l/100 km. A to jsme ix35 nijak nešetřili. Zejména na dálnici agregát „sám vyžaduje“ svižnou jízdu, na šestku velmi spokojeně „brumlá“ v pásmu 130 – 160 km/h. A naturelu autu se má vyhovět... Výrobce udává spotřebu nafty 5,3 l/100 km v kombinovaném jízdním režimu. Při lehké noze toho skutečně lze docílit. Zátah 260 Nm již od 1250 otáček vás ovšem provokuje ke zrychlování. Díky dobře sladěné šestistupňové převodovce s agregátem 1,7 CRDi se do rychlostních hrátek pouštíte rádi a s chutí. Hlavice řadicí páky se drží příjemně, s „manuálem“ řadíte v přesných drahách a měkce. V loňském roce jsem měl možnost testovat ix35 s automatickou převodovkou, v tomto porovnání jasně vítězí „6M“ podobně jako nafta nad žíznivým „benzíňákem“.

V létě 4x2 stačí
Hyundai ix35 dává možnost výběru ze dvou benzínových motorů a tří turbodieselů, přičemž 2,0 CRDi se vyrábí ve dvou výkonnových verzích – 100 a 135 kW. Testovaný ix35 se může kvůli zdánlivě slabší hodnotě 85 kW zdát trochu jako dorostenec v porovnání se silnějšími „dospěláky“ 2,0 CRDi. V praxi jsme si však na silnici rozhodně nepřipadali méněcenně, či jinak ochuzení o jízdní požitky. Pokud vám stačí rychlostní maximum těsně nad 170 km/h, lze volbu 1,7 CRDi upřednostnit před výkonnějšími, ale o poznání dražšími verzemi. Ty jsou totiž vždy spojeny s pohonem 4x4 a navíc nejedou nijak závratně rychleji. Pružnost 1,7 CRDi v širokém pásmu otáček je přitom zcela uspokojivá. Otázkou samozřejmě je, zda má smysl pořizovat si SUV s pohonem pouze předních kol. Slabší turbodiesel totiž získáte pouze ve verzi 4x2. V zimních měsících bychom považovali SUV – 4x2 jako špatný nápad, v suchých týdnech závěru léta nám ovšem tento typ přenosu síly motoru na kola plně vyhovoval. Výrobce sice neudává světlou výšku ix35, ale na první pohled je vyšší než u konvenčního auta. Z toho vyplývá docela solidní průchodnost lehkým terénem. I díky krátkých převisům karoserie. V případě suchého povrchu to platí i v případě varianty 4x2, pokud zrovna neplánujete zdolávat hluboký písek pouštních dun. Na české „polňačky“ a cesty vedoucí k chatám většinou pohon kol přední nápravy v kombinaci s vyšší světlou výškou bohatě stačí.

Výbava od základu uspokojí
Vysoké nároky na výbavy splňují v současné době většinou již základní verze automobilů, zejména v oblasti bezpečnosti. Nejinak je tomu u ix35, kde již u nejnižšího stupně výbavy ze čtyř najdeme kromě čelních a bočních airbagů také okenní bezpečnostní vaky pro obě řady sedadel. Samozřejmostí je sestava bezpečnostních systémů ABS, EBD, ESP, TCS a systém ROP bránící převrácení vozu. Součastí standardní výbavy je i asistent pro rozjíždění do kopce HAC stejně jako pomocník při jízdě dolů - DBC. Při koupi Hyundaie ix35 získá majitel pětiletou komplexní záruku na vůz a podle tiskových materiálů také záruku „na prorezivění karoserie 12 let“. Předpokládáme ovšem, že jde spíše o neprorezivění. Záruku na to, že nám vůz do dvanácti let zcela jistě zreziví bychom nebrali!

Nejsilnější stránka vozu: Vyrovnanost všech podstatných vlastností vozu, který nemá žádnou výraznou slabinu.

Nejslabší stránka vozu: Mnozí nebudou souhlasit, ale podle našeho názoru je to až příliš expresivní design. Zatímco předcházející model Tucson působí stále svěžím dojmem díky konzervativně pojatému designu, jeho nástupce Hyundai ix35 se podle našeho názoru rychle okouká, tedy „morálně“ zestárne.

Technické údaje Hyundai ix35 - 1,7 CRDi
Motor: vznětový čtyřválec
Objem motoru:   1685 ccm
Výkon: 85 kW (115 k) / 4000 ot./min.
Točivý moment max.: 260 Nm / 1250-2750 ot./min.
Max. rychlost: 173
Zrychlení 0 – 100 km/h: 12,4
Spotřeba - kombin.: 5,3 l/100 km
Délka/šířka/výška: 4410 / 1820 / 1660 mm
Rozvor: 2640 mm
Zavazadelník: 465 - 1436 l
Cena: 559.900 Kč
Cena modelu od: 429.900 Kč (1,6 GDI, 99 kW, 4x2)

Text a foto: Manfred Strnad

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Hyundai ix35 - 1,7 CRDi Fotografie k článku Test: Hyundai ix35 - 1,7 CRDi Fotografie k článku Test: Hyundai ix35 - 1,7 CRDi Fotografie k článku Test: Hyundai ix35 - 1,7 CRDi Fotografie k článku Test: Hyundai ix35 - 1,7 CRDi Fotografie k článku Test: Hyundai ix35 - 1,7 CRDi Fotografie k článku Test: Hyundai ix35 - 1,7 CRDi Fotografie k článku Test: Hyundai ix35 - 1,7 CRDi Fotografie k článku Test: Hyundai ix35 - 1,7 CRDi Fotografie k článku Test: Hyundai ix35 - 1,7 CRDi Fotografie k článku Test: Hyundai ix35 - 1,7 CRDi Fotografie k článku Test: Hyundai ix35 - 1,7 CRDi Fotografie k článku Test: Hyundai ix35 - 1,7 CRDi
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč