Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze

vloženo

Hyundai jde proti proudu. Většina výrobců aut ořezává počty karosářských verzí, kdežto korejská automobilka obohatila modelovou řadu i30 o novou variantu Fastback, což je atraktivnější kompromis mezi hatchbackem a kombi.

Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze

Oproti krátké verzi i30 se za Fastback připlácí 60 tisíc korun, stále je ovšem tato verze levnější než kombi, které stojí o deset tisíc korun více.


Modelová řada i30 se pořádně rozrůstá. Kromě hatchbacku, kombíku, ostré N verze se v prodejnách objevila i varianta se splývavou zádí spoléhající se na atraktivnější provedení, které připomíná provedením odtrhové hrany vozy kupé. Fastback ocení všichni motoristé, pro které je hatchback příliš fádní a kombi zbytečné.

Díky výklopné zádi lze do vozu naložit rozměrné předměty. Zavazadlový prostor s využitelným objemem 450 litrů je o 55 litrů prostornější než u hatchbacku a o 78 menší než u kombi. V praxi není využitelnost kufru vůbec špatná. Chválíme pravidelné tvary spolu a obří páté dveře usnadňující nakládání předmětů. Ani variabilita není špatná. Sklopením sedadel lze vykouzlit prostor o s využitelným objemem 1351 litrů.

Interiér převzatý z hatchbacku i30 si nemá cenu podrobně popisovat kromě jediné věci. Všechny dosavadní námi testované i30 se chlubily tím nejlepším, co mohou v interiéru poskytnout. Zkoušený Fastback ovšem dorazil v základní výbavě, a tak palubní desce vévodil monochromatický displej ovládaný tlačítky pod ním. A byly jsme rádi, konečně jsme mohli vyzkoušet provedení, které motoristé dostanou v akční výbavě Best of Czech (dotykový barevný osmipalcový displej získáte s výbavou Best of Style). Tlačítkové ovládání Vás vrátí o několik let zpátky, není to ovšem na škodu. Tlačítka jsou o zvyk a tento způsob ovládání může být po chuti zejména starším generacím, kterým dotykové obrazovky dělají problémy. Základní přední sedadla neurazí. Opora zad je dostatečná, stejně tak boční vedení není vůbec špatné. A dokonce i potahový materiál se povedl. Vzadu to taková sláva jako v kombi není, přesto dva průměrně vzrostlí dospělí budou spokojeni.

hyundai i30 fastback interior

O pohon Fastbacku se starají výhradně zážehové pohonné jednotky. Volit můžete jeden ze dvou benzínových motorů. Nabídka začíná u přeplňovaného tříválce 1.0 T-GDI a končí u přeplňovaného čtyřválce 1.4 T-GDI o výkonu 140 koní. Tříválec je kombinován s šestistupňovou mechanickou převodovkou, čtyřválec kromě ní může mít sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou 7DCT.

Pod kapotou zkoušeného vozu tepal litrový tříválec, který prošel vývojem a oproti dřívějšku se po všech stránkách zlepšil. Na plyn reaguje hbitěji, je slušně utlumen a nevadí mu ani úplně nízké ani vysoké otáčky. V pohodě tak můžete jezdit v rozpětí 1500-6500 ot./min. Dlouhé převody na straně jedné snižují spotřebu paliva, na straně druhé komplikují jízdu po městě. Jezdit padesátkou musíte na třetí rychlostní stupeň, což nám bylo proti srsti. Jízda po dálnici je ovšem mnohem příjemnější. Ale zpět ke spotřebě, výrobce slibuje kombinovanou spotřebu 5,2 l/100 km, což není nedosažitelná hodnota, v praxi je však počítat s litrem navíc (pokud tedy nejste vyzvači eco stylu).

Už delší dobu nelze hodnotit celou řadu i30 podle jedné zkoušené varianty. Každá varianta se chlubí trochu jiným nastavením podvozku. Fastback oubavjící šestnáctipalcová kola dost slušně filtruje většinu nerovností českých silnic a v každém případě ho lze označit za komfortní. Za své zajisté může i víceprvková zadní náprava, kterou mají narozdíl od Octavie všechny motorizace.

Korejské automobilce se podařilo doladit k dokonalosti stabilitu, Fastback tak v ničem neztrácí za konkurencí a svým chováním se tato i30 oproti minulosti vymanila z šedého jízdního průměru. Připočteme-li k tomu dobré odhlučnění dané typem karoserie, nízkou hmotnost, slušné řízení a přesné řazení, máme před sebou velmi schopný vůz. Brzdy překvapí ostřejším nástupem.

Díky akční limitované edici Best of Czech přijde Fastback aktuálně na 399 990 Kč. Toužíte-li ovšem po automatické převodovce, počítejte s částkou minimálně 529 9900 Kč, kdy dostanete čtyřválec T-GDI o výkonu 140 koní.

Hyundai i30 1.0 T-GDI Fastback  
motor, objem benzínový přeplňovaný tříválec, 998 cm³
max. výkon 88,3 kW (120 k) při 6000 ot/min.
max. točivý moment 172 Nm / 1500-4000 ot./min.
převodovka manuální šestirychlostní
max. rychlost 188 km/h
zrychlení 0-100 km/h 11,5 s
kombinovaná spotřeba 5,2 l/100 km
délka 4455 mm
šířka 1795 mm
výška 1425 mm
rozvor 2650 mm
pohotovostní hmotnost 1242 kg
zavazadlový prostor (min./max.) 450/1351 l
cena od 379 990 Kč
cena testovaného vozu 406 169 Kč

 


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy