Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze

vloženo

Hyundai jde proti proudu. Většina výrobců aut ořezává počty karosářských verzí, kdežto korejská automobilka obohatila modelovou řadu i30 o novou variantu Fastback, což je atraktivnější kompromis mezi hatchbackem a kombi.

Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze

Oproti krátké verzi i30 se za Fastback připlácí 60 tisíc korun, stále je ovšem tato verze levnější než kombi, které stojí o deset tisíc korun více.


Modelová řada i30 se pořádně rozrůstá. Kromě hatchbacku, kombíku, ostré N verze se v prodejnách objevila i varianta se splývavou zádí spoléhající se na atraktivnější provedení, které připomíná provedením odtrhové hrany vozy kupé. Fastback ocení všichni motoristé, pro které je hatchback příliš fádní a kombi zbytečné.

Díky výklopné zádi lze do vozu naložit rozměrné předměty. Zavazadlový prostor s využitelným objemem 450 litrů je o 55 litrů prostornější než u hatchbacku a o 78 menší než u kombi. V praxi není využitelnost kufru vůbec špatná. Chválíme pravidelné tvary spolu a obří páté dveře usnadňující nakládání předmětů. Ani variabilita není špatná. Sklopením sedadel lze vykouzlit prostor o s využitelným objemem 1351 litrů.

Interiér převzatý z hatchbacku i30 si nemá cenu podrobně popisovat kromě jediné věci. Všechny dosavadní námi testované i30 se chlubily tím nejlepším, co mohou v interiéru poskytnout. Zkoušený Fastback ovšem dorazil v základní výbavě, a tak palubní desce vévodil monochromatický displej ovládaný tlačítky pod ním. A byly jsme rádi, konečně jsme mohli vyzkoušet provedení, které motoristé dostanou v akční výbavě Best of Czech (dotykový barevný osmipalcový displej získáte s výbavou Best of Style). Tlačítkové ovládání Vás vrátí o několik let zpátky, není to ovšem na škodu. Tlačítka jsou o zvyk a tento způsob ovládání může být po chuti zejména starším generacím, kterým dotykové obrazovky dělají problémy. Základní přední sedadla neurazí. Opora zad je dostatečná, stejně tak boční vedení není vůbec špatné. A dokonce i potahový materiál se povedl. Vzadu to taková sláva jako v kombi není, přesto dva průměrně vzrostlí dospělí budou spokojeni.

hyundai i30 fastback interior

O pohon Fastbacku se starají výhradně zážehové pohonné jednotky. Volit můžete jeden ze dvou benzínových motorů. Nabídka začíná u přeplňovaného tříválce 1.0 T-GDI a končí u přeplňovaného čtyřválce 1.4 T-GDI o výkonu 140 koní. Tříválec je kombinován s šestistupňovou mechanickou převodovkou, čtyřválec kromě ní může mít sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou 7DCT.

Pod kapotou zkoušeného vozu tepal litrový tříválec, který prošel vývojem a oproti dřívějšku se po všech stránkách zlepšil. Na plyn reaguje hbitěji, je slušně utlumen a nevadí mu ani úplně nízké ani vysoké otáčky. V pohodě tak můžete jezdit v rozpětí 1500-6500 ot./min. Dlouhé převody na straně jedné snižují spotřebu paliva, na straně druhé komplikují jízdu po městě. Jezdit padesátkou musíte na třetí rychlostní stupeň, což nám bylo proti srsti. Jízda po dálnici je ovšem mnohem příjemnější. Ale zpět ke spotřebě, výrobce slibuje kombinovanou spotřebu 5,2 l/100 km, což není nedosažitelná hodnota, v praxi je však počítat s litrem navíc (pokud tedy nejste vyzvači eco stylu).

Už delší dobu nelze hodnotit celou řadu i30 podle jedné zkoušené varianty. Každá varianta se chlubí trochu jiným nastavením podvozku. Fastback oubavjící šestnáctipalcová kola dost slušně filtruje většinu nerovností českých silnic a v každém případě ho lze označit za komfortní. Za své zajisté může i víceprvková zadní náprava, kterou mají narozdíl od Octavie všechny motorizace.

Korejské automobilce se podařilo doladit k dokonalosti stabilitu, Fastback tak v ničem neztrácí za konkurencí a svým chováním se tato i30 oproti minulosti vymanila z šedého jízdního průměru. Připočteme-li k tomu dobré odhlučnění dané typem karoserie, nízkou hmotnost, slušné řízení a přesné řazení, máme před sebou velmi schopný vůz. Brzdy překvapí ostřejším nástupem.

Díky akční limitované edici Best of Czech přijde Fastback aktuálně na 399 990 Kč. Toužíte-li ovšem po automatické převodovce, počítejte s částkou minimálně 529 9900 Kč, kdy dostanete čtyřválec T-GDI o výkonu 140 koní.

Hyundai i30 1.0 T-GDI Fastback  
motor, objem benzínový přeplňovaný tříválec, 998 cm³
max. výkon 88,3 kW (120 k) při 6000 ot/min.
max. točivý moment 172 Nm / 1500-4000 ot./min.
převodovka manuální šestirychlostní
max. rychlost 188 km/h
zrychlení 0-100 km/h 11,5 s
kombinovaná spotřeba 5,2 l/100 km
délka 4455 mm
šířka 1795 mm
výška 1425 mm
rozvor 2650 mm
pohotovostní hmotnost 1242 kg
zavazadlový prostor (min./max.) 450/1351 l
cena od 379 990 Kč
cena testovaného vozu 406 169 Kč

 


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze Fotografie k článku Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

13.07.2018
Test ojetiny: Ford Fiesta – levný a líbivý
12.07.2018
Toyota C-HR a RAV4 nově v edici Prime, ušetříte až 157 tisíc korun
11.07.2018
Test: Suzuki S-Cross 1.0 Booster je nejracionálnější volbou
03.07.2018
Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní
02.07.2018
Na nové Audi A6 zatím 1,5 milionu korun nestačí
28.06.2018
Nový Ford KA+ přijíždí na český trh za cenu od 272 990 Kč
28.06.2018
Tipy pro instalaci tažného zařízení
27.06.2018
Test ojetiny: Fiat Panda – pohledná krabička může být i 4x4
25.06.2018
Honda Civic Type R - Nabroušená katana!
20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech
04.06.2018
BMW M550d xDrive Touring - neviditelný supersport
01.06.2018
Test ojetiny: Mercedes třídy C – druhá generace ostudu neudělá