Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec

vloženo

Modelová řada i30 je úspěšná. Po pětidveřovém kombi na trh přišla dlouhá verze kombi a naposledy i atraktivněji pojatá třídveřová varianta, která skloubí krásu s praktičností a ještě navíc je ze všech uvedených karosářských variant nejlevnější. Jak tedy jezdí s nejsilnějším dieselem?

Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec I když to není příliš patrné, karoserie třídveřové verze Hyundai i30 se oproti pětidveřovému hatchbacku výrazně změnila. Nový je agresivnější přední nárazník, nová je maska chladiče a nové je výraznější denní svícení. Decentně, avšak podstatně se změnila linie střechy a tvar zadních sloupků. A hlavně má i30 3D nová koncová světla, která ji sluší mnohem více a noční grafikou připomínají Audi. Za příplatek je možné mít LED zadní světla (ty jsou dostupná již v základním paketu Elegance, který přijde na 29.900 Kč).

Třídveřová i30 dostala vedle klasického černého nebo béžového čalounění i výrazné hnědé, ve verzi Style a Premium s kombinovaným čalouněním navíc doplněné zajímavým vzorem textilní části sedadel. Další změnou je antracitový dekor na palubní desce, který nahrazuje méně pohledný stříbrný.

Už v základní výbavě Entry dostanete šestici airbagů, palubní počítač, mlhovky, centrální zamykání, antiblokovací systém ABS+EBD s brzdovým asistentem BA, stabilizační systém VSM včetně protiprokluzového TCS, asistent rozjezdu do kopce nebo elektricky ovládaná zrcátka. Výbava Trikolor má navíc například klimatizaci, vyhřívaná vnější zrcátka, dálkové ovládání centrálního zamykání, středovou opěrku rukou s ůložným prostorem, čtecí lampičky pro přední sedadla, odkládací schránku na brýle, čelouněné výplně dveří, alarm, dojezdovou rezervu, zrcátka a kliky dveří v barvě vozu nebo audiosystém se vstupními porty (USB, iPod a AUX) se šesticí reproduktorů a možností ovládání na volantu. Za příplatek 28.000 Kč pak získáte integrovanou navigaci, za 10.000 Kč dvouzónovou automatickou klimatizaci, za 25.000 Kč panoramatické střešní okno, a nebo za 13.000 Kč metalický lak karosérie. Vnitřní výbavu lze rozšířit jedním ze třech paketů (Elegance, Style nebo Premium).

Třídveřová verze je vcelku praktická. Zvládne, stejně jako pětidveřová verze odvést pět cestujících a jejich zavazadla. Problémem není ani nastupování, které je díky rozměrným dveřím vcelku pohodové. Jen je nutné mít kolem auta hodně místa (což může být problém v podzemních garážích nebo u nákupních center). Jediné co nám vadilo, bylo samotná manipulace s předními sedadly. Zatímco odklopit jdou velmi snadno (zatažením za madlo a posunutím dozadu), do původní polohy se již nevrací tak dobře. Nejdříve je nutné přejet sedákem na původní místo a pak teprve přiklopit opěradlo. V praxi však člověk nejdříve sáhne za madlo, které narovná a posune celé sedadlo zpět, což nejde. Naopak o radost se postará podavač bezpečnostních pásů na předních sedadlech.

Pod kapotou můžete mít benzínovou čtrnáctistovku CVVT o výkonu 73 kW nebo pak šestnáctistovku CVVT o výkonu 88 kW. Zmlsanějším Hyundai přichystal šestnáctistovku GDI D-CVVT s výkonem 99 kW. Příznivci nafty mohou sáhnout po šestnáctistovce CRDi s výkonem 81 kW nebo 94 kW. A právě poslední zmíněný agregát se stal předmětem našeho testu ve spojení s manuální šestirychlostní převodovkou. Hlavní jeho devízou je nízká spotřeba paliva. Při jízdě "na doraz" spotřeba nepřekročí hodnotu 8,5 l/100 km. To je maximum, kterého se nám na delší trase podařilo dosáhnout. Auto prostě rychleji nejede a motor si více nevezme. Závěrečná spotřeba po týdnu testování se přes všechny možné dynamické zkoušky ustálila na hodnotě 5,9 l/100 km, což považujeme vzhledem k jízdnímu stylu za famózní výsledek. Sám výrobce slibuje kombinovanou spotřebu 4,5 l/100 km, což není pro běžný provoz vůbec nereálná hodnota.

Samotný diesel vyniká kultivovaným chodem, i když samotné odhlučnění motoru by mohlo být ještě o kousek lepší. Diesel 1.6 CRDi můžeme označit za lepší průměr (lépe na tom je snad jen nová 1.6 dCi o Renaultu, 1.6 i-DTEC nebo 1.6 TDI-CR od Volkswagenu). Pochválit musíme řízení i brzdy. Ty však vyžadují použití více síly než u benzínové verze. Samotný podvozek tlumí nerovnosti doslova famózně. Hluk v kabině je navíc velmi dlouho minimální. Nejpříjemnější je se pohybovat v rychlostech kolem 150 km/h. To vládne na palubě stále dobrá akustická pohoda.

Při své maximálce (197 km/h) se třídveřová i30 chová překvapivě stabilně, je netečná na poryvy bočního větru a táhlé dálniční zatáčky zvládá jako vůz střední třídy. S dieselem pod kapotou působí i30 3D pevně a nerovnosti dálnic žehlí s nevídanou noblesou. Stejně kvalitně si umí poradit s příčnými spáry. Třídveřová verze jezdí stejně kvalitně jako pětidveřový hatchback.

Hyundai i30 se svým jízdním projevem hodně přibližuje Volkswagenu Golf, který řada lidí považuje za etalon nižší střední třídy. Testovaná třídveřová varianta je skvělým kompaktním hatchbackem, který přináší nadprůměrnou kvality jízdy a téměř v ničem neztrácí za nejlepšími ve své třídě. Navíc s trojicí dveří získáte atraktivnější karoserii a oproti pětidveřové verzi nižší pořizovací cenu. Základní verzi poháněnou benzínovou čtrnáctistovkou CVVT pořídíte ve výbavě Entry aktuálně za 279.990 Kč, což je o 10.000 Kč méně než u pětidveřová verze. Za testovaný vůz s nejvýkonnější vznětovou šestnáctistovkou CRDi ve spojení s manuální šestirychlostní převodovkou zaplatíte pak 409.990 Kč. Zájemci o automatickou převodovku musí připlatit 40.000 Kč.

(plusy)
kvalita jízdy a stabilita
pružnost motoru a spotřeba paliva
honosný interiér a kvalita zpracování
cenová politika (výhodné pakety)
odhlučnění kabiny
délka záruky

(mínusy)
horší výhled přes A sloupek
slabší výkon xenonů
přední sedadla nemají paměť
Technické údaje Hyundai i30 3D, 1.6 CRDi/94 kW, Trikolor Premium
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem motoru: 1582 ccm
Výkon: 94kW(128)/4000 ot./min.
Točivý moment max.: 260Nm/1900-2750 ot./min.
Max. rychlost: 197 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,9 s
Spotřeba - kombin.: 4,5 l/100 km
Spotřeba - město: 4,9 l/100 km
Spotřeba - mimo město:  3,7 l /100 km
Objem pal. nádrže:   53 l
Délka/šířka/výška: 4300/1780/1470 mm
Rozvor: 2650 mm
Zavazadelník: 378/1316 l
Provozní/celková hmotnost: 1365-1496/1920 kg
Základní cena: 279.990 Kč (1.4 CVVT/73 kW, Entry)
Cena test. modelu od: 409.990 Kč (1.6 CRDi/94 kW, Trikolor)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec Fotografie k článku Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec Fotografie k článku Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec Fotografie k článku Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec Fotografie k článku Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec Fotografie k článku Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec Fotografie k článku Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec Fotografie k článku Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec Fotografie k článku Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec Fotografie k článku Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec Fotografie k článku Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec Fotografie k článku Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec Fotografie k článku Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec Fotografie k článku Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec Fotografie k článku Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec Fotografie k článku Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec Fotografie k článku Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec Fotografie k článku Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec Fotografie k článku Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec Fotografie k článku Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec Fotografie k článku Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec Fotografie k článku Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec Fotografie k článku Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec Fotografie k článku Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec Fotografie k článku Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec Fotografie k článku Test: Hyundai i30 3D - třídveřový krasavec
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing