Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?

vloženo

Díky sebevědomé reklamě může zájemce o nový vůz nižší střední třídy nabít dojmu, že Hyundai i30 je nejlepší volbou, což umocňuje i fakt, že se vyrábí v Česku. Jaká je ovšem realita, je vážně tak dobrý?

Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší? Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?

A při výběru modelu jsme sáhli po tom nejlepším, po přeplňované čtrnáctistovce dostupné pouze v nejvyšší výbavě Style, díky čemuž se cena hravě přehoupne přes hranici půl milionu korun.


Čtrnáctistovku T-GDI o výkonu 140 koní jsme zvolili vylučovací metodou. Diesel jsme nechtěli, stejně tak foukaný benzínový tříválec nebo nevýraznou atmosférickou čtrnáctistovku. Volba zároveň padla na krátké pětidveřové provedení, které řadě lidí bohatě postačí a je v důsledku levnější než dlouhá verze kombi.

Nová generace i30 je po všech stránkách modernější než předchůdce a dostala řadu energetických designových prvků. Z čelního pohledu vyniká velká šestiúhelníková maska chladiče, kterou doplňují jednodušeji tvarovaná světla s LED technikou, přičemž světla pro denní svícení jsou místěna ve spodní části nárazníku. Z boku vůz přišel o charakteristickou linku a záď prošla celkovou evolucí a nelze k ní mít závažnější připomínku. Testovanou nejvyšší výbavu zdobí celá řada chromových lišt.

Po otevření dveří mile překvapí mezigeneračně uklizená kabina. Ta působí kvalitněji a také moderněji. Palubní desce vévodí až 8″ displej multimédií, který se ze středového panelu přestěhoval na vrch palubní desky. Je připevněn napevno (jak je v dnešní době zvykem) a nedá se zasunout ani jinak schovat. Díky umístění takto vysoko nemusí řidič tolik odtrhávat pozornost od dění před vozem. Palubní deska byla zproštěna řady tlačítek, přesto všechny potřebné zůstaly a ovládání se neomezuje na klikání na dotykovou obrazovku. Nepotěší slabší příjem FM signálu, což vzhledem k přítomnosti nabídky digitálního příjmu nevadí.

i30 new

Hyundai i30 nabídne na předních sedadlech dostatek prostoru. Řidič i spolujezdec sedí v pohodlných sedačkách, v nichž bez většího omezení vydrží i delší cesty. Vzadu je situace o něho horší, ale nevymyká se průměru třídy. Horší to mají zejména osoby vyššího vzrůstu (nad 185 cm), kterým nezbývá příliš mnoho místa pro nohy, ani pro hlavu. Nepotěší ani kratší sedáky, v tomto ohledu je na tom řada konkurentů lépe. Zavazadelník pojme 395 litrů nákladu, po sklopení zadních sedadel se zvětší až na 1301 litrů.

Zvolená čtrnáctistovka T-GDI se dá kombinovat s manuální šestistupňovou převodovkou nebo se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou 7DCT. My zůstali u manuálu (je levnější oproti automatu o značných  50 000 Kč) a byli jsme spokojeni. Samotný čtyřválec potěší příjemnou kultivovaností a tichým projevem. Podle výrobce zrychlí krátká i30 z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy a maximální rychlost je 210 km/h. Nejvíce ale potěší, že v nízkých a středních otáčkách není při klidné jízdě motor téměř slyšet a celkově je příjemným společníkem. V nízkých otáčkách se mu do práce sice moc nechce, ve vyšších je ovšem parťákem, který neobtěžuje posádku svým projevem a umí za to vzít. Spotřebu paliva udává výrobce v kombinovaném režimu 5,4 litru na 100 kilometrů. My jsme po sedmi stovkách kilometrů najetých za týden ukončili testování s výslednou spotřebou 6,6 l/100 km, což není špatné, ale například Mazda 3 s dvoulitrovým benzínem umí jezdit ještě levněji. V obou případech není důvod připlácet desetitisíce za diesely.

hyundai i30 1.4 turbo engine

Už první metry prozradí komfortnější nastavení podvozku. Zadní náprava má ve všech verzích nezávislé zavěšení kol, což vede k celkově pohodlnější jízdě. Podvozek znamenitě tlumí nerovnosti, karoserie se ani příliš nenaklání. V rychleji projížděných zatáčkách není situace špatná. Ačkoliv se stabilizace dá vypnout – alespoň se tak tváří – přesto do řízení při ostřejší jízdě (zejména právě v sérii rychle projížděných zatáček) zasahovala a auto jistila.

Samozřejmostí je systém Start/Stop, který má šetřit palivo. Pokud byste přece jen ještě nevěděli, jak to funguje, pak vězte, že v případě, že zastavíte a budete stát například na křižovatce, motor se vypne. Po sešlápnutí spojky a zařazení se zase sám aktivuje. No, a tady se zastavíme. Zastavení auta, stání na semaforech, deaktivace motoru. Potud vše v pořádku. Nejednou se ale stalo, že motor se po zastavení deaktivoval, ale v tu chvíli už jsme sešlapávali spojku, řadili „za jedna“ a chtěli se rozjet. Motor ale zůstal deaktivovaný a bylo třeba ho nastartovat ručně.

Ve všech ohledech je i30 mírně lepší než průměr nižší střední třídy, tedy až na jednu maličkost, které je lepší se vyvarovat. Naprosto nás šokovala přední Full LED světla, která jsou dostupná za příplatek pouze v nejvyšší výbavě v paketu Premium za mastný příplatek sedmdesáti tisíc korun. Diodová světla v běžném režimu svítí vcelku obstojně, ale jakmile přepnete na dálková světla, nestačíte se divit, co je možné vyrobit. Mezi kuželem potkávacích a dálkových světel je neosvětlená plocha (světelné kužely se na sebe nenapojují). A to je při jízdě v noci velmi nepříjemné.

Nebylo by příplatkových Full LED světlometů, neshledali bychom na nové i30 závažnější nedostatek. Hyundai totiž dokázal postavit vůz bez závažnějších chyb a vyvaroval se přešlapů. Připočteme-li k tomu tuzemskou výrobu a vcelku zajímavé ceny, (za úvahu stojí limitovaná edice "Best of Czech" z akčního ceníku), může být tento model vhodným kandidátem na nový vůz.

Hyundai i30 1.4 T-GDI (MY 2017)

Objem motoru

1 353 ccm

Typ motoru

čtyřválec

Druh motoru

zážehový přeplňovaný

Typ přeplňování

turbodmychadlo

Maximální výkon

103 kW / 140 koní / 6 000 ot./min.

Maximální točivý moment

242 Nm / 1 500 – 3 200ot./min.

Převodovka

šestistupňová manuální

Poháněná kola

přední

Maximální rychlost

210 km/h

Zrychlení z 0 na 100 km/h

8,9 s

Udávaná spotřeba město

6,6 l/100 km

Spotřeba mimo město

4,8 l/100 km

Kombinovaná spotřeba

5,4 l/100 km

Spotřeba během testu

6,6 l/100 km

Objem nádrže

50 l

Pohot./celková hmotnost

1 279 - 1 427 / 1 800 kg

Délka / šířka / výška

4 340 / 1 795 / 1455 mm

Rozvor

2 620 mm

Zavazadelník/ Po sklopení

3950 / 1 301 litrů

Základní cena testovaného provedení

692 900 Kč


Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší? Fotografie k článku Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší? Fotografie k článku Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší? Fotografie k článku Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší? Fotografie k článku Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší? Fotografie k článku Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší? Fotografie k článku Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší? Fotografie k článku Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší? Fotografie k článku Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší? Fotografie k článku Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší? Fotografie k článku Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší? Fotografie k článku Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší? Fotografie k článku Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší? Fotografie k článku Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší? Fotografie k článku Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší? Fotografie k článku Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší? Fotografie k článku Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší? Fotografie k článku Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší? Fotografie k článku Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší? Fotografie k článku Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší? Fotografie k článku Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší? Fotografie k článku Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší? Fotografie k článku Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší? Fotografie k článku Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus CT300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion