Test: Hyundai i20 po faceliftu dozrál

vloženo

Hyundai i20 prošel letos modernizací, která přinesla optické změny karoserie a útulnější interiér ve kterém se objevuje na třídu malých aut nepříliš často vídaný spouštění motoru tlačítkem, bezklíčkový vstup, trojblik, dešťový a světelný senzor nebo zadní kamera s displejem integrovaným do vnitřního zpětného zrcátka.

Test: Hyundai i20 po faceliftu dozrál Karoserie modernizované i20 navazuje na současný designový trend automobilky Hyundai. O styling se postaralo evropské designérské středisko značky sídlící v Německu. Modernizovaná příď se vyznačuje šestiúhelníkovou maskou chladiče, která je typická pro současné modely Hyundai. Společně s přepracovanou maskou se na přídi i20 objevily nové světlomety a upravený nárazník s integrovanými mlhovkami s LED páskem pro denní svícení. Změn se dočkala kapota i design kol. Na zadní části prošly modernizací koncová světla a nárazník. Díky novým nárazníkům je automobil delší o 55 mm (vpředu o 30 mm, vzadu o 25 mm). Celková délka modernizované i20 tak činí bez pěti milimetrů čtyři metry. Zákazníci mohou vybírat z 10 odstínů karoserie.

Drobné změny se odehrály i v interiéru. Na středové konzoli se nově můžeme setkat s lesklými ozdobnými prvky, které jsou podle zástupců automobilky příjemné na dotyk. Nově je možné mít čalounění kombinující kůži a tkaninu. Mezi nové prvky výbavy dodávané pro i20 patří bezklíčový vstup a spouštění motoru tlačítkem, funkce trojbliku, dešťový a světelný senzor či zadní kamera s displejem integrovaným do vnitřního zpětného zrcátka. Novinkou jsou také kotevní úchyty Isofix na zadních sedadlech a signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu na všech pěti sedadlech.

Volant dostal i v nejlevnější verzi po vzoru větší i30 spoustu tlačítek na ovládání nejrůznějších funkcí. V nejvyšší možné konfiguraci můžete z volantu obsluhovat audiosoustavu, telefon přes bluetooth handsfree, tempomat a omezovač rychlosti. Škoda jen, že na volantu nezbylo místo pro tlačítko palubního počítače a na displeji v přístrojové kapličce místo na zobrazení jeho údajů. Řidič je tak odkázan na displej v kapličce nad středovým panelem a hodnoty musí přepínat a resetovat tlačítkem TRIP v levém horním rohu středového panelu. Tlačítko TRIP není osvětlené a navíc se s modernizací rapidně zmenšilo.

Na zadních sedadlech a v kufru se modernizace téměř nepodepsala. Zavazadlový prostor má mezi podběhy zadních kol 110 cm a poskytuje využitelný objem 295 litrů, což patří k lepšímu průměru. Po vyklopení zadních sedáků a sklopení opěradel lze docílit využitelného objemu 1060 litrů. Bohužel tím nevznikne úplně rovná ložná plocha (je nutné počítat s cca 10 cm schodem).

Pod kapotou i20 je možné mít po modernizaci celkem tři různé pohonné jednotky. Základ tvoří námi testovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,2 litru o výkonu 63 kW, který je vždy spojen s manuální pětirychlostní převodovkou. Dále je k dispozici čtrnáctistovka s výkonem 74 kW standardně spojená s šestistupňovou převodovkou. Za příplatek 20.000 Kč je možné tento motor jako jediný v nabídce kombinovat s automatickou čtyřstupňovou převodovou skříní (jen v nejvyšší výbavě Inclusive). Třetím motorem v nabídce je zbrusu nový vznětový tříválec CRDi o objemu 1,1 litru, který ze sebe dostává 55 kW výkonu, přičemž je spojen s manuální šestirychlostní převodovkou. Vznětové čtrnáctistovky CRDi (55 a 66 kW) po modernizaci z ceníku českého importéra vymizely.

Testovaná dvanáctistovka po modernizaci posílila (z 57 kW na 63 kW). Motor celohliníkové konstrukce od korejské automobilky má dostatek elánu v nízkých otáčkách, kdežto ve středním pásmu dochází ještě k výraznějšímu zlepšení a ve vysokých jede doslova famózně. Pokud bych nevěděl jaký motor testovanou i20 pohání, klidně bych si tipnul, že se jedná o čtrnáctistovku. To samé platí i o případném srovnání s tříválcovými konkurenty. Srovnávat tento motor se základní motorizací Fabie prostě nejde. Malý čtyřválec je po stránce kultivovanosti, zvukového projevu, poskytovaného výkonu i spotřeby někde úplně jinde. Testovaná dvanáctistovka zaslouží přirovnání ke čtyřválcové čtrnáctistovce ve Fabii. Tak hodně se tento motůrek Korejcům vyráběný v indickém závodě v Chennai povedl. Pohonná jednotka potěší na celém voze nejvíce, jelikož poskytuje dostatek dynamiky nejen ve městě, ale i při dálničních rychlostech. Dvanáctistovka plynule zabírá i v nízkých otáčkách, a pokud motor netočíte přes tři tisíce otáček, téměř o něm nevíte. Při zemi se drží spotřeba paliva, běžně můžete jezdit za hodnoty udávané výrobcem, tzn. za 6,4 l/100 km ve městě a za 5,2 l/100 km v kombinovaném provozu.

Nastavení podvozku je tvrdší, což není problém na kvalitních komunikacích. Bohužel české rozbité komunikace plné děr informují o svém neutěšeném stavu posádku více, než je zdrávo. Přesto Hyundai i20 zvládá většinu nástrah s přehledem. Problémem nejsou ani rychlejší průjezdy zatáček, kdy zůstává vůz stabilní ani se výrazněji nenaklání. Pouze v etrémních situacích si i20 sahá (díky jednoduché zadní nápravě) na své dno (méně zkušeným řidičům doporučuji si připlatit 9.900 Kč za ESP). Například rychlejší jízdu po dálnici je nutné neustále korigovat volantem, stejně tak v zatáčkách je nutné počítat s nepříliš jistým projevem (platí pro extrémní jízdu). Autu chybí mrštnost a odvaha suveréně projíždět v zatáčky. Těch jako by se i20 zalekla a vždy se v oblouku velmi zklidnila. Na sportovní projíždění zatáček proto u tohoto modelu rovnou zapomeňte. Hyundai i20 sází na relativně pohodlnou jízdu v běžných rychlostech. A v této oblasti funguje dobře. Dokonce i mezi konkurencí patří i20 po stránce jízdních dovedností k dobrému průměru. Hyundai i20 ztrácí na nejlepší konkurenty zejména v oblasti řazení, které nevyniká zrovna ideálním chodem (dráhy jsou o něco delší a občas dojde k zadrhnutí atd.). Přesto ve srovnání s vozem před modernizací můžeme pozorovat zlepšení. To samé platí o řízení s elektrickým posilovačem, které by mohlo být o špetku komunikativnější i přesnější.

Po faceliftu vymizelo povrzávání interiéru, zlepšila se komfortní výbava a jízdní projev se přiblížil větším autům. Hyundai i20 je nenápadným, avšak pracovitým vozem, který je praktický ale žádné velké emoce nikdy nevzbudí. Navíc nabízí velkou užitnou hodnotu, bohatou bezpečnostní i komfortní výbavu, odpovídající podvozek a špičkovou atmosférickou dvanáctistovku pod kapotou.

(plusy)
povedený motor Kappa (pružnost, spotřeba)
odpovídající jízdní vlastnosti
prostornost
jednoduchost a ergonomie
bezpečnostní výbava (6x airbag)
příznivá cena
USB port

(mínusy)
horší tlumení nerovností
nepříliš komunikativní řízení
průměrné řazení

Technické údaje Hyundai i20 5dv. 1,2i Inclusive
Motor: zážehový čtyřválec
Objem motoru: 1248 ccm
Výkon: 63kW(84k)/6000 ot./min.
Točivý moment max.: 121Nm/4000 ot./min.
Max. rychlost: 168 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 12,7 s
Spotřeba - kombin.: 4,9 l/100 km
Spotřeba - město: 6,1 l/100 km
Spotřeba - mimo město:  4,2 l /100 km
Objem pal. nádrže:   45 l
Délka/šířka/výška: 3995/1710/1490 mm
Rozvor: 2525 mm
Zavazadelník: 295/1060 l
Provozní/celková hmotnost: 1035-1148/1515 kg
Základní cena: 199.990 Kč (1.2i, Classic)
Cena test. modelu od: 249.990 Kč (1.2i, Inclusive)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Hyundai i20 po faceliftu dozrál Fotografie k článku Test: Hyundai i20 po faceliftu dozrál Fotografie k článku Test: Hyundai i20 po faceliftu dozrál Fotografie k článku Test: Hyundai i20 po faceliftu dozrál Fotografie k článku Test: Hyundai i20 po faceliftu dozrál Fotografie k článku Test: Hyundai i20 po faceliftu dozrál Fotografie k článku Test: Hyundai i20 po faceliftu dozrál Fotografie k článku Test: Hyundai i20 po faceliftu dozrál Fotografie k článku Test: Hyundai i20 po faceliftu dozrál Fotografie k článku Test: Hyundai i20 po faceliftu dozrál Fotografie k článku Test: Hyundai i20 po faceliftu dozrál Fotografie k článku Test: Hyundai i20 po faceliftu dozrál Fotografie k článku Test: Hyundai i20 po faceliftu dozrál Fotografie k článku Test: Hyundai i20 po faceliftu dozrál Fotografie k článku Test: Hyundai i20 po faceliftu dozrál Fotografie k článku Test: Hyundai i20 po faceliftu dozrál Fotografie k článku Test: Hyundai i20 po faceliftu dozrál Fotografie k článku Test: Hyundai i20 po faceliftu dozrál Fotografie k článku Test: Hyundai i20 po faceliftu dozrál
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer