Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů

vloženo

Šestiválcových kupé s pohonem zadních kol a samosvorných diferenciálem není na trhu mnoho. Pokud navíc toužíte po zadokolce s přijatelnou cenovkou, nemáte příliš na výběr. Sáhnout můžete například po námi testovaném Genesisu Coupé.

Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů

Hyundai vyplnil s modelem Hyundai Genesis Coupé díru na trhu. Například Honda S2000, Mazda RX-7 apod. se přestaly vyrábět, a tak současné generaci chybí zatím dostupný driftovací stroj s přebytkem výkonu. Situace se snad zlepší v létě, kdy se na trhu objeví Subaru BRZ a Toyota GT86. Do té doby se musejí všichni zájemci o výkonnou sportovní zadokolku spokojit s Genesisem, který je oproti Nissanu 370Z (s cenou začíná téměř na milionu korun) delší téměř o dvacet centimetrů.


Samotná karoserie Genesisu Coupé je pevná, a nekroutí se. Po otevření dveří je nutné pamatovat na fakt, že Genesis byl primárně určen pro americký trh. Nemůžete tak počítat s prémiovým evropským interiérem. Například klimatizace je pouze jednozónová a buď hodně topí nebo fouká příliš studeného vzduchu. Zajímavostí je také poloelektrické ovládání sedadla řidiče. O tom ale Genesis není. Genesis je o zážitcích za volantem. Pokud do Genesisu přesedne z normálního moderního auta nižší střední třídy, budete se divit, kolik najednou budete mít za volantem práce. Podvozek na první pohled působí hodně nervozně a tuhé řízení působí jako bez posilovače.

Peklo pod kapotou
Pod kapotou můžete mít přeplňovaný čtyřválec nebo námi testovaný vidlicový šestiválec, který je obohacen o zadní samosvorný diferenciál. Šestiválec je jedním slovem skvělý, poskytuje zadním kolům dostatečný výkon, je kultivovaný a má famózní zvuk a zase tolik nežere (my jezdili za 13 l/100 km). Šestiválec je uložen pod přední kapotou podélně, za ním převodovka, kardan a samosvorný diferenciál mezi zadními koly. Úplně nejlepší okamžiky zažijete, když ručička otáčkoměru překročí hranici pěti tisíc otáček. Následovný příval síly je doslova ohromující. Na suchém asfaltu se stává Genesis dravcem, který umí jezdit bokem za každých okolností. Stačí přidat více plyn a už jedete bokem. Počáteční mírná nedotáčivost se rychle mění v přetáčivost. Samotný přechod je však dobře odhadnutelný a skvěle řiditelný. Pomyslnou hranici po čase dokážete spolehlivě odhadnou na všech površích.

Elektronika škodí a škodí
ESP je přespříliš horlivé a řidiče nejenže stále otravuje ale hlavně znehodnocuje jízdní vlastnosti samotného Genesisu (ESP dokáže Genesis dokonce zastavit). Zásahy stabilizace a protiprokluzu jsou více než přehnané. Při rozjezdu místo toho aby vůz nabral rychlost, tak je elektronikou skoro zastaven. Stejně se ESP chová v zatáčce nebo dálnici, přičemž k zásahu stačí malé zhoupnutí vozu do strany. Po vypnutí systému jízdní stability se Genesis začne chovat jako normální dospělé auto. Nezastavuje se jako dětské autíčko na setrvačník a poskytuje maximálně zábavné svezení, které však od řidiče vyžaduje notnou dávku pozornosti. Genesis není autem se kterým se budete nudit ani autem které jezdí, tak nějak samo. Vaše pozornost je vyžadována v každém okamžiku. Na mokrém povrchu stačí hruběji přidat plyn a auto se roztočí kolem své osy. To samé platí o nerovnostech, se kterými je nutné se poprat (zejména pak v zatáčce). Problémem mohou být i horizonty a jiné silniční zlomy, které dokáží vůz poslat do přetáčivého smyku (použité tlumiče nemají dvojitou dimenzi tlumení). Stejně tak neopatrné podřazení, dokáže záď rozhodit. Ve vyšších rychlostech je Genesis rozevlátější díky nastavení podvozku, který nezapomíná na stále přijatelný komfort. S Genesisem nikdy nebude tak rychlý, jako zvučnější konkurence. Zábavy si naopak užijete mraky.

Genesis je 3/4 Porsche za 1/3 cenu
Hyundai Genesis Coupé se zaměřuje na řidiče, kteří využijí jeho schopností, vše ostatní jde stranou (provedení interiéru atd.). Hyundai Genesis je rozporuplný vůz, který jedni mohou vychvalovat do nebes a druzí ho mohou zatracovat. Nedodělané drobnosti ho srážení, naopak cena a úchvatný motor zvedají do motoristických nebes. Genesis není tak univerzální vůz, jako je třeba vypiplané a o mnoho dražší Porsche 911, přesto dokáže poskytnou podobnou porci zábavy jako Porsche (zhruba 90%). Pokud chcete ukázněné německy působící, kupte si model i40. Genesis stojí na opačné straně žebříčku.

(plusy)
fantastický motor
pořizovací cena
jízdní komfort
brzdy
ovladatelnost

(mínusy)
příliš horlivá a nepoužitelná stabilizace
chování podvozku na nerovnostech
nedodělky v interiéru
Technické údaje Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6
Motor: zážehový vidlicový šestiválec
Objem motoru: 3778 ccm
Výkon: 223kW(303k)/6300 ot./min.
Točivý moment max.: 361Nm/4700 ot./min.
Max. rychlost: 240 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 6,4 s
Spotřeba - kombin.:  10,3 l/100 km
Spotřeba - město:  15,0 l/100 km
Spotřeba - mimo město:  7,6 l /100 km
Objem pal. nádrže:   65 l
Délka/šířka/výška: 4630/1865/1385 mm
Rozvor: 2820 mm
Zavazadelník: 332 l
Provozní/celková hmotnost: 1613-1662/1930 kg
Základní cena: 769.990 Kč (2,0 TCI)
Cena test. modelu od: 829.990 Kč (3,8 V6)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

26.06.2017
Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up
22.06.2017
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 - odvěký hrdina
22.06.2017
Toyota Yaris nemusí být nudná - je tu nová edice Selection Gold
21.06.2017
Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu
20.06.2017
Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto
19.06.2017
Test: Škoda Octavia 1.8 TSI - čtyřoká volba rozumu
18.06.2017
Místo nové generace prošel Lexus CT 200h lehkou modernizací
17.06.2017
Volkswagen představil nové Polo, bude i GTI
16.06.2017
Malé SUV Hyundai Kona kompletně odhaleno, máme nové fotografie a informace
15.06.2017
BMW 330i - potomek atmosferických šestiválců
14.06.2017
Nástupce BMW 5 GT je tady, je to model 6 Gran Turismo
13.06.2017
Test ojetiny: Škoda Octavia Kombi RS 2.0 TSI - praktická ďáblice
12.06.2017
Volkswagen Arteon a jeho čtyři moderní vychytávky
10.06.2017
Kdo nejvíc škodí ovzduší: auto, letadlo, nebo sopka?
09.06.2017
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series - jen 500 ks, cena 7 mil. Kč
09.06.2017
Škoda Kodiaq 1.4 TSI 4x4 6MT - cestou do školky
08.06.2017
Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů
07.06.2017
Malý crossover Kia Stonic bude v prodeji ještě letos
06.06.2017
Škoda Octavia RS 245 - rychlík z Mladé Boleslavi se kompletně představuje