Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů

vloženo

Šestiválcových kupé s pohonem zadních kol a samosvorných diferenciálem není na trhu mnoho. Pokud navíc toužíte po zadokolce s přijatelnou cenovkou, nemáte příliš na výběr. Sáhnout můžete například po námi testovaném Genesisu Coupé.

Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů

Hyundai vyplnil s modelem Hyundai Genesis Coupé díru na trhu. Například Honda S2000, Mazda RX-7 apod. se přestaly vyrábět, a tak současné generaci chybí zatím dostupný driftovací stroj s přebytkem výkonu. Situace se snad zlepší v létě, kdy se na trhu objeví Subaru BRZ a Toyota GT86. Do té doby se musejí všichni zájemci o výkonnou sportovní zadokolku spokojit s Genesisem, který je oproti Nissanu 370Z (s cenou začíná téměř na milionu korun) delší téměř o dvacet centimetrů.


Samotná karoserie Genesisu Coupé je pevná, a nekroutí se. Po otevření dveří je nutné pamatovat na fakt, že Genesis byl primárně určen pro americký trh. Nemůžete tak počítat s prémiovým evropským interiérem. Například klimatizace je pouze jednozónová a buď hodně topí nebo fouká příliš studeného vzduchu. Zajímavostí je také poloelektrické ovládání sedadla řidiče. O tom ale Genesis není. Genesis je o zážitcích za volantem. Pokud do Genesisu přesedne z normálního moderního auta nižší střední třídy, budete se divit, kolik najednou budete mít za volantem práce. Podvozek na první pohled působí hodně nervozně a tuhé řízení působí jako bez posilovače.

Peklo pod kapotou
Pod kapotou můžete mít přeplňovaný čtyřválec nebo námi testovaný vidlicový šestiválec, který je obohacen o zadní samosvorný diferenciál. Šestiválec je jedním slovem skvělý, poskytuje zadním kolům dostatečný výkon, je kultivovaný a má famózní zvuk a zase tolik nežere (my jezdili za 13 l/100 km). Šestiválec je uložen pod přední kapotou podélně, za ním převodovka, kardan a samosvorný diferenciál mezi zadními koly. Úplně nejlepší okamžiky zažijete, když ručička otáčkoměru překročí hranici pěti tisíc otáček. Následovný příval síly je doslova ohromující. Na suchém asfaltu se stává Genesis dravcem, který umí jezdit bokem za každých okolností. Stačí přidat více plyn a už jedete bokem. Počáteční mírná nedotáčivost se rychle mění v přetáčivost. Samotný přechod je však dobře odhadnutelný a skvěle řiditelný. Pomyslnou hranici po čase dokážete spolehlivě odhadnou na všech površích.

Elektronika škodí a škodí
ESP je přespříliš horlivé a řidiče nejenže stále otravuje ale hlavně znehodnocuje jízdní vlastnosti samotného Genesisu (ESP dokáže Genesis dokonce zastavit). Zásahy stabilizace a protiprokluzu jsou více než přehnané. Při rozjezdu místo toho aby vůz nabral rychlost, tak je elektronikou skoro zastaven. Stejně se ESP chová v zatáčce nebo dálnici, přičemž k zásahu stačí malé zhoupnutí vozu do strany. Po vypnutí systému jízdní stability se Genesis začne chovat jako normální dospělé auto. Nezastavuje se jako dětské autíčko na setrvačník a poskytuje maximálně zábavné svezení, které však od řidiče vyžaduje notnou dávku pozornosti. Genesis není autem se kterým se budete nudit ani autem které jezdí, tak nějak samo. Vaše pozornost je vyžadována v každém okamžiku. Na mokrém povrchu stačí hruběji přidat plyn a auto se roztočí kolem své osy. To samé platí o nerovnostech, se kterými je nutné se poprat (zejména pak v zatáčce). Problémem mohou být i horizonty a jiné silniční zlomy, které dokáží vůz poslat do přetáčivého smyku (použité tlumiče nemají dvojitou dimenzi tlumení). Stejně tak neopatrné podřazení, dokáže záď rozhodit. Ve vyšších rychlostech je Genesis rozevlátější díky nastavení podvozku, který nezapomíná na stále přijatelný komfort. S Genesisem nikdy nebude tak rychlý, jako zvučnější konkurence. Zábavy si naopak užijete mraky.

Genesis je 3/4 Porsche za 1/3 cenu
Hyundai Genesis Coupé se zaměřuje na řidiče, kteří využijí jeho schopností, vše ostatní jde stranou (provedení interiéru atd.). Hyundai Genesis je rozporuplný vůz, který jedni mohou vychvalovat do nebes a druzí ho mohou zatracovat. Nedodělané drobnosti ho srážení, naopak cena a úchvatný motor zvedají do motoristických nebes. Genesis není tak univerzální vůz, jako je třeba vypiplané a o mnoho dražší Porsche 911, přesto dokáže poskytnou podobnou porci zábavy jako Porsche (zhruba 90%). Pokud chcete ukázněné německy působící, kupte si model i40. Genesis stojí na opačné straně žebříčku.

(plusy)
fantastický motor
pořizovací cena
jízdní komfort
brzdy
ovladatelnost

(mínusy)
příliš horlivá a nepoužitelná stabilizace
chování podvozku na nerovnostech
nedodělky v interiéru
Technické údaje Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6
Motor: zážehový vidlicový šestiválec
Objem motoru: 3778 ccm
Výkon: 223kW(303k)/6300 ot./min.
Točivý moment max.: 361Nm/4700 ot./min.
Max. rychlost: 240 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 6,4 s
Spotřeba - kombin.:  10,3 l/100 km
Spotřeba - město:  15,0 l/100 km
Spotřeba - mimo město:  7,6 l /100 km
Objem pal. nádrže:   65 l
Délka/šířka/výška: 4630/1865/1385 mm
Rozvor: 2820 mm
Zavazadelník: 332 l
Provozní/celková hmotnost: 1613-1662/1930 kg
Základní cena: 769.990 Kč (2,0 TCI)
Cena test. modelu od: 829.990 Kč (3,8 V6)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Jak zvládnout cestování autem v parném létě

Jak zvládnout cestování autem v parném létě

Venku stoupají teploty každý den. Je vidět, že už je léto v plném proudu a v autě začíná být celkem nesnesitelně. Zvláště pokud vyrážíte na výlet, chatu nebo dovolenou. Velká horka našemu organismu vůbec nesvědčí, proto..

Modernizovaný Volkswagen Passat má české ceny, 3/4 milionu nestačí

Modernizovaný Volkswagen Passat má české ceny, 3/4 milionu nestačí

Modernizovaná osmá generace modelové řady Volkswagen Passat přichází na český trh. Bestseller střední třídy, který..

Test ojetiny: Opel Corsa - déčko není béčko!

Test ojetiny: Opel Corsa - déčko není béčko!

Čtvrtá generace Opelu Corsa s označením D vstoupila na trh v roce 2006. Přesto ani dnes ostudu neudělá. To platí jak po..

SUV Škoda Karoq a Kodiaq získají nové bezpečnostní systémy a efektní nápis na zadních dveřích

SUV Škoda Karoq a Kodiaq získají nové bezpečnostní systémy a efektní nápis na zadních dveřích

Úspěšné modely SUV vstupují do modelového roku 2020 zvýšením úrovně vybavení pro větší bezpečnost a pohodlí. Nově bude..

Modernizovaná Škoda Superb nabízí tři infotainment systémy, dva z nich mají navigaci

Modernizovaná Škoda Superb nabízí tři infotainment systémy, dva z nich mají navigaci

U všech autorizovaných dealerů lze již od konce května 2019 rezervovat modernizovaný Superb. Vlajková loď..