Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů

vloženo

Šestiválcových kupé s pohonem zadních kol a samosvorných diferenciálem není na trhu mnoho. Pokud navíc toužíte po zadokolce s přijatelnou cenovkou, nemáte příliš na výběr. Sáhnout můžete například po námi testovaném Genesisu Coupé.

Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů

Hyundai vyplnil s modelem Hyundai Genesis Coupé díru na trhu. Například Honda S2000, Mazda RX-7 apod. se přestaly vyrábět, a tak současné generaci chybí zatím dostupný driftovací stroj s přebytkem výkonu. Situace se snad zlepší v létě, kdy se na trhu objeví Subaru BRZ a Toyota GT86. Do té doby se musejí všichni zájemci o výkonnou sportovní zadokolku spokojit s Genesisem, který je oproti Nissanu 370Z (s cenou začíná téměř na milionu korun) delší téměř o dvacet centimetrů.


Samotná karoserie Genesisu Coupé je pevná, a nekroutí se. Po otevření dveří je nutné pamatovat na fakt, že Genesis byl primárně určen pro americký trh. Nemůžete tak počítat s prémiovým evropským interiérem. Například klimatizace je pouze jednozónová a buď hodně topí nebo fouká příliš studeného vzduchu. Zajímavostí je také poloelektrické ovládání sedadla řidiče. O tom ale Genesis není. Genesis je o zážitcích za volantem. Pokud do Genesisu přesedne z normálního moderního auta nižší střední třídy, budete se divit, kolik najednou budete mít za volantem práce. Podvozek na první pohled působí hodně nervozně a tuhé řízení působí jako bez posilovače.

Peklo pod kapotou
Pod kapotou můžete mít přeplňovaný čtyřválec nebo námi testovaný vidlicový šestiválec, který je obohacen o zadní samosvorný diferenciál. Šestiválec je jedním slovem skvělý, poskytuje zadním kolům dostatečný výkon, je kultivovaný a má famózní zvuk a zase tolik nežere (my jezdili za 13 l/100 km). Šestiválec je uložen pod přední kapotou podélně, za ním převodovka, kardan a samosvorný diferenciál mezi zadními koly. Úplně nejlepší okamžiky zažijete, když ručička otáčkoměru překročí hranici pěti tisíc otáček. Následovný příval síly je doslova ohromující. Na suchém asfaltu se stává Genesis dravcem, který umí jezdit bokem za každých okolností. Stačí přidat více plyn a už jedete bokem. Počáteční mírná nedotáčivost se rychle mění v přetáčivost. Samotný přechod je však dobře odhadnutelný a skvěle řiditelný. Pomyslnou hranici po čase dokážete spolehlivě odhadnou na všech površích.

Elektronika škodí a škodí
ESP je přespříliš horlivé a řidiče nejenže stále otravuje ale hlavně znehodnocuje jízdní vlastnosti samotného Genesisu (ESP dokáže Genesis dokonce zastavit). Zásahy stabilizace a protiprokluzu jsou více než přehnané. Při rozjezdu místo toho aby vůz nabral rychlost, tak je elektronikou skoro zastaven. Stejně se ESP chová v zatáčce nebo dálnici, přičemž k zásahu stačí malé zhoupnutí vozu do strany. Po vypnutí systému jízdní stability se Genesis začne chovat jako normální dospělé auto. Nezastavuje se jako dětské autíčko na setrvačník a poskytuje maximálně zábavné svezení, které však od řidiče vyžaduje notnou dávku pozornosti. Genesis není autem se kterým se budete nudit ani autem které jezdí, tak nějak samo. Vaše pozornost je vyžadována v každém okamžiku. Na mokrém povrchu stačí hruběji přidat plyn a auto se roztočí kolem své osy. To samé platí o nerovnostech, se kterými je nutné se poprat (zejména pak v zatáčce). Problémem mohou být i horizonty a jiné silniční zlomy, které dokáží vůz poslat do přetáčivého smyku (použité tlumiče nemají dvojitou dimenzi tlumení). Stejně tak neopatrné podřazení, dokáže záď rozhodit. Ve vyšších rychlostech je Genesis rozevlátější díky nastavení podvozku, který nezapomíná na stále přijatelný komfort. S Genesisem nikdy nebude tak rychlý, jako zvučnější konkurence. Zábavy si naopak užijete mraky.

Genesis je 3/4 Porsche za 1/3 cenu
Hyundai Genesis Coupé se zaměřuje na řidiče, kteří využijí jeho schopností, vše ostatní jde stranou (provedení interiéru atd.). Hyundai Genesis je rozporuplný vůz, který jedni mohou vychvalovat do nebes a druzí ho mohou zatracovat. Nedodělané drobnosti ho srážení, naopak cena a úchvatný motor zvedají do motoristických nebes. Genesis není tak univerzální vůz, jako je třeba vypiplané a o mnoho dražší Porsche 911, přesto dokáže poskytnou podobnou porci zábavy jako Porsche (zhruba 90%). Pokud chcete ukázněné německy působící, kupte si model i40. Genesis stojí na opačné straně žebříčku.

(plusy)
fantastický motor
pořizovací cena
jízdní komfort
brzdy
ovladatelnost

(mínusy)
příliš horlivá a nepoužitelná stabilizace
chování podvozku na nerovnostech
nedodělky v interiéru
Technické údaje Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6
Motor: zážehový vidlicový šestiválec
Objem motoru: 3778 ccm
Výkon: 223kW(303k)/6300 ot./min.
Točivý moment max.: 361Nm/4700 ot./min.
Max. rychlost: 240 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 6,4 s
Spotřeba - kombin.:  10,3 l/100 km
Spotřeba - město:  15,0 l/100 km
Spotřeba - mimo město:  7,6 l /100 km
Objem pal. nádrže:   65 l
Délka/šířka/výška: 4630/1865/1385 mm
Rozvor: 2820 mm
Zavazadelník: 332 l
Provozní/celková hmotnost: 1613-1662/1930 kg
Základní cena: 769.990 Kč (2,0 TCI)
Cena test. modelu od: 829.990 Kč (3,8 V6)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů Fotografie k článku Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem