Test: Honda SH125i - časem zdokonalená

vloženo

Léty prověřený model řady SH prošel značnou modernizací a ve Francii a Itálii se stal jedním z nejvyhledávanějších modelů pro dojíždění do práce. Jak tento skútr funguje na českých silniích jsme zkoušeli v povodňovém červnu, kdy nebyla nouze o déšť a značné teplotní výkyvy.

Test: Honda SH125i - časem zdokonalená Test: Honda SH125i - časem zdokonalená

Rodina modelů Honda SH, jejíž první model SH50 byl poprvé představen v roce 1984, se již stala pojmem, neboť se jich v Evropě prodalo více než milion kusů. Původní čtyřtaktní skútr SH125, představený v roce 2001, byl značkou Honda původně určen pro celosvětový prodej, přesto v Evropě zaznamenal okamžitý úspěch díky své kombinaci výkonného motoru, šetrného provozu s hbitým, jistým ovládáním a stabilitou, kterou zajišťují široká 16palcová kola.


Letošní model dostal do výbavy kromě změny designu i zkratku eSP (enhanced Smart Power), která označuje motor s co nejnižším možným třením na všech styčných plochách. Motor naskakuje naprosto hladce a je zbaven vibrací. V této objemové kategorii si myslíme, že jde o jeden z nejlepších, ne-li o nejlepší motorů vůbec. Se systémem Idling Stop (systém vypínání motoru při zastavení) s námi SH125i jezdila v průměru za pouhých 2,3 l/100 km. A to jsme ji dávali pořádně do těla. Dojíždění do práce nebo popojíždění po městě je tak otázkou pár korun, přičemž většinu cest zvládnete levněji než pomocí MHD. SH125i se neztratí dokonce ani na rychlostní silnici či dokonce dálnici, kde dovede udržet rychlost mezi devadesátkou a stovkou. Pokud se budete hodně snažit, ani 110 km/h nebude představovat zásadní problém.

Honda SH125i sedí skvěle na silnici a průjezdy zatáček zvládá na kvalitním povrchu výtečně. Komfort, pohoda i stabilita zaslouží pochvalu. Bohužel na nekvalitním českém asfaltu jde i přes 16“ kola o trochu "maso". Předek je v tlumení tuhý a kvůli absenci zpevňujícího tunelu jdou rázy řídítek při přejezdu větších nerovností (děr a kanálů) přímo do zápěstí. Zadek je nastaven trochu měkčeji. Situace vzadu se zlepší po obsazení dvěma lidmi. Zadek příjemně pohupovat a fungovat, ale předek je i tehdy dost tuhý. Ale tady to bude opravdu tím tankodromem, než špatným strojem. Sedlo je pohodlné pro řidiče na trasách do padesáti, šedesáti kilometrů, pak začíná vadit jeho tuhost. Spolujezdec hravě vydrží třicet až čtyřiket kilometrů a bude spokojen s dostatkem místa i s opěrkou na kufru a s výklopnými stupačky.

Odklápění sedla elektricky je možné pouze po zasunutí klíčku do spínačky a otočením do určité polohy. Spínačka disponuje možností úplného uzavření pod posuvnou krytkou. Ve standardní výbavěnechybí velký kufr, kam se pohodlně vejde vše potřebné (klidně i batoh s notebookem). Pod sedlem je místo na otevřenou přilbu.

Se systémem Idling Stop souvisí zajímavost při startu. Na skútrech většinou stačí zmačnout brzdu a zároveň lehce stlačit startovací tlačítko do prvního tichého cvaknutí spínače a motor naskočí. U Hondy SH125i se cvaknutí prvního spínače ozve, ale motor  nenaskočí. Je potřeba vyvinout ještě větší sílu na páčku a tlačítko. Až poté se ozve druhé tiché cvaknutí a elektronika povolí motoru nastartovat. A tímto se dostáváme k drobné slabině páček brzd. Jsou dost daleko od řídítek a zasloužily by si být o zhruba centimetr blíž. Brzdový systém s ABS funguje na znamenitě, ABS zasahuje až opravdu v mezních situacích. Předek propojených brzdy se aktivuje v sepnutí o chlup pomaleji, a to zamezuje výraznějšímu zhoupnutí dopředu a odlehčení zadního kola. Tomu dobře sekundují pneumatiky, na suchu i mokru si vedly vždy velmi statečně. Ochrana před deštěm je slušná, to samé platí pro výhled ze zrcátek.

Honda SH125i je ideální i pro celoroční provoz. V noci velmi slušně svítí, ochrana před počasím je odpovídající a po aplikaci plexi štítu a krytů rukojetí můžete jezdit celoročně. Ovládací prvky na řídítkách jsou dobře dostupné, nechybí ani háček na zavěšení tašky a rovná podlaha pro nohy nabízí dostatečný prostor. Pod sedlo se vejde přilba a do standardně dodávaného kufru zbytek. Honda SHi125 má dva stojany - jak boční tak hlavní. Práce s oběma je velmi snadná. Pocitově je Honda SH125i velmi příjemný stoj, který nabídne nezanedbatelné bonusy. Během svého vývoje je vypracovaný takřka k dokonalosti a kdo si tento stroj vybere, určitě chybu neudělá.
Technické údaje Honda SH125i
Motor: čtyřdobý kapalinou chlazený jednoválec SOHC 
Objem motoru: 125 ccm
Výkon: 8,7 kW / 8500 ot./min.
Točivý moment max.: 11 Nm / 6500 ot./min.
Spotřeba - kombin.: 2,1 l/100 km
Objem pal. nádrže: 7,5 l
Délka/šířka/výška:    2030 / 740 / 1150 mm
Rozvor: 1340 mm
Provozní hmotnost: 134 kg
Cena: 69.900 Kč
Cena modelu od:  74.900 Kč

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Honda SH125i - časem zdokonalená Fotografie k článku Test: Honda SH125i - časem zdokonalená Fotografie k článku Test: Honda SH125i - časem zdokonalená Fotografie k článku Test: Honda SH125i - časem zdokonalená Fotografie k článku Test: Honda SH125i - časem zdokonalená Fotografie k článku Test: Honda SH125i - časem zdokonalená Fotografie k článku Test: Honda SH125i - časem zdokonalená Fotografie k článku Test: Honda SH125i - časem zdokonalená Fotografie k článku Test: Honda SH125i - časem zdokonalená Fotografie k článku Test: Honda SH125i - časem zdokonalená Fotografie k článku Test: Honda SH125i - časem zdokonalená Fotografie k článku Test: Honda SH125i - časem zdokonalená Fotografie k článku Test: Honda SH125i - časem zdokonalená
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport