Test: Honda SH125i - časem zdokonalená

vloženo

Léty prověřený model řady SH prošel značnou modernizací a ve Francii a Itálii se stal jedním z nejvyhledávanějších modelů pro dojíždění do práce. Jak tento skútr funguje na českých silniích jsme zkoušeli v povodňovém červnu, kdy nebyla nouze o déšť a značné teplotní výkyvy.

Test: Honda SH125i - časem zdokonalená Rodina modelů Honda SH, jejíž první model SH50 byl poprvé představen v roce 1984, se již stala pojmem, neboť se jich v Evropě prodalo více než milion kusů. Původní čtyřtaktní skútr SH125, představený v roce 2001, byl značkou Honda původně určen pro celosvětový prodej, přesto v Evropě zaznamenal okamžitý úspěch díky své kombinaci výkonného motoru, šetrného provozu s hbitým, jistým ovládáním a stabilitou, kterou zajišťují široká 16palcová kola.

Letošní model dostal do výbavy kromě změny designu i zkratku eSP (enhanced Smart Power), která označuje motor s co nejnižším možným třením na všech styčných plochách. Motor naskakuje naprosto hladce a je zbaven vibrací. V této objemové kategorii si myslíme, že jde o jeden z nejlepších, ne-li o nejlepší motorů vůbec. Se systémem Idling Stop (systém vypínání motoru při zastavení) s námi SH125i jezdila v průměru za pouhých 2,3 l/100 km. A to jsme ji dávali pořádně do těla. Dojíždění do práce nebo popojíždění po městě je tak otázkou pár korun, přičemž většinu cest zvládnete levněji než pomocí MHD. SH125i se neztratí dokonce ani na rychlostní silnici či dokonce dálnici, kde dovede udržet rychlost mezi devadesátkou a stovkou. Pokud se budete hodně snažit, ani 110 km/h nebude představovat zásadní problém.

Honda SH125i sedí skvěle na silnici a průjezdy zatáček zvládá na kvalitním povrchu výtečně. Komfort, pohoda i stabilita zaslouží pochvalu. Bohužel na nekvalitním českém asfaltu jde i přes 16“ kola o trochu "maso". Předek je v tlumení tuhý a kvůli absenci zpevňujícího tunelu jdou rázy řídítek při přejezdu větších nerovností (děr a kanálů) přímo do zápěstí. Zadek je nastaven trochu měkčeji. Situace vzadu se zlepší po obsazení dvěma lidmi. Zadek příjemně pohupovat a fungovat, ale předek je i tehdy dost tuhý. Ale tady to bude opravdu tím tankodromem, než špatným strojem. Sedlo je pohodlné pro řidiče na trasách do padesáti, šedesáti kilometrů, pak začíná vadit jeho tuhost. Spolujezdec hravě vydrží třicet až čtyřiket kilometrů a bude spokojen s dostatkem místa i s opěrkou na kufru a s výklopnými stupačky.

Odklápění sedla elektricky je možné pouze po zasunutí klíčku do spínačky a otočením do určité polohy. Spínačka disponuje možností úplného uzavření pod posuvnou krytkou. Ve standardní výbavěnechybí velký kufr, kam se pohodlně vejde vše potřebné (klidně i batoh s notebookem). Pod sedlem je místo na otevřenou přilbu.

Se systémem Idling Stop souvisí zajímavost při startu. Na skútrech většinou stačí zmačnout brzdu a zároveň lehce stlačit startovací tlačítko do prvního tichého cvaknutí spínače a motor naskočí. U Hondy SH125i se cvaknutí prvního spínače ozve, ale motor  nenaskočí. Je potřeba vyvinout ještě větší sílu na páčku a tlačítko. Až poté se ozve druhé tiché cvaknutí a elektronika povolí motoru nastartovat. A tímto se dostáváme k drobné slabině páček brzd. Jsou dost daleko od řídítek a zasloužily by si být o zhruba centimetr blíž. Brzdový systém s ABS funguje na znamenitě, ABS zasahuje až opravdu v mezních situacích. Předek propojených brzdy se aktivuje v sepnutí o chlup pomaleji, a to zamezuje výraznějšímu zhoupnutí dopředu a odlehčení zadního kola. Tomu dobře sekundují pneumatiky, na suchu i mokru si vedly vždy velmi statečně. Ochrana před deštěm je slušná, to samé platí pro výhled ze zrcátek.

Honda SH125i je ideální i pro celoroční provoz. V noci velmi slušně svítí, ochrana před počasím je odpovídající a po aplikaci plexi štítu a krytů rukojetí můžete jezdit celoročně. Ovládací prvky na řídítkách jsou dobře dostupné, nechybí ani háček na zavěšení tašky a rovná podlaha pro nohy nabízí dostatečný prostor. Pod sedlo se vejde přilba a do standardně dodávaného kufru zbytek. Honda SHi125 má dva stojany - jak boční tak hlavní. Práce s oběma je velmi snadná. Pocitově je Honda SH125i velmi příjemný stoj, který nabídne nezanedbatelné bonusy. Během svého vývoje je vypracovaný takřka k dokonalosti a kdo si tento stroj vybere, určitě chybu neudělá.
Technické údaje Honda SH125i
Motor: čtyřdobý kapalinou chlazený jednoválec SOHC 
Objem motoru: 125 ccm
Výkon: 8,7 kW / 8500 ot./min.
Točivý moment max.: 11 Nm / 6500 ot./min.
Spotřeba - kombin.: 2,1 l/100 km
Objem pal. nádrže: 7,5 l
Délka/šířka/výška:    2030 / 740 / 1150 mm
Rozvor: 1340 mm
Provozní hmotnost: 134 kg
Cena: 69.900 Kč
Cena modelu od:  74.900 Kč

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Honda SH125i - časem zdokonalená Fotografie k článku Test: Honda SH125i - časem zdokonalená Fotografie k článku Test: Honda SH125i - časem zdokonalená Fotografie k článku Test: Honda SH125i - časem zdokonalená Fotografie k článku Test: Honda SH125i - časem zdokonalená Fotografie k článku Test: Honda SH125i - časem zdokonalená Fotografie k článku Test: Honda SH125i - časem zdokonalená Fotografie k článku Test: Honda SH125i - časem zdokonalená Fotografie k článku Test: Honda SH125i - časem zdokonalená Fotografie k článku Test: Honda SH125i - časem zdokonalená Fotografie k článku Test: Honda SH125i - časem zdokonalená Fotografie k článku Test: Honda SH125i - časem zdokonalená Fotografie k článku Test: Honda SH125i - časem zdokonalená
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má