Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto

Udělat poctivé malé auto, které na straně jedné bude rozdávat radost a nebude znát žádné kompromisy je kumšt. A hned zkraje testu musíme přiznat, že modernizovaný Jazz nás překvapil hned několikrát. Nové potentní srdce, omlazený vzhled spolu s kouzelnými sedadly a jinými praktickými věcmi ho dostaly mezi špičku malých aut. Vážně.

Jazz na první pohled působí jako vůz prodělaném tuningu někdy v devadesátých letech, zdání ovšem klame. Karoserie je velmi praktická, stejně jako celý zbytek auta. Relativně úzká stavba přijde vhod zejména ve městě, kde vyniká právě skvělou manévrovatelností. Karoserie je zbavena boulí a jiných výstupků - má tedy téměř kolmé boky, což přijde vhod při parkování v těsných prostorách.


Jestli chcete malý automobil, který plně nahradí vůz kategorie MPV, jste na správném místě. Jazz je vě městě doma a má všechny atributy velkoprostorového automobilu. Navíc přidává tzv. „Magic Seats“, což jsou zadní sedadla, u kterých lze vyklopit sedáky vzhůru a jednoduše převážet vysoké předměty. Pod zadními sedadly totiž není umístěná palivová nádrž jako obvykle, a tak prostoru je doopravdy hodně. Skvělé je to i po sklopení zadních sedadel, kdy vzniká absolutně rovná ložná plocha. Díky vyšší stavbě karoserie z malé Hondy uděláte mikro dodávku, která dokáže převést víc, než kdejaké větší kombi. V základu do jazzu naložíte 354 litrů, což není oslňující hodnota, ale věřte, že využitelnost je lepší než na papíře. Zadní sedadla lze dělit v poměru 60:40 a maximální délka převáženého nákladu může činit téměř dva a půl metru, maximální výška pak 1,3 metru.

K předním sedadlům nemůžeme mít výtku, vzadu je to jen pro osoby nižšího vzrůstu. Výtku ale zaslouží palubní systém, ten není nejmodernější a zrovna nejpřívětšivější. Například při každém startu je nutné potvrdit bezpečnostní hlášku a to jen vůbec proto, abychom si pustili rádio. Stejně tak bezpečnostní asistenti jsou až příliš horliví (várování před srážkou s jiným vozem je až otravné).

Ke standardnímu vybavení patří tempomat, vyhřívaná přední sedadla, automatické světlomety a protikolizní systém City-Brake Active. Vyšší verze jsou vybaveny informačním a zábavním systémem Honda Connect se 7palcovým dotykovým displejem, zadní parkovací kamerou, bezklíčovým ovládáním dveří a startováním a také pokročilými bezpečnostními technologiemi, jako jsou varování před čelní srážkou, varování při opuštění jízdního pruhu a systém rozpoznávání dopravních značek.

Zkoušená benzínová patnáctistovka o výkonu 130 koní je nabízena v rámci nové verze Dynamic, která pod dolní mřížku přidává tenčí přední spoiler a k zadnímu nárazníku pak třídílný difuzor – oba tyto prvky zdobí sportovní linie v červeném odstínu. Verze Dynamic rovněž zahrnuje LED světlomety, přední mlhovky, boční prahové lišty, spojler na výklopných zadních dveřích a litá kola o velikosti 185/55 R16 v leskle černém provedení. Ve vnitřním prostoru zaujme čalounění s jedinečným proužkovaným vzorem a volant a řadicí páka s koženým potahem. Vše je zvýrazněno oranžovým stehováním. Ještě připomeneme, že všechny ostatní verze spoléhají na benzínovou třináctistovku o výkonu 102 koní. Honda nabídkou pohonných jednotek jde proti proudu a do boje s konkurenčními přeplňovanými tříválci vyřáží výhradně se čtyřválci.

V našem případě se jedná o patnáctiostku spřaženou se šestistupňovou manuální převodovkou. Ta je přesná, má krátké dráhy řazení a měla by být ukázkou ideální skříně. U samotného agregátu po překročení čtyř tisíc otáček zhrubne jeho zvukový projev a přiostří se reakce na plynový pedál. Motor můžete vytáčet až do sedmi tisíc otáček, kdy vás zarazí omezovač. Patnáctistovka potěší klidné řidiče – matky od dětí, babičky, stařší pány, ale i nevybouřené jedince překypující chutí držet plynový pedál na podlaze. S jazzem lze jet piánko, ale také můžete drtit jednu zatáčku za druhou. Zaláží jen na vás – malá honda se vždy dokonale přizpůsobí.

Čtyřválec vyhoví klidným přesunům a při potřebě dynamického svezení ho stačí pouze více  vytáčet. Snadné je tedy i předjíždění - stačí se nebát vyšších otáček a jadrnějšího projevu. Jezdit dynamicky mu nečiní žádný problém a nemusíte se strachovat ani ze spotřeby paliva. Tu ve většině případů uhlídáte pod hranicí pěti litrů. Kdo plánuje jezdit po ucpané Praze a pak vše dohánět na dálnici, může být také v klidu. My jezdili napříč republikou a patnáctistovky si náležitě užívali. Výsledná spotřeba nám vyrazila dech – palubní počítač ukázal závěrečných 5,6 l/100 km. A to je méně, než tvrdí samotný výrobce.

Podvozek je malinko tužší, ale duši z vás nevyklepe ani na českých silnicích. Naopak vás skvěle podrží, pokud se budete chtít svézt svižněji. Má dostatek gripu, před zatáčkou se dokáže malinko zhoupnout, ale nezaklekne se zvolenou stopu drží znaměnitě. Nedotáčivost prakticky nezná, a pokud to náhodou s nájezdem do zatáčky přestřelíte, stačí lehce ubrat plyn a auto utáhne stopu. Skvěle si honda vede i na dálnici, kde ji nechybí směrová stabilita a dokáže se bez známek únavy okupovat levý pruh.

Honda Jazz Dynamic je hodně povedené auto na kterém nelze najít chybu. Japonská automobilka přivedla svůj model k naprostému rodinnému ideálu. Už nnemusíte shánět malá kombi, suvéčka či jiné karosářské verze. Jazz dokáže zastínit svými schopnostmi i větší vozy, je maximálně praktický a dokáže uspokojit celé spektrum různých zákazníků. Cenu si dokáže díky bohaté výbavě a celé řadě praktických vychytávek s naprostým přehledem obhájit. Škoda jen, že Češi ještě nepropadli kouzlu tohoto japonského modelu.

Plusy
+ Výkonný motor
+ Spotřeba paliva
+ Jízdní vlastnosti (umí být zábavný a zároveň stále pohodlný)
+ Snadné řízení (přesné řazení, řízení, účinné brzdy)
+ Praktičnost a variabilita sedadel Magic Seats
+ Nízká nakládací hrana zavazadelníku
+ Spolehlivost

Mínusy
- Nulové možnosti individualizace
- Levnější použité plasty
- Na první pohled vyšší cenovka
- Opticky malá kola
- Absence teploměru chladící kapaliny

Technické údaje Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic
Motor: řadový zážehový čtyřválec
Objem motoru: 1498 ccm
Výkon: 96kW(130k)/6600 ot./min.
Točivý moment max.: 155Nm/4600 ot./min.
Max. rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 8,7 s
Spotřeba - město: 7,2 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 5,1 l/100 km
Spotřeba - kombinovaná: 5,9 l /100 km
Provozní/celková hmotnost 1188/1605 kg
Délka/šířka/výška: 4051/1694/1550 mm
Rozvor: 2530mm
Zavazadelník: 354 l
Spotřeba během testu: 5,6 l/100 km
Objem nádrže: 40 l
Cena test. modelu od: 459.900 Kč

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Audi A6

Rok výroby 2017

589 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

999 000 Kč

Volkswagen Touran

Rok výroby 2017

499 900 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

850 000 Kč