Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC je dobrou volbou

Model HR-V nenavázal v roce 2015 na svého hodně odvážného předchůdce, který mohl mít pohon všech kol a vydal se prošlapanou cestou kompaktních městských SUVéček. Proč také vymýšlet něco, co aktuálně skvěle funguje.

Loňský rok přinesl facelift a ten letošní přináší přeplňovanou benzínovou patnáctistovku VTEC Turbo, která se chlubí oproti dosud dostupné atmosférické jedna-pětce i-VTEC výkonem vyšším o 52 koní. A samozřejmě také vyšší cenovkou, bezmála o 200 tisíc korun, jelikož si ji můžete koupit pouze s výbavou Sport. Ta vychází z výbavového stupně Executive a přináší sportovně zaměřené prvky výbavy.


Pokud srovnáme atmosférický čtyřválec s přeplňovaným agregátem v nejvyšší výbavě, cenový rozdíl činí v případě standardního ceníku 45 tisíc korun. Do konce března japonská automobilka poskytuje na nepřeplňované verze slevu 20 tisíc korun, takže rozdíl je stále vysoký. Proto jsme v redakci sáhli po zlatém středu s cenovkou půl milionu korun.

Názor na vzhled si uděláte sami, jen upozorníme na skryté kliky zadních dveří a množství chromu na přídi. HR-V je plná zajímavých řešení, třeba palivová nádrž je umístěna pod předními sedadly, což zajišťuje vyšší posed vpředu a zachování "magických" zadních sedadel. U těch lze vyklopit sedák směrem vzhůru, čímž místo nich vznikne unikátní prostor dovolující převážet vysoké věci. Celé kouzlení je velmi jednoduché. Vezmete sedák, přiklopíte ho k opěradlu a sklopením podpěrné nohy sedák zaaretujete. Jednoduché a praktické.

Sedačky dostaly v rámci faceliftu lepší textilie a zůstalo jim i výrazné boční vedení. Kromě toho Honda přidala další protihlukovou izolaci, mimo jiné kolem přední oddělovací přepážky a podběhů kol, zavazadlového prostoru a panelů předních i zadních dveří, čímž mělo dojít ke snížení hluku v interiéru. V závislosti na výbavě budou modely 2019 vybaveny technologií aktivního odhlučnění ANC (Active Noise Cancellation). Technologie ANC sleduje pomocí dvou kabinových mikrofonů nízkofrekvenční hluk a poté ho skrze reproduktory potlačuje přesně načasovanými signály v opačné fázi. Zda to pomohlo, nejsme schopni s odstupem tří let říci.

Ale pojďme na osvědčené srdce v podobě zážehové patnáctistovky i-VTEC. Ta disponuje  výkonem 96 kW (130 koní) a maximálním točivým momentem 155 Nm při 4 600 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h je v případě šestirychlostní manuální převodovky otázkou 10,7 sekundy, s volitelnou převodovkou CVT pak 11,2 sekundy. Samotné srdce není vůbec špatné. Při klidné jízdě je příjemným společníkem a podle našich zkušeností dokáže vyhovět všem, kteří nejezdí příliš často po dálnici nebo nezdolávají předlouhé trasy. Motor netrpí nedostatk síly, to ne, ale výkon je potřeba dolovat.

Maximální výkon se dostavuje až v šesti tisících otáčkách a o slušné dynamice může být řeč až po překročení hranice 4600 otáček, kde vrcholí maximum (155 N.m) točivého momentu. Z toho pramení fakt, že snaha o rychlejší jízdu je vykoupena hlasitějším jadrným zvukem, který nemusí být každému po chuti. Pro slušnou dynamiku se je nutné činit s řadicí pákou a často řadit. Řazení je v případě Hondy fantastické, vše ovšem komplikuje poměrně ostrá spojka.

V praxi se patnáctistovka cítí nejlépe ve městě nebo na okresních silnicích mimo město. Dálnice nejsou problémem, ale jízda není úplně příjemná, často musíte pro dostatek výkonu řadit pátý rychlostní stupeň. Čtyřválec je kultivovaný, klidný a nechává se rád vytáčet. Právě onen točivý charakter motoru při svižnější jízdě začíná rušit a donutí řidiče zklidnit zamýšlené tempo.

Malý crossover doznal změn, které z něj dělají ještě lepší volbu, než dříve. Brzy navíc ještě posílí, když pod jeho kapotu zabrousí vznětová šestnáctistovka, která uspokojí dálniční jezdce. Zkoušené provedení se hodí na kratší cesty pro méně náročné jedince oceňující především prostorný interiér s kouzelnými sedadly, skvěle odladěný podvozek a dobré jízdní vlastnosti.

Technické údaje Honda HR-V 1.5 i-VTEC
Motor: benzínový
Objem motoru: 1498 ccm
Výkon: 96kW(130k)/6600 ot./min.
Točivý moment max.: 155Nm/4600 ot./min.
Max. rychlost: 192 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,2 s
Spotřeba - město: 7,0 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 4,8 l/100 km
Spotřeba - kombinovaná: 5,6 l/100 km
Objem pal. nádrže: 50 l
Délka/šířka/výška: 4294/1772/1605 mm
Rozvor: 2610 mm
Zavazadelník: 448-470 l
Provozní hmotnost: 1312-1384 kg
Celková hmotnost: 1790 kg
Cena test. modelů od: 499 900 Kč

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2018

549 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

217 777 Kč

Mazda 6

Rok výroby 2009

145 000 Kč