Test: Honda CR-V komfort v první řadě

vloženo

V Česku velmi oblíbená Honda CR-V se dočkala další generace. Oproti předchůdci nejsou změny příliš radikální, avšak vše podstatné japonská automobilka vylepšila a přivedla téměř k dokonalosti. V týdnu, kdy Česko sužovala ledovka jsem otestoval vrcholnou verzi s pohonem všech kol poháněnou vznětovou dva-dvojkou.

Test: Honda CR-V komfort v první řadě Test: Honda CR-V komfort v první řadě

Čtvrtá v pořadí
Nová generace Hondy CR-V přichází s nezměněnou koncepcí a zaměřuje se na zachování nadprůměrné prostornosti, zlepšení aerodynamiky a snížení spotřeby paliva a emisí. Karoserie je nižší o 30 mm, přičemž délka, šířka i rozvor zůstaly zachovány. Tvary karoserie jsou nyní výraznější, avšak méně šokující. Příď zdobí třídílná horizontální mřížka chladiče s hluboko vsazenými světlomety, vytáhlejší jsou lemy blatníků a celkově vůz působí více dynamicky. Větší je také prosklená plocha. Zadní obrysová světla dostala LED technologii, stejně tak přední. Světlá výška dosahuje hodnoty 165 mm. V nabídce jsou oproti předchůdci tři nové barvy karoserie. Nově je také možné sklápět zpětná zrcátka pomocí dálkového ovládače (po zavření vozu stačí použít tlačítko "uzamčení"). Pomocí ovladače je také možné otevírat a zavírat boční okénka pomocí delšího přidržení tlačítek "odemčení" a "uzamčení" vozu.


Novinkou v kabině je více posunuté čelní sklo vpřed, celkově nižší posez, větší možnosti nastavení volantu, jednodušší sklápění zadních sedadel jedním pohybem, aktivní posilovač řízení nebo hlasové ovládání v šesti světových jazycích (čeština zatím chybí). Nové je také autorádio s příjmem digitálního vysílání DAB, které lze zvolit tlačítkem Source. Praktickou novinkou je automatické přepínání dálkových světel (to se aktivuje spínačem světel v pozici AUTO, přičemž po manuálním přepnutí na dálková světla nebo po použití světelné houkačky, se musí automatické přepínání znovu aktivovat krátkým přitažením páčky - světelné houkačky).  Zavazadelník nyní pojme o 65 litrů více zavazadel (až 589 litrů), po sklopení zadních sedadel pak 1.669 litrů.

Benzín nebo diesel
Aktuálně je Honda CR-V dostupná s dvojicí pohonných jednotek (benzínovým dvoulitrem i-VTEC a vznětovou 2.2 i-DTEC) a dvojicí převodovek (v nabídce nalezneme manuální šestirychlostní a automatickou pětistupňovou převodovku). Obě pohonné jednotky prošly řadou úprav. U dieselu zůstal výkon zachován, přičemž se podařilo dosáhnout nižší spotřeby paliva (u verze s manuální převodovkou činí pokles 0,9 l/100 km, nově tedy vznětové CR-Véčko jezdí  za 5,6 l/100 km místo původních 6,5 l/100 km). U benzínu vzrostl výkon z 110 kW na 114 kW a spotřeba poklesla u verze s manuální převodovkou a pohonem všech kol z 8,2 l/100 km na 7,4 l/100 km. Nový diesel 1.6 i-DTEC by se měl pod kapotou CR-V objevit koncem příštího roku.

Komfort v první řadě
Dva-dvojka i-DTEC není nejkultivovanější, nejvýkonnější, ale v kombinaci s námi testovaným pětistupňovým automatem funguje nadmíru dobře. Výkon 110 kW je dostatečný a spotřeba paliva plně odpovídající. Po týdnu testování se mi sice nepodařilo dosáhnout udávané průměrné spotřeby 6,8 l/100 km, ale vše přičítám těžší noze, vyššímu rychlostnímu průměru a dvou dnům, kdy Česko pokryla ledovka. Přesto se mi podařilo závěrečnou spotřebu udržet pod hranicí osmi litrů. Například při cestě na trase Praha-Mladá Boleslav-Jičín-Nová Paka-Vrchlabí a zpět se spotřeba ustálila na 7,6 l/100 km. Předvánoční jízdy po ucpaném hlavním městě pak znamenaly odběr 10,1 l/100km. Problém není jezdit mimo město za šest, ale vyžaduje to ze strany řidiče mnoho ústupků.

Jezdí jako osobák
Změnou prošel systém pohonu všech kol. Původní hydraulicky aktivovaný systém dvojicí čerpadel fungující čistě na mechanické bázi byl nahrazen elektricky ovládaným systémem Real Time AWD (mezi hnacím hřídelem a zadním diferenciálem je lamelová spojka spínaná elektronicky ovládaným elektromotorem). Nový systém Real Time AWD přináší lepší reakční dobu a možnost spolupráce s ostatními elektronickými systémy. Při rozjezdu je navíc vždy aktivován systém pohonu všech kol, aby nedocházelo k prokluzu. Nový pohon všech kol v praxi funguje znamenitě a vše se odehrává bez povšimnutí řidiče. Pokud však po Hondě budete chtít vyjet prudký namrzlý kopec, raději to nezkoušejte. Při delším prokluzu kol se může systém přehřát, o čemž budete informováni prostřednictvím symbolu v přístrojové kapličce za volantem. Potěší plně vypínatelná stabilizace, asistent pro rozjíždění do kopce, adaptivní tempomat nebo samočinná aktivace směrových světel při nouzovém brždění při rychlostech nad 60 km/h. Nová Honda CR-V jezdí nenásilně a velmi lehce. V reálném provozu se chová jako běžné kombi, za což Honda zaslouží velké uznání. Vyšší stavbu karoserie pocítíte až při větších rychlostech na německých dálnicích (nad 160 km/h) a v prudce projížděných zatáčkách, kdy se nezapře vyšší těžiště. Podvozek žehlí většinu nerovností nadprůměrně kvalitně. Řízení, řazení i brzdy plně odpovídají charakteru vozu. Výtku zaslouží jen systém ABS, který zasahuje na můj vkus příliš brzy.

Levnější než předchůdce
Základ nabídky (od 544.000 Kč) tvoří verze s poháněnou pouze přední nápravou (2WD), kterou lze pojit pouze s dvoulitrovým benzínovým motorem a manuální šestirychlostní převodovkou. Všechny ostatní verze disponují pohonem všech kol a mohou být kombinovány i s pětistupňovým automatem. Základní výbavě S nechybí kompletní bezpečnostní výbava, palubní počítač, tempomat nebo sedmnáctipalcová palcová litá kola. Musíte se však smířit s absencí autorádia, klimatizace nebo krytu zavazadlového prostoru. Tyto nedostatky napravuje verze Comfort, která přináší s rozdílem 25.000 Kč dvouzónovou klimatizaci a možnost příplatku 27.000 Kč za SD Navigaci. Zvolením třetího stupně výbavy Elegance (s rozdílem +50.000 Kč) získáte navíc kožený volant a hlavici řadicí páky, zadní výdech klimatizace, Bluetooth, parkovací senzory a zadní parkovací kameru, dešťový senzor, mlhovky a elektricky sklopná zpětná zrcátka. Další výbavou v nabídce je výbava Lifestyle, která přináší osmnáctipalcová kola, čalounění v kombinaci kůže/Alcantara, bi-xenonové světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel, zatmavená boční okna, ambientní osvětlení interiéru nebo vyhřívání předních sedadel. Nejvyšší námi testované provedení Executive přidává kožené čalounění, panoramatickou střechu a bezklíčový vstup. Dvě nejvyšší výbavy můžete rozšířit o HDD navigaci (+50.000 Kč) a balíček pokročilé bezpečnostní výbavy – adaptivní tempomat, systém udržování v jízdním pruhu a systém zmírnění následků nehody (+75.000 Kč). 

Rodinný ideál
Jestliže předchozí generace byla dobrým vozem, nově příchozí generace je ještě lepší. A to po všech stránkách. Japonská automobilka si dala záležet na důležitých věcech ovlivňující cestovní komfort a nasadila po této stránce laťku velmi vysoko. Nové CR-Véčko je ideálním vozem pro rodiny. Dokáže nabídnout dostatečnou pohodu na palubě za všech okolností a za rozumné peníze přináší vše potřebné.

(plusy)
poskytovaný komfort, žehlení běžných nerovností
jízdní vlastnosti na silnici
odhlučnění interiéru
prostornost, ergonomie, zavazadelník
ideální rodinný vůz na silnice
tvrdé, ale kvalitní materiály
dílenské zpracování

(mínusy)

nízko vyklápějící se hrana pátých dveří
méně jistoty při vysokých rychlostech (nad 160 km/h)
posez za volantem (volant lze málo vysunout a sedačka málo zaklopit)
nehodí se do terénu

Technické údaje Honda CR-V 2.2 i-DTEC, 5AT, 4x4, Executive+Navi
Motor: vznětový čtyřválec
Objem motoru: 2199 ccm
Výkon:  110kW(150k)/4000 ot./min.
Točivý moment max.: 350Nm/2000 ot./min.
Max. rychlost:  190 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,6 s
Spotřeba - kombin.:  6,8 l/100 km
Spotřeba - město:  8,2 l/100 km
Spotřeba - mimo město:   6,0 l /100 km
Objem pal. nádrže:   58 l
Délka/šířka/výška: 4570/1820/2095 mm
Rozvor: 2630 mm
Zavazadelník: 589/1627 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1712-1809/2 250 kg
Základní cena: 544.000 Kč (2.0 i-VTEC, 6MT, 2x4, S)
Cena test modelu od: 929.000 Kč (2.2 i-DTEC, 5AT, 4x4 Comfort)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up
22.06.2017
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 - odvěký hrdina
22.06.2017
Toyota Yaris nemusí být nudná - je tu nová edice Selection Gold
21.06.2017
Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu
20.06.2017
Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto
19.06.2017
Test: Škoda Octavia 1.8 TSI - čtyřoká volba rozumu
18.06.2017
Místo nové generace prošel Lexus CT 200h lehkou modernizací
17.06.2017
Volkswagen představil nové Polo, bude i GTI
16.06.2017
Malé SUV Hyundai Kona kompletně odhaleno, máme nové fotografie a informace
15.06.2017
BMW 330i - potomek atmosferických šestiválců
14.06.2017
Nástupce BMW 5 GT je tady, je to model 6 Gran Turismo
13.06.2017
Test ojetiny: Škoda Octavia Kombi RS 2.0 TSI - praktická ďáblice
12.06.2017
Volkswagen Arteon a jeho čtyři moderní vychytávky
10.06.2017
Kdo nejvíc škodí ovzduší: auto, letadlo, nebo sopka?
09.06.2017
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series - jen 500 ks, cena 7 mil. Kč
09.06.2017
Škoda Kodiaq 1.4 TSI 4x4 6MT - cestou do školky
08.06.2017
Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů