Test: Honda CR-V komfort v první řadě

vloženo

V Česku velmi oblíbená Honda CR-V se dočkala další generace. Oproti předchůdci nejsou změny příliš radikální, avšak vše podstatné japonská automobilka vylepšila a přivedla téměř k dokonalosti. V týdnu, kdy Česko sužovala ledovka jsem otestoval vrcholnou verzi s pohonem všech kol poháněnou vznětovou dva-dvojkou.

Test: Honda CR-V komfort v první řadě Čtvrtá v pořadí
Nová generace Hondy CR-V přichází s nezměněnou koncepcí a zaměřuje se na zachování nadprůměrné prostornosti, zlepšení aerodynamiky a snížení spotřeby paliva a emisí. Karoserie je nižší o 30 mm, přičemž délka, šířka i rozvor zůstaly zachovány. Tvary karoserie jsou nyní výraznější, avšak méně šokující. Příď zdobí třídílná horizontální mřížka chladiče s hluboko vsazenými světlomety, vytáhlejší jsou lemy blatníků a celkově vůz působí více dynamicky. Větší je také prosklená plocha. Zadní obrysová světla dostala LED technologii, stejně tak přední. Světlá výška dosahuje hodnoty 165 mm. V nabídce jsou oproti předchůdci tři nové barvy karoserie. Nově je také možné sklápět zpětná zrcátka pomocí dálkového ovládače (po zavření vozu stačí použít tlačítko "uzamčení"). Pomocí ovladače je také možné otevírat a zavírat boční okénka pomocí delšího přidržení tlačítek "odemčení" a "uzamčení" vozu.

Novinkou v kabině je více posunuté čelní sklo vpřed, celkově nižší posez, větší možnosti nastavení volantu, jednodušší sklápění zadních sedadel jedním pohybem, aktivní posilovač řízení nebo hlasové ovládání v šesti světových jazycích (čeština zatím chybí). Nové je také autorádio s příjmem digitálního vysílání DAB, které lze zvolit tlačítkem Source. Praktickou novinkou je automatické přepínání dálkových světel (to se aktivuje spínačem světel v pozici AUTO, přičemž po manuálním přepnutí na dálková světla nebo po použití světelné houkačky, se musí automatické přepínání znovu aktivovat krátkým přitažením páčky - světelné houkačky).  Zavazadelník nyní pojme o 65 litrů více zavazadel (až 589 litrů), po sklopení zadních sedadel pak 1.669 litrů.

Benzín nebo diesel
Aktuálně je Honda CR-V dostupná s dvojicí pohonných jednotek (benzínovým dvoulitrem i-VTEC a vznětovou 2.2 i-DTEC) a dvojicí převodovek (v nabídce nalezneme manuální šestirychlostní a automatickou pětistupňovou převodovku). Obě pohonné jednotky prošly řadou úprav. U dieselu zůstal výkon zachován, přičemž se podařilo dosáhnout nižší spotřeby paliva (u verze s manuální převodovkou činí pokles 0,9 l/100 km, nově tedy vznětové CR-Véčko jezdí  za 5,6 l/100 km místo původních 6,5 l/100 km). U benzínu vzrostl výkon z 110 kW na 114 kW a spotřeba poklesla u verze s manuální převodovkou a pohonem všech kol z 8,2 l/100 km na 7,4 l/100 km. Nový diesel 1.6 i-DTEC by se měl pod kapotou CR-V objevit koncem příštího roku.

Komfort v první řadě
Dva-dvojka i-DTEC není nejkultivovanější, nejvýkonnější, ale v kombinaci s námi testovaným pětistupňovým automatem funguje nadmíru dobře. Výkon 110 kW je dostatečný a spotřeba paliva plně odpovídající. Po týdnu testování se mi sice nepodařilo dosáhnout udávané průměrné spotřeby 6,8 l/100 km, ale vše přičítám těžší noze, vyššímu rychlostnímu průměru a dvou dnům, kdy Česko pokryla ledovka. Přesto se mi podařilo závěrečnou spotřebu udržet pod hranicí osmi litrů. Například při cestě na trase Praha-Mladá Boleslav-Jičín-Nová Paka-Vrchlabí a zpět se spotřeba ustálila na 7,6 l/100 km. Předvánoční jízdy po ucpaném hlavním městě pak znamenaly odběr 10,1 l/100km. Problém není jezdit mimo město za šest, ale vyžaduje to ze strany řidiče mnoho ústupků.

Jezdí jako osobák
Změnou prošel systém pohonu všech kol. Původní hydraulicky aktivovaný systém dvojicí čerpadel fungující čistě na mechanické bázi byl nahrazen elektricky ovládaným systémem Real Time AWD (mezi hnacím hřídelem a zadním diferenciálem je lamelová spojka spínaná elektronicky ovládaným elektromotorem). Nový systém Real Time AWD přináší lepší reakční dobu a možnost spolupráce s ostatními elektronickými systémy. Při rozjezdu je navíc vždy aktivován systém pohonu všech kol, aby nedocházelo k prokluzu. Nový pohon všech kol v praxi funguje znamenitě a vše se odehrává bez povšimnutí řidiče. Pokud však po Hondě budete chtít vyjet prudký namrzlý kopec, raději to nezkoušejte. Při delším prokluzu kol se může systém přehřát, o čemž budete informováni prostřednictvím symbolu v přístrojové kapličce za volantem. Potěší plně vypínatelná stabilizace, asistent pro rozjíždění do kopce, adaptivní tempomat nebo samočinná aktivace směrových světel při nouzovém brždění při rychlostech nad 60 km/h. Nová Honda CR-V jezdí nenásilně a velmi lehce. V reálném provozu se chová jako běžné kombi, za což Honda zaslouží velké uznání. Vyšší stavbu karoserie pocítíte až při větších rychlostech na německých dálnicích (nad 160 km/h) a v prudce projížděných zatáčkách, kdy se nezapře vyšší těžiště. Podvozek žehlí většinu nerovností nadprůměrně kvalitně. Řízení, řazení i brzdy plně odpovídají charakteru vozu. Výtku zaslouží jen systém ABS, který zasahuje na můj vkus příliš brzy.

Levnější než předchůdce
Základ nabídky (od 544.000 Kč) tvoří verze s poháněnou pouze přední nápravou (2WD), kterou lze pojit pouze s dvoulitrovým benzínovým motorem a manuální šestirychlostní převodovkou. Všechny ostatní verze disponují pohonem všech kol a mohou být kombinovány i s pětistupňovým automatem. Základní výbavě S nechybí kompletní bezpečnostní výbava, palubní počítač, tempomat nebo sedmnáctipalcová palcová litá kola. Musíte se však smířit s absencí autorádia, klimatizace nebo krytu zavazadlového prostoru. Tyto nedostatky napravuje verze Comfort, která přináší s rozdílem 25.000 Kč dvouzónovou klimatizaci a možnost příplatku 27.000 Kč za SD Navigaci. Zvolením třetího stupně výbavy Elegance (s rozdílem +50.000 Kč) získáte navíc kožený volant a hlavici řadicí páky, zadní výdech klimatizace, Bluetooth, parkovací senzory a zadní parkovací kameru, dešťový senzor, mlhovky a elektricky sklopná zpětná zrcátka. Další výbavou v nabídce je výbava Lifestyle, která přináší osmnáctipalcová kola, čalounění v kombinaci kůže/Alcantara, bi-xenonové světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel, zatmavená boční okna, ambientní osvětlení interiéru nebo vyhřívání předních sedadel. Nejvyšší námi testované provedení Executive přidává kožené čalounění, panoramatickou střechu a bezklíčový vstup. Dvě nejvyšší výbavy můžete rozšířit o HDD navigaci (+50.000 Kč) a balíček pokročilé bezpečnostní výbavy – adaptivní tempomat, systém udržování v jízdním pruhu a systém zmírnění následků nehody (+75.000 Kč). 

Rodinný ideál
Jestliže předchozí generace byla dobrým vozem, nově příchozí generace je ještě lepší. A to po všech stránkách. Japonská automobilka si dala záležet na důležitých věcech ovlivňující cestovní komfort a nasadila po této stránce laťku velmi vysoko. Nové CR-Véčko je ideálním vozem pro rodiny. Dokáže nabídnout dostatečnou pohodu na palubě za všech okolností a za rozumné peníze přináší vše potřebné.

(plusy)
poskytovaný komfort, žehlení běžných nerovností
jízdní vlastnosti na silnici
odhlučnění interiéru
prostornost, ergonomie, zavazadelník
ideální rodinný vůz na silnice
tvrdé, ale kvalitní materiály
dílenské zpracování

(mínusy)

nízko vyklápějící se hrana pátých dveří
méně jistoty při vysokých rychlostech (nad 160 km/h)
posez za volantem (volant lze málo vysunout a sedačka málo zaklopit)
nehodí se do terénu

Technické údaje Honda CR-V 2.2 i-DTEC, 5AT, 4x4, Executive+Navi
Motor: vznětový čtyřválec
Objem motoru: 2199 ccm
Výkon:  110kW(150k)/4000 ot./min.
Točivý moment max.: 350Nm/2000 ot./min.
Max. rychlost:  190 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,6 s
Spotřeba - kombin.:  6,8 l/100 km
Spotřeba - město:  8,2 l/100 km
Spotřeba - mimo město:   6,0 l /100 km
Objem pal. nádrže:   58 l
Délka/šířka/výška: 4570/1820/2095 mm
Rozvor: 2630 mm
Zavazadelník: 589/1627 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1712-1809/2 250 kg
Základní cena: 544.000 Kč (2.0 i-VTEC, 6MT, 2x4, S)
Cena test modelu od: 929.000 Kč (2.2 i-DTEC, 5AT, 4x4 Comfort)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě Fotografie k článku Test: Honda CR-V komfort v první řadě
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

08.12.2016
Test: Volkswagen Golf GTI Performance – univerzálně dokonalý
07.12.2016
Nový Opel Insignia Grand Sport - informace a fotografie
06.12.2016
Nissan X-Trail 2.0 dCi má české ceny, začínají na 779 500 Kč
06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh