Test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC - šetřílek každým coulem

vloženo

Nový vznětový čtyřválec 1.6 i-DTEC jsme poprvé okusili pod kapotou modelu Civic. Na trase dlouhé přes tisíc kilometrů si diesel řekl o 4,5 l/100 km. A nás zajímalo, jak si povede stejná pohonná jednotka v těžším a daleko větším modelu CR-V. A již předem avizujeme, že zázraky se dějí!

Test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC - šetřílek každým coulem Představovat si znovu aktuální generaci Hondy CR-V nemá smysl. Pojďme se však podívat na hlavní odlišnosti nejnovější verze vybavené vznětovou šestnáctistovkou i-DTEC. Ta je spojená výhradně s pohonem předních kol, což přináší nižší hmotnost. Malý diesel je usazen oproti většímu čtyřválci 2.2 i-DTEC níže. Díky tomu se posunulo těžiště vozu směrem dolů, což pomáhá stabilitě. Japonská automobilka také upravila nastavení tlumičů a dodala tvrdší silentbloky. Jízdní projev díky tomu doznal řady změn. CR-V 1.6 i-DTEC se ochotněji vrhá do zatáček (jezdí jako nízké kombi) a působí celkově lehčím dojmem. Na straně druhé se změnil komfort cestování, který je však stále nadprůměrný ve srovnání s konkurenčními vozy kategorie SUV. Při projetí hlubších děr je nutné počítat s hlasitějším projevem podvozku než v případě verzí 4x4. Se šestnáctistovkou i-DTEC je honda naladěná o něco méně komfortněji, o to více do sportovna. CR-Véčko je takové hravější, při rozjezdu občas prohrábnou přední kola, stejně tak na kluzkém povrchu se protočí vnitřní přední kolo. Nad vším však dbá stabilizace, která ochotně zasahuje a běžný řidiči se nemají čeho obávat. Navíc naprosto výtečná je stabilita na dálnici. Díky tomu se CR-V hodí pro všechny, kteří zdolávají dlouhé trasy a nebo jezdí často po městě. Ve všech jízdních režimech umí být nový diesel neuvěřitelně úsporný. Honda slibuje i ve městě spotřebu pod pět litrů. A jaká je realita?

Po 800 najetých kilometrech ve smíšeném provozu palubní počítač vykázal průměrnou spotřebu 4,7 l/100 km, což je vzhledem k velikosti vozu a způsobu jízdy, fantastický výsledek (je to jen o 0,2 l/100 km více, než u dříve testovaného Civicu se stejným motorem). Po Praze se nám dařilo jezdit za 5,5 l/100 km a mimo město dokonce za čtyři litry. Ano, stále se bavíme o poměrně velkém SUV a ne o malém hatchbacku. Nový 1,6litrový motor i-DTEC se Hondě povedl (byl také navržen specificky pro evropský trh). Proto je také nový agregát je vyráběn v továrně v britském Swindonu. K nízké spotřebě paliva přispívá hned několik věcí. Za prvé je to kombinace lehkého motoru a systému pohonu dvou kol (CR-V 1.6 i-DTEC váží o 116 kg méně než verze s motorem 2.2 i-DTEC), za druhé je to manuální šestistupňová převodovka a za třetí výtečná aerodynamika. CR-V totiž prořezává vzduch velmi lehce.

V praxi potěší umístění řadící páky na vyvýšené pozici vedle volantu. Samotné řazení je pak naprosto přesné a dráhy jsou velmi krátké. Další příjemností je spodní část dveří, která kryje prahy, které díky tomu zůstávají stále čisté (nehrozí zamazání nohavic). Zavazadlový prostor zaujme nejen základním objemem 589 litrů, ale také snadným sklápěním zadních sedadel. Stačí zatáhnout za páčku a sedák i s opěradlem se hezky složí téměř do roviny.

Nový turbodiesel v Hondě CR-V výtečně reaguje na aktuální trendy v segmentu crossoverů. Relativně malý diesel dodává prostornému automobilu dostatečnou dynamiku, zaručuje nízkou spotřebu paliva a výtečné jízdní vlastnosti. A nestojí tolik.

Technické údaje Honda CR-V 1.6 i-DTEC, 6MT, 4x2, Elegance
Motor: vznětový čtyřválec
Objem motoru: 1597ccm
Výkon: 88kW(120k)/4000 ot./min.
Točivý moment max.: 300Nm/2000 ot./min.
Max. rychlost:  182 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 11,2 s
Spotřeba - kombin.:  4,5 l/100 km
Spotřeba - město:  4,8 l/100 km
Spotřeba - mimo město:   4,3 l /100 km
Objem pal. nádrže:   58 l
Délka/šířka/výška: 4570/1820/2095 mm
Rozvor: 2630 mm
Zavazadelník: 589/1627 l
Provozní/celková hmotnost: 1611-1670/2 100 kg
Základní cena: 544.000 Kč (2.0 i-VTEC, 6MT, 4x2, S)
Cena test modelu od: 599.000 Kč (1.6 i-DTEC, 6MT, 4x2, Comfort)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC - šetřílek každým coulem Fotografie k článku Test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC - šetřílek každým coulem Fotografie k článku Test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC - šetřílek každým coulem Fotografie k článku Test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC - šetřílek každým coulem Fotografie k článku Test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC - šetřílek každým coulem Fotografie k článku Test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC - šetřílek každým coulem Fotografie k článku Test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC - šetřílek každým coulem Fotografie k článku Test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC - šetřílek každým coulem Fotografie k článku Test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC - šetřílek každým coulem Fotografie k článku Test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC - šetřílek každým coulem Fotografie k článku Test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC - šetřílek každým coulem Fotografie k článku Test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC - šetřílek každým coulem Fotografie k článku Test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC - šetřílek každým coulem Fotografie k článku Test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC - šetřílek každým coulem Fotografie k článku Test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC - šetřílek každým coulem Fotografie k článku Test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC - šetřílek každým coulem Fotografie k článku Test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC - šetřílek každým coulem Fotografie k článku Test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC - šetřílek každým coulem Fotografie k článku Test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC - šetřílek každým coulem
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

30.03.2017
Test ojetiny: BMW 320d xDrive – Ojetina? Vážně?!
29.03.2017
Autodrom Most se potýká s existenčními problémy, mohou za to radní města Mostu!
29.03.2017
Škoda Vision E - předobraz elektrického a autonomního Kodiaqu Coupé?
27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?