Test: Honda Civic Tourer - Octavii Combi strčí do kapsy

23. 05. 2014
Sdílet článek

Novinka od japonské automobilky útočí na českou jedničku v podobě Octavie Combi a svými přepravními schopnosti a variabilitou předčí většinu automobilů o třídu výše. A nás zajímalo, zda je Civic Tourer takto propracovaný ve všech ohledech. Pojďme si ho tedy bedlivě vyzkoušet a oznámkovat jako ve škole.

Nová Honda Civic Tourer nabízí bezkonkurenčně největší zavazadlový prostor ve své třídě. Díky promyšleným zadním sedadlům Magic Seats získáte doslova neuvěřitelnou variabilitu. Ta nemá mezi konkurenty obdoby. Velkým plusem je, samotná velikost vozu, která zejména na délku patří k nejkratším. Hondě se tak podařilo postavit na minimálním prostoru maximálně prostorné kombi. Po sklopení opěradel zadních sedadel dokážete vykouzlit rovnou ložnou plochu bez nákladové hrany, přičemž samotná nákladová hrana leží pouhých 56,5 cm nad zemí. Krycí roletku můžete vyjmout a uložit ji do připravené přihrádky v podlaze! Konstruktéři nenechali nic náhodě a připravili dvojité dno. Na místě rezervy máte k dispozici obdélníkový prostor, kam hravě uložíte kufr či dvě krabice od banánů. Zavazadelník podle výrobce včetně tohoto úkrytu pojme 624 litrů. Abychom ověrili využitelnou kapacitu v praxi, vzali jsme krabice, kufry a cestovaní tažky a naložili je do Mercedesu-Benz třídy C v provedení kombi (W204) a pak do Octavie. Do obou se všechny předměty vešly, ale výhled zpětný zrcátkem nebyl nikterak oslnivý. Poté jsme náklad přerovnali do Civicu a jen žasli. Tourer všechny zavazadla slupl a poskytl lepší výhled vzad. V případě potřeby můžete využít variability zadních sedadel a převést i vysoké předměty. Sedáky jednoduše vyklopíte směrem vzhůru a díky přestěhované palivové nádrži pod sedadla spolujezdce můžete využít prostor od podlahy až ke střeše. Za variabilitu a přepravní kapacitu dáváme jedničku s hvězdičkou. Za originální avšak trochu kontroverzní design pak dvojku.


Sázka na atmosféru
Civic Tourer je dostupný s dvojící pohonných jednotek. Vybírat můžete mezi benzínovou 1.8 i-VTEC a nebo novým dieselem 1.6 i-DTEC, který je prvním zástupcem nové generace motorů Honda z řady Earth Dreams Technology. Honda u dieselu slibuje extrémně nízkou spotřebu paliva 3,8 l/100 km v kombinovaném cyklu. Diesel však není nejlevnější, a tak jsme dali přednost zážehové osmnáctistovce i-VTEC spojené s manuální šestirychlostní převodovkou. Jeden z posledních atmosférických motorů poskytuje výkon 104 kW a maximum točivého momentu 174 N.m. Krátce zpřevodovaná skříň dovolí jízdu na šestku již při městské padesátce. Při rychlosti 130 km/h pak osmnáctistovka točí 3.400 ot./min., díky čemuž působí hlučněji a spotřeba benzínu roste. Na dálnici při dodržování povolené maximálky musíte počítat s odběrem 7,5 l/100 km. Lepší je to mimo město, kde lze jezdit o litr levněji. Ve městě si pak Civic říká o 9,5 l/100 km. Závěrečná spotřeba po týdnu testování a devíti stovek najetých kilometrů činila 7,4 l/100 km. Snížit spotřebu paliva přispívá zelené tlačítko ECON, které z motoru udělá rázem ospalého společníka. My jsme tento mód nevydrželi nikdy používat déle než minutu. K úspoře paliva přispívá i pomocník, který dokáže zbarvit okraje přístrojů (zelená značí úsporný provoz). 

Jízda
Samotný motor působí na první pohled celkem ospale. Aby se něco dělo, musíte ho točit a točit. To nejlepší přináší po překročení hranice pěti tisíc otáček. Pokud chcete jet ostřeji, musíte neustále udržovat otáčky nad touto hladinou. Civic Tourer si vede dobře v zatáčkách, které projíždí naprosto klidně i při plném zatížení. Špatně si nevede ani na rychlostních silnicích. Dokonce velmi dobře zvládá rozbitou D1. Menší nerovnosti či kočičí hlavy podvozek skvěle žehlí. Řízení i brzdová soustava zaslouží pochvalu. O něco horší je to s manuální převodovkou, které chybí do maximální spokojenosti troška přesnosti. Nové zadní adaptivní tlumiče automaticky upravují intenzitu tlumení na zadní nápravě tak, aby co nejvíce zvýšily stabilitu a komfort při různém zatížení a za různých jízdních podmínek. Na adaptivní tlumiče dosáhnete standardně s výbavou Lifestyle a Executive, přičemž je lze přiobjednat s výbavou Sport. Rozdíly mezi jednotlivými režimy nejsou příliš markantní (výraznější rozdíl jsme zaznamenaly pouze mezi režimem sport a comfort za deště). Podvozek je všech případe příjemně tuhý.

Cenou neohromí
Základní cena Civicu Tourer není nízká ani podbízivá. Za své peníze totiž dostanete to, za co se u konkurence musí příplácet. Entry model pořídíte s benzínovou osmnáctistovkou ve výbavě Comfort aktuálně díky třicetitisícovému bonusu za 457.900 Kč. Námi testovaná výbava Lifestyle pak přijde na 531.400 Kč. Současně s akčními cenami Honda poskytuje 50% slevu na sady příslušenství.

Vysvědčení:
Honda Civic Tourer strčí veškeré své konkurenty do kapsy variabilitou a poskytovanou přepravní kapacitou. V případě benzínové osmnáctistovky v kombinaci s manuální převodovkou a výbavou LifeStyle je navíc cenově zajímavá. Tourer má velké šance zaujmout nové zákazníky, kteří touží po rodinném kombíku a ocení jeho maximálně praktickou stránku.

Technické údaje Honda Civic Tourer 1.8 LifeStyle
Motor: zážehový čtyřválec
Objem motoru: 1798 ccm
Výkon: 104kW(142k)/6500 ot./min.
Točivý moment max.: 174Nm/4300 ot./min.
Max. rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 9,2 s
Spotřeba - kombin.: 6,2-6,4 l/100 km
Spotřeba - město: 7,7-7,8 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 5,3-5,5 l /100 km
Objem pal. nádrže:   50 l
Délka/šířka/výška: 4535/1770/1465 mm
Rozvor: 2595 mm
Zavazadelník: 624/1668 l
Provozní/celková hmotnost: 1355-1415/1790 kg
Základní cena: 457.900 Kč (1.8 i-VTEC, Comfort)
Cena test. verze od: 531.400 Kč (1.8 i-VTEC, LifeStyle)

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl (text+foto)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2024

549 999 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč