Test: Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle - spořivý praktik

26. 05. 2015
Sdílet článek

Než přijde nejostřejší varianta Type-R musíme si vystačit s běžnými verzemi, které aktuálně prodělaly facelift a lehkou modernizaci. Do oka nám spadla verze Tourer poháněný vznětovou šestnáctistovkou slibující až zázračnou spotřebu paliva. A nás zajímalo, zda je Civic Tourer lepší než domácí Octavia Combi a proč mu dát přednost.

Co je nového?
Facelift přinesl zcela nový audioinformační systém Honda Connect, který zahrnuje příkladnou konektivitu. Nechybí rozhlasového vysílání AM/FM, DAB a internetového rádia, připojení Bluetooth, přístup k Internetu, satelitní navigace a zadní parkovací kamera. Systém Honda Connect je kompatibilní s Android 4.0.4, nejrozšířenějším operačním systémem chytrých telefonů na světě, a lze jej také podobně ovládat přitahováním prstů, potahováním a klepáním na sedmipalcovém displeji.


S modelem Civic 2015 má svoji premiéru také nové zavěšení a technologie aktivní bezpečnosti, díky kterým bude jízda vozem mnohem příjemnější a také stabilnější ve všech podmínkách. Novinkou je systém aktivního brzdění (Agile Handling Assist) bez vědomí řidiče, který mírně přibrzďuje jednotlivá kola během zatáčení pro zajištění maximální odezvy a stability vozu. Inovovaný stabilizační systém vozidla (Vehicle Stability Assist) společně se systémem aktivního brzdění pomáhají maximalizovat trakci při zatáčení nebo při brzdění na kluzkém povrchu regulováním brzd a plynu tak, aby se vozidlo pohybovalo vybraným směrem. Každý Civic modelového roku 2015 je vybaven protikolizním systémdn Honda CTBA (City Brake Active). Tento systém byl vyvinut speciálně pro eliminaci nebo zmírnění nehod způsobených při nízké rychlosti (systém sleduje vozovku před vozidlem prostřednictvím radaru a automaticky brzdí, pokud zjistí bezprostřední nebezpečí kolize). Systém se aktivuje při rychlosti nižší než 30 km/h.



Honda Civic Tourer
nabízí bezkonkurenčně největší zavazadlový prostor ve své třídě. Hondě se podařilo postavit na minimální délce maximálně prostorné kombi. Po sklopení opěradel zadních sedadel dokážete vykouzlit rovnou ložnou plochu bez nákladové hrany, přičemž samotná nákladová hrana leží pouhých 56,5 cm nad zemí. Krycí roletku můžete vyjmout a uložit ji do připravené přihrádky v podlaze. Mimo této praktické schránky konstruktéři připravili libůstku v podobě obdélníkového úložného prostoru pod dnem zavazadelníku. Místo rezervy tak můžete uložit cestovní kufr nebo dvě krabice od banánů, kterou budou dobře utajeny. A tím výčet výhod prakticky pojatého Civicu Tourer nekončí. Díky promyšleným zadním sedadlům Magic Seats můžete převážet i vyšší předměty, které nelze položit. Sedáky zadních sedadel jednoduše vyklopíte směrem vzhůru a díky přestěhované palivové nádrži pod sedadla spolujezdce můžete využít prostor od podlahy až ke střeše. V oblasti variability a přepravní kapacity nemá Civic Tourer konkurenci.



Zavazadelník podle výrobce včetně prostoru pod podlahou pojme 624 litrů. Abychom ověrili využitelnou kapacitu v praxi, vzali jsme krabice, kufry, cestovaní tažky a naložili je do Mercedesu-Benz třídy C v provedení kombi (W204) a pak do Octavie. Oba automobily všechny předměty pobraly, ale výhled zpětný zrcátkem byl doslova tragický. Náklad jsme přeložili do Hondy a díky využití úložného prostoru pod podlahou, Civic poskytl nejlepší výhled směrem vzad. Tourer všechny zavazadla slupl jako malinu.

Stále jako z jiné planety
Futuristicky působící palubní desku se Honda snažila vylepšit moderním multimediálním rozhraním Honda Connect, který se ovládá pomocí dotykové obrazovky na středovém panelu. Na rozvržení palubní desky si je potřeba chvilku zvykat. Kromě trojice kruhových ukazatelů za volantem naleznete provozní informace v kapličce za volantem, kde rychlost zobrazuje digitální ukazatel. Vedle něj je další displej s palubním počítačem. Celkem se musí řidič naučit sledovat informace na čtyřech různých místech.




Nejlehčí diesel

Civic Tourer je dostupný s dvojící pohonných jednotek. Vybírat můžete mezi benzínovou 1.8 i-VTEC a nebo námi testovaným dieselem 1.6 i-DTEC, který je prvním zástupcem nové generace motorů Honda z řady Earth Dreams Technology. Honda u dieselu slibuje extrémně nízkou spotřebu paliva 3,8 l/100 km v kombinovaném cyklu. Pochvalu zaslouží malý čtyřválcový diesel, který poskytuje výkon 120 koní a 300 newtonmetrů k tomu. Po překročení 1500 otáček funguje znamenitě a vpřísun výkonu je plynulý, nekonají se žádné výbuchy sazí. Vytočit se nechá lehce až k hranici pěti tisíc. Po stránce zvukového projevu patří k průměru, kdyby byl ještě tižší, vynášeli bychom jej do nebes. Diesel vyniká také velmi slušnou odezvou na plynový pedál a spojení s šestistupňovanou převodovkou je skvělé. K řazení nelze mít závažnější výtku, snad je kulisa by mohla být tižší. Šestnáctistovka je ze série motorů s označením Earth Dreams. Jezdit za udávanou nízkou papírovou spotřebu lze celkem snadno, stačí dodržovat rychlostní limity, dobře pracovat s řadící pákou a zbytečně nebrzdit ani příliš zrychlovat. My však jezdili se Civicem ostřeji, v praxi dlouhodobě za 5,5 l/100 km, přičemž více než polovina jízd se uskutečnila po Praze. Pokud pojedete velmi ostře, přes 6,5 l/100 km se budete dostávat těžko. A to je skvělá zpráva. Hondu Civic Tourer vybavenou vznětovou šestnáctistovkou můžeme označit za příkladného pokračovatele bestselleru v podobě Octavie Combi 1.9 TDI, která jezdila podle řady motoristů podobně levně. Na trase dlouhé přes tisíc kilometrů si Civic Tourer 1.6 i-DTEC řekl o 5,2 l/100 km, přičemž trasa zahrnovala z třetiny jízdy po Praze, z třetiny po dálnici rychlostí 130-150 km/h a zbytek připadal na silnici první až třetí třídy. Dostat se na udávaných 3,8 l/100 km se nám dařilo jen mimo město na okresních silnicích. To si pak v rychlostech do 100 km/h diesel říká o deklarovaný přísun.




Jízda

Civic Tourer si vede dobře v zatáčkách, které projíždí naprosto klidně i při plném zatížení. Menší nerovnosti či kočičí hlavy podvozek skvěle žehlí. Řízení i brzdová soustava zaslouží pochvalu. Řazení je příkladně přesné, ale občas samotné přeřazení bylo hlučnější, zejména pak při přechodu přes neutrál. Nové zadní adaptivní tlumiče automaticky upravují intenzitu tlumení na zadní nápravě tak, aby co nejvíce zvýšily stabilitu a komfort při různém zatížení a za různých jízdních podmínek. Na adaptivní tlumiče dosáhnete standardně s výbavou Lifestyle a Executive. Rozdíly mezi jednotlivými režimy nejsou příliš markantní (výraznější rozdíl jsme zaznamenaly pouze v režimu Comfort, kdy se vůz umí zhoupnout). Podvozek je všech případech příjemně tuhý a ani v režimu Sport z Vás nevyklepe duši.



Cenou neohromí
Základní cena Civicu Tourer není nízká ani podbízivá. Za své peníze dostanete to téměř vše, za co se u konkurence příplácí. Entry model pořídíte s benzínovou osmnáctistovkou ve výbavě Comfort za 460 900 Kč ve spojení s manuální šestirychlostní převodovkou. Za automat se připlácí rovných 30 000 Kč. Testovaný diesel 1.6 i-DTEC dostupný výhradně s manuální převodovkou startuje na částce 485 900 Kč. Za testovaný exemplář ve výbavě Lifestyle si Honda účtuje 611 900 Kč, přičemž cena zkoušeného vozu se vyšplhala na 659 800 Kč (+ 16 000 Kč  navigace, + 12 900 Kč metalický lak, + 19 000 Kč za paket ADAS I zahrnující systém varování před čelní srážkou a před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, sledování mrtvého úhlu, asistent při couvání z parkovacího místa nebo automatické přepínání dálkových světel).

Originální praktik
Honda Civic Tourer nemusí každého ohromit svým originálním vzhledem, ale veškerou konkurenci strčí do kapsy nevídanou variabilitou a nadprůměrnou přepravní kapacitou. K tomu Civic Tourer nabízí výborný a zároveň velice úsporný diesel a kvalitní jízdní projev. Honda Civic Tourer má velké šance zaujmout prakticky smýšlejíci zákazníky, kteří touží po rodinném kombíku a ocení jeho promyšlené vlastnosti.

Plusy
+ variabilita a prostornost
+ objem zavazadelníku
+ povedený a úsporný diesel
+ nastavení podvozku
+ originální vzhled

Mínusy
- zbytečně komplikovaná palubní deska
- vyšší základní cenovka
Technické údaje Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC LifeStyle
Motor: vznětový čtyřválec
Objem motoru: 1597 ccm
Výkon: 88kW(120k)/4000 ot./min.
Točivý moment max.: 300Nm/2000 ot./min.
Max. rychlost: 195 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,3 s
Spotřeba - kombin.: 3,8 l/100 km
Spotřeba - město: 4,2 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 3,6 l /100 km
Objem pal. nádrže:   50 l
Délka/šířka/výška: 4590/1770/1480 mm
Rozvor: 2595 mm
Zavazadelník: 624/1668 l
Provozní/celková hmotnost: 1342-1440/1910 kg
Základní cena: 460 900 Kč (1.8 i-VTEC, 6 MT, Comfort)
Cena test. verze od: 611 900 Kč (16 i-DTEC, 6 MT, LifeStyle)

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč