Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění

vloženo

Výběr kombíku střední třídy je na první pohled celkem fuška. Nemusí tomu však tak být. Máme totiž pro Vás horký tip v podobě nejnovější Hondy Accord Tourer v zajímavé výbavě LifeStyle, která přináší řadu prvků z nejvyšší výbavy. Accord je v Česku neprávem podceňovaný, přestože pod kapotou lze mít výborný vznětový čtyřválec, který je u konkurentů základem úspěchu.

Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění

Osmé generaci Hondy Accord se podle statistik příliš nedaří. Za letošních prvních jedenáct měsíců se prodalo pouhých 51 Accordů, což znamená až osmnácté místo v žebříčku střední třídy. Úspěšnější než Accord je celá řada o mnoho dražších konkurentů. Co tedy Accordu chybí a proč se neprodává tak dobře jako ostatní zástupci střední třídy? Proč nepomohl ani nedávný facelift a nová výbava LifeStyle, která kombinuje za přijatelné peníze solidní výbavu? Na tyto a podobné otázky jsem se snažil najít odpověď  během týdne stráveného za volantem Accordu Tourer LifeStyle poháněným dieselem 2.2 i-DTEC s výkonem 110 kW.

Omlazení v polovině výrobního cyklu
Inovovaný Accord v provedeních sedan a Tourer se poprvé představil letos v březnu na autosalonu v Ženevě. V srpnu se na trh dostaly první omlazené Accordy. Drobné retuše designu poznáte až, když zaparkujete omlazeného Accorda vedle neomlazeného. Pak si zajisté všimnete kosmetických změn předních světlometů a nárazníku. Záď dostala nová světla a karoserie tři nové barvy.


Vylepšen byl i interiér a technika. Nově se tak zájemci mohou těšit na aktivní Bi-HID světlomety s přisvěcováním do zatáček a na systém automatického přepínání dálkových světel. Oproti svému předchůdci nepůsobí současný Tourer jako stěhovací vůz. Nechybí mu sportovní šmrnc a působí velmi vyváženě.

Kvalitní interiér, menší kufr
Zavazadelník pravidelného tvaru o objemu 406 litrů je sice dobře využitelný, ale na konkurenci střední třídy objemem prostě nestačí (lépe jsou na tom dokonce i kombíky o třídu níže). Délka kufru je 111 cm a šířka mezi podběhy jen 78 cm. Lepší to není ani po sklopení zadních sedadel, čímž lze objem zvětšit na 1250 litrů. Přední sedadla jsou dostatečně dimenzována a patří k velmi pohodlným. Rychle v nich naleznete správnou pozici za volantem. Vzadu je situace o něco horší, zejména v podélném směru není místa pro kolena nazbyt. V příčném směru je to daleko lepší. Vysoké úrovně dosahuje zpracování interiéru. Ten se rovněž honosí kvalitními materiály a v tomto ohledu patří Accord na špičku střední třídy. Palubní deska je přehledná a plně funkční. Výhled z vozu je velmi dobrý.

Čtyřválcová chlouba z vlastní stáje
Pod kapotou testovaného exempláře tepala vznětová dva-dvojka o výkonu 110 kW, která patří svým projevem (zejména pak plynulým zátahem v rozmezí 1600-5000 ot./min.) mezi špičku. Diesel je dobře odhlučněn a navíc je vcelku úsporný. V běžném provozu můžete jezdit za nějakých šest litrů na sto, při dynamické jízdě o litr dráže. Dva-dvojka i-DTEC je harmonickým společníkem. S provozní hmotností sedmnácti metráků si dokáže hravě poradit a je dobrým společníkem. Stovku Accord zvládá za 9,1 s a maximálně jede 212 km/h.

Cestovní ideál
Pochvalu zaslouží brzdy, přesné a komunikativní řízení a dobře odstupňovaná šestirychlostní manuální převodovky s krátkými a přesně vymezenými dráhami. Co víc si přát. Navíc Acccord jezdí doslova famózně, přičemž je dokonce i velmi pohodlný. Nastavení podvozku se povedlo, většinu českých nerovností dokáže totiž dobře absorbovat, v zatáčkách se nenaklání a při vysokých rychlostech se chová maximálně stabilně. Pokud přitlačíte na pilu, Accord se nevzdá a bude přesně plnit Vaše požadavky. Zatáčku umí vykroužit s úsměvem a stoickým klidem. Accordu není cizí ani ostřejší svezení.

Podceňovaný král
V mých očích je Accord neprávem opomíjený vůz střední třídy, který nabízí za dobré peníze mix toho nejlepšího, co můžete v současné době dostat. Slušný design karoserie, kvalitně zpracovaný interiér, velmi dobrý diesel, jisté jízdní vlasnosti a odpovídající komfort,  výtečné řízení a řazení, dobře fungující brzdy a ještě k tomu solidní výbavu za přijatelnou cenu. Co víc si přát? Nevím. Accord je vyváženým vozem, který v téměř všech ohledech převyšuje svou konkurenci. Ztrácí jen ve třech bodech (velikosti zavazadlového prostoru, malém podvědomí potencionálních kupců a v minimální možnosti přizpůsobení interiéru, přestože vyšší výbavy zahrnují vše potřebné). Uvedené nedostatky mohou být v Česku hlavním problémem malého rozšíření. Přesto koupí Accordu získáte vynikající vůz, který je radost řídit a není tak okoukaný jako Passaty, Mondea či Superby. Accord je volbou individualistů.

(plusy)
řízení
řazení
jízdní vlastnosti
spotřeba paliva
cena a výbava
dílenské zpracování
ergonomie
sedadla
odhlučnění

(mínusy)
zavazadlový prostor
méně místa na nohy na zadních sedadlech
nemožnost příplatkové výbavy
Technické údaje Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC
Motor: vznětový čtyřválec
Objem motoru: 2199 ccm
Výkon:  110kW(150k)/4000 ot./min.
Točivý moment max.: 350Nm/2000-2750 ot./min.
Max. rychlost:  212 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 9,1 s
Spotřeba - kombin.:  6,9 l/100 km
Spotřeba - město:   4,6 l/100 km
Spotřeba - mimo město:   5,5 l /100 km
Objem pal. nádrže:   65 l
Délka/šířka/výška: 4750/1840/2110 mm
Rozvor: 2705 mm
Zavazadelník: 406 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1668-1773/2100 kg
Základní cena: 604.000 Kč (2.0 i-VTEC, S)
Cena test modelu od: 799.000 Kč (2.2 i-DTEC/110 kW, LifeStyle)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu