Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění

vloženo

Výběr kombíku střední třídy je na první pohled celkem fuška. Nemusí tomu však tak být. Máme totiž pro Vás horký tip v podobě nejnovější Hondy Accord Tourer v zajímavé výbavě LifeStyle, která přináší řadu prvků z nejvyšší výbavy. Accord je v Česku neprávem podceňovaný, přestože pod kapotou lze mít výborný vznětový čtyřválec, který je u konkurentů základem úspěchu.

Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Osmé generaci Hondy Accord se podle statistik příliš nedaří. Za letošních prvních jedenáct měsíců se prodalo pouhých 51 Accordů, což znamená až osmnácté místo v žebříčku střední třídy. Úspěšnější než Accord je celá řada o mnoho dražších konkurentů. Co tedy Accordu chybí a proč se neprodává tak dobře jako ostatní zástupci střední třídy? Proč nepomohl ani nedávný facelift a nová výbava LifeStyle, která kombinuje za přijatelné peníze solidní výbavu? Na tyto a podobné otázky jsem se snažil najít odpověď  během týdne stráveného za volantem Accordu Tourer LifeStyle poháněným dieselem 2.2 i-DTEC s výkonem 110 kW.

Omlazení v polovině výrobního cyklu
Inovovaný Accord v provedeních sedan a Tourer se poprvé představil letos v březnu na autosalonu v Ženevě. V srpnu se na trh dostaly první omlazené Accordy. Drobné retuše designu poznáte až, když zaparkujete omlazeného Accorda vedle neomlazeného. Pak si zajisté všimnete kosmetických změn předních světlometů a nárazníku. Záď dostala nová světla a karoserie tři nové barvy.

Vylepšen byl i interiér a technika. Nově se tak zájemci mohou těšit na aktivní Bi-HID světlomety s přisvěcováním do zatáček a na systém automatického přepínání dálkových světel. Oproti svému předchůdci nepůsobí současný Tourer jako stěhovací vůz. Nechybí mu sportovní šmrnc a působí velmi vyváženě.

Kvalitní interiér, menší kufr
Zavazadelník pravidelného tvaru o objemu 406 litrů je sice dobře využitelný, ale na konkurenci střední třídy objemem prostě nestačí (lépe jsou na tom dokonce i kombíky o třídu níže). Délka kufru je 111 cm a šířka mezi podběhy jen 78 cm. Lepší to není ani po sklopení zadních sedadel, čímž lze objem zvětšit na 1250 litrů. Přední sedadla jsou dostatečně dimenzována a patří k velmi pohodlným. Rychle v nich naleznete správnou pozici za volantem. Vzadu je situace o něco horší, zejména v podélném směru není místa pro kolena nazbyt. V příčném směru je to daleko lepší. Vysoké úrovně dosahuje zpracování interiéru. Ten se rovněž honosí kvalitními materiály a v tomto ohledu patří Accord na špičku střední třídy. Palubní deska je přehledná a plně funkční. Výhled z vozu je velmi dobrý.

Čtyřválcová chlouba z vlastní stáje
Pod kapotou testovaného exempláře tepala vznětová dva-dvojka o výkonu 110 kW, která patří svým projevem (zejména pak plynulým zátahem v rozmezí 1600-5000 ot./min.) mezi špičku. Diesel je dobře odhlučněn a navíc je vcelku úsporný. V běžném provozu můžete jezdit za nějakých šest litrů na sto, při dynamické jízdě o litr dráže. Dva-dvojka i-DTEC je harmonickým společníkem. S provozní hmotností sedmnácti metráků si dokáže hravě poradit a je dobrým společníkem. Stovku Accord zvládá za 9,1 s a maximálně jede 212 km/h.

Cestovní ideál
Pochvalu zaslouží brzdy, přesné a komunikativní řízení a dobře odstupňovaná šestirychlostní manuální převodovky s krátkými a přesně vymezenými dráhami. Co víc si přát. Navíc Acccord jezdí doslova famózně, přičemž je dokonce i velmi pohodlný. Nastavení podvozku se povedlo, většinu českých nerovností dokáže totiž dobře absorbovat, v zatáčkách se nenaklání a při vysokých rychlostech se chová maximálně stabilně. Pokud přitlačíte na pilu, Accord se nevzdá a bude přesně plnit Vaše požadavky. Zatáčku umí vykroužit s úsměvem a stoickým klidem. Accordu není cizí ani ostřejší svezení.

Podceňovaný král
V mých očích je Accord neprávem opomíjený vůz střední třídy, který nabízí za dobré peníze mix toho nejlepšího, co můžete v současné době dostat. Slušný design karoserie, kvalitně zpracovaný interiér, velmi dobrý diesel, jisté jízdní vlasnosti a odpovídající komfort,  výtečné řízení a řazení, dobře fungující brzdy a ještě k tomu solidní výbavu za přijatelnou cenu. Co víc si přát? Nevím. Accord je vyváženým vozem, který v téměř všech ohledech převyšuje svou konkurenci. Ztrácí jen ve třech bodech (velikosti zavazadlového prostoru, malém podvědomí potencionálních kupců a v minimální možnosti přizpůsobení interiéru, přestože vyšší výbavy zahrnují vše potřebné). Uvedené nedostatky mohou být v Česku hlavním problémem malého rozšíření. Přesto koupí Accordu získáte vynikající vůz, který je radost řídit a není tak okoukaný jako Passaty, Mondea či Superby. Accord je volbou individualistů.

(plusy)
řízení
řazení
jízdní vlastnosti
spotřeba paliva
cena a výbava
dílenské zpracování
ergonomie
sedadla
odhlučnění

(mínusy)
zavazadlový prostor
méně místa na nohy na zadních sedadlech
nemožnost příplatkové výbavy
Technické údaje Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC
Motor: vznětový čtyřválec
Objem motoru: 2199 ccm
Výkon:  110kW(150k)/4000 ot./min.
Točivý moment max.: 350Nm/2000-2750 ot./min.
Max. rychlost:  212 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 9,1 s
Spotřeba - kombin.:  6,9 l/100 km
Spotřeba - město:   4,6 l/100 km
Spotřeba - mimo město:   5,5 l /100 km
Objem pal. nádrže:   65 l
Délka/šířka/výška: 4750/1840/2110 mm
Rozvor: 2705 mm
Zavazadelník: 406 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1668-1773/2100 kg
Základní cena: 604.000 Kč (2.0 i-VTEC, S)
Cena test modelu od: 799.000 Kč (2.2 i-DTEC/110 kW, LifeStyle)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění Fotografie k článku Test: Honda Accord Tourer LifeStyle - král v zapomnění
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)
06.01.2017
Nová auta jdou na dračku - přehled nejprodávanějších
05.01.2017
U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150
05.01.2017
Test: Alfa Romeo Giulietta – jak jezdí v dieselu s automatem?
04.01.2017
Nová Kia Picanto úplně odhalena, máme oficiální fotografie