Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S

27. 01. 2013
Sdílet článek

Accord testujeme znovu, tentokráte ve verzi sedan a rovnou v nejvyšší specifikaci Type-S sázející na sportovně orientované řidiče. Pod kapotou je možné mít benzínový čtyřválec 2.4 i-VTEC nebo vznětový 2.2 i-DTEC. My volili druhou možnost, přičemž nás zajímalo, jak si diesel bude rozumět se sportovním pojetím vozu.

Karoserii verze Type-S zdobí řada designových prvků (těšit se můžete z rozšířených prahů, spoilerů lemující přední i zadní nárazník nebo 18" litých kol obutých do nízkoprofilových pneumatik). Type-S je také jedinou verzí, která má standardně komplet černý interiér (včetně sloupků karoserie a stropu, což působí velmi elegantně). Výbava Type-S přijde zájemce na stejné peníze jako luxusní výbava Executive. Je tedy pouze na zákazníkovi, zda zvolí sportovní střích nebo luxusní nádech (výbava Executive se chlubí kožených čalouněním, střešním oknem nebo elektricky ovládanými předními sedadly). Tyto prvky výbavy u Type-S nahrazují sportovněji pojatá sedadla prošitá červenou nití, hliníkové pedály nebo řadící páka s malou hlavicí).


Kvalitní interiér
Přední sedadla jsou dostatečně dimenzována a ve verzi Type-S vynikají skvělou oporou. Rychle v nich naleznete správnou pozici za volantem. Vzadu je situace o něco horší, zejména v podélném směru není místa pro kolena nazbyt. V příčném směru je to daleko lepší. Vysoké úrovně dosahuje zpracování interiéru. Kabinu zdobí kvalitní materiály. Palubní deska je přehledná a plně funkční. Výhled z vozu je velmi dobrý.

Čtyřválcový pohon z vlastní stáje
Pod kapotou testovaného exempláře tepala vznětová dva-dvojka o výkonu 132 kW, která patří svým projevem (zejména pak plynulým zátahem v rozmezí 1600-5000 ot./min.) mezi špičku. Diesel je solidně odhlučněn a patří mezi pohonné jednotky s rozumnou spotřebou. V běžném provozu můžete jezdit za nějakých 6,5 na sto, při dynamické jízdě o litr dráže. Silnější dva-dvojka i-DTEC si s provozní hmotností sedmnácti metráků dokáže hravě poradit. Stovku Accord Type-S zvládá za 8,5s a maximálně jede 220 km/h.

Podceňovaný král
Pochvalu zaslouží brzdy, přesné a komunikativní řízení a dobře odstupňovaná šestirychlostní manuální převodovka s krátkými a přesně vymezenými dráhami. Acccord jezdí výtečně a zároveň z Vás nevytřepe duši. Nastavení podvozku se japonské automobilce povedlo, většinu českých nerovností dokáže i přes obuté nízkoprofilové pneumatiky slušně odfiltrovat. V zatáčkách se nenaklání a při vysokých rychlostech se chová jistě a stabilně. Pokud přitlačíte na pilu, Accord se nevzdá a zatáčku vykrouží s úsměvem a maximálním klidem. Accordu není cizí ani ostřejší svezení, přestože pod kapotou tepe diesel.

Dálniční express
Kdežto nedávno testovaná Mazda 6 byla univerzálním vozem, který se hodí na krátké i dlouhé vzdálenosti, do města i na okresky, testovaný vznětový Accord Type-S se absolutně nejlépe cítí na dálnici, kde díky silnému motoru a dobře nastavenému podvozku předvádí maximálně jistou jízdu. Díky poměrně dlouhým převodům prolétnete Německo, ani nebudete vědět. Při 160 km/h točí motor na šestku necelé 3.000 ot./min. a spotřeba se stále pohybuje v rozumných mezích, aerodynamický hluk je minimální (začíná se projevovat až při doopravdy vysokých rychlostech), stabilita výtečná a brzdy fungujé znamenitě.

Honda Accord je neprávem opomíjený vůz střední třídy, který nabízí za stále přijatelné peníze velmi kvalitní mix skvělých jízdních vlastností, poskytovaného komfortu a velmi bohaté výbavy. Akceptovatelný je rovněž design karoserie, kvalitně zpracovaný interiér, přičemž řízení a řazení patří na špičku. Accord je vyváženým vozem, který v mnoha ohledech převyšuje svou konkurenci, přesto je v Česku stále volbou individualistů...

(plusy)
řízení
řazení
jízdní vlastnosti
dílenské zpracování
ergonomie
sedadla
odhlučnění

(mínusy)
hlučnější motor
méně místa na nohy na zadních sedadlech
nemožnost příplatkové výbavy
Technické údaje Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC (132 kW)
Motor: vznětový čtyřválec
Objem motoru: 2199 ccm
Výkon:  132kW(180k)/4000 ot./min.
Točivý moment max.: 380Nm/2000-2750 ot./min.
Max. rychlost:  220 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 8,5-8,7 s
Spotřeba - kombin.:  5,6 l/100 km
Spotřeba - město:   4,8 l/100 km
Spotřeba - mimo město:   7,1 l /100 km
Objem pal. nádrže:   65 l
Délka/šířka/výška: 4725/1840/2110 mm
Rozvor: 2705 mm
Zavazadelník: 467 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1645-1729/2060 kg
Základní cena: 574.000 Kč (2.0 i-VTEC, S)
Cena test modelu od: 829.000 Kč (2.2 i-DTEC/132 kW, Type-S)

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl (text+foto)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

701 800 Kč

Volkswagen Touran

Rok výroby 2017

499 900 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

529 900 Kč