Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S

vloženo

Accord testujeme znovu, tentokráte ve verzi sedan a rovnou v nejvyšší specifikaci Type-S sázející na sportovně orientované řidiče. Pod kapotou je možné mít benzínový čtyřválec 2.4 i-VTEC nebo vznětový 2.2 i-DTEC. My volili druhou možnost, přičemž nás zajímalo, jak si diesel bude rozumět se sportovním pojetím vozu.

Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Karoserii verze Type-S zdobí řada designových prvků (těšit se můžete z rozšířených prahů, spoilerů lemující přední i zadní nárazník nebo 18" litých kol obutých do nízkoprofilových pneumatik). Type-S je také jedinou verzí, která má standardně komplet černý interiér (včetně sloupků karoserie a stropu, což působí velmi elegantně). Výbava Type-S přijde zájemce na stejné peníze jako luxusní výbava Executive. Je tedy pouze na zákazníkovi, zda zvolí sportovní střích nebo luxusní nádech (výbava Executive se chlubí kožených čalouněním, střešním oknem nebo elektricky ovládanými předními sedadly). Tyto prvky výbavy u Type-S nahrazují sportovněji pojatá sedadla prošitá červenou nití, hliníkové pedály nebo řadící páka s malou hlavicí).

Kvalitní interiér
Přední sedadla jsou dostatečně dimenzována a ve verzi Type-S vynikají skvělou oporou. Rychle v nich naleznete správnou pozici za volantem. Vzadu je situace o něco horší, zejména v podélném směru není místa pro kolena nazbyt. V příčném směru je to daleko lepší. Vysoké úrovně dosahuje zpracování interiéru. Kabinu zdobí kvalitní materiály. Palubní deska je přehledná a plně funkční. Výhled z vozu je velmi dobrý.

Čtyřválcový pohon z vlastní stáje
Pod kapotou testovaného exempláře tepala vznětová dva-dvojka o výkonu 132 kW, která patří svým projevem (zejména pak plynulým zátahem v rozmezí 1600-5000 ot./min.) mezi špičku. Diesel je solidně odhlučněn a patří mezi pohonné jednotky s rozumnou spotřebou. V běžném provozu můžete jezdit za nějakých 6,5 na sto, při dynamické jízdě o litr dráže. Silnější dva-dvojka i-DTEC si s provozní hmotností sedmnácti metráků dokáže hravě poradit. Stovku Accord Type-S zvládá za 8,5s a maximálně jede 220 km/h.

Podceňovaný král
Pochvalu zaslouží brzdy, přesné a komunikativní řízení a dobře odstupňovaná šestirychlostní manuální převodovka s krátkými a přesně vymezenými dráhami. Acccord jezdí výtečně a zároveň z Vás nevytřepe duši. Nastavení podvozku se japonské automobilce povedlo, většinu českých nerovností dokáže i přes obuté nízkoprofilové pneumatiky slušně odfiltrovat. V zatáčkách se nenaklání a při vysokých rychlostech se chová jistě a stabilně. Pokud přitlačíte na pilu, Accord se nevzdá a zatáčku vykrouží s úsměvem a maximálním klidem. Accordu není cizí ani ostřejší svezení, přestože pod kapotou tepe diesel.

Dálniční express
Kdežto nedávno testovaná Mazda 6 byla univerzálním vozem, který se hodí na krátké i dlouhé vzdálenosti, do města i na okresky, testovaný vznětový Accord Type-S se absolutně nejlépe cítí na dálnici, kde díky silnému motoru a dobře nastavenému podvozku předvádí maximálně jistou jízdu. Díky poměrně dlouhým převodům prolétnete Německo, ani nebudete vědět. Při 160 km/h točí motor na šestku necelé 3.000 ot./min. a spotřeba se stále pohybuje v rozumných mezích, aerodynamický hluk je minimální (začíná se projevovat až při doopravdy vysokých rychlostech), stabilita výtečná a brzdy fungujé znamenitě.

Honda Accord je neprávem opomíjený vůz střední třídy, který nabízí za stále přijatelné peníze velmi kvalitní mix skvělých jízdních vlastností, poskytovaného komfortu a velmi bohaté výbavy. Akceptovatelný je rovněž design karoserie, kvalitně zpracovaný interiér, přičemž řízení a řazení patří na špičku. Accord je vyváženým vozem, který v mnoha ohledech převyšuje svou konkurenci, přesto je v Česku stále volbou individualistů...

(plusy)
řízení
řazení
jízdní vlastnosti
dílenské zpracování
ergonomie
sedadla
odhlučnění

(mínusy)
hlučnější motor
méně místa na nohy na zadních sedadlech
nemožnost příplatkové výbavy
Technické údaje Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC (132 kW)
Motor: vznětový čtyřválec
Objem motoru: 2199 ccm
Výkon:  132kW(180k)/4000 ot./min.
Točivý moment max.: 380Nm/2000-2750 ot./min.
Max. rychlost:  220 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 8,5-8,7 s
Spotřeba - kombin.:  5,6 l/100 km
Spotřeba - město:   4,8 l/100 km
Spotřeba - mimo město:   7,1 l /100 km
Objem pal. nádrže:   65 l
Délka/šířka/výška: 4725/1840/2110 mm
Rozvor: 2705 mm
Zavazadelník: 467 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1645-1729/2060 kg
Základní cena: 574.000 Kč (2.0 i-VTEC, S)
Cena test modelu od: 829.000 Kč (2.2 i-DTEC/132 kW, Type-S)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit
11.03.2017
Facelift Nissanu Qashqai se povedl, přijde již v červenci
10.03.2017
Fiat Tipo Kombi – Čechům na míru
09.03.2017
Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál
09.03.2017
Test ojetiny: BMW 320d xDrive Touring - nevýjimečné BMW