Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S

vloženo

Accord testujeme znovu, tentokráte ve verzi sedan a rovnou v nejvyšší specifikaci Type-S sázející na sportovně orientované řidiče. Pod kapotou je možné mít benzínový čtyřválec 2.4 i-VTEC nebo vznětový 2.2 i-DTEC. My volili druhou možnost, přičemž nás zajímalo, jak si diesel bude rozumět se sportovním pojetím vozu.

Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S

Karoserii verze Type-S zdobí řada designových prvků (těšit se můžete z rozšířených prahů, spoilerů lemující přední i zadní nárazník nebo 18" litých kol obutých do nízkoprofilových pneumatik). Type-S je také jedinou verzí, která má standardně komplet černý interiér (včetně sloupků karoserie a stropu, což působí velmi elegantně). Výbava Type-S přijde zájemce na stejné peníze jako luxusní výbava Executive. Je tedy pouze na zákazníkovi, zda zvolí sportovní střích nebo luxusní nádech (výbava Executive se chlubí kožených čalouněním, střešním oknem nebo elektricky ovládanými předními sedadly). Tyto prvky výbavy u Type-S nahrazují sportovněji pojatá sedadla prošitá červenou nití, hliníkové pedály nebo řadící páka s malou hlavicí).


Kvalitní interiér
Přední sedadla jsou dostatečně dimenzována a ve verzi Type-S vynikají skvělou oporou. Rychle v nich naleznete správnou pozici za volantem. Vzadu je situace o něco horší, zejména v podélném směru není místa pro kolena nazbyt. V příčném směru je to daleko lepší. Vysoké úrovně dosahuje zpracování interiéru. Kabinu zdobí kvalitní materiály. Palubní deska je přehledná a plně funkční. Výhled z vozu je velmi dobrý.

Čtyřválcový pohon z vlastní stáje
Pod kapotou testovaného exempláře tepala vznětová dva-dvojka o výkonu 132 kW, která patří svým projevem (zejména pak plynulým zátahem v rozmezí 1600-5000 ot./min.) mezi špičku. Diesel je solidně odhlučněn a patří mezi pohonné jednotky s rozumnou spotřebou. V běžném provozu můžete jezdit za nějakých 6,5 na sto, při dynamické jízdě o litr dráže. Silnější dva-dvojka i-DTEC si s provozní hmotností sedmnácti metráků dokáže hravě poradit. Stovku Accord Type-S zvládá za 8,5s a maximálně jede 220 km/h.

Podceňovaný král
Pochvalu zaslouží brzdy, přesné a komunikativní řízení a dobře odstupňovaná šestirychlostní manuální převodovka s krátkými a přesně vymezenými dráhami. Acccord jezdí výtečně a zároveň z Vás nevytřepe duši. Nastavení podvozku se japonské automobilce povedlo, většinu českých nerovností dokáže i přes obuté nízkoprofilové pneumatiky slušně odfiltrovat. V zatáčkách se nenaklání a při vysokých rychlostech se chová jistě a stabilně. Pokud přitlačíte na pilu, Accord se nevzdá a zatáčku vykrouží s úsměvem a maximálním klidem. Accordu není cizí ani ostřejší svezení, přestože pod kapotou tepe diesel.

Dálniční express
Kdežto nedávno testovaná Mazda 6 byla univerzálním vozem, který se hodí na krátké i dlouhé vzdálenosti, do města i na okresky, testovaný vznětový Accord Type-S se absolutně nejlépe cítí na dálnici, kde díky silnému motoru a dobře nastavenému podvozku předvádí maximálně jistou jízdu. Díky poměrně dlouhým převodům prolétnete Německo, ani nebudete vědět. Při 160 km/h točí motor na šestku necelé 3.000 ot./min. a spotřeba se stále pohybuje v rozumných mezích, aerodynamický hluk je minimální (začíná se projevovat až při doopravdy vysokých rychlostech), stabilita výtečná a brzdy fungujé znamenitě.

Honda Accord je neprávem opomíjený vůz střední třídy, který nabízí za stále přijatelné peníze velmi kvalitní mix skvělých jízdních vlastností, poskytovaného komfortu a velmi bohaté výbavy. Akceptovatelný je rovněž design karoserie, kvalitně zpracovaný interiér, přičemž řízení a řazení patří na špičku. Accord je vyváženým vozem, který v mnoha ohledech převyšuje svou konkurenci, přesto je v Česku stále volbou individualistů...

(plusy)
řízení
řazení
jízdní vlastnosti
dílenské zpracování
ergonomie
sedadla
odhlučnění

(mínusy)
hlučnější motor
méně místa na nohy na zadních sedadlech
nemožnost příplatkové výbavy
Technické údaje Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC (132 kW)
Motor: vznětový čtyřválec
Objem motoru: 2199 ccm
Výkon:  132kW(180k)/4000 ot./min.
Točivý moment max.: 380Nm/2000-2750 ot./min.
Max. rychlost:  220 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 8,5-8,7 s
Spotřeba - kombin.:  5,6 l/100 km
Spotřeba - město:   4,8 l/100 km
Spotřeba - mimo město:   7,1 l /100 km
Objem pal. nádrže:   65 l
Délka/šířka/výška: 4725/1840/2110 mm
Rozvor: 2705 mm
Zavazadelník: 467 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1645-1729/2060 kg
Základní cena: 574.000 Kč (2.0 i-VTEC, S)
Cena test modelu od: 829.000 Kč (2.2 i-DTEC/132 kW, Type-S)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S Fotografie k článku Test: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

26.05.2017
Interiér Škody Karoq obrazem - podívejte se na vychytávky, které Ateca nemá
25.05.2017
Test: BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč
10.05.2017
Citroën C-Elysée je i po zdražení stále levnější než Škoda Rapid